איך אתה רוצה להוציא את הביצה כשהציריה ( השבורה) עדין בתוך הסרן ?
שלום
לאחר שישה ימים של נסיעה רצופה בשטח באחד הטיולים המענגים ביותר,ולאחר תפקוד מצויין של ה110 הנפלא-במעלה סיירים וללא התראה,ללא קפיצה או מעבר קשה פשוט מעייפות התפוקקה לה הצירייה הימנית אחורית(הקצרה).
לא הוטרדתי במיוחד משום שאני מחזיק צירייה חלופית-נכנסנו לעבודה,בתחילה פירוק הקאפה,גילה שהצירייה נשברה ממש בקצה החיצוני,זאת אומרת בתוך הקאפה-חשבנו שזה יהיה פשוט,אבל שאר הצירייה סירבה להישלף ולהיפרד מהדיפרנצייאל-פירקנו צירייה מצד שני ונסינו לדחוף ולדפוק-לא עבד.
שלב הבא פירוק ה"נאבה",הפרוק הלך קשה מאד,האומים שלוחצים את הנאבה היו סגורים בצורה חזקה מאד ונאלצנו להפעיל הרבה כח חילוץ,כמו כן התגלה שהספינדל סדוק לגמרי. בכל מקרה גם זה לא עזר,הציריה לא הסכימה להישלף,למרות נסיונות שינוע מכל הסוגים-את הביצה כבר לא הסכמתי לפרק בשטח-ומאחר זה בכל מקרה היה המסלול האחרון לטיול השבועי,יצאתי מהשטח וחזרנו הביתה בנסיעה בהנעה קדמית.
מאחר ויש לי זמן השבוע,אני מעוניין לנסות לבצע את העבודה לבד,אני זקוק למספר עיצות.
א.מה השלב הבא-פירוק ביצה?יש צורך בכלים יעודיים?
ב.בהנחה שצירייה מעוותת-מה הדרך הנכונה לחלץ אותה מבלי לגרום נזק נוסף?
ג.הספינדל הסדוק-האם להחליף?מאחר והוא מורכב במקום האם לא יהיה מיותר לבצע פירוק? אולי להחזיק חלק חלופי ולהחליף רק כשנדרש לפירוק נוסף של הנאבא?(הסדק הוא אורכי,לאורך ההברגה ומתהדק ברגע שהאומים סוגרים עליו.
תודה דרור הראל
איך אתה רוצה להוציא את הביצה כשהציריה ( השבורה) עדין בתוך הסרן ?
איציק,בגלל זה העלתי שרשור,כדי שאנשים כמוך יסייעו לי בתשובות ולא יבלבלו אותי עוד יותר בשאלות.לכן מאחר ואני לא מחזיק מעצמי מקצוען,רק אחד עם ראש פתוח ידיים חזקות וזמן פנוי אני מאד אשמח לקבל ממך,המלצות וסדר פעולות הגיוני לביצוע.
דרור הראל
לצערי \ לשימחתי ... אין לי הרבה נסיון עם LR
אבל יש לי נסיון עם סרנים אחרים ושם העסק דומה .
****
צריך לתת מכה טובה בריאה ישירה למרכז הציריה השבורה מהצד השני
זאת אומרת להוציא את הציריה השלמה ( התקינה ) ולהכניס משם מוט פלדה מדויק בקוטר
לפעמים אתה נדרש לבנות לעצמך כלי יעודי . ( צינור מים \ מוט ברזל בנין עבה במיוחד )
כדאי שקצה המוט שאיתו אתה דופק יהיה בעל שטח חלק ( שטוח ) והוא יהיה בקוטר קצת יותר קטן
מקוטר השיניים בתוך הסטליטים שבביצה .
אתה יכול להוריד מידה מציריה הישנה .
ברגע שאתה מצליח לתת מכה בציריה אתה רואה שהיא זזה ( אבל לא יוצאת )
בשלב זה תן לציריה ( השבורה ) מכה מהצד החיצוני השבור כך שהיא תזוז קצת לתוך הביצה
( לא חזק ) ואז שוב מכה מהצד הנגדי
כך הלוך וחסור עד שתשתחרר מהגרד \ מהסדק \ מהעיקום שיש לציריה השבורה גם בצד הביצה .
*****
לפעמים צריך כח ויש סיכוי לגרום נזק .
*****
אולי הביצה שלך מיוחדת ואתה דופק במקום לא נכון ( סיכוי קלוש )
*****
איציק
איציק,
ניסינו לעשות זאת בשטח,אך עם כל מיני אילתורים כמו חיבור מספר מאריכים-אני אנסה שוב עם משהו יותר רציני-האם יש סכנה ליצירת נזק,בגלל דפיקה במקום לא נכון?
דרור הראל
ברגע שאתה נותן מכה מדויקת על כל השטח של הציריה השבורה לא יהיה נזק יותר ממה שכבר יש
(ולכן הציריה לא יוצאת ). אבל הנזק הוא שולי וברגע שהצירה יוצאת אתה כבר תראה לפי השיניים
עד כמה הנזק מחייב המשך פרוק ( דיפרנציאל ) או שמשאירים כך ומכניסים ציריה חדשה .
ומה עם הקרוס-שאפט?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
היה לי בעבר שבר בציריה שהשאיר גרדים על הדופן , והצלחתי עם משחזת דקה להוריד אותם , ולהוציא את הציריה בסוף ...
דרך אגב - אתה יכול למדוד כמה אתה מכניס ולדעת על מה אתה דופק ...
תמדוד בדיוק כמה סנטימטרים אתה צריך להכניס את המוט - ואז תדע איפה אתה נותן את המכה...
אמיר.
I must not fear. Fear is the mind-killer.
בגלל הקרוס שאפט או בעיות אחרות כתבתי בדוק שהביצה שלך לא מיוחדת :roll:
אז מה זה קרוס שאפט ?
יש דפרנציאלים שיש ציר עובר לשני פלנטים של הדפרציאל .
במקרה כזה .... יש בעיה עדין לפעמים תצליח לתת מכה חלקית מהצד
או לרתך לקצה השבור ולמשוך
*****
יש בעיה ...
*****
איציק
זה הקרוס שאפט
http://www.jeepaholics.com/tech/lrhu...t_P9080474.JPG
אולי יש גישה לקצה הצירייה החיצוני, אחרי פירוק הספינדל, במידה כזאת שתאפשר לרתך אליו משהו מסיבי מבחוץ ולמשוך בכוח. לאלתר פטיש חולץ, בקיצור, "ווספה" בשפה השריונאית שאתה אמור להכיר :grin:
לגבי הספינדל הסדוק - חד משמעית, להחליף, לנדרובר או לא לנדרובר, ולעזאזל מה שהגורואים אומרים (בכל מה שקשור ללנדרוב תמיד יצוץ מישהו שיגיד שהוא עושה ככה וככה משהו שמנוגד לכל הגיון הנדסי ולכל רכב אחר, ונוסע שנים והכל אחלה וכולי וכולי...). וזה אגב יכול בהחלט להיות קשור לשבר הציריה, גם כתוצאה וגם כגורם. אם יש לך תמונות של הסמטוחה זה יהיה מעניין.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אם אני מבין נכון את התמונה של הקרוס שאפט,אז הוא נמצא בין ראשי הציריות וכל דפיקה מהצד הפוך למעשה פוגעת בו ולא על ראש הצירייה הנגדי? בבקשה תיקונים לפני שיווצר נזק
תודה דרור הראל
למה ב"היינס" אני לא מוצא שרטוט של הדיפרנציאל ?
אני אשתדל לצלם את התהליך
דרור הראל
תקשיב.פרק את מיכסה של הבקקס.. ותראה מה מחזיק את הצירייה. תנסה להכניס מברג גדול בין הקרוס שאפט לצירייה ולידחוף אותה החוצה. מקסימום. תוציא את הקרוס שאפט. קח צינור ארוך ותן מכה מהצד השני .
את הקרוס שאפט ניתן להזיז גם כשהו בתוך הקיס.
לא יודע אם מספיק כדי שיפנה מקום לברזל שיגע בצריה, אבל שווה לנסות
בכל מקרה חיבים לפרק את מכסה הדפרנציל ולבדוק מה קורה שם.
אשר לספינדל - להחליף !!!
אתה ממש לא רוצה שספינדל יתפרק לך באמצע נסיעה.
אחרי שתפרק את הספינדל אולי יהיה לך מספיק מקום לרתך משהו לצריה השבורה כדי לשלוף אותה החוצה.
עלה והצלח!
לפעמים יש בקרוסשפט, או בצלב שמחזיק את הקרוסשפטים, חור, יחסית קטן, שמאפשר להשחיל מוט דק מכיוון הציריה התקינה ולדפוק את הצירה השבורה החוצה. צריך להוציא את הציריה התקינה, להאיר פנימה עם פנס ולבדוק מה קורה. לא להכניס פנימה סתם מוט גדול ולדפוק בלי הכרה.
היי דרור
חבל שלא יצא לנו להיפגש בשטח,גם אני הסתובבתי באיזור וניראה לי שניסיתי להתקשר פעם אחת.
בכל מקרה,
מצטרף להמלצות להחלפת הספינדל ופתיחת מכסה אחורי.
אם תרצה אני אתן קפיצה אליך מחר או בשלישי בערב.
איתי.
וויליס CJ-3A שנת 1953.
לנד רובר SERIES ||A 109 שנת ייצור 1966.בנתיים מסתובב הרבה בדרום..
אוסף טרקטורים ישנים משוקמים למצב אפס שעות.
העבודה בוצעה-לא נמצא קרוס שאפט
פירקתי את הצירייה הימנית,ובעזרת פנס ראיתי את קצה הצירייה הקצרה כשבניהם לא נמצא שום אביזר מפריע-האם ייתכן שהקרוס שאפט המדובר,קיים בדיסקברי ולא בדיפנדר?
בעזרת מוט פלדה ארוך,שנמדד על מנת לוודא שאכן דופקים על הצירייה ולא על משהו אחר-ופטיש הצירייה הסוררת חולצה ממקומה,לא נראו גרדים ועיוותים למעט חיספוס של השיניים.
פירקתי גם את הנאבה והחלפתי את הספינדל הסדוק-הורכבו הציריות החדשות ומחר אפרק את הנאבה מצד שני על מנת להרכיב את המחזיר שמן של הספינדל מצד שני שהתגלה כפגום.
חוץ מזה בהזדמנות חגיגית זו גילתי צלב גמור בדראיישפט,שיוחלף מחר יחד עם החלפת שמנים כללית,פילטרים גירוז וחיזוק.
תמונות-אין לי יכולת להעלות באתר,אשלח לנמרוד-לפחות את הספינדל הסדוק כדאי לראות.
דרור הראל
אם אצלך מורכב סרן אחורי סולסברי 8HA אז ככה הוא אמור להראות אם איני טועה.... (תמונות מצורפות)
אתה יכול לראות שהקרוס-שפט הוא בעצם צלב אך יש לו חור במרכז. לדעתי מאפשר העברת מכה לצד השני אך הייתי מוודא זאת ע"י מדידת האורך הנכנס של המוט שבו אתה מכה (או משהו צר יותר, אפילו מטר) בכל אופן. אם אתה כבר בבית - לא עדיף לפתוח מכסה דיפרנציאל? (שמן ואטם וכו'....)
אם אתה מעוניין בWSM אז יש אצלי כקובץ pdf.
כמובן שברגע ששלחתי (עד שהצלחתי לקשר תמונה.....) ראיתי שהסתדרת.
שמח לשמוע.
משאיר את הודעתי הקודמת לטובת הבאים בתור.
שמרו על קשר