Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 30
  1. #1
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל שוב-בעיות התנעה בסופה

    ערב טוב לכולם



    שוב יש בעיות חשמל שתוקעות את הג'יפ ואת התכניות. רק אתמול הג'יפ הניע כמו גדול כמעט בנגיעה אחרי כחודש וחצי בעמידה, והיום-כלום. הסימפטומים- סטרטר מגיב כרגיל, משאבת דלק לא מקבלת פיקוד, אין כלל הבהובים של נורת הביקורת בלוח שעונים (קודי תקלה). נבדקו ונמצאו תקינים הפיוזים והממסרים בתא המנוע וכן שיחקתי וניקיתי כל קונקטור שנקרה בדרכי.
    יש לציין שהג'יפ עבד אתמול היטב למשך כחצי שעה, הניע די בקלות ולא נתן קודי תקלה חריגים. בנוסף אציין שבימים האחרונים התעסקתי בלוח השעונים, אין לי מושג אם זה רלוונטי אבל זה המקום הראשון שבדקתי כשהתחילה הבעיה.
    למישהו יש רעיון? העברתי היום 3-4 שעות של ניסיון כושל להניע את הג'יפ, מצב די מתסכל...



    בתודה מראש לכל העונים-קובי

  2. #2
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    תתחיל מלבדוק את אספקות המתח, הפלוס והמינוס, למחשב. אח"כ תבדוק שהחוט שהולך מהמחשב לנורת הביקורת יודע להדליק את הנורה. עד שלא תגיע למצב שאתה מצליח להדליק את הנורה, אין לך מה לנסות להתניע את הרכב.

  3. #3
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    אוקיי. פלוס ומינוס למחשב נבדקו ונמצאו תקינים. אין פיקוד אל הממסרים בפתיחת סוויץ', והנורה עדיין לא מגיבה. לגבי בדיקה אם המחשב "יודע" להדליק את הנורה-הוא עשה זאת היטב מאז ומתמיד, ועד ליום לפני תחילת התקלה, הנורה הוצאה ממקומה ונבדקה, מה עוד? להכניס + לחוט שמזין אותה? ד"א, הוחלף גם המחשב לצורך הבדיקה (סתם כי יש אחד ספייר, וכדי לשלול תקלת מחשב), לא נתן לי כלום. בכל מקרה, מה הלאה, מהו הצעד הבא בבדיקה?



    שיהיה ערב טוב, ותודה על התגובות-קובי

  4. #4
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    אם אני לא טועה, ואני בכלל לא בטוח שזה המצב, המחשב שלך נותן לנורה מינוס. את הפלוס היא מקבלת ממקור אחר.

    אם זה המצב, נתק את הקונקטור מהמחשב ותן מינוס לפין של הנורה בקונקטור שמחובר לצמה. היא אמורה להידלק. אם היא לא, טפל במעגל שלה.

  5. #5
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ערב טוב חנן

    צדקת, המנורה מקבלת + מקור אחר, אבל האם ייתכן שבגלל שהנורה לא עובדת כל הרכב מושבת? אם נשרפת נורה-אני נתקע בצד הדרך? חשבתי שהנורה היא רק סימפטום, אבל ממה שאני מבין-נתק במעגל שלה עשוי להיות הבעיה?



    קובי

  6. #6
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    יכול להיות שהנורה היא רק סימפטום, אבל היא הכלי הראשוני והכי חשוב לאיתור תקלות שיש לך, אז חשוב לוודא לפני הכול שהוא תקין.

    בכל מקרה, הנורה לא גורמת לתקלה ברכב. אתה יכול להירגע.

  7. #7
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ואם נצא מנקודת הנחה שהבדיקה תראה שהנורה תקינה, בהתחשב בעובדה שגם הממסרים לא נכנסים לפעולה, מה הלאה? מחר אני אבדוק את מעגל נורת הביקורת, ואני צריך כבר לחשוב צעד-שניים קדימה

  8. #8
    חבר רשום coas's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,447

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    תתחיל מהמקום האחרון בו נגעת, בלוח השעונים. נורת הביקורת לא תעבוד ללא מתח מהסוויץ', בדוק אם מגיע + לנורה ומהסוויץ' לPDC, קופת הפיוזים בתא המנוע.
    את הפיוזים שבתוך תא הנוסעים בדקת?

  9. #9
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי coas
    תתחיל מהמקום האחרון בו נגעת, בלוח השעונים. נורת הביקורת לא תעבוד ללא מתח מהסוויץ', בדוק אם מגיע + לנורה ומהסוויץ' לPDC, קופת הפיוזים בתא המנוע.
    את הפיוזים שבתוך תא הנוסעים בדקת?

    לפיוזים שבתא הנוסעים מגיע מתח, כמו כן כל האביזרים מותני סוויץ' כמו מגבים, וינקרים וכו'-עובדים. יש לציין שהרכב עבד גם אחרי ההתעסקות הלוח השעונים. עוד שאלה-צמד חוטים לבן-שחור בסוויץ' שמזינים את נורת האזהרה של הבלמים וכן של בלם היד, מה הם אמורים לקבל מהסוויץ' ובאיזה מצב? ניסיתי להבין מהסכמות שבספר וכן בבדיקה בנורת ביקורת בסוויץ' עצמו-ולא מצאתי תשובה. האם הם שאמורים גם להזין את הנורה המדוברת?ניתן להבין את זה מאחד השרטוטים. עובדתית, גם כשהחוט הנ"ל מנותק לחלוטין מהסוויץ' נורת בלם החניה עובדת.



    קובי

  10. #10

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    קובי שלום
    בהודעה הראשונה אמרת שהוצאת את הממסרים ובדקת אותם, האם בדקת שהחיבור הראשי לקופסא עצמה תקין?.
    יש קודנית ברכב?
    יואב

  11. #11
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי yoav21
    קובי שלום
    בהודעה הראשונה אמרת שהוצאת את הממסרים ובדקת אותם, האם בדקת שהחיבור הראשי לקופסא עצמה תקין?.
    יש קודנית ברכב?
    יואב

    אהלן יואב
    א)את קופסת הפיוזים שבתא המנוע פירקתי ובדקתי מבפנים, כמעט חיבור-חיבור, במד מתח
    ב)שלילי

    אבל תודה על הניסיון....

  12. #12
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
    יכול להיות שהנורה היא רק סימפטום, אבל היא הכלי הראשוני והכי חשוב לאיתור תקלות שיש לך, אז חשוב לוודא לפני הכול שהוא תקין.

    בכל מקרה, הנורה לא גורמת לתקלה ברכב. אתה יכול להירגע.



    כמו שחשבתי, המעגל תקין והנורה נדלקת כשנותנים לה מינוס ברתמת המחשב...


    מה הלאה?

  13. #13
    חבר רשום UNIX's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    קרית אונו
    הודעות
    3,692

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    אתה בטוח שמגיע מתח קבוע ואחרי סוויץ למחשב?
    הייתי בודק את זה שוב
    טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il

  14. #14

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    האמת, לא ממש ברור לי איזו בדיקה עשית עם הנורת ביקורת, אבל בוא נמתין עם זה לרגע.

    אתה טוען שאין מתח פיקוד לממסרים ASD ומשאבת דלק, אבל שולל מחשב תקול. בנוסף 'שיחקת' באזור לוח המחוונים, ולכן כמו שכתבו קודמיי הכיוון הראשוני צריך להיות דווקא במתח שאחרי הסוויץ'.
    כדי להיות יותר ספציפי, אני ממליץ לך לבצע קודם בדיקה פשוטה בתכלית, ואז נתקדם מהנקודה הזאת: שלוף את פיוז N5 מתיבת הפיוזים שבקבינה ובדוק אותו (10A); הוא אחראי על אספקת מתח פיקוד לשני הממסרים האמורים ולמחשב. בתרשים המצורף תוכל לזהות את הפיוז הנ"ל.
    דווח.

    גיתאי
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ֳ´ֳ©ֳ¥ֳ¦ֳ©ֳ* ֳ·ֳ¡ֳ©ֳ°ֳ₪.jpg‏ 
Views:	196 
Size:	26.1 קילובייט 
ID:	10156  
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  15. #15
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי gnaveh
    האמת, לא ממש ברור לי איזו בדיקה עשית עם הנורת ביקורת, אבל בוא נמתין עם זה לרגע.

    אתה טוען שאין מתח פיקוד לממסרים ASD ומשאבת דלק, אבל שולל מחשב תקול. בנוסף 'שיחקת' באזור לוח המחוונים, ולכן כמו שכתבו קודמיי הכיוון הראשוני צריך להיות דווקא במתח שאחרי הסוויץ'.
    כדי להיות יותר ספציפי, אני ממליץ לך לבצע קודם בדיקה פשוטה בתכלית, ואז נתקדם מהנקודה הזאת: שלוף את פיוז N5 מתיבת הפיוזים שבקבינה ובדוק אותו (10A); הוא אחראי על אספקת מתח פיקוד לשני הממסרים האמורים ולמחשב. בתרשים המצורף תוכל לזהות את הפיוז הנ"ל.
    דווח.

    גיתאי

    נבדק, ונמצא תקין... אחת הבדיקות הראשונות. הבדיקה שעשיתי עם הנורה היתה פשוטה-ניתוק רתמת המחשב וחיבור מינוס ישירות לרגל 32 ברתמה (חוט שחור-ורוד). ברגע שפתחתי סוויץ' הנורה נדלקה. יש למישהו עוד רעיון איך להתקדם? אני כבר תולש שערות מיום שני, מתסכל משהו...


    קובי

  16. #16
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    בוא נהיה חד משמעיים, ואני מקווה שזה יקל עליך:

    במידה ואספקות המתח למחשב תקינות, ובמידה והמחשב תקין, ובמידה ומעגל נורת הביקורת תקין, הנורה חייבת להידלק כשאתה נותן מתח אחרי סוויץ' למצבר. ככה פשוט.

    תתחיל מזה. בדקת אספקות מתח למחשב, אספקות קבועות ואספקות אחרי סוויץ' והן תקינות, כולל המינוסים? אני מבין ממך שכן.
    בדקת את המעגל של הנורה? אני מבין שכן.
    בדקת שכל הזכרים והנקבות בקונקטור של המחשב ובקונקטור של הצמה נראים בסדר. לא מעוותים, מכווצים או פתוחים מדי?
    אם כך, המחשב תקול.

  17. #17
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    חברים, אני מאוד אשמח ואודה מקרב לב אם מישהו שמכיר היטב את המערכת ויכול לעזור ייצור איתי קשר טלפוני ויתן תמיכה בזמן אמת, מול בדיקות בשטח, זאת משום שבהתכתבות דרך הפורום העניין מזדחל לאט לאט, הודעה היום ותשובה מחר ובינתיים-הג'יפ תקוע ואני שובר ת'ראש...
    לכל מי שיש לו זמן, ידע וסבלנות הטלפון שלי הוא 054-5640028



    יום טוב-קובי


    נ.ב. תודה ליואב (yoav21) שניסה ועזר לשלול את חיישן הקראנק...

  18. #18
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    אוקיי



    קודם לכל-תודה למי שצלצל ועזר או ניסה לעזור (ובמיוחד לחנן וגיתאי)
    אחרי הצהריים הג'יפ הניע, אחרי התעסקות הרתמת המחשב. אחרי כחצי שעה, כולל נסיעה קצרה וכיבוי, שוב חזרה התופעה. הפעם מיד ניגשתי לרתמה, התעסקתי שוב בחוטים ובפינים, ושוב הג'יפ חזר להגיב. התקלה מאז נעלמת וחוזרת ולא מאפשרת הפעלה נורמלית.
    כרגע עומדות על הפרק 2 אפשרויות:
    א. המחשב פגום וההתנעות הן אקראיות ואינן קשורות למשחקים ברתמה, מעין פרפורי גסיסה אחרונים
    ב. המגעים שברתמה חופשיים מדי (בפיני הנקבה) והרתמה זקוקה לחידוש\שיפוץ\החלפה

    כדי לשלול את עניין המחשב אני אנסה בימים הקרובים להשיג מחשב נוסף (שלישי) שידוע כתקין ואבדוק אותו בג'יפ, או לחילופין אבדוק את שלי על ג'יפ אחר, אבל אני נוטה לכיוון בעיות ברתמה, אני די משוכנע שיש קשר ישיר ומיידי בין ההתעסקויות ברתמה ובחוטים שמתחברים אל הקונקטור לבין ההתנעות שכן הצליחו. השאלה היא- מה עושים במקרה כזה? יש אפשרות לחדש רתמה כזו בתנאים שאינם בית חרושת? האם יש דרך להשיג את הפינים שבקונקטור, לחתוך-לנקות-לחבר חדש ולסיים עם הסיפור? או שאולי אין לי ברירה ואני איאלץ להחליף צמה, חלקית לפחות-החלק שבין הרתמה המדוברת לבין הקונקטור הגדול הבא?
    לפחות נרגעתי קצת, אחרי שבודדתי ומיקדתי פחות או יותר את הבעיה...



    אודה לעזרתכם-קובי

  19. #19
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    ציטוט נכתב במקור על ידי kobiarava
    יש אפשרות לחדש רתמה כזו בתנאים שאינם בית חרושת? האם יש דרך להשיג את הפינים שבקונקטור, לחתוך-לנקות-לחבר חדש ולסיים עם הסיפור?
    חיובי. במוסכי יבואן חידוש פינים בודדים בתוך קונקטורים זה הליך שבשגרה.

    אבל הסופה היא לא רכב סטנדרטי במובן הזה, אני מנחש. יכול להיות שיהיה לך קל יותר להשיג את הקטע הרלוונטי מהצמה בפירוקיות.

  20. #20

    ברירת מחדל חוזר: שוב-בעיות התנעה בסופה

    קובי,

    בסופו של דבר, אם אינני טועה, לא בדקת אם יש מתח במוצא רגל 9 של קונקטור המחשב כאשר אתה נותן חצי סוויץ' (כי הג'יפ החליט להניע באותו רגע...). נסה להכנס למצב של תקלת התנעה, נתק את הקונקטור בעדינות (כדי לא 'לתקן' את התקלה אם היא נעוצה בקונקטור) ובדוק 12V.
    כמו כן, בצע את אותה הבדיקה עבור מוצא 3 בקונקטור (אינדיקציה למתח מצבר המגיעה מנתיך F1 שבתיבת נתיכים ראשית), הבעיה איננה בהכרח במתח המגיע מהסוויץ'.

    גיתאי
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. בעיות התנעה בבוקר
    על ידי סמור בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 17
    עדכון אחרון: 04-02-10, 21:57
  2. בעיות התנעה
    על ידי aviziva בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 09-09-09, 09:01
  3. בעיות התנעה
    על ידי חיים אמדו1 בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 18-02-09, 23:49
  4. בעיות התנעה בסופה
    על ידי kobiarava בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 29-02-08, 21:42
  5. בעיות התנעה תמוהות בסיקס
    על ידי אמנון בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 9
    עדכון אחרון: 17-09-07, 05:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •