תתחיל מלבדוק את אספקות המתח, הפלוס והמינוס, למחשב. אח"כ תבדוק שהחוט שהולך מהמחשב לנורת הביקורת יודע להדליק את הנורה. עד שלא תגיע למצב שאתה מצליח להדליק את הנורה, אין לך מה לנסות להתניע את הרכב.
ערב טוב לכולם
שוב יש בעיות חשמל שתוקעות את הג'יפ ואת התכניות. רק אתמול הג'יפ הניע כמו גדול כמעט בנגיעה אחרי כחודש וחצי בעמידה, והיום-כלום. הסימפטומים- סטרטר מגיב כרגיל, משאבת דלק לא מקבלת פיקוד, אין כלל הבהובים של נורת הביקורת בלוח שעונים (קודי תקלה). נבדקו ונמצאו תקינים הפיוזים והממסרים בתא המנוע וכן שיחקתי וניקיתי כל קונקטור שנקרה בדרכי.
יש לציין שהג'יפ עבד אתמול היטב למשך כחצי שעה, הניע די בקלות ולא נתן קודי תקלה חריגים. בנוסף אציין שבימים האחרונים התעסקתי בלוח השעונים, אין לי מושג אם זה רלוונטי אבל זה המקום הראשון שבדקתי כשהתחילה הבעיה.
למישהו יש רעיון? העברתי היום 3-4 שעות של ניסיון כושל להניע את הג'יפ, מצב די מתסכל...
בתודה מראש לכל העונים-קובי
תתחיל מלבדוק את אספקות המתח, הפלוס והמינוס, למחשב. אח"כ תבדוק שהחוט שהולך מהמחשב לנורת הביקורת יודע להדליק את הנורה. עד שלא תגיע למצב שאתה מצליח להדליק את הנורה, אין לך מה לנסות להתניע את הרכב.
אוקיי. פלוס ומינוס למחשב נבדקו ונמצאו תקינים. אין פיקוד אל הממסרים בפתיחת סוויץ', והנורה עדיין לא מגיבה. לגבי בדיקה אם המחשב "יודע" להדליק את הנורה-הוא עשה זאת היטב מאז ומתמיד, ועד ליום לפני תחילת התקלה, הנורה הוצאה ממקומה ונבדקה, מה עוד? להכניס + לחוט שמזין אותה? ד"א, הוחלף גם המחשב לצורך הבדיקה (סתם כי יש אחד ספייר, וכדי לשלול תקלת מחשב), לא נתן לי כלום. בכל מקרה, מה הלאה, מהו הצעד הבא בבדיקה?
שיהיה ערב טוב, ותודה על התגובות-קובי
אם אני לא טועה, ואני בכלל לא בטוח שזה המצב, המחשב שלך נותן לנורה מינוס. את הפלוס היא מקבלת ממקור אחר.
אם זה המצב, נתק את הקונקטור מהמחשב ותן מינוס לפין של הנורה בקונקטור שמחובר לצמה. היא אמורה להידלק. אם היא לא, טפל במעגל שלה.
ערב טוב חנן
צדקת, המנורה מקבלת + מקור אחר, אבל האם ייתכן שבגלל שהנורה לא עובדת כל הרכב מושבת? אם נשרפת נורה-אני נתקע בצד הדרך? חשבתי שהנורה היא רק סימפטום, אבל ממה שאני מבין-נתק במעגל שלה עשוי להיות הבעיה?
קובי
יכול להיות שהנורה היא רק סימפטום, אבל היא הכלי הראשוני והכי חשוב לאיתור תקלות שיש לך, אז חשוב לוודא לפני הכול שהוא תקין.
בכל מקרה, הנורה לא גורמת לתקלה ברכב. אתה יכול להירגע.
ואם נצא מנקודת הנחה שהבדיקה תראה שהנורה תקינה, בהתחשב בעובדה שגם הממסרים לא נכנסים לפעולה, מה הלאה? מחר אני אבדוק את מעגל נורת הביקורת, ואני צריך כבר לחשוב צעד-שניים קדימה
תתחיל מהמקום האחרון בו נגעת, בלוח השעונים. נורת הביקורת לא תעבוד ללא מתח מהסוויץ', בדוק אם מגיע + לנורה ומהסוויץ' לPDC, קופת הפיוזים בתא המנוע.
את הפיוזים שבתוך תא הנוסעים בדקת?
נכתב במקור על ידי coas
לפיוזים שבתא הנוסעים מגיע מתח, כמו כן כל האביזרים מותני סוויץ' כמו מגבים, וינקרים וכו'-עובדים. יש לציין שהרכב עבד גם אחרי ההתעסקות הלוח השעונים. עוד שאלה-צמד חוטים לבן-שחור בסוויץ' שמזינים את נורת האזהרה של הבלמים וכן של בלם היד, מה הם אמורים לקבל מהסוויץ' ובאיזה מצב? ניסיתי להבין מהסכמות שבספר וכן בבדיקה בנורת ביקורת בסוויץ' עצמו-ולא מצאתי תשובה. האם הם שאמורים גם להזין את הנורה המדוברת?ניתן להבין את זה מאחד השרטוטים. עובדתית, