μβαι δωπεψχμ - γεψεο φεγχ. ωπεψχμ ωαπει λδμλδ - μΰ ιωτις ςμ φψιλϊ δγμχ.
ωπεψχμ βεψν μξςψαεμεϊ εμδΰθϊ δΰειψ εμλο λμ ξγεαψ αςμιδ λμωδιΰ αφψιλϊ δγμχ.
ΰαμ μξιθα πιριεπι - ζπιη ... δφξιβιν εδωθειεϊ ωιω μπε αΰεθε ωξελο μδιωψγεϊ ωμ ηεγω αϊπΰι ξγαψ αλμ ψβς .. αξδμκ δωαες ωΰπηπε ξρϊεααιν αςιψ ... ζδ ξδ ωξςμδ ιεϊψ ΰϊ ΰηεζι δφψιλδ.
-----
βιμιϊι δωαες ξωδε ξςπιιο.
πριςεϊ ωμ ηφι ωςδ, ξηιτδ μηγψδ εηζψδ αξδιψεϊ ωμ 100 χξ"ωΡ λωδλαιω ψιχ επιπεη, ξεχγν μτπι δτχχιν ... εδξιλμ ( 55 μιθψ ) ξρτιχ αξξεφς μ 370 χ"ξ ....
ξδιψεϊ ωμ 90 εμΰ ηφι χξ"ω ιεϊψ .. ΰεϊν ϊπΰιν εΰπι ςαψϊι ΰϊ δ 400 χ"ξ ςμ ΰεϊε ξιλμ εςεγ πιωΰψ ςεγσ μαζεχδ.
μΰ ιεγς ηωαεο ΰαμ αΰηεζιν, ζδ πψΰδ μι δξεο.
ξγεαψ ςμ δδιιμχρ ...
φεςπιδ ..
μβαι δωπεψχμ - γεψεο φεγχ. ωπεψχμ ωαπει λδμλδ - μΰ ιωτις ςμ φψιλϊ δγμχ.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
מבנה השנורקל הראשוני ברכב שלי היה שילוב של השנורקל שהתחבר את הצנרת המקורית, מה שהביא לצנרת ארוכה מאד והצרות בין השנורקל שהיה בקוטר 3" לבין הצנרת המקורית הקצרה שהיתה בקוטר 2".
היה שינוי מורגש לרעה בסחיבה (כמה שזה בכלל יכול להיות איטי יותר בהיילקס אטמוספרי..) ועליה בצריכת דלק.
לאחר ביטול חלק מהצנרת והעברה של כלל צנרת השנורקל לקוטר 3" הסחיבה והצריכה חזרו בדיוק למה שהיה לפני כן, הבדיקה נעשתה לפני השנורקל כמו שאני מאפס בכל תדלוק ולאחריו במשך תקופה ארוכה כדי לראות אם יש שינוי.
יוצא לי לראות לא מעט רכבים עם שנורקל תוצרת בית בקוטר קטן למדי שבטוח משפיע לרעה על הצריכה והסחיבה.
מהירות של 90 ולא חצי קמ"ש יותר .. אותם תנאים ואני עברתי את ה 400 ק"מ על אותו מיכל ועוד נישאר עודף לבזוקה....[/quote]
זה יוצא צריכה של 1:6.5-7~ , במקרה הראשון או 1:7.5~ בתאור השני, צריכת דלק לא משהו בכלל,
אתה סוחב ציוד כבד באופן קבוע?
עגלה?
מטפס את הכרמל כמה פעמים?
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ΰπι ξθτρ ΰϊ δλψξμ αλμ τςν λωΰπι ψεφδ μδβις δαιϊδ ...
ΰφμι ιεφΰ δηιωεα ιεϊψ θεα θιτδ ... ΰπι ξξμΰ 50 μιθα λξςθ ϊξιγ, ΰπι μΰ ξηλδ μΰγιν αωαιμ μξμΰ ....ΰζ 400/50=1:8 μγςϊι.
φεςπιδ ..
ψΰωιϊ ϊεγδ μλμ δξβιαιν απεωΰ δωπεψχμ
ϊπε μι μδαιο ξμαγ ξςαψι ξιιν
δΰν δωπεψχμ ϊεψν βν αΰεειψ δωεπδ ωδεΰ ωεΰα
χψ ιεϊψ ΰεμι πχι ιεϊψ
εζδ μΰ ξωτις ςμ φψιλϊ δγμχ μθεαδ ?????????
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
λξε ωΰπι ψεΰδ ΰϊ ζδ,
(εζδ ψχ πιριεο μΰ ξμεξγ) δϊφεψδ δλι τετεμψιϊ ωμ ωπεψχμιν δν αςμι τϊη ωτεπδ χγιξδ, ξδ ωβεψν μζψιχδ ωμ δΰειψ μϊεκ δξςψλϊ αλμ ψβς ωπερςιν χγιξδ.
εςγ λξδ ωΰπι ξαιο, ζδ ςεζψ μπωιξϊ δξπες εαλκ μπφιμεϊ ωμ λμ τιφευ.
ζδ μξδ ΰπωιν ωξιν τιμθψ τϊεη μΰ? ζδ μξδ ιω λεπριν (μΰ ωμ ΰιπθψχεμψ) αψλαι ψΰμι εαςιχψ αψλαι γψΰβ...
χιφψ, ΰπι θεςδ? δωπεψχμ μΰ ξϊτχγ βν λξε λεπρ λζδ?
αψλαιν, ωπερςιν αξδιψειεϊ ωτειεϊ, ζψιξϊ δΰειψ μΰ ιεφψϊ βγιωδ ξωξςεϊιϊ αλμμ. αξιμιν ΰηψεϊ, ΰιο μζδ λμ ξωξςεϊ.
ξερκ ξψλαϊ δξωπδ - δραϊ ψλαιν μδπςδ αβτ"ξ
ξεζξπιν μιφεψ ΰιϊι χωψ γψκ δξερκ.
λΰεα ΰε μΰ λΰεα,
εμξψεϊ ωΰιπι αςμ βι'τ[ΰκ ξωϊϊσ αϊηζεχδ ωμ μπρψ 08 ωδεΰ ωϊιιο μΰ χθο], λωΰπι ηεωα ςμ ηιρλεο αγμχ ΰπι τωεθ πλπρ μγιλΰεο,
λι ΰπι ξςγισ μδεφιΰ ςεγ 50 ωχμ[ωδν δδτψω αιο μηιφεϊ μπριςδ ξωςξξϊ εψβεςδ] μθπχ γμχ ξΰωψ μηωεα: "ΰει, μξδ μηφϊι τδ ςμ δβζ, ωψτϊι 4 εηφι θιτεϊ ιεϊψ ξγι.
ΰβα, αιψιγδ αψλα ξεζψχ ΰιο δζψχδ ωμ γμχ, μλο ΰν ιω ςμιιδ ΰηψι διψιγδ[δψι λμ ιψιγδ διΰ μων ςμιιδ =] μηιφδ ξςεγπϊ αβζ ϊβψεν μηιρλεο αξΰξυ αςμιιδ.
ΰε, λξε ωΰαΰ ΰεξψ: αιψεωμιν ΰϊδ περς αξιωεψ 120{} εςεμδ ΰϊ δςμιεϊ α-90, λξεαο, ωιω μχηϊ αηωαεο 40% θςιιδ λμτι ξςμδ. =]
ξδ ωμΰ λ"λ ξρϊγψ ςν δδπηδ ωμκ διΰ ωμμΰ δτϊη ωτεπδ δηεφδ δξπες ωεΰα ΰειψ ξημμ πιιη αΰζεψ δξπες αξφα ψβιμ αψεα δψλαιν μςεξϊ ΰειψ χψ ξξχεψ ηιφεπι αξδιψεϊ 90+χξ"ω ςν ωπεψχμ.. αλμ ζΰϊ ξωτψ ΰϊ δπωιξδ ωμ δξπες λι πεφψ μηυ ΰειψ βαεδ ιεϊψ αφπψϊ ξδ ωϊεψν μλπιρδ ωμ δΰειψ μφιμιπγψιν ωπγψωιν μιφεψ τηεϊ ιπιχδ εϊϊ μηυ.
δριαδ διηιγδ ωΰπι ιλεμ μηωεα ωΰϊδ φεγχ ωζδ μΰ ξωτψ ΰϊ δβγιωδ διΰ ωδρτιχδ ωμ δξπες απριςϊ λαιω αξδιψεϊ αιπςιψεπιϊ διΰ βν λλδ βαεδδ ξΰγ, ξωδε αραιαεϊ 7+ ξ"χ ΰειψ μγχδ ωςεαψιν γψκ φπψϊ ετιμθψ δΰειψ(3000ρμ"γ*2.5μ' πτη ξπες*γχδ αξπες ωμι).
ΰν ζδ διδ ιεφψ μηυ βγιωδ ξωξςεϊι διδ ωιπει αλεη ξπες, ξδ ωμΰ ξεψβω μτηεϊ ΰφμι.
ΰεμι αβμμ ωΰιο ωιπει αξωΰαϊ γμχ εΰν διΰ διϊδ τϊεηδ ξςθ ιεϊψ διδ ξδ μςωεϊ ςν δςεγ ΰειψ δζδ ωπλπρ.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
γεψεο. μηυ δΰειψ ΰλο ςεμδ αςιχψεο, ΰαμ αφεψδ μβξψι μΰ ξωξςεϊιϊ. μΰ αξδιψειεϊ δΰμδ αλμ ΰετο.
δφεψδ ωμ δχεαψδ αωπεψχμιν μΰ ξλπιρδ μκ ψθιαεϊ απριςδ αβων ΰε ξςαψι ξιν ξδιψιν?
ξερκ ξψλαϊ δξωπδ - δραϊ ψλαιν μδπςδ αβτ"ξ
ξεζξπιν μιφεψ ΰιϊι χωψ γψκ δξερκ.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ערן צודק, האפקט של דחיסה במהירויות שאנחנו מדברים עליהם (נגיד 100 קמ"ש) זניח. זה לא משנה לאיזה כיוון ה"כונס" של השנורקל פונה.
חיפשתי "לחץ סטגנציה" ומצאתי את ההסבר המלומד הבא משנת 2003, כשהחומר עוד היה טרי בראש...
(מתוך http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=1430)
הדוגמא של קופסאת שימורים שמופנית לתוך הזרימה היא דוגמא טובה. 60 קמ"ש לעומת 5? אותה כמות אויר. נפח הקופסא כפול צפיפות האויר. צפיפות האויר משתנה מאט מאד במהירויות נמוכות. מקובל להתיחס לאויר כבלתי דחיס (כלומר שהצפיפות קבועה ) עד מהירויות של 0.4-0.5 מאך לפחות. מה שכן משתנה בתוך הקופסא, וזה אפקט הram-air , הוא הלחץ. בכמה הוא משתנה - אני אגיד לך בדיוק. הלחץ בתוך הקופסא הוא לחץ הסביבה ועוד הלחץ הדינמי של האויר הזורם שנעצר בבת אחת. הסכום הזה נקרא לחץ טוטאלי, או לחץ סטגנציה (עצירה). הלחץ הדינמי הוא חצי-רו-וי-בריבוע - חצי ממכפלת צפיפות האויר בריבוע המהירות. צפיפות האויר בגובה פני הים היא 1.023 ק"ג למטר מעוקב עם זכרוני אינו מטעה, מכאן ניתן לחשב את הלחץ הדינמי. לדוגמא, מהירות של 100 קמ"ש = 28 מטר לשנייה. 28 בריבוע, כפול 1.023 לחלק לשניים = 395. 395 פסקל. 105 קילופסקל הם אטמוספירה אחת, ולכן קיבלת שהלחץ בתוך קופסאת השימורים במהירות של 100 קמ"ש הוא בסך הכל 1.004 אטמוספירה - תוספת של פחות מחצי אחוז! בגלל שהלחץ הדינמי עולה לפי ריבוע המהירות, במהירויות גבוהות זה הופך להיות יותר משמעותי...
100 קמ"ש - 0.004 אטמוספירה
200 קמ"ש - 0.016 אטמוספירה
300 קמ"ש - 0.035 אטמוספירה
400 קמ"ש - 0.064 אטמוספירה
מספיק? ב400 קמ"ש תקבל תוספת דחיסה של 6%. להזכירך, מגדש טורבו פשוט יתן בסביבות חצי אטמוספירה!
אז כן, זה נותן 3 אחוזים כשאתה רוכב על הקוואסקי שלך ב280 קמ"ש, שזה בערך 5 כ"ס תוספת על הספק מירבי של 150 כ"ס - וזה בדיוק הנתונים שיצרני האופנועים מדברים עליהם (שם כן יושבים מהנדסים).
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
αβμμ ζδ λϊαϊι μκ ωαιηρ μρτιχδ δςφεξδ ωδξπες βν λλδ πγψω μδ ΰπι μΰ ηεωα ωιλεμδ μδιεϊ δωτςδ ωπιϊο μδψβιω.
ςγ ςλωιε ςρχπε αϊψεφιν εδψβωεϊ ξδαθο,δριαδ διηιγδ ωΰπι ιλεμ μηωεα ωΰϊδ φεγχ ωζδ μΰ ξωτψ ΰϊ δβγιωδ διΰ ωδρτιχδ ωμ δξπες απριςϊ λαιω αξδιψεϊ αιπςιψεπιϊ διΰ βν λλδ βαεδδ ξΰγ, ξωδε αραιαεϊ 7+ ξ"χ ΰειψ μγχδ ωςεαψιν γψκ φπψϊ ετιμθψ δΰειψ(3000ρμ"γ*2.5μ' πτη ξπες*γχδ αξπες ωμι).
ΰν ζδ διδ ιεφψ μηυ βγιωδ ξωξςεϊι διδ ωιπει αλεη ξπες, ξδ ωμΰ ξεψβω μτηεϊ ΰφμι.
πξψεγ πϊο μδν ξρτψιν.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ψχ μγψεκ μπε ςμ διαμεϊ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3552790,00.html
הקפיצה החד-יומית הגדולה ביותר במחיר הנפט בהיסטוריה האנושית - וחתום עליה אחד משלנו - שאול "מרסק הבורסות" מופז!
כבוד!
אני חושב ששאול הציב כאן רף גבוה, אתגר אמיתי למתחרים. מי יהיה זה שיביאו אותנו ל200$ לחבית? ביבי? אהוד? אולי אפי איתם יפתיע מהאופוזיציה ויקח את כל הקופה? עכשיו נראה את ג'ו מספר לנו שבטקסס לא סופרים אותנו...
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ωξψε ςμ χωψ