Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21
  1. #1

    Default מאמר מרתק על הרצת מנוע לאחר שיפוץ/בנייה

    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    יש לי הסתייגות אחת: היצרן אומר בד"כ כן להעמיס את המנוע לתקופות קצרות ודווקא לא לנסוע במהירות קבועה, אבל הוא בהחלט לא מתיר ללחוץ את המנוע כמו שמומלץ בכתבה.

    ההרצה הכי טובה היא במסלול המירוצים?!?!?! מזעזע, לא?

  2. #2
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    זה מאוד מאוד רלוונטי לי, אבל הקישור לא עובד?!
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  3. #3

    Default

    אצלי הוא עובד.

  4. #4
    חבר רשום ארז's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בית יהושע
    Posts
    2,633

    Default

    ערן עכשיו גם המנוע הלך לך?
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  5. #5
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    במידה וזה נכון, אז זה מסביר תופעה שמשגעת אותי כבר הרבה זמן.
    אני ואחי נוהגים בפוקוס. במהלך ה1500 ק"מ הראשונים אני הרצתי את האוטו הרצה "רכה" ואחי, שבישבלו זה רכב חברה ופחות אכפת לו ממנו, התחיל מיד עם רגל כבדה. לא בדקנו את הרכבים במכון אבל שנינו טוענים נחרצות שפוקוס שלי הרבה יותר עצלן וההבדל מורגש בכל תחומי הנסיעה.
    אחרי תקופה מסויימת, כשראיתי שההבדל הזה ממה גורם לי לחשוב שמשנו לא בסדר, החלטנו אני ואח שלי שכנראה הרוטו עדיים לא "נפתח". מה עושים? מנסים לפתוח. אבל מה, מעשית, האוטו שלי עצלן.

    תחשבו על זה.


    עכשיו, בואו נגיד שאני קונה את מה שכתוב. חבל שמה שהוא חוזר עליו שוב ושוב זה שמצב מנוע שלא הורץ באלימות בתחילת דרכו, לא יכול "להשתפר".

    ד"א, את הג'יפ הרצתי "ברכות".

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  6. #6
    חבר רשום coas's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    ירושלים
    Posts
    1,447

    Default

    מעניין ומנומק אבל השאלה הגדולה היא מה ההשלכות לטווח הארוך, נגיד אחרי 80-100 אלף ק"מ ויותר. מבחינתי, אריכות ימים עדיפה על מעט יותר כח.

    גם אני הרצתי את הג'יפ ברכות אם הוא צודק אז הפסדתי. מצד שני הוא מדגיש שהכוונה היא למנועים חדישים יחסית, 258 הוא לא כ"כ חדיש..
    נקודה נוספת, מבוססת על תחושה בלבד, אחרי נסיעה מאומצת, סל"ד גבוה/עומס התגובה טובה יותר ו"מורגש" יותר כח.

    בקיצור, אם הייתי קורא את הכתבה לפני חודשיים לא הייתי מריץ את המנוע אחרת ממה שעשיתי.

  7. #7
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    התקשרתי לאח שלי וסיפרתי לו על הכתבה.בקיצור הוא אמר לי שזה לא חדש לו, אבל לא מתחום הרכב - הוא מטיס טיסנים, ושם יש הוראות להרצת מנועים דומות למה שקראנו כאן. מעניין!

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  8. #8

    Default

    זה נכון מאד

    מנוע מריצים בעומס !!!
    ורצוי עומס לסרוגין .
    טרקטור שולחים לשדה לעבוד .
    גנרטור מדליקים את כל האורות ומפעילים צרכני חשמל כבדים .
    רכב פרטי יש בעיה .
    *****
    איציק

  9. #9
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,682

    Default

    Quote Originally Posted by איציק - 4X6ZH
    זה נכון מאד

    מנוע מריצים בעומס !!!
    ורצוי עומס לסרוגין .
    טרקטור שולחים לשדה לעבוד .
    גנרטור מדליקים את כל האורות ומפעילים צרכני חשמל כבדים .
    רכב פרטי יש בעיה .
    *****
    איציק
    איציק, למה ברכב פרטי יש בעייה? אם זו הדרך הנכונה, אז ההוראות צריכות להיות פשוטות - "סע בנצור, סע!". או לחילופין, האם לא מבצעים בעצם את ההרצה במפעל, בכמה דקות ההפעלה הראשונות של המנוע?

    אגב גם אני בתחושה שלא יהיה נכון להשליך את מה שנכון למנועי אופנועי ספורט מודרניים, עם דגש על אופנועי מרוץ (ועבור כותב המאמר מה שחשוב זה ביצועים ולא אורך חיים, בהגדרה) באופן אוטומטי על מנוע ג'יפ 258. הוא מדבר על השיפור בטכנולוגיות החריטה Honing עם השנים כסיבה להבדל. את מנועי הג'יפ שלנו אנחנו חורטים כשאנחנו מבצעים אוברול בבתי מלאכה עם מכונות לא בדיוק מודל 2004... לא מה שאיתו מייצרים מנועים של ימהה R1 במפעל ביפאן.

  10. #10
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    אני נזכר במה שסיפר לי חבר שהיה מתחרה עם הרכבים שלו. סיפר לי על שיטה להרצת המנוע ופתיחתו. הוא טען לשיפור ניכר בכח המנוע ותאוצת הרכב. לאחר מכן הוא סיפר שלאחר שהרכב עבר קילומטראז' הוא ירד בביצועים בצורה מוחשית.

    אם כך, לפי מה שאני מבין. הטריק הזה טוב לרכב מירוצים ולא לרכב שאמור לשרוד קילומטראז' גבוה..

    ועכשיו, נלך לקרוא את הכתבה :oops:
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  11. #11
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    אוקיי.. קראתי את כל הכתבה. ההרצה הזאת לא קשורה להרצת המנוע שחברי עשה!

    נשמע שאכן זאת הדרך הנכונה להריץ את המנוע, וכך אשתדל לעשות. כמובן שלא אאמץ את המנוע למקסימום שלו, כי בכל זאת זה לא מנוע חדיש ואני לא רוצה לשרוף/ לשבור שום דבר.

    לפחות עכשיו, נשמע לי מובן יותר למה יש אותם רכבים, שחלקם מרגישים חזקים יותר וחלקם פחות...

    ולך מר ארז.. לא הבנתי על מה אתה מנסה לרמוז? התגלה לי סדק בראש מנוע שגרם לדליפת מים לשמן. החלטתי שאם כבר, אז אעשה שיפוץ מנוע כללי.
    אם כך עד היום, הוחלפו מנוע וגיר.. בלי להיות קטנוניים בקשר לרדיאטורים :shock:
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  12. #12
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    אוקיי.. אני זקוק נואשות לעיצה לגבי הרצת המנוע שלי.. למי שקרא את הכתבה, רשום לא להעיז להפעיל את המנוע החדש בסרק המקום. המכונאי אמר לי היום שהוא מפעיל את המנוע ל5 שעות בסרק במקום!! הווה אומר בדיוק מה שלא מומלץ על פי הכתבה.. אז מה לעשות?
    לקחת את האוטו ברגע שהוא מסיים להרכיב את המנוע ישר ולהתחיל לעשות לו הרצות בנסיעה, או לתת לו להריץ את המנוע במקום!?
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  13. #13
    חבר רשום coas's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    ירושלים
    Posts
    1,447

    Default

    המכונאי שלך יודע מה הוא אומר, תקשיב לו.

  14. #14

    Default

    החלף מכונאי.

