Close
עמוד 6 מתוך 26 ראשוןראשון ... 345678916 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 101 עד 120 מתוך 520
  1. #101
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנן גולומבק
    אני רואה קיר אש מברזל :shock:
    אתה רואה נכון.
    הכל שטויות

  2. #102
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי הצפרדע
    אתה רואה נכון.
    נא הסבר ופרט, למה ?





  3. #103
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    מה יש לפרט?

    החלטתי לא לעשות אותו פריק ואלומיניום, אלא קבוע ומרותך, והוא עשוי מפח 1 מ"מ שהוא די והותר נגד אש ישירה, וזה מה שצריך.

    חוץ מזה, מכיוון שהשילדה כאן לא כל כך חזקה, הפח הזה מוסיף לה המון חוזק




































    סתם, סתאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאם:grin:
    הכל שטויות

  4. #104
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2005
    מיקום
    כפר סבא
    הודעות
    669

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ברוך

    אתה כבר מפחד בהתערבות מול נמרוד
    להזכירך הקיר אש מ-1.5 מ"מ ולא כמו שרשמת.
    אני חתכתי אותו במספרי פח שלך

    בידידות

    רפי

  5. #105
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי רפאל
    ברוך

    אתה כבר מפחד בהתערבות מול נמרוד
    להזכירך הקיר אש מ-1.5 מ"מ ולא כמו שרשמת.
    אני חתכתי אותו במספרי פח שלך

    בידידות

    רפי
    נכון, אתה צודק, עכשיו אני נזכר שאתה דרשת 1.5 מ"מ רק בגלל הפחד מעיוותים או משהו
    כזה, לא? ?

    מכל מקום, החלטתי שגם הגג יהיה מפח מרותך, שחייב להיות בעובי 2 מ"מ, ואעפ"י כן אני
    יודע שכבר זכיתי בארוחה בדיקסי.

    דרך אגב, אני רואה שגם זכרונך לא משהו - חתכת עם הפלאזמה ולא עם מספרי פח....
    הכל שטויות

  6. #106

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי הצפרדע

    הגלגלים שיגיעו יהיו עם אופסט שונה לגמרי בשאיפה לכיוון scrub radius = 0,.
    בשביל הגה עם פידבק, אתה חייב רדיוס כלשהו. רדיוס אפס= הגה בלי התנגדות. קשה מאוד לנהוג ככה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  7. #107
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk
    בשביל הגה עם פידבק, אתה חייב רדיוס כלשהו. רדיוס אפס= הגה בלי התנגדות. קשה מאוד לנהוג ככה.
    אסף.
    קודם כל, כתבתי "בשאיפה לכיוון 0".
    שנית, אתה אמנם כל כך עסוק שממש בא לבכות, אבל בטח תוכל למצוא בקרוב איזשהו זמן קטנטן כדי להיפגש בסדנא, לא??
    הכל שטויות

  8. #108
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    אסף,

    כאן למשל, אני רואה(ועברתי ניתוח לייזר לפני שנה....8-) )רדיוס 0 או אפילו נגטיבי, אפילו
    שיש לגלגל זוית קאמבר שלילית במצב מנוחה.

    אתה לא מתבלבל בין הרדיוס לבין האפקט של חזרת ההגה למרכז?

    ככל שהרדיוס גדול יותר, נדרש יותר כוח לסיבוב ההגה. האם לכך אתה קורא "פידבק"?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	pic1.jpg‏ 
Views:	315 
Size:	154.2 קילובייט 
ID:	7856  
    נערך לאחרונה על ידי הצפרדע; 16-01-08 בשעה 14:17.
    הכל שטויות

  9. #109
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    עוד דבר שאני רואה בתמונה הנ"ל, הוא שבמצב מנוחה המשולשים מקבילים ואין נקודת מפגש ביניהם(בין ההארכות שלהם), כלומר ה swing arm length הוא אינסוף.

    מה זה אומר לגבי הroll center והתנהגות הרכב בסיבובים, כאשר בנוסף יש התקצרות של העליון?
    הכל שטויות

  10. #110
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ומה עם הרכב הזה של ג'סי ג'יימס?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	jamestt.jpg‏ 
Views:	389 
Size:	221.1 קילובייט 
ID:	7857  
    הכל שטויות

  11. #111

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי הצפרדע
    אסף,

    כאן למשל, אני רואה(ועברתי ניתוח לייזר לפני שנה....8-) )רדיוס 0 או אפילו נגטיבי, אפילו
    שיש לגלגל זוית קאמבר שלילית במצב מנוחה.

    אתה לא מתבלבל בין הרדיוס לבין האפקט של חזרת ההגה למרכז?

    ככל שהרדיוס גדול יותר, נדרש יותר כוח לסיבוב ההגה. האם לכך אתה קורא "פידבק"?
    אני לא בטוח שהתמונה היא במצב מנוחה. אל תסיק מהתמונה מסקנות, ברכב הזה, ככל שאני זוכר, אמור להיות רדיוס קטן, אבל קיים.
    לא, אני לא מתבלבל. יש קומבינציה של זווית קסטר/ רדיוס scrub/ שפור שמשפיעים כולם על ההתנהגות, לכל אחד יש את התרומה שלו.
    ככל שהרדיוס גדול, צריך יותר כוח לסיבוב ההגה, ולכן גם להיפך, ומכאן פידבק. לא פחות חשוב לפידבק- זווית הקסטר, בתורה, שמשפיעה גם היא על תחושת ההגה, ואם לדייק על רגישות ההגה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  12. #112

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    מדובר על זויות קטנות ומרחקים קטנים, אין שום דרך לראות אותם בתמונות אמיתיות (זה לגבי הפורטר של ג'סי ג'יימס).

    לגבי התכנון שלי, מצ"ב תמונות ספציפיות לבקשתך ברוך:

    בתמונה הראשונה scrub במצב מנוחה, עם גלגל 35/12.5 וחישוק אופסט אפס.

    בתמונה השנייה אתה רואה את הswing arm במצב מנוחה.

    scrub זה שילוב של זוית הקינג פין יחד עם גיאומטרית הגלגל, וזוית הקינגפין היא היטל החזית של אותה הזוית שהיטל הצד שלה נקרא קסטר, הדברים משולבים אחד בשני בלי יכולת להפריד. ביחד הם יוצרים את המומנט שמתנגד לסיבוב ההגה. המומנט הזה הוא הפידבק. בתצורה תיאורטית של ציר קינגפין ניצב, שיושב בתוך הגלגל בדיוק במרכז, המומנט המתנגד להיגוי יהיה אפס. ניתן יהיה לסובב את הגלגלים בכוח אפסי, וגם לא יהיה פידבק, וגם לא תהיה שום יציבות להיגוי, הגלגלים יתבדרו איך שבא להם. בכלים איטיים שנדרשת מהם יכולת תמרון גבוהה, יש גיאומטרית היגוי קרובה לאפס, ומה שמונע מההגה להסתובב עצמאית זה העובדה שהוא מוגבר מאד - דוגמא, מלגזות עם היגוי הידראולי. במכוניות אמיתיות כל נסיון לשאוף לאיזשהו מספר אידיאלי (לא שיש כזה) בפרמטר אחד יפגע באחרים, ולכן העסק הזה של תכנון מתלים הוא תרגיל בפשרות. גם אין מטרות ברורות - אף אחד לא באמת יודע מה נכון. יודעים בגדול איזה תחומים של מספרים עובדים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	scrub.jpg‏ 
Views:	226 
Size:	156.9 קילובייט 
ID:	7860   Click image for larger version. 

Name:	axis.jpg‏ 
Views:	209 
Size:	82.1 קילובייט 
ID:	7861  
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  13. #113
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    אני מסכים, ולכן נתתי קודם(בעמוד הקודם) את נתון ה kingpin inclination=תשע מעלות בשילוב scrub מינימאלי, אם כי לא אפס, ועם קאסטר כמעט אפסי.


    מה שהתכוונתי לומר לאסף לגבי הערתו על פידבק, היה שעם נתוני קינגפין, קאסטר וscrub כאלה, אני לא חושב שיש בעיית תחושה בהיגוי ואין צורך ב scrub יותר גדול או משמעותי בכדי לקבל את הפידבק.

    אפקט החזרה של ההגה, להבדיל מהכוח הדרוש לסיבובו, בא בעקר מנטיית הקינגפין ולא מה scrub, כאשר בסרן קדמי חי הוא בא גם מזוית הקאסטר המודגשת.

    אנא תקנני אם טעיתי כאן במשהו.
    הכל שטויות

  14. #114

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    גם קסטר כמעט אפסי הוא לא נכון. יש מספרים ברורים "לפי הספר"- בין 2 ל 7 מעלות, כאשר הטווח הנכון ביותר (לדעתי) לרכב ספורטיבי גדול גלגלים הוא 3-4 מעלות (ולרכב "נוח" וקל לנהיגה 5 עד 6 מעלות יהיו מספר מצויין). 2 מעלות ופחות ההגה יהיה מאוד רגיש (אני לא אומר רגיש מדי, כי מדובר ברכב ספורטיבי), ויש סכנה של נעילת גאומטריה בזוויות הפניה מסויימות. יש גם סכנה של מכות חזקות מהגלגלים לגלגל ההגה. זהירות.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  15. #115

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    זוית קאסטר צריכה להיות כמו שאסף כתב, 3-4 מעלות לפחות. זה לא משנה אם זה סרן חי או מתלים נפרדים. המומנט המתנגד לגלגול אחראי על היציבות ועל הפידבק כאחד והוא קשור לכל אחד מהגורמים - שהם כאמור שמות שמהנדסים נתנו לשם הנוחות כדי לפרק בעייה גיאומטרית אחת למרכיבים שאפשר לעקל ולהסביר. ההחלטה שלך לאפס אחד מהם - scrub - (ואולי גם קאסטר?) היא שרירותית. אתה יכול לתת הסבר מה עומד מאחורי ההחלטות? אני הייתי ממליץ לנסות להשאר כמה שיותר באמצע התחום המקובל - 9 מעלות קינגפים במבט חזית זה בסדר, אפשר גם יותר, 4-5 מעלות קאסטר עם יכולת לכוון אחר כך, scrub מה שיצא - אני לא חושב שאתה תתקרב לאפס, כי זה מושפע מהגיאומטריה הפיזית של הנאבה, דיסקים, קליפרים, גלגלים וכולי, ואתה די מוגבל על ידי המציאות. תשאיר לך כמה שיותר דרגות חופש לכיוונון אחר כך בכל מקרה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  16. #116
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk
    גם קסטר כמעט אפסי הוא לא נכון. יש מספרים ברורים "לפי הספר"- בין 2 ל 7 מעלות, כאשר הטווח הנכון ביותר (לדעתי) לרכב ספורטיבי גדול גלגלים הוא 3-4 מעלות (ולרכב "נוח" וקל לנהיגה 5 עד 6 מעלות יהיו מספר מצויין). 2 מעלות ופחות ההגה יהיה מאוד רגיש (אני לא אומר רגיש מדי, כי מדובר ברכב ספורטיבי), ויש סכנה של נעילת גאומטריה בזוויות הפניה מסויימות. יש גם סכנה של מכות חזקות מהגלגלים לגלגל ההגה. זהירות.
    אסף.
    ואני סברתי שבמתלה double A arms, זוית הקאסטר פחות משמעותית וצריכה להיות קטנה באופן ניכר מזאת שבסרן חי.

    האם הכיוון שלי של כ 2 מעלות הוא מוטעה?

    אופססס, טוב שיש עריכה - לא ראיתי את הודעתך נמרוד, ועכשיו אקרא אותה....8-)
    הכל שטויות

  17. #117
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    [QUOTE=נמרוד] ההחלטה שלך לאפס אחד מהם - scrub - (ואולי גם קאסטר?) היא שרירותית. אתה יכול לתת הסבר מה עומד מאחורי ההחלטות? [QUOTE]

    1. שרירותית בודאי שלא - אין לי כוונה להתעלל ברכב, במתלה או בנהג...

    2. הסיבה למחשבה על איפוס ה scrub נעוצה ברצון להקל כמה שרק ניתן על המיסבים. בכל זאת מדובר בגלגל גדול העומד כל הזמן בעומסים כבדים של מכות וקפיצות, ו scrub גבוה פירושו יותר מנוף שמגדיל את העומס. זה יכול להיות מוטעה, אבל בטח לא שרירותי.

    3. ממה שאני קראתי בספרות המצומצמת שיש בנושא, כולל דיעות ומאמרים ברשת, מצאתי תחום סביר ומקובל של scrub פוזיטיבי של "2 ויותר, וגם נגטיבי של "1.5-1. אני מניח שמי שתכנן נאבה של נובה עם scrub "2 חיובי, ידע מה הוא עושה, כשם שמי שתכנן נאבה של הוט רוד עם "1 נגטיבי, ידע או לפחות חשב שהוא יודע למה.

    4. המכלול של גלגל גדול עם עומס כבד והמחשבה שערך של 0 הוא בהחלט בתחום הקביל, היא הסיבה שלי לשאוף לכיוון האפס, אם כי אני מניח שעם נטיית קינג פין של 9 מעלות, יקשה עלי להגיע לתוצאה זאת.

    5. לענין הקאסטר, ממה שבדקתי וראיתי מתלים נפרדים ברכבים שונים, בעקר רכבים יותר כבדים, נראה לי שהקאסטר בכולם היה ממש מינימאלי. יכול להיות, כמו שאמרת, שמכיוון שמדובר בזויות קטנות ובמרחקים די זעירים, טעיתי במדידה הלא מדוייקת שערכתי.

    6. נטיית הקינג פין נבחרה למה שנראה לי כמעט כקצה התחום המקובל לגבי הזוית, אם כי משיקולי נוחות בבניה, הייתי מעדיף זוית גדולה יותר.
    הכל שטויות

  18. #118

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    עוד משהו- רדיוס של 0 או אפילו שלילי קיים במכוניות מסלול מונמכות מאוד. דגש על CIRCLE TRACK וגם אז יש מקרים שזה שנוי במחלוקת.
    טעות אופטית של זווית הקסטר היא בגלל שבמקרים רבים, שני חלקי הקינגפין (או שני הבולג'וינטים) במתלה נפרד- ניצבים לקרקע כל אחד בפני עצמו, אך אם תוריד אנך מהעליון, הוא ייפול מאחורי התחתון.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  19. #119
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    דרך אגב, נמרוד, מעיון בתמונה שהעלית(ושוב, בלי יכולת לבצע מדידה מדוייקת מתמונה), נראה לי שהרדיוס אצלך חיובי גם ואולי בעקר בגלל הקאמבר שהכנסת למתלה במצב מנוחה. אני לא יודע אם הקאמבר שם הוא 2 מעלות או יותר, אבל אם הוא היה 0, כנראה שה scrub רדיוס היה קרוב
    מאד גם הוא ל 0.
    הכל שטויות

  20. #120

    ברירת מחדל חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו

    ציטוט נכתב במקור על ידי הצפרדע
    דרך אגב, נמרוד, מעיון בתמונה שהעלית(ושוב, בלי יכולת לבצע מדידה מדוייקת מתמונה), נראה לי שהרדיוס אצלך חיובי גם ואולי בעקר בגלל הקאמבר שהכנסת למתלה במצב מנוחה. אני לא יודע אם הקאמבר שם הוא 2 מעלות או יותר, אבל אם הוא היה 0, כנראה שה scrub רדיוס היה קרוב
    מאד גם הוא ל 0.
    ממש לא. אל תנסה לאמוד/להעריך את הפרטים האלו לא מתמונות וגם לא במציאות, הרזולוציה היא במעלות בודדות ובמ"מ, רק ברכבים שבהם יש משהו קיצוני אתה יכול לראות בעין וברכבים שמתוכננים נכון אין מספרים קיצוניים. אתה מוזמן לבוא פעם ל"סדנא" שלי ואני יכול להראות ולמדוד לך מה שאתה רוצה בשידור חי.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

עמוד 6 מתוך 26 ראשוןראשון ... 345678916 ... אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. פרויקט בתהליך: חרגול 8x8 של ברוך טולידאנו
    על ידי הצפרדע בפורום פרויקטים
    תגובות: 284
    עדכון אחרון: 12-05-10, 13:49
  2. בניית רכבי שטח וספורט מוטורי לפי הזמנה בסדנא של ברוך טולידאנו
    על ידי הצפרדע בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 35
    עדכון אחרון: 25-03-09, 23:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •