אין לפלאדים כאלו שום יתרון במובן של כוח/צריכת דלק/ביצועים על פני פלאגים קונבנציונאליים. יתרונם היחיד הוא באורך החיים שלהם, שהוא ארוך לעיתים פי 4 ויותר מזה של פלאגים רגילים. שימוש בפלאגים מיוחדים מוצדק במיוחד במנועים בהם הגישה לפלאגים קשה ואין הגיון בהחלפתם כל, נניח 30K ק"מ. (לדוגמא במנוע v12 של BMW יש לפרק את סעפת היניקה וכל מה ש"יושב" עליה הל מנת להגיע לפלאגים ולכן מרווח ההחלפה הוא כל 120K ק"מ).
יש לזכור גם שבמנועים מוזרקים בעלי הצתה אלקטרונית שבהם כל המערכות הללו תקינות, פלאגים רגילים לחלוטין (כן, כאלו שעולים 11 ש"ח ליחידה) מחזיקים 30 ו-60 אלף ק"מ ואף יותר.
שמרו על קשר