ידידי, אני מבין שזה טסט ראשון שלך-לא יודע אם אתה מודע לזה אבל עברת טסט חלק ועוד בלי מאכר!
נכנסת לבד עם סמוראי זקן ויצאת עם עודף מ200 אין דברים כאלה!
אני מוכן לחתום על הריג'קטים האלה בכל טסט.
תהיה מבסוט!
הגעתי למסקנה סופית והחלטית ביותר שהאנשים במדינה שלנו (לפחות חלק גדול מהם) פשוט לא רוצים ג'יפים על הכביש...
היום החלטתי שאני מעביר את סמו טסט, יצאתי לכיוון המכון הקבוע, ובדרך כבר נעצרתי ע"י בוחן תנועה שחפר לי על כמה שהדגם הזה מסוכן ולא יציב על הכביש ושצריך להוריד אותו מהתקן בארץ!!
הוא פשוט שנא סמוראים ככה סתם והחליט להוציא את זה על הסמו שלי.. הוא חיפש וחיפש ולא מצא שום דבר ברכב שמצדיק הורדה מהכביש (ראו עליו שהוא התאמץ, אבל בינינו גם ראו שהוא לא מבין מה הוא עושה)..
בכל אופן הוא שיחרר אותי עם חיוך מאולץ, והמשכתי למכון הרישוי, ברגע שהגיעי תורי לעלות על המסלול ישר ראו את חוסר הרצון של הבוחנים לבדוק את הרכב שלי, המכסה מנוע נפתח ולפתע שלושה בוחנים הגיעו לראות מה יש לי מתחת למכסה (סטנדרטי לגמריי).. מוזר..
בכל אופן הבוחנים הכשילו אותי על דברים מפגרים כמו :
*חוסר מדבקות מחזירי אור.
*על כך שהלוחיות רישוי שלי היו ישנות ( אך תקינות לגמריי!!! עובדה שהבוחן תנועה לא העיר על זה).
*הבוחן טען שהצד הפנימי של הגלגל האחורי שלי לא תקין וישן (וכשנאלצתי להחליף צמיגים בפנצ'יריה לא הבינו על מה הבוחן דיבר)
*ועוד תקלה אחרונה.. חופש במייסבי גלגל קדמי ימני. אז החלטתי ללכת למוסך המורשה של סוזוקי בשביל לבדוק כמה יעלה לי התיקון (מוסך "טופז" בראשל"צ) ושם נתקלתי בטיפשות ובבורות שהפתיעה אותי!! מנהל המוסך לא הבין איזה רכב עומד מולו, איזו שנה הוא ואיזה נפח מנוע.. לאחר בדיקה של הגלגל ולאחר התייעצות קלה עם שותפו הוא הביא לי הצעת מחיר של 600 ש"ח לתיקון הבעייה..חלקים מקוריים, מע"מ ושאר זיבולי מוח...
אז הלכתי למוסך אחר כדי לאמת את המחיר של הבעיה..
בעקבות זה פניתי למוסך "עדי" גם בראשון לציון.. שם קיבל אותי המנהל בחיוך והקשיב לבעייה שלי.. ישר הוא ביקש ממני להכניס את הרכב כדי לאתר את התקלה שעליה דיבר הבוחן בטסט.
בסופו של דבר מה שנעשה שם הייתה עבודה של חצי שעה רק לחיזוק ההברגה שם והבעייה נפתרה... התענוג עלה לי סך הכל 80 שקלים.. בקיצור יצאו צדיקים!
לגביי סוגיית הצמיגים כפי שהבנתם הוחלפו כל ארבעת הצמיגים לצמיגי 50\50 חדשים ויפים במידה המקורית של הרכב והרי תמונות:
סוזוקי סמוראי !!!!
או שפשוט אין לך את זה...
ידידי, אני מבין שזה טסט ראשון שלך-לא יודע אם אתה מודע לזה אבל עברת טסט חלק ועוד בלי מאכר!
נכנסת לבד עם סמוראי זקן ויצאת עם עודף מ200 אין דברים כאלה!
אני מוכן לחתום על הריג'קטים האלה בכל טסט.
תהיה מבסוט!
z.i.p :מערכות מיגון, תקשורת ובית חכם https://www.imc-gsp.com/ .
תחפור קצת בפורומים ותראה מה זה "דברים מפגרים"...
חוסר במחזירי אור זה לא דבר מפגר בכלל ! ! !
וכן, על לוחיות זיהוי ישנות מכשילים טסט וזה לא קשור לזה שאתה עם ג'יפ (סוזוקי או כל דגם אחר)
כמו שכתבו קודם...יצאת בזול...
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
ממתי פותחים מכסה מנוע בטסט?
העבתי טסט בסך הכל פעמיים, שתי ניבות שונות. אף פעם לא פתחו לי מכסה מנוע.
ובדיוק שמעתי מחבר שהעביר רכב רגיל טסט וגם לו פתחו ובדקו שם.
מה בדיוק הם בודקים? (אני גם צריך לעשות טסט בסוף החודש)
המסר שבאתי להעביר כשרשמתי את ההודעה שלי.. הוא שעם כל ההכנות שלי לטסט ואני פדנט בדברים הכי קטנים, הרכב עדיין נכשל מסיבות לא מוצדקות משום סיבה!!!
אני יודע שזה נשמע פרנואידי אבל זה ממש כך...
כשבוחן משטרתי מחפש איפה לזיין אותך, ושעה אחרי זה בוחן רישוי מחפש אותך בקטנות, זה נותן לך הרגשה שאתה חי במדינה שמנסה לעשות עליך כסף...
120 שקל ללוחית רישוי זה תקין?? ועוד כמה עשרות שקלים למדבקות המטומטמות האלה?? ועוד אלפיים שקל + לצמיגים חדשים?? ועוד תיקון ממש חסר טעם שהיה יכול להיגמר בנזק קצת יותר רציני לכיס אם הייתי הולך למוסך של סוזוקי...!
לא יודע מה אתכם אבל אני לא מיליונר שכל חצי שנה אני אוציא אלפי שקלים על גחמות של בוחנים ממורמרים...
לגבי מי שאמר שזה כנראה טסט ראשון שלי... אז ממש לא.. היו לי כבר שלושה כלי רכב בבעלותי, ומגיל 18 אני זה שמעביר את הרכב המשפחתי טסטים כל שנה, אז הייתי כבר בכמה וכמה טסטים וכל פעם זה אותו סיפור... כל פעם יש תסביך כלשהו.. לדעתי זאת הכל בירוקרטיה שנועדה לעשות על הגב שלנו כסף..
זאת הדעה שלי בכל אופן!!
סוזוקי סמוראי !!!!
או שפשוט אין לך את זה...
מתחת למכסה המנוע הם צריכים לבדוק התאמה בין מספר המנוע והשלדה לזה המופיע ברשיון הרכב. בנוסף- בבדיקות של רכבים מעל שנת 95' הם צריכים להעמיד את המנוע על סל"ד מסוים בעת בדיקת 4 גזים. לא עשו לך את זה- המכון חפיפניק! (שזה מצוין עבורך- תמשיך לגשת אליו. רק שלא יחפפו גם בסוגיות בטיחותיות כמו חופש בהגה, בלמים וכד').נכתב במקור על ידי יגאל81
"אם יש לך איזה 'למה' שלמענו אתה חי, תוכל לשאת כמעט כל 'איך'..." פ. ניטשה
היי לכולם,נרשמתי לאתר לאחרונה לאחר שטחנתי אותו עד דק!
בכל אופן רציתי גם להוציא את תחושת המירמור שלי, לגבי לוחיות הזיהוי. כרוכב אופניים המישטרה עושה את המוות בתחום המנשאים לרכב.בגדול השוטרים דורשים להצטייד בלוחית זיהוי נוספת ולהרכיבה כך שהאופניים לא יסתירו את המס'.מבחינתי הדבר מקובל לחלוטין.
לפני זמן מה, ניגשתי לטסט, הכשילו אותי על לוחיות הזיהוי (לדעתי הלוחיות שלי היו במצב תקין). לא התווכחתי, אמרתי לעצמי שהנה ההזדמנות להשיג לוחית נוספת לצורך מתקן הנשיאה של האופניים. הבחורצ'יק שמייצר את המספרים (במקום) לא היה מוכן לתת לי את הלוחיות הישנות למרות שהסברתי לו שמדובר בלוחיות עבור המתקן ואף דרש 60 ש"ח נוספים בעבור לוחית לאופניים.מה שהכי הציק ומציק לי עד עצם היום הזה היא העובדה שהוא טינף את הלוחית החדשה (הצבע השחור עדיין היה טרי) בזמן ההרכבה ובסופו של דבר הלוחית הישנה הרבה פחות ברורה מהישנה....
וממש לא היה עם מי לדבר שם אחר כך.....
נכתב במקור על ידי יגאל81
היי יגאל
בכל מיקרה לשאלתך על המכסה מנוע
המכון שהלכת עליו כניראה היה ברהט לא ? והבוחנים שם בטוח על סמים .
ואם לא העברת את הרכבים שם והעברת את הרכבים במקום אחר .
אז בטח בגלל שראו שזה ניבה הבוחן אמר לעצמו נדפקת כבר פעם אחת אז לפחות בטסט אני יקל עליך קצת :smile: :razz: :smile:
פיצקל'ה - אפיית פיצות ופוקצ'ות אישיות ואיכותיות באירועים
www.tabun4u.co.il - רותם יעקובי - 0506696749
לא. דווקא העברתי פעם אחת בהרצליה ופעם אחת בכפר סבא.נכתב במקור על ידי samorai
הפעם הראשונה הייתה לפני ארבע שנים בערך, אז יכול להיות שאני פשוט לא זוכר. מצד שני הם פסלו אותי על נזילת שמן (שלא הייתה) ועל חתיכת פלסטיק קטנה שהייתה לכאורה חסרה בפגוש (הייתי צריך להגיד להם בטסט החוזר, שהמוסך הזמין את החלק - כי כמובן אי אפשר להשיג כזו חתיכה).
לעומת זאת הם לא פסלו אותי, ואפילו לא שמו לב. שבציר האחורי היה לי בצד שמאל ג'נט מגנזיום 15 אינץ' ובצד ימין ג'נט פלדה 16 אינץ' (הספייר).
בטסט לפני שנה אני משוכנע שלא פתחו מכסה מנוע. כי בניבה הזו המכסה נפתח מבפנים ואני צריך לפתוח אותו (בקודמת הוא היה מחובר עם 2 גומיות מקדימה). פה התעקשו לבדוק את הבלם יד חמש פעמים בערך. ופסלו על פסים זוהרים, אורות לא מכוונים (החשמלאי רק ניקה את הרפלקטור ופתאום הרכב עבר). ומראה ימנית שבאמת הייתה חסרה. (טעות שלי, חשבתי שמבחינת החוק מספיקה מראה שמאלית בלבד).
לעומת זאת, בדקו גם את הגלגלים אחד אחד והשוו כמובן לרשיון.
השנה עוד נראה - קודם צריך שהרכב יניע.
אני בכל מקרה שוקל לתת למוסכניק להעביר את הטסט. לחסוך לי כאב ראש.
אחי.. יצאת בזול.. מה זה בזול.. בגרושים..
כשאני הולך להעביר טסט הבוחן רואה את הסמוראי מתקרב הוא רואה שהרוויח את הקניות של שישי..
Suzuki Samurai
כי איכות זה לא מילה גסה:]
---------------------------
החיים הם מלחמה- כדאי שתיהיה לוחם Suzuki Samurai
:-x
סוזוקי סמוראי !!!!
או שפשוט אין לך את זה...
בני מה המצב אחי... ? הרבה זמן לא יצא לנו לדבר!
אני לא חושב שיצאתי בזול.. כמעט 3000 ש"ח לא הולכים ברגל...
יצא לי לטייל "קצת" בחו"ל ולרכוש רכבים בחו"ל ואני יודע מהי הפרוצדורה לגבי טסטים בהשוואה לארץ ובכל מה שקשור לשיפורי הרכב...
המדינה שלנו פשוט מטומטמת בכל מה שקשור לזה... אנחנו מפגרים מוטורית מאחורי כולם בעשרות שנים!!
אם הגענו למצב שבשביל למצוא חלפים לסמו ישן יחסית צריך לשבור את הראש ולבזבז אלפי שקלים , כשבכל מקום אחר בעולם הרכב הזה משגשג עדיין, אזי מצבינו רע מאוד!!
כל משרד התחבורה מסורבל ויד ימין לא מבינה למה הראש מחובר לכתפיים ( שלא נדבר על יד שמאל)... עם כל כך הרבה שגיאות ברישיון הרכב שלי אין פלא שיש בעיות בכל צעד שאני עושה עם הרכב שלי...
היו בבעלותי כמה וכמה אופנועי כביש ספורטיביים ויצא לי להתקל בבוחני תנועה שהורידו לי את האופנוע מהכביש והביאו לי 1000 ש"ח קנס על פרינגים סדוקים ( הפלסטיקים של המסכות הקידמיות והאחוריות)
שממש לא מסכנות אף אחד!!!
אפילו קרה לי מקרה ששוטר איים עליי שהוא יחרים לי את האופנוע בגלל שהוא ראה שעם הצמיג האחורי שלי השכיבו... ככה סתם בלי שום הוכחות.....
בקיצור .. סליחה על הבוטות .. אבל רבותיי יש לנו חרא של מדינה!!!..
ואני אומר את זה בלב שלם, כלוחם משוחרר ומילואימניק גאה שלא מפסיק לשרת את המדינה שלו כשיש צורך, אבל המדינה הזאת פשוט לא מעריכה שום דבר..
קצת גלשנו לנושאים אחרים.. אבל מה לעשות המירמור אוכל אותי מבפנים!!!
:-x
סוזוקי סמוראי !!!!
או שפשוט אין לך את זה...
שוב אני אציק לך בעניין הפסים הזוהרים...זה חלק מאביזרי בטיחות!!!!!...תחשוב מה קורה אם אתה עוצר בשול בלילה...עם מצבר מת...איך אתה חושב שיראו אותך??
עולה סה"כ 10 שקלים זוג מדבקות, לא מבין למה אתה מתעקש על זה..
אני פדנט לא פחות ממך ואני מעביר לבד טסט בלי מאעכרים ובלי קומבינות , אני בודק לבד הכל , כל גומיה וכל תפוח וכל אביזר שבודקים בטסט..בלמים אני בודק בתנאים ביתיים ואני שמח על הבדיקה שלהם בטסט רק בשביל השקט הנפשי...כבר 6 שנים מעביר את האוטו טסט בהצלחה במכון שנחשב לקשה ומחמיר שמה לעשות גם פרייבטים עוברים בדיוק את אותן בדיקות...
ד"א
ראית כמה סעיפים יש בטופס??
אתה באמת רוצה שיעברו עליהם אחד אחד??
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
ליאור מצטער לאכזב אותך, אבל מכון בדיקה כבר מזמן לא קיים עבורך ועבור הבטיחות שלך אלא לשם שמים (או יותר לפרנס כמה משפחות שעובדות שם). מדבקות זוהרות כבר מזמן לא חובה (אני מעביר את הרכב הפרטי שלי 2002 ללא מדבקות הרבה פעמיים במכון פדנט לעולם לא העירו לי). פשוט זה שיטת מצליח.נכתב במקור על ידי lior_b.s
לגבי בדיקת מספר שלדה ומנוע , אם הרכב נראה להם חדש הם אפילו לא בודקים את זה כדי לא להתאמץ וללכלך את הידים ).
לגבי הבחור שדיבר על לוחיות למנשא האוניים, פשוט תמים מדי. היה צריך להגיע לפני הטסט לבקש מספר לאופניים ובבית היה מפרק את הישן ומרכיב את החדש. אם המכון יכול לעשות עוד כמה שקלים למה לא.
ותגיד לי מדוע רכב ישן צריך אישור בלמים? הדינמומטר במכון לא מספיק מדוייק או שהגיוני שאלך למוסך שלי שגם חבר שלי ושם יתן לי אישור בלי לפרק את הבלמים.
כל עוד תופעת המכרים נמשכת אין לי אמון במכוני בדיקה.
אני יותר סומך על עמצי כמי שיום יום נוסע ברכב מאשר מכון שחשוב לו לבדוק שיש לי אפוד זוהר שאולי העברתי מהרכב השני שלי לצורך הבדיקה.
מי יודע עוד 3 חודשים גם אני צריך להעביר את הרכב במכון ומקווה שרשמיה זאת לא תגיע עליהם.
0502990919 משווק רשת צל https://www.ebay.com/itm/16488185654...8AAOSwFRdglklG
ברששת יפה אמרת והוכחת...
המכונים קיימים נטו למטרות כלכליות...
פעם הכל היה באמת רציני..
לדוגמא ברישיון רכב החדש שנשלח אליי לא רשום בדגם SJ410 אלא V40JS...
יושבות כמה אהבלות מול המחשבים ברישוי וזה מה שקורה..
שלא נדבר על שברישיון יש לי הנעה ארבע על שתיים....
אלוהים ישמור..קניתי סמוראי או שהמציאו רכב חדש?!!?
:grin:
סוזוקי סמוראי !!!!
או שפשוט אין לך את זה...
א. דווקא יש היגיון בבדיקת הבלמים ברכב ישן. (יובש בצינורות, סדקים וכד' שלא משפיעים על עצמת הבלימה, אלא על אפשרות של פיצוץ צינור בעת בלימת חירום (מישהו אמר מרפי???)).נכתב במקור על ידי ברששת
השאלה הגדולה- למה לא בודקים את זה במכון הרישוי?!? למה ללכת למוסך?!? לדעתי- כתוצאה של התערבות של ארגון המוסכים בישראל. ככה החברים ירוויחו עוד 250 ש"ח על זריקת מבט של 5 דקות במקרה הטוב.
ב. לסמוך על עצמך בבדיקת הרכב- הכי טוב והכי חשוב. אבל לא כולם כמוך, כמוני ושאר חברי הפורום. כאן לצערי אנחנו במיעוט. והנהלים רוכבים גם על זה. (איך תוכיח שאתה יודע מה אתה עושה? הרי אין לך תעודת מכונאי מוסמך).
לסיכום- אמנם מצב הטסטים במדינה לא מזהיר (בלשון המעטה), אבל מכאן ועד לבכות על 10 ש"ח של פסים זוהרים ועוד לקרוא לזה יום רע לסמו... זה כבר מחוץ לסקופ...
וכן, היום נוותר על הפסים ומחר יבוא משהו חדש.
החכמה בחיים היא לא לבחור בין טוב לרע. זה כל אחד יכול. החכמה היא לבחור ברע פחות מבין 2 רעים... :wink:
"אם יש לך איזה 'למה' שלמענו אתה חי, תוכל לשאת כמעט כל 'איך'..." פ. ניטשה
טיפ קטן ממני:
למי שלא רוצה לשלם 60 ש"ח, פשוט לעבור עם מרקר שחור אל הספרות של מס' הרישוי לפני הטסט ;-) .
"לגבי הבחור שדיבר על לוחיות למנשא האוניים, פשוט תמים מדי. היה צריך להגיע לפני הטסט לבקש מספר לאופניים ובבית היה מפרק את הישן ומרכיב את החדש."
כנראה שאני לא עד כדי כך תחמן.... אין מה לעשות, קיבלתי חינוך גרוע!;-)
בכל אופן, לא ניתן לבצע את הקומבינה המוצעת ע"י ברששת. לוחית הזיהוי שמקבלים בעבור המינשא לאופניים נבדלת מהלוחית לרכב בסימון קטנטן של מכון התקנים (תו-תקן). אם הייתי רוצה לקבל לוחית שגם תתאים לרכב אז צריך להגיע לתחנת המשטרה,לחכות שהשוטר יסיים את הסופגניה ש'לו, לשקר, למלא טפסים, להשיג אישור שנגנבו לך הלוחיות, לחזור למכון הטסטים ו....בעצם ,למי יש כוח וזמן לזה?! אחרי הכל הזמן שלי עולה יותר מ 60 ש"ח/חצי יום!
יאללה כפרות, שיקחו ת'כסף ולא יעצרו אותי בבוקר שאני בדרך לעוד יום רכיבה. אבל.... בלילה הם יעצרו אותי כיוון שהלוחית לא מוארת, ולאחר שאקמבן תאורה הם יגידו שהיא לא תיקנית ומסנוורת ואז ואז ואז.....
[QUOTE=gil_dklבכל אופן, לא ניתן לבצע את הקומבינה המוצעת ע"י ברששת. לוחית הזיהוי שמקבלים בעבור המינשא לאופניים נבדלת מהלוחית לרכב בסימון קטנטן של מכון התקנים (תו-תקן). אם הייתי רוצה לקבל לוחית שגם תתאים לרכב אז צריך להגיע לתחנת המשטרה,לחכות שהשוטר יסיים את הסופגניה ש'לו, לשקר, למלא טפסים, להשיג אישור שנגנבו לך הלוחיות, לחזור למכון הטסטים ו....בעצם ,למי יש כוח וזמן לזה?! [/QUOTE]
מאיפה בא גבב השטויות הזה?
בכל איזור תעשייה המכבד עצמו ישנו יצרן לוחיות זיהוי. אתה ניגש אליו, בלי שום "משטרה" ושום "טפסים".
נותן מספר תעודת זהות, מזמין מספר לרכב, מחכה 10 דקות, והלוחית מוכנה.
כל לוחית, אלא אם תבקש באופן ספציפי, וגם אז לא בטוח שיהיה, נושאת סימון מכון תקנים.
לא קומבינה, ולא נעליים.
וכבר הזמנתי כך בשנה האחרונה כמה וכמה מספרים (שונים), עבור חברים שבקשו ממני.
מסרתי פרטי תעודת זהות, וקיבלתי לוחית כפי שרציתי.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
"שלום, אני צריך מספר לרכב"
"איזה מספר?"
"**-***-**"
"איזה גודל?"
"רגיל, רחב, של רכב אירופאי"
"טוב."
"מתי יהיה מוכן?"
"שעתיים".
בצהריים הלכתי לקחת את המספר, לא שאלו מי אני ומה אני, שיללמתי 45 שקלים, קיבלתי חשבונית, ולא אצל איזה יצרן לוחיות רישוי, אלא במכון הטסטים בכבודו ובעצמו. ולחשוב שלהעלות לי מידת צמיג הם לא מוכנים :-?
שמרו על קשר