Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 25
  1. #1

    ברירת מחדל ייעוץ ברכישת רכב שטח

    הקדמה קצרה-
    לפני כחודש וחצי עמדתי בפני החלטה האם להשקיע סכום גדול בתיקון הויטארה שלי (שעברה ככל הנראה חיים קשים- ולא רק אצלי...), או להחליף לרכב שיהיה בסיס טוב יותר לשיפורים.
    בחרתי באופציה השניה, מתוך כוונה למצוא רכב זהה (ויטארה קצרה ידנית סגורה) מהמודלים האחרונים, או ג'ימני מהשנתונים המוקדמים- 99-03. כמעט כל הויטרות שראיתי היו שחוטות/ מקומבנות/ רקובות מחלודה. ג'ימני קשה אפילו יותר למצוא, ולדעתי המחירים בשוק לא ריאליים.

    למי ששרד את ההקדמה הארוכה-
    אילו אופציות נוספות לדעתכם כדאי לשקול במקביל לשתי האופציות שלעיל?
    הדרישות: 20-25K ק"מ בשנה, בעיקר בינעירוני, מחיר אחזקה סביר, רצוי רכב קל לטיפול עצמי, אופי הטיולים שלי הוא אינטנסיבי בד"כ ולכן רצוי מאוד שתהיה אופציה לנעילה זמינה וזולה.
    התקציב כ- 50-60K.
    חיפוש באתר העלה את הפג'רו בנזין כאפשרות, אשמח לחוו"ד על הדיזל 2.5 שהוא אפשרות יותר סבירה מבחינתי.

    תודה.

  2. #2

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    חיובי. תודה.

    כתבה מצויינת אבל רובה לא רלוונטית עבורי. הצרכים שלי שונים- רכב ראשי שיעשה ק"מ גבוה יחסית מהלימודים בב"ש לעבודה במרכז לפחות 3 פעמים בשבוע, ולכן אמינות ומחיר אחזקה הם פרמטרים חשובים עבורי.
    היילקס או פאג'רו נעולים במקור אך עלות האחזקה הגבוהה שלהם פוסלת את האפשרות הזאת.
    הספורטאז'- נשמע מעניין, טרם יצא לי להתרשם ממנו באופן מעשי, ייבדק.
    ג'ימני- עדיין כנראה המתאים ביותר, נמשיך לחפש.

    הערות/הארות/הצעות נוספות יתקבלו בברכה.

  4. #4

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ג'ימני אכן ללא ספק המתאימים ביותר לדרישות שלך. ובעצם של כל רוכש רציונאלי שאינו זקוק לתכונות משפחתיות - ובגלל זה הוא כל כך מבוקש... אין מה לעשות, סבלנות, לבדוק כל הזמן את כל לוחות המודעות ברשת, ולהגיב מהר...
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  5. #5
    חבר רשום boba banay's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    בארץ ישראל
    הודעות
    419

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    לדעתי, וכמו שכתבת קודם הג'ימינים באמת נמכרים במחיר לא ריאלי ואפשר להגיד גם לא נורמלי
    הייתי חושב על סמוראי מהמודלים האחרונים - 96-98 הזרקה רב נקודתית, קפיצי סלילים, ממוזג....
    כאן אתה באמת יכול לדעת ולהיות בטוח שהאחזקה תהיה קלה והאמינות(אם יתוחזק כראוי) תהיה יחסית גבוהה.
    מבחינת נוחות - זה לא יהיה פאג'רו אבל גם לא סמוראי ישן...הסלילים עושים את ההבדל.
    תחשוב על זה.

  6. #6
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,103

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי MMR
    היילקס או פאג'רו נעולים במקור אך עלות האחזקה הגבוהה שלהם פוסלת את האפשרות הזאת.
    עלות האחזקה הגבוהה של היילקס באזור באר שבע היא עלות הביטוח המקיף והסיכוי לגנבה, לא יותר מעלויות אחזקה של רכב שטח אחר שתקנה ותיסע בו את הנסיעות הנ"ל.
    התחשיב ק"מ שלך שגוי מאד.
    בתקופת הלימודים בבב"ש נסעתי מהדרום למרכז בדיוק כמוך-2,3 פעמים בשבוע.
    בסיכום שנה הק"מ שנצבר היה 45Kק"מ~, הרבה מעבר למה שציינת.
    אם אתה מתכוון להחזיק את הרכב מעבר לתקופת הלימודים אתה עמוק בתוך תחשיב דיזל מבחינת כדאיות כלכלית (דלק ובלאי של מנוע בנזין קטן).
    אם אתה רוצה רכב לנסיעות מנהלתיות ברובן פרייבט דיזל יהיה הדבר היעיל ביותר לנסיעות כאלו.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  7. #7
    חבר רשום boba banay's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    בארץ ישראל
    הודעות
    419

