נא הסבר ופרט, למה ?נכתב במקור על ידי הצפרדע
אתה רואה נכון.נכתב במקור על ידי חנן גולומבק
הכל שטויות
נא הסבר ופרט, למה ?נכתב במקור על ידי הצפרדע
מה יש לפרט?
החלטתי לא לעשות אותו פריק ואלומיניום, אלא קבוע ומרותך, והוא עשוי מפח 1 מ"מ שהוא די והותר נגד אש ישירה, וזה מה שצריך.
חוץ מזה, מכיוון שהשילדה כאן לא כל כך חזקה, הפח הזה מוסיף לה המון חוזק
סתם, סתאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאם:grin:![]()
הכל שטויות
ברוך
אתה כבר מפחד בהתערבות מול נמרוד
להזכירך הקיר אש מ-1.5 מ"מ ולא כמו שרשמת.
אני חתכתי אותו במספרי פח שלך
בידידות
רפי
נכון, אתה צודק, עכשיו אני נזכר שאתה דרשת 1.5 מ"מ רק בגלל הפחד מעיוותים או משהונכתב במקור על ידי רפאל
כזה, לא??
מכל מקום, החלטתי שגם הגג יהיה מפח מרותך, שחייב להיות בעובי 2 מ"מ, ואעפ"י כן אני
יודע שכבר זכיתי בארוחה בדיקסי.
דרך אגב, אני רואה שגם זכרונך לא משהו - חתכת עם הפלאזמה ולא עם מספרי פח....
הכל שטויות
בשביל הגה עם פידבק, אתה חייב רדיוס כלשהו. רדיוס אפס= הגה בלי התנגדות. קשה מאוד לנהוג ככה.נכתב במקור על ידי הצפרדע
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
קודם כל, כתבתי "בשאיפה לכיוון 0".נכתב במקור על ידי asafk
שנית, אתה אמנם כל כך עסוק שממש בא לבכות, אבל בטח תוכל למצוא בקרוב איזשהו זמן קטנטן כדי להיפגש בסדנא, לא??
הכל שטויות
אסף,
כאן למשל, אני רואה(ועברתי ניתוח לייזר לפני שנה....8-) )רדיוס 0 או אפילו נגטיבי, אפילו
שיש לגלגל זוית קאמבר שלילית במצב מנוחה.
אתה לא מתבלבל בין הרדיוס לבין האפקט של חזרת ההגה למרכז?
ככל שהרדיוס גדול יותר, נדרש יותר כוח לסיבוב ההגה. האם לכך אתה קורא "פידבק"?
נערך לאחרונה על ידי הצפרדע; 16-01-08 בשעה 14:17.
הכל שטויות
עוד דבר שאני רואה בתמונה הנ"ל, הוא שבמצב מנוחה המשולשים מקבילים ואין נקודת מפגש ביניהם(בין ההארכות שלהם), כלומר ה swing arm length הוא אינסוף.
מה זה אומר לגבי הroll center והתנהגות הרכב בסיבובים, כאשר בנוסף יש התקצרות של העליון?
הכל שטויות
ומה עם הרכב הזה של ג'סי ג'יימס?
הכל שטויות
אני לא בטוח שהתמונה היא במצב מנוחה. אל תסיק מהתמונה מסקנות, ברכב הזה, ככל שאני זוכר, אמור להיות רדיוס קטן, אבל קיים.נכתב במקור על ידי הצפרדע
לא, אני לא מתבלבל. יש קומבינציה של זווית קסטר/ רדיוס scrub/ שפור שמשפיעים כולם על ההתנהגות, לכל אחד יש את התרומה שלו.
ככל שהרדיוס גדול, צריך יותר כוח לסיבוב ההגה, ולכן גם להיפך, ומכאן פידבק. לא פחות חשוב לפידבק- זווית הקסטר, בתורה, שמשפיעה גם היא על תחושת ההגה, ואם לדייק על רגישות ההגה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
מדובר על זויות קטנות ומרחקים קטנים, אין שום דרך לראות אותם בתמונות אמיתיות (זה לגבי הפורטר של ג'סי ג'יימס).
לגבי התכנון שלי, מצ"ב תמונות ספציפיות לבקשתך ברוך:
בתמונה הראשונה scrub במצב מנוחה, עם גלגל 35/12.5 וחישוק אופסט אפס.
בתמונה השנייה אתה רואה את הswing arm במצב מנוחה.
scrub זה שילוב של זוית הקינג פין יחד עם גיאומטרית הגלגל, וזוית הקינגפין היא היטל החזית של אותה הזוית שהיטל הצד שלה נקרא קסטר, הדברים משולבים אחד בשני בלי יכולת להפריד. ביחד הם יוצרים את המומנט שמתנגד לסיבוב ההגה. המומנט הזה הוא הפידבק. בתצורה תיאורטית של ציר קינגפין ניצב, שיושב בתוך הגלגל בדיוק במרכז, המומנט המתנגד להיגוי יהיה אפס. ניתן יהיה לסובב את הגלגלים בכוח אפסי, וגם לא יהיה פידבק, וגם לא תהיה שום יציבות להיגוי, הגלגלים יתבדרו איך שבא להם. בכלים איטיים שנדרשת מהם יכולת תמרון גבוהה, יש גיאומטרית היגוי קרובה לאפס, ומה שמונע מההגה להסתובב עצמאית זה העובדה שהוא מוגבר מאד - דוגמא, מלגזות עם היגוי הידראולי. במכוניות אמיתיות כל נסיון לשאוף לאיזשהו מספר אידיאלי (לא שיש כזה) בפרמטר אחד יפגע באחרים, ולכן העסק הזה של תכנון מתלים הוא תרגיל בפשרות. גם אין מטרות ברורות - אף אחד לא באמת יודע מה נכון. יודעים בגדול איזה תחומים של מספרים עובדים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני מסכים, ולכן נתתי קודם(בעמוד הקודם) את נתון ה kingpin inclination=תשע מעלות בשילוב scrub מינימאלי, אם כי לא אפס, ועם קאסטר כמעט אפסי.
מה שהתכוונתי לומר לאסף לגבי הערתו על פידבק, היה שעם נתוני קינגפין, קאסטר וscrub כאלה, אני לא חושב שיש בעיית תחושה בהיגוי ואין צורך ב scrub יותר גדול או משמעותי בכדי לקבל את הפידבק.
אפקט החזרה של ההגה, להבדיל מהכוח הדרוש לסיבובו, בא בעקר מנטיית הקינגפין ולא מה scrub, כאשר בסרן קדמי חי הוא בא גם מזוית הקאסטר המודגשת.
אנא תקנני אם טעיתי כאן במשהו.
הכל שטויות
גם קסטר כמעט אפסי הוא לא נכון. יש מספרים ברורים "לפי הספר"- בין 2 ל 7 מעלות, כאשר הטווח הנכון ביותר (לדעתי) לרכב ספורטיבי גדול גלגלים הוא 3-4 מעלות (ולרכב "נוח" וקל לנהיגה 5 עד 6 מעלות יהיו מספר מצויין). 2 מעלות ופחות ההגה יהיה מאוד רגיש (אני לא אומר רגיש מדי, כי מדובר ברכב ספורטיבי), ויש סכנה של נעילת גאומטריה בזוויות הפניה מסויימות. יש גם סכנה של מכות חזקות מהגלגלים לגלגל ההגה. זהירות.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זוית קאסטר צריכה להיות כמו שאסף כתב, 3-4 מעלות לפחות. זה לא משנה אם זה סרן חי או מתלים נפרדים. המומנט המתנגד לגלגול אחראי על היציבות ועל הפידבק כאחד והוא קשור לכל אחד מהגורמים - שהם כאמור שמות שמהנדסים נתנו לשם הנוחות כדי לפרק בעייה גיאומטרית אחת למרכיבים שאפשר לעקל ולהסביר. ההחלטה שלך לאפס אחד מהם - scrub - (ואולי גם קאסטר?) היא שרירותית. אתה יכול לתת הסבר מה עומד מאחורי ההחלטות? אני הייתי ממליץ לנסות להשאר כמה שיותר באמצע התחום המקובל - 9 מעלות קינגפים במבט חזית זה בסדר, אפשר גם יותר, 4-5 מעלות קאסטר עם יכולת לכוון אחר כך, scrub מה שיצא - אני לא חושב שאתה תתקרב לאפס, כי זה מושפע מהגיאומטריה הפיזית של הנאבה, דיסקים, קליפרים, גלגלים וכולי, ואתה די מוגבל על ידי המציאות. תשאיר לך כמה שיותר דרגות חופש לכיוונון אחר כך בכל מקרה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ואני סברתי שבמתלה double A arms, זוית הקאסטר פחות משמעותית וצריכה להיות קטנה באופן ניכר מזאת שבסרן חי.נכתב במקור על ידי asafk
האם הכיוון שלי של כ 2 מעלות הוא מוטעה?
אופססס, טוב שיש עריכה - לא ראיתי את הודעתך נמרוד, ועכשיו אקרא אותה....8-)
הכל שטויות
[QUOTE=נמרוד] ההחלטה שלך לאפס אחד מהם - scrub - (ואולי גם קאסטר?) היא שרירותית. אתה יכול לתת הסבר מה עומד מאחורי ההחלטות? [QUOTE]
1. שרירותית בודאי שלא - אין לי כוונה להתעלל ברכב, במתלה או בנהג...
2. הסיבה למחשבה על איפוס ה scrub נעוצה ברצון להקל כמה שרק ניתן על המיסבים. בכל זאת מדובר בגלגל גדול העומד כל הזמן בעומסים כבדים של מכות וקפיצות, ו scrub גבוה פירושו יותר מנוף שמגדיל את העומס. זה יכול להיות מוטעה, אבל בטח לא שרירותי.
3. ממה שאני קראתי בספרות המצומצמת שיש בנושא, כולל דיעות ומאמרים ברשת, מצאתי תחום סביר ומקובל של scrub פוזיטיבי של "2 ויותר, וגם נגטיבי של "1.5-1. אני מניח שמי שתכנן נאבה של נובה עם scrub "2 חיובי, ידע מה הוא עושה, כשם שמי שתכנן נאבה של הוט רוד עם "1 נגטיבי, ידע או לפחות חשב שהוא יודע למה.
4. המכלול של גלגל גדול עם עומס כבד והמחשבה שערך של 0 הוא בהחלט בתחום הקביל, היא הסיבה שלי לשאוף לכיוון האפס, אם כי אני מניח שעם נטיית קינג פין של 9 מעלות, יקשה עלי להגיע לתוצאה זאת.
5. לענין הקאסטר, ממה שבדקתי וראיתי מתלים נפרדים ברכבים שונים, בעקר רכבים יותר כבדים, נראה לי שהקאסטר בכולם היה ממש מינימאלי. יכול להיות, כמו שאמרת, שמכיוון שמדובר בזויות קטנות ובמרחקים די זעירים, טעיתי במדידה הלא מדוייקת שערכתי.
6. נטיית הקינג פין נבחרה למה שנראה לי כמעט כקצה התחום המקובל לגבי הזוית, אם כי משיקולי נוחות בבניה, הייתי מעדיף זוית גדולה יותר.
הכל שטויות
עוד משהו- רדיוס של 0 או אפילו שלילי קיים במכוניות מסלול מונמכות מאוד. דגש על CIRCLE TRACK וגם אז יש מקרים שזה שנוי במחלוקת.
טעות אופטית של זווית הקסטר היא בגלל שבמקרים רבים, שני חלקי הקינגפין (או שני הבולג'וינטים) במתלה נפרד- ניצבים לקרקע כל אחד בפני עצמו, אך אם תוריד אנך מהעליון, הוא ייפול מאחורי התחתון.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
דרך אגב, נמרוד, מעיון בתמונה שהעלית(ושוב, בלי יכולת לבצע מדידה מדוייקת מתמונה), נראה לי שהרדיוס אצלך חיובי גם ואולי בעקר בגלל הקאמבר שהכנסת למתלה במצב מנוחה. אני לא יודע אם הקאמבר שם הוא 2 מעלות או יותר, אבל אם הוא היה 0, כנראה שה scrub רדיוס היה קרוב
מאד גם הוא ל 0.
הכל שטויות
ממש לא. אל תנסה לאמוד/להעריך את הפרטים האלו לא מתמונות וגם לא במציאות, הרזולוציה היא במעלות בודדות ובמ"מ, רק ברכבים שבהם יש משהו קיצוני אתה יכול לראות בעין וברכבים שמתוכננים נכון אין מספרים קיצוניים. אתה מוזמן לבוא פעם ל"סדנא" שלי ואני יכול להראות ולמדוד לך מה שאתה רוצה בשידור חי.נכתב במקור על ידי הצפרדע
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שמרו על קשר