כשהרכב עומד והמנוע דומם פמפם את דוושת הבלם מספר פעמים. היא אמורה לעלות ולהתקשות. זה מה שקורה?
לחץ על דוושת הבלם, והנע את המנוע, הדוושה אמורה לשקוע. זה מה שקורה?
שלום רב ושנה טובה.
ברשותי הילקס 95 ולאחרונה נראה לי שהרכב אינו בולם על הכביש כמו שצריך.
הבלמים תקינים(רפידות משאבות וכו) אבל המאמץ לנעילת גלגלים על הכביש הוא אדיר נראה
שהמגבר בלם(בוסטר) אינו תקין.
האים מישהו ניתקל בבעיה כזו?
אשמח לקבל עזרה.
עופר
כשהרכב עומד והמנוע דומם פמפם את דוושת הבלם מספר פעמים. היא אמורה לעלות ולהתקשות. זה מה שקורה?
לחץ על דוושת הבלם, והנע את המנוע, הדוושה אמורה לשקוע. זה מה שקורה?
שלום חנן.
אכן נכון זהו בדיוק מה שקורה.האים זה פוסל את את החשד בבוסטר?
זה פוסל את החשד שהבוסטר מת, אבל עדיין יתכן שמשאבת הוואקום מייצרת לחץ חלש ממה שאמור להיות.
שלום חנן.
אם הבוסטר "חלש" לפחות היתה איזושהי "עזרה" של הבוסטר בבלימה.
כמו כן אני חושד ביחידה מאחור שמחלקת את לחץ השמן בסרן האחורי ניתקלתי בתופעה דומה
בטנדר איסוזו. מה דעתך?
יש עזרה של הבוסטר בבלימה, עובדה שהוא עזר לך ללחוץ על הדוושה כשהנעת את המנוע, ולכן הדוושה שקעה.
קפוץ למכון רישוי ובדוק את עוצמת הבלמים. תוכל לדעת לפי התוצאות אם אכן יש בעייה בלחץ ההידראולי בבלמים האחוריים.
בהיילקס תקין קשה לגרום לנעילת גלגלים .
השסתום על הסרן האחורי . זה החלק שאסור לגעת בו !:shock:
אתה בקלות יכול להביא את המערכת לנעילת גלגלים וזה מצב לא טוב .
במידה ובעבר אתה אישית היצלחתה לגרום לנעילת הגלגלים ועכשיו אתה לא מצליח .
זה סימן לספק בעיה .
הדרך הנכונה לבדיקה כזאת היא לגשת למכון טסטים ולבקש בדיקת בלמים ( בתשלום )
במידה ומה שהוא לא תקין ניתן לראות זאת על מכשיר הבדיקה ולא להשתולל עם הרכב על הכביש
בנסינות בלימה מוזרים .
****
גם בתנאי מוסך כאשר יש חשד לתקלה בעוצמת הבלימה אנחנו מבצעים בדיקת עוצמה על מכשיר הגלילים .
עוצמת הבלימה היא פונקציה של משקל הרכב ביחס למשקל שפועל על כל סרן .
הסרן האחורי תמיד יהיה חלש מהקידמי .
******
איציק
שמרו על קשר