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    אני באופן אישי - עשיתי את החישוב - ואני מתכוון שלקחתי טבלת אקסל והכנסתי לתוכה את כל האופציות לקניה האפשריות את הקילומטרז' השנתי ,תצרוכת הדלק הממוצעת לכל קנדידט עלויות שנתיות וביטוחים -

    ובקילומטרז' שאני עושה בשנה בכביש לעומת מה שאני עושה בשטח - הגעתי למסקנה שבכלל עדיף להחזיק שני רכבים (כולל עלויות הביטוחים - חובה, והרישוי השנתיים):
    רכב שטח אמיתי - cj חסון ומצד שני רכב כביש אמיתי - נוח יותר, חסכוני יותר, אחזקה קלה יותר וזולה יותר - וברכב הכביש אני טוחן קילומטרז'ים מתוך ידיעה שכשיגיע יומו ושהיה לי עוד קצת אפשרות לשידרוגים הוא יוחלף במשו חדיש יותר
    ובנתיים הCJ משמש לטיולים בלבד והנאה צרופה - גם מהנסיעה וגם מהעבודה וההשקעה בו.
    נערך לאחרונה על ידי boba banay; 03-10-07 בשעה 09:54.

  8. #8
    חבר רשום itayhi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    מעל ים כנרת
    הודעות
    1,754

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    הספורטאז' יורד מהר מאוד מהפרק בגלל צריכת דלק עצבנית ביותר...

    לדעתי, כמו שהחבר'ה פה הציעו, סמוראי.
    סגור, ממוזג, 96-98.

    אני מעריך שעלות הקניה של בונבון כזה תהיה סביב 35-40 אש"ח.
    תוסיף עוד כמה אלפיות לשיפורים (נעילה קדמית/אחורית) וחפש אחד עם צמיגים 215 ברשיון.

    אחלה רכב שטח (לטעמי, בטח יותר עביר מהויטארה), פחות גניב, הרבה יותר קל לאחזקה עצמית.
    ובנסיעת כביש רגועה אפשר להוציא ממנו 12-14 ק"מ לליטר.


    איתי
    -----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
    בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87

  9. #9
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    יש פה בשכונה ג'ימני עירוני ( סופר ג'יפ ) למכירה, אם זה מעניין אותך אני אעבור לקחת מספר טלפון.

    מדובר על חיפה.
    צועניה ..

  10. #10
    חבר רשום yoav's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2004
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1,999

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    אחרי 3 + שנים עם הסמוראי, כולל נסיעות יום יומיות ארוכות משך למעלה משנה בכביש בין עירוני (כ 70 ק"מ ליום), אני רוצה רק "לצנן" מעט את ההתלהבות מהנוחות שאמורים להקנות קפיצי הסליל... הרכב שלי היה שמור ונעים בתא הנוסעים, שנת 96, סגור וממוזג, עם רדיו-דיסק ורמקולים טובים וכו'. היה לי באמת בסדר- פשוט כי מתרגלים.
    עכשיו שיש ג'מני אני מבין כמה היה לא נוח עם הסמוראי ביום יום. גם בכביש בין עירוני וגם בתוך ת"א.
    לעומת זאת בשטח...אח! הגעגועים לסמו.

    אם אתה יכול להחזיק 2 מכוינות- מצוין! סמוראי פתוח לטיולים ויפנומטי קטן ליום יום. אם זה לא המצב (כנראה) אז הייתי מחפש ג'מני (ומעמיד תקציב בהתאם..).

    בהצלחה.

    (אגב הכינוי שבחרת MMR- על שם החיסון המשולב?)
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  11. #11

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    [QUOTE=ד ו ר ו ן]עלות האחזקה הגבוהה של היילקס באזור באר שבע היא עלות הביטוח המקיף והסיכוי לגנבה, לא יותר מעלויות אחזקה של רכב שטח אחר שתקנה ותיסע בו את הנסיעות הנ"ל.
    QUOTE]

    לא כ"כ הבנתי למה התכוונת- עלות האחזקה השוטפת מושפעת בעיקר מעלות הדלק, חלפים, אגרת רישוי וביטוחים. באף אחד משלושת הפרמטרים האלה ההילקס לא עדיף לפי מה שידוע לי.
    אגב- אני מאוד אוהב את ההיילקס על אף שנהגתי רק ב2*4, רכב שאנחנו מחזיקים כבר שנים עם מעל ל- 400K ק"מ.
    ולגבי מה שהזכרת על הביטוח המקיף- הוא מקבל את הכתובת הראשית שלי באיזור המרכז.

  12. #12
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    שמועות עקשניות אומרות שהבדואים מתחילים להתלהב ממזדה bt ויורדים מההילקס שהוא כבר רכב מיושן :-) ...

    יחד עם זאת, אני הייתי חושש להחנות היילקס 4x4 בב"ש

    מה שדורון התכוון להגיד הוא, שמחיר הדלק דומה מאוד בכל ריכבי השטח בגודל הזה. כמו כן מחיר החלפים ועלויות האחזקה. ( למעט דיסקו ).

    הביטוח של הטנדרים יקר, בעיקר היילקס ומגנום בעיקבות היותם רכבים גניבים מאוד.
    צועניה ..

  13. #13
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,103

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי גיא
    יחד עם זאת, אני הייתי חושש להחנות היילקס 4x4 בב"ש.
    לזה התכוונתי, עליות ה"אחזקה" יהיו רכישת היילקס חדש.. למרות שבדואי שדיברתי איתו אמר שהעדיפות היא לדגמים מעל 98 כי המנוע עדיף..
    בזמנו כשחיפשתי במגרשים בדרום ביצה נעולה להיילקס היו מקומות שאמרו "תזמין כזה ואנחנו נביא", מכאן ההרגשה שרוב הגנבות של רכב מיושן כזה הן הזמנות לחלקים יחודיים ולא לשימוש-יש תופעה לא קטנה של רכישת רכב במצב גרוע והלבשת הרשיונות הלגיטימיים על רכב גנוב בעיקר בדגמי 2X4.

    אני מכיר חברה שגרים ועובדים בב"ש עם היילקס שנים ועברו בשלום את כל התקופה-להגיד שנוח לי להחנות את הרכב בלילה בב"ש אני לא יכול.

    ציטוט נכתב במקור על ידי גיא
    שמחיר הדלק דומה מאוד בכל ריכבי השטח בגודל הזה. כמו כן מחיר החלפים ועלויות האחזקה. ( למעט דיסקו )..
    לא בדיוק, הדלק אולי כן אבל לא האחזקה בפועל, לפחות אחד שמדבר בשקיפות על כמה עולה לו להחזיק רכב מתוצרת "אחרת" אמר חד משמעית שזה עולה לו הרבה יותר.
    כמו שכתבתי בתגובה הקודמת- הדלק יהיה מרכיב מאד גדול בהוצאה שלך אם אלו הנסיעות שאתה מתעתד לבצע,שוב-החשבון שלך לגבי ק"מ שנתי עם נסיעות של 2-3-4 בשבוע הלוך חזור מב"ש למרכז יהיו יותר בכיוון של 40-50K ק"מ ואם אתה מנסה לבדוק עלויות תצרוכת דלק וסוג דלק צריך להכנס בחשבון שלך.
    ציטוט נכתב במקור על ידי גיא
    הביטוח של הטנדרים יקר, בעיקר היילקס ומגנום בעיקבות היותם רכבים גניבים מאוד.
    אל תשווה מגנום לשום רכב אחר בדרום, היילקס 97 ביטוח מקיף כולל תוספת לתוספות שעל הרכב עולה היום באזור 4000ש"ח לא יותר, מגנום כמעט כפול.
    נערך לאחרונה על ידי ד ו ר ו ן; 05-10-07 בשעה 09:38.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  14. #14

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
    אני מכיר חברה שגרים ועובדים בב"ש עם היילקס שנים ועברו בשלום את כל התקופה-להגיד שנוח לי להחנות את הרכב בלילה בב"ש אני לא יכול.
    ...ובמשפט הזה סיכמת הכל. אם כי נכון להיום גם נראה כי הבדואים מעדיפים להתנייד עם לנדקרוזר, היילקס פריראנר, או מגנום לפחות.

    לגבי אחזקת שני רכבים: קצת יומרני בשלב זה עבורי (סטודנט שנה ד'), טסט דו-שנתי ל-CJ מזדקן פלוס טסט לפרייבט, ובעיקר היעדר החופש לסיבוב ספונטני בשטח מתי שבא לי. בקיצור לא מתאים.

    הייתי שמח לקבל התייחסות לפג'רו דיזל 2.5 שנכנס בתקציב (אולי התשובה היא היעדר התשובות...). בדקתי אחד כזה וחוץ ממנוע הדיזל המיושן והמטרטר (לרגע חשבתי שאני על הפרגוסון ) התרשמתי לטובה.

    תודה,
    מורן. (למי ששאל לגבי MMR אז זה ר"ת של השם).

  15. #15
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    הפג'רו - אחלה אוטו, תחפש אחד הכי תקין שאפשר. עם נעילה ועם צמיגי 31 ברשיון.
    ואתה מסודר.
    צועניה ..

  16. #16
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום
    הודעות
    268

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    כאחד שכדברי דורון, חי עם היילקס בבאר שבע כמה שנים בעברי,
    מצטרף לאמירה שלא בדיוק ישנתי טוב בלילות,
    אבל,
    למרות זאת, את ההילקס שלי גנבו כשהשארתי אותו לילה אחד באוניברסיטת ת"א...
    חוצמזה, לא רוצה לבאס אבל פג'רו, אמנם בנזין קצר עדיף, אבל הכל הולך,
    לא פחות גניב ואפילו הייתי אומר יותר- סתם חומר למחשבה.
    פתרון טוב ללילות קרים, אם אתה סטודנט הוא החניה הסגורה של האוניברסיטה.
    משם לא שמעתי, עדיין, שגנבו אוטו
    קח בחשבון שכל רכב שטח בב"ש הוא מתכון ללילות לבנים
    רז
    IF IT MAKES YOU HAPPY IT CAN'T BE THAT BAD

  17. #17
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    עוד כיוון, אני מכרתי לפני חצי שנה קורנדו 98' משופר, נעול, מוגבה, צמיגי 31" ועוד המון סוכריות
    במחיר 39K ש"ח.
    לרכב לא היה (אצלי) ביטוח מקיף כי לא חשבתי שמישהו יגנוב קורנדו.
    היה סה"כ רכב אמין וטוב, יחסית לרכבים מקבילים ובטח ובטח ובטח יחסית למחירו ולמחיר האחזקה שלו.
    דיזל אוטומטי, עשה 1:9 בכביש ו-340K ק"מ במצטבר, בלי בעיות מהותיות.

    המחירים שלהם ברצפה והם מתאימים מאוד לנסיעות כביש ארוכות, נוחים וחסכוניים, אם כי לא ממש ביצועיסטים בכביש. בשטח נותנים תמורה טובה, מכונת עבירות הוא לא.

    בעז

  18. #18

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    בוזי,

    תודה על הכוון הנוסף, אבל אני לא מסוגל להתחבר לרכב הזה. לדעתי (ואל תעלב) זה אחד הרכבים המכוערים שנחתו כאן אי פעם. עניין של טעם.
    נערך לאחרונה על ידי MMR; 06-10-07 בשעה 22:23. סיבה: קיצור

  19. #19
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי MMR
    לדעתי (ואל תעלב) זה אחד הרכבים המכוערים שנחתו כאן אי פעם.
    גם לדעתי, וזה לא סותר את תכונותיו האחרות.

  20. #20

    ברירת מחדל חוזר: ייעוץ ברכישת רכב שטח

    מורן - אני חוזר:
    ---> סטודנט, רכב שטח טוב וגם שימושי כרכב יחיד, הכי חסכוני וכלכלי - התשובה חד משמעית - סמוראי/ג'ימני (ג'ימני זה הממשיך הישיר של הסמוראי, אותם יתרונות וחסרונות).
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מבקש עזרה ברכישת gps
    על ידי ben2603 בפורום פורום GPS ניווט וקשר
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 08-08-10, 23:00
  2. ייעוץ ברכישת איסוזו טרופר
    על ידי kfir.kohen בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 21-04-10, 22:36
  3. הכוונה ברכישת 4*4
    על ידי אקסקליבר בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 10-11-09, 11:34
  4. ייעוץ ברכישת ויטרה 97' - רכב שטח ראשון שלי
    על ידי amidanr בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 21-10-07, 13:48
  5. עזרה ברכישת רכב
    על ידי avi3241 בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 09-02-07, 18:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •