עוד קצת מהמערכת מתלים האחורית, כאמור 4-LINK עם זרועות ארוכות כשבצד הסרן יש מיסבים.
![]()
![]()
התחלת הבנייה של הלינקים העליונים:
![]()
![]()
אהלן....
בימים אלו התחלנו לעבוד על עוד פרוייקט בסדנה, מדובר על סופה המשתתפת במרוצי עבירות של קבוצת "יוסי במות" מאילת.
העבודה שלנו כוללת:
1 מערכת מתלים 4-link מאחורה עם בולמי fox קוייל אובר בעלי מהלך של 14"
2 מערכת 5-link מקדימה עם בולמי fox קוייל אובר בעלי מהלך של 14"
3 בניית היגוי חדש ומחוזק
4 החלפת יחס העברה בסרני דנה 60(ק+א) ל1:4.88
5 חיזוק חיבורי הבודי והשילדה ועבודות שונות....
כמה תמונות מתחילת העבודה:
מפשיטים את הרכב וממקמים אותו על הליפט(בגובה עבודה)
![]()
מתחילים לבנות את הגשר של הלינקים העליונים במתלה האחורי
![]()
![]()
החיבור של הלינקים בצד הסרן מתבצע עם מיסבים, בצד השילדה עם גומיות.
בתמונות ניתן לראות את המיסב, את הספייסרים שלו ובית המיסב שבהמשך ירותך למוט רדיוס.
את בית המיסב והספייסרים אנחנו מיצרים בחריטה CNC
![]()
![]()
![]()
אגב למי שבונה לבד ומעוניין בלינקים כאלו מCNC עשיתי ספיירים(לא זול בכלל, אבל שווה בהחלט...)
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
עוד קצת מהמערכת מתלים האחורית, כאמור 4-LINK עם זרועות ארוכות כשבצד הסרן יש מיסבים.
![]()
![]()
התחלת הבנייה של הלינקים העליונים:
![]()
![]()
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
מרשים מאוד.
אתה יכול, אם אתה יודע, לפרט מה הייתה הבעיה במתלה הקודם או המקורי? (נדמה לי שהם על סלילים כבר כמה שנים).
בנוסף, לא רואים בבירור, האם הלינקים העליונים מחוברים בצד השלדה רק בצד אחד לשלדה ולא כמו בלינקים התחתונים. האם זה יהיה כך ?
שתי שאלות:
1. מה הסיבה לכיסוחה/חיסולה/החרבתה של מערכת המתלים הקודמת שבנה לרכב גיא מפרוג'יפ??
2. מה הסיבה לבחירת קצות מוט נקבה ולא זכר?
הכל שטויות
אהלן...
לגבי המערכת הקודמת תצטרכו לשאול את הלקוח, אין לי מושג.
את הלינקים אני מחבר בהתאם לחישובים שלנו, לכל אחד יש את המיקום שלו בהתאם לגאומטריה של המתלה ופחות חשוב מבחינת התאמת השילדה(הלקוח לא מעוניין שנשנה את השילדה)
הלינקים העליונים מחוברים רק בצד אחד של השילדה כהלינק עצמו חזק מאוד ומרותך לשילדה לאורך גדול של שטח.
![]()
לגבי הבחירה בנקבה, יש כמה סיבות:
1 עלות כלכלית, יותר זול לי ליצר על תושבת המיסב(שמושתלת בתוך המוט רדיוס) בורג(הברזה חיצונית) מאשר אום(הברזה פנימית).
2 חוזק המיסב עצמו, בית המיסב בנקבה עבה יותר.
אני מתאר לעצמי שמתישהו באחד הפרוייקטים אני אנסה לראות אך זה יעבוד עם מוט רדיוס אום(מתאים לזכר)...בנתיים אני מאוד מרוצה מהשיטה הנוכחית...
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
התכוונתי לזה שנראה בתמונות הקודמות כאילו הבורג מחובר רק בצד אחד. בתמונה שעכשיו שמת ראוים שזה לא המצב.
בהחלט מרשים, ממך אי אפשר לצפות לפחות :-)
כשאני מסתכל על התמונות זה נראה כל כך פשוט וקל
כאילו זה בא לכם שם באוברלנד בטבעיות
אולי כדאי שתתחילו לבנות רכבים לצבא !!!
תנסה. באנג נקבה, שנכנס לתוך צינור, עולה בוודאות מוחלטת פחות לייצר מאשר הזכר הארוך שאתה ייצרת. הוא קצר יותר בהגדרה - כי החלק העובד בו נכנס לתוך הצינור. ובניגוד למה שכתבת, קידוח והברזה של הברגה פנימית פשוט יותר מאשר הברזה של חיצונית, ובמקרה זה אני די בטוח שלא הבריזו לך את ההברגה אלא חרטו אותה.Originally Posted by ארז
אבל לא רק המחיר משחק, אלא גם החוזק. החלק החלש הוא הזכר - והוא בכל מקרה באותו גודל לצורך העניין. כשאתה קונה מיסב קצה זכר (איכותי כמובן, כמו הFK) הפלדה חזקה וההברגה איכותית, כשאתה חורט זכר על פלדה רגילה ובלי טיפולים מראש החלק פחות טוב. עדיף תמיד לייצר את הנקבה ולהשתמש בבורג זכר מוכן מאיכות גבוהה וידועה.
רוביקון אקספרס משתמשים במיסבים משלהם עם בתים מרותכים אז מתאים להם השיטה הזאת, הם חוסכים בקנייה של מיסבי קצה איכותיים גדולים כמו הJMX16T שאתה מכיר שמחירם לא כלכלי עבור ייצרן המוני יחסית כמו רוביקון. אתה בפרויקטים שלך תחסוך כמה גרושים וגם תבנה חזק עוד יותר כשתעבור לסידור המקובל של מיסב זכר ובאנג נקבה חרוט בתוך צינור. כמובן שהכל צריך להלקח בפרופרוציה, גם ככה הברגה בקוטר כזה היא אוברקיל ברור במקרה הזה ובלתי סביר שיקרה לה משהו אי פעם.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לי אישית שי סיפר שמאז שנבנתה המערכת הקודמת הרכב לא הפסיק להשבר תחרות אחרי תחרות.Originally Posted by הצפרדע
הנה לכם סיפור מחומשר וחמשיר מסופר לרגל המאורע המעציב דלעיל:-Originally Posted by six 4 life
מערכת מתלים שכל הזמן נשברת
לבטח משהו היא אומרת
למשל האם אני ממש דפוקה?
אוי, איזו בוקה ומבולקה!
שילמו עלי הרבה כל כך
והנה אני רק בום וטראח
אוי לי ואבוי לנהגי היקר
שבוכה כל פעם שנשבר
האם הוא אותי יזרוק
או סתם יצבע ירוק?
האם הוא את כספו יקבל
או שזה כבר הלך לעזאזל
אכן אכן מצב של ביש
ומי אותי עכשיו ילביש?
האם זה ארז השמן
או אולי ארנון הדשן?
מכל מקום ועל כל פנים
על כולנו זאת להפנים
נכון כי טוב שם טוב משמן טוב
אך לעיתים טוב שמן משם טוב
והמסקנה?
מה לעשות מה לעשות
שאני יפה כזאת
שיפה כמוני אין
מן הים עד הירדן
אלא שלא די להיות יפה
צריך להיות גם אופה
ומי שקנה יופי
וויתר על האופי
אין לו אלא על עצמו להתלונן
ואז ללכת לשכן
לילה טוב עם חלומות פז
ויום חדש לא מבוזבז
ואידך זיל גמור
הכל שטויות
ברוך אתה הולך וחושף עוד טפח מכשרונותיך
ממש בחור פיוטי :grin:
בוקר טוב....
נתחיל מזה שאשמח אם לא תכניסו אותי לכל מיני בעיות/מריבות/טענות/שמועות וכו' עם אחרים, באמת אין לי מושג מה הבעיה הייתה עם המערכת, אני עסק ולקוח ביקש מערכת חדשה.
נמרוד אכן הבית נעשה בחריטה, אל הCNC לקחנו מיסב זכר ונקבה +שרטוט של מה שאנחנו רוצים, בית זכר יצא זול יותר.
לגבי חוזק, אתה כנראה צודק, אבל גם הבית הזה מאוד חזק.
עוד עניין, מה שאתה אומר כנראה נכון למיסבי FK או אחרים ברמתם, לצערי רוב הלקוחות מעדיפים לחסוך בנושא הזה ומבקשים זולים יותר(שוב, אני עסק, הלקוח מקבל כמה אופציות והוא בוחר בניהם), כאן כבר יש יתרון למיסב נקבה(פשוט עבה יותר).
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
באיזה מיסבים אתה משתמש? אם זה לא מידע חסוי וכדומה :-)
בדקתי מיסבים של הירשמן (אני מקווה שהשם נכון) של 20 מ"מ - 0.75 אינץ' - ומצאתי ב200 שקל לפני מע"מ ולפני הנחה. אני בטוח שאפשר להשיג גם בארץ ביותר זול.
CCCVI ב120 שקל וeurosnodi (שוב אני מקווה שהשם נכון) ב170 שקל ליחידה. החנות היא דולם בע"מ ברח' מקווה ישראל. לדעתי הם לא היבואנים אז בטח מהיבואן זה יעלה זול יותר.
יש לי את הקטלוג של הCCCVI.
לheavy duty rod end מסוג CHS, נקבה, בקוטר של 20 מ"מ יש את הנתונתים הבאים:
dynamic KN - 34
static KN - 40
לheavy duty rod end מסוג COS, זכר, יש נתונים זהים, רק שהוא שוקל 50 גרם פחות.
למוטות רדיוס אני משתמש במיסבי MTR תוצרת יפן, מיסב מאוד אכותי בגודל 25 מ"מ.
הבעיה שכל עוד אתה לא קונה מיסבים תעופתיים, כל שאר המיסבים מגיעים עם חופש מובנה בתוכם, החופש הזה מורגש מעט מאוד בהתחלת עבודת המתלה, אבל לאט לאט גדל ומביא בסופו של דבר לבלאי גבוה.
אז למה לא לקנות מיסב תעופתי? כי מחירים גבוה מאוד, כמו הFK האמריקאים והלקוחות לא מוכנים לשלם על כלאו מחירים(כמובן שיש כאלו שכן מוכנים או מביאים בעצמם וזה מצויין).
![]()
בתמונה אגב ניתן לראות את פונטציאל המהלך של המערכת, מכיוון שהרכב הולך להיות עם קוייל אוברים של 14" נראה לי שהחוליה החלשה תהיה הדרייבשפט(מה שכמובן לא יקרה, כי יהיו רצועות הגבלה)
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
אם אתה משווה למיסב FK בגודל מקביל (3/4 אינץ' שהם 19 מ"מ) אזי העומס המותר עליו הוא 13 טון לעומת 3.4-4 טון במיסבים במידה 20 מ"מ שהבאת כאן. הבדל עצום. מדובר על מיסבים מסחריים באיכות לא גבוהה, אני לא הייתי משתמש בהם לאפליקציות של ספורט מוטורי, מה גם שמיסב FK בגודל 3/4 המקביל עולה 35-40$ בחנויות אינטרנט אמריקאיות, ככה שאין כאן הפרש מחיר גדול. ואם מיבאים במזוודה, ומדובר על פריטים קטנים יחסית, אז זה אפילו יותר זול.Originally Posted by lizard
ארז - כמו שכתבתי, אין לי ספק מהתבוננות בתמונות וגם מהביקורים בסדנא שאתם בונים חזק מעל ומעבר לנדרש... מעבר לנקבות חרוטים ומיסבי קצה זכר הוא צעד מתבקש בעתיד גם משיקולי הנדסה וגם כי זה יוזיל לך את העלויות.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
יפה מאוד ושוב יש לארז פרויקט המעלף אותנו .רק ארז שאלה למה אתה לא מייצר גם דברים לרכבים קצת יותר זולים מדיסקברי לנדקרוזר פטרול כמו סופה סמוראי ויטרה ניבה היילקס .?
מי אמר לך שהוא לא מייצר ?
חפור קצת בפורום ותראה כתבה על טמבון עם כננת שהוא בנה לסמוראי.
ההבדל בין בעל פטרול לבעל סמוראי הוא ,לרוב, ההכנסה החודשית.
אי אפשר לצפות לעבודה כל כך איכותית בזול ולכן מי שיכול להרשות לעצמו עבודה כזו הוא בדר"כ מי שיכול להרשות לעצמו פטרול או ל"ר3 או האמר או מתחרה מקצועי שיש לו גב כלכלי יותר מסטודנט שקנה רכב ב20K ורוצה לכבוש את העולם איתו אבל אין לו כסף לדלק.
ניבה עולה היום 5-9 אלף שקל , תחשוב על מחיר של טמבון ברמת איכות של סדנת אוברלנד - זה כמו לקנות עוד ניבה... אז למה ?
דרופ-קיט לסמוראי מתוצרת אוברלנד ? על מיגונים עוד אפשר לדבר, למרות שגם פה יהיו הערות על מחיר שרק מי שמכיר את טיב העבודה יכול להצדיקו ולהבין שאכן יש סיבה לשלם - אבל מי ישלם? דפקת סרן , תקנה אחד מפירוק , יהיה לך יותר זול , כולל העבודה.
על סופה עוד אפשר להתדיין, אבל גם כן גבולי מאד.
אני חולם על היום שבו אוכל להכנס לאוברלנד ולהעמיד את רכב חלומותי על הליפט שלו ולבצע בו את זממי.
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
GodsFather , תודה שניסית...Originally Posted by rozen
ROZEN , ארז בונה לרכבים שהלקוחות שלו מספקים , חוץ מזה אתה לא מבחין שמה שעל הליפט זה לא דיסקברי\לנקרוזר\פטרול?! מזהים מיד לפי הצבע שזה דיפנדר...
****************************
חוץ מזה , מה שהולך פה ובפורום הבונים בכלל - ימות המשיח... מה שדובר (בעלמא) לפני כמה חודשים לגבי מערכות מתלים לסופה מתגשם לנו מול העיניים בכזאת טבעיות וברמה כל כך גבוהה וב-2 ורסיות שונות בתקופה כל כך קצרה - בקצב הזה לא רחוק היום שיבנו פה מערכות מתלים פחות קיצוניות לסופות טיולים מן השורה.(ואני רוצה להאמין שברמה בנייה כזאת נוכל לאשר אותם מול הרשויות)
איך שלא תהפוך את זה ...
עברתי על כל כתבות הפורום ושם לא נרשם שום דבר על טמבון לסמוראי או דברים לסופה מבקש תיתנו לי תלינק כדי שהוכל לסתום את הפה?
נמרוד לא חשבתי לרגע אחרת.Originally Posted by נמרוד
מצאתי באמריקה איזו חנות שטוענת שהם מוכרים FK RSMX12 ב32 וחצי דולר ליחידה אבל הם פשוט לא עונים לאימיילים אז זה בעייתי מבחינתי.
שמרו על קשר