כל הCJ הם כמובן מאותה משפחה.
ההבדלים העיקריים שרלוונטים לימינו- מרחקי סרנים ואורכי מרכב ושלדה.
5 הכי קצר והכי ישן, 7 קצת יותר ארוך ממנו, CJ8S (סיקס) ארוך יותר מהם, וה8 הרגיל- הוא הארוך ביותר.
הסופה היא רכב שונה ומתקדם יותר טכנולוגית מהCJ.
אני (כנראה)מעוניין לקנות CJ עכשיו אני רוצה להבין מה ההבדלים בין הCJ'ים למיניהם.
האם יש הבדל בין CJ5-CJ6-CJ7-CJ8?
האם CJ8 זהו אותו רכב כמו הסופה?
תודה
כל הCJ הם כמובן מאותה משפחה.
ההבדלים העיקריים שרלוונטים לימינו- מרחקי סרנים ואורכי מרכב ושלדה.
5 הכי קצר והכי ישן, 7 קצת יותר ארוך ממנו, CJ8S (סיקס) ארוך יותר מהם, וה8 הרגיל- הוא הארוך ביותר.
הסופה היא רכב שונה ומתקדם יותר טכנולוגית מהCJ.
נתחיל מהסוף - סופה זה לא CJ, זה גרסא ישראלית לYJ, שם הקוד של הרנגלר שהוצג בשנת 86 ויוצר עד 96.Originally Posted by JeepMan
עד שהרנגלר YJ הופיע בשנת 1986, כל הג'יפים האוניברסליים שייכים למשפחת CJ.
את ההיסטוריה של משפחת ג'יפ אתה תמצא בקלות ברחבי הרשת, תקיש jeep history בחיפוש גוגל, או לך ישר לwikipedia.
מה שמעניין אותך אני מניח זה מה יש בארץ וזמין לרכישה. אז יש CJ7, מודלים 82-86 בעיקר, מיובאים מארה"ב. השבע הוא הדור האחרון של ג'יפ CJ, יוצר בין השנים 1976 עד 1986. CJ8 הוצג בארה"ב בשנת 81 והוא זהה מכאנית ל7 אבל ארוך יותר משמעותית. בארץ כאמור יוצרה גרסא של CJ8 עד שנת 1991, הרבה אחרי שבארה"ב כבר עברו לדגם הYJ. אלו, הCJ8 הישראלים תוצרת נצרת, הם רוב-רובם של הסיקסים שנוסעים על הכבישים היום.
CJ5 והגרסא הארוכה שלו, CJ6, הם כלים ישנים יותר. היום הם בעצם כולם כבר רכבי אספנות.
חפש בפורום ותמצא עוד ים של מידע בנושא, שאלת ההבדלים בין הג'יפים והמפרטים הטכניים שלהם נדונה בשנים הראשונות של הפורום לעומקה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ואם תרצה הסבר נוסף של היסטורית הג'יפים ולהעשיר את הידע שלך סתם בשביל הכיף - חפש את הספר "ספר הג'יפ" של רם גילבוע.
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
תודה רבה רבה!
עוד שאלות:
מה מהדגמים הכי מומלץ (לפי מה שהבנתי CJ8 הוא כמו CJ7 וCJ5 הוא כמו CJ6)?
מה הכי מומלץ לחייל (לא צריך יותר מדיי מקום)?
ולאיזה מהדגמים יש את הביצועים הכי טובים?
תודה מראש!
עוד דבר אחד, לא מצאתי בשום מקום את הספר הזה "ספר הג'יפ"
הסי.ג'י 5 הוא עם מנוע ווליס 2200 סמ"ק
יש גם לא מעט CJ5 עם מנועי 258 (6 צילינדר).Originally Posted by רפי אבידן
הכי מומלץ לחייל? אם בכל זאת CJ אז או CJ8 (קצר או ארוך, לא כזה משנה) מודל 90 או 91. או CJ6 אספנות.
CJ5 הוא כלי מגניב אבל יחסית חלש. אין לו הגה כוח והסבה להגה כוח לא פשוטה, הסרנים שלו צרים ובגדול החלקים שלו לא נפוצים כמו לשאר המשפחה.
CJ6 מגיע בדר"כ עם גיר 3 הילוכים וטרנספר עם יחסי העברה לא אופטימלים אבל בניגוד לCJ5, אפשר להשתיל בו גיר וטרנספר של CJ8.
כול כלי שגילו מעל 20 שנה ומתחת ל30 שנהצריך לעבור 2 טסטים בשנה. זה יקר יחסית וטרחה מרובה. זה גם לא סתם לקחת את הרכב לטסט כי אתה צריך לביא אישורים על בלמים והיגוי ממוסך (שכרוך מן הסתם בתשלום נוסף).
היתרון היחסי של כלי אספנות הוא שהעלויות ביטוח וטסט נמוכות ומקזזות קצת את העלויות הנוספות שנובעות מפאת גילו של הכלי. החסרון של אספנות הוא שאתה לא יכול לנהוג בו בבקרים אלא רק אחרי 9 בבוקר (נדמה לי בין 6 ל9 בבוקר אסור לך לנהוג בו. אם אתה חייל שמטייל בעיקר בסופש"ם אז זו לא צריכה להיות בעיה. בחגים וסופי שבוע אפשר לנסוע חופשי למיטב ידיעתי) וזבגלל שהוא "אספנות" אז המחיר של הכלי עולה יותר מאותו רכב רק לא אספנות.
היתרון של כלי חדש יותר הוא שהוא כלי חדש יותר. מה גם שכלים משנת 90-91 יצטרכו לעבור טסט כפול רק בעוד שנתיים שלוש.
מבחינת הכלים עצמם, אתה יכול למצוא CJ8 מודל 91 עלוב מבחינה וויזואלית ומכנית וCJ6 שבמצב מכני ווויזואלי מצויין. זה כול תלוי בבעלים הקודמים. מעט מאוד כלים הם יד שניה או שלישית. שלי למשל יד 10 או משהו כזה.
אני אישית חושב שלחייל הכי מתאים סמוראי משנתון הכי גבוה שהתקציב שלו מאפשר לו אבל שאלת על CJ אז עניתי.
תיקון טעות.
כל כלי רכב מעל גיל 20 שנה צריך לעבור 2 טסטים בשנה. יש שמועה שאולי לרכבי אספנות זה יחזור להיות טסט אחד בשנה. לא יודע מה קורה עם זה ולכן אי אפשר להסתמך על זה.
"ספר הג'יפ" של רמי גלבוע הודפס בשנת 1997. הוא כבר מזמן מזמן לא המדפים. זהו ספר חביב מאד, מלא ידע, וכתוב נהדר. בשנת 1997 כשקיבלתי אותו למתנה קראתי אותו בשקיקה. הבעייה שלו היא שהוא נכתב לתקופתו, בסגנון שהופך אותו ללא מעודכן - הוא מתייחס לכלי רכב ספציפיים כל הזמן כולל ממש מדריך רכישה מפורט, ומה שהיה נכון לפני עשור לא נכון היום.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
הCJ הרלוונטי מבחינתך הוא CJ8 ישראלי, כמה שיותר חדש, בכל מקרה לא ישן יותר מ89-90 בגלל שמגיל 20 הוא הופך למיושן.Originally Posted by JeepMan
CJ7 נדירים בישראל, כולם נמצאים בסטטוס של רכב מיושן, והמחיר שלהם כפול מCJ8 ישראלי באותו מצב - עניין של ביקוש והיצע.
CJ5 ו6 - אם אתה בקטע של רכבי אספנות. אני לא בטוח שהבנת עד הסוף - הדגמים השונים של CJ הם פשוט דורות שונים, כל מספר מציין דגם חדש.
רוב-רובם המכריע של CJ שאתה רואה בכבישים, של אלו שמשרתים את חברי האתר הם CJ8 ישראלי, וזה הרכב שאתה צריך להתמקד בו.
CJ8 מגיע בגרסא ארוכה וקצרה - שתיהן עם אותו בסיס גלגלים ארוך, 104 אינץ'. אם אתה לא צריך מקום אז אתה בהחלט יכול להסתפק בקצרה. שתי הגרסאות נפוצות באותה מידה.
ביצועים? CJ7 ו8 משנות ה80 מצויידים באותו מנוע, המכונה 258 על שום נפחו באינצ'ים מעוקבים. זה המנועה היחיד שרלוונטי מבחינתך.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
Originally Posted by נמרוד
תודה תודה תודה!
שפכת לי המון אור על כל הנושא!
שני טסטים בשנה זה לא כיף, אבל זאת לא סיבה לישלול CJ במצב טוב.Originally Posted by נמרוד
מאחד שיש לו את הגיפ שנה ואתמול אבל טסט שלישי
- זה מה יש ועם זה ננצח!
- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....
רק תיקון טעות קטנה הcj5 יש כאלה עם מנועים 2200 4 צילינדרויש למרות שעם דיי נדירים פה בארץ עם מנועים 6 צילינדר אבל לא עם מנוע ה 258 שאנו מכירים אלה עם מנוע 232 שהוא דומה ל258 אבל הוא 3800 סמ"ק לא 4200
רק תיקון טעות קטנה הcj5
יצאו מהמפעל בטולידו עם המנועים הבאים,
בסדר כרונולוגי פחות או יותר:
2.2 הוריקיין
3.8 ביואיק V6
232
258
304 V8
2.5 iron duke
שנת יצור אחרונה:1983
רלונטי לישראל או לא, זה מה יש.
בישראל יש CJ5 עם מנוע הוריקן ועם מנוע 232.
Originally Posted by tzagi
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
האם המכלולים שווים?
תיבת העברה,טרנספר?
האם אפשר להכניס 232 לתוך גיר של 2200?
מה הבדלי אורכים בבודי?והיכן?שאסי?
התאמות של מנוע גיר קומפלט 6צל,ל5 2200 ?
אתה מתפרס רחב, מתבדר לכל הכיוונים, רוני.Originally Posted by RONI
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
cj5 אם מנוע 6 צילינדר תא המנוע שלו ארוך יותר מתא מנוע של cj5 אם מנוע 2200.
שמרו על קשר