  15. #15

    Default

    סלחו לי שאני משייך את זה -
    אבל מה לגבי חימום מנוע נגיד בבוקר, זה לא זהה ?
    כן לתת למנוע להגיע לטמפ עבודה או פשוט לצאת ולהיות יותר עדינים :shock:

  16. #16
    חבר רשום coas's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    ירושלים
    Posts
    1,447

    Default

    אם המנוע מכוון כל מה שצריך זה 10-20 שניות בסל"ד בינוני-נמוך וסע מבלי לאמץ יותר מידיי עד שתגיע לטמפ' עבודה.

  17. #17
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default

    ערן, תעשה מה שהמכונאי אמר מסיבה פשוטה, אותו אתה מכיר, לו אתה שילמת כסף, תריץ את המנוע בעומס גבוהה הוא יתנער מכל אחריות שהוא היה מוכן לתת לך (אם בכלל) על האוברול
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  18. #18
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,682

    Default

    Quote Originally Posted by שחף110
    סלחו לי שאני משייך את זה -
    אבל מה לגבי חימום מנוע נגיד בבוקר, זה לא זהה ?
    כן לתת למנוע להגיע לטמפ עבודה או פשוט לצאת ולהיות יותר עדינים :shock:
    לא קשור לנושא, שחף.

    ערן, אני חושש שהבולדוג צודק, אם נתת את העבודה למישהו חיצוני, אז מוטב שתיתן לו לגמור אותה עד הסוף, אחרת באמת לא יהיה לך למי לבוא בטענות... מצד שני, סביר להניח שבכל מקרה הוא יתנער מכל מה שלא יקרה לך אחרי זה, אנחנו בכל זאת במדינת ישראל.

    זו דילמה מוסרית אמיתית רבותי, לא כמו ה"להעמיד את ראש הממשלה לדין או לא?" הפעוטה של מני מזוז...[/b]

  19. #19
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    טוב. מגיע לי מזל טוב, סוף סוף.. אחרי שנסעתי למוסך כבר בפעם הרביעית לקחת את הג'יפ ולהתאכזב. הפעם באמת לקחתי אותו סוף סוף.. הגעתי למוסך בשעה 15:00 עבדתי על הג'יפ בעצמי בעיקר והוצאתי את הג'יפ ב 23:30 מהמוסך, אחרי עבודה מאומצת.
    אני רוצה להודות מעומק ליבי לאודי מיזרחי, אשר נתן לי לעבוד על הג'יפ, היה באמת נחמד מאוד, וגילה המון סבלנות. הוא גם נישאר איתי ועבד כמובן עד שיצאתי מהמוסך (בעיקר על מנוע אחר שהוא בונה, אבל כמובן שגם איתי).

    המנוע עשה הרצה במוסך לאולי שעה, אפילו פחות ואז נסעתי איתו הביתה (65 ק"מ). בינתיים הוא עובד קצת מוזר, אבל מתחיל להסתדר. נראה מה קורה עכשיו כשההרצה נעשתה בנסיעה במקום בעמידה.

    בינתיים אני כבר מרגיש שהוא סוחב מעולה, אולי טוב יותר מהמנוע הקודם שלי, אשר דווקא היה חזק ביחס למנועים אחרים. מיותר לציין שעדיין לא סיימתי לכוון את המנוע הזה כמו שצריך, ועדיין הוא סוחב מדהים.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  20. #20
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    ערן תתחדש. מזל טוב.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 9
    Last Post: 05-07-11, 21:55
  2. מנוע אופנוע GSXR 600 דגם 97 תקין עובד לאחר שיפוץ מקיף.
    By de fox in forum לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    Replies: 0
    Last Post: 23-06-11, 11:23
  3. שאלה על סיום הרצת מנוע חדש, פאג'רו דיזל.
    By N0mad in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 0
    Last Post: 07-04-11, 12:05
  4. תושבות מנוע לאחר שיפוץ מנוע באיפון
    By yaya142 in forum פורום איסוזו Isuzu
    Replies: 6
    Last Post: 13-06-09, 11:43
  5. איך מרכבים את המפלג לאחר שיפוץ ראש מנוע
    By nir117 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 0
    Last Post: 28-04-07, 09:36

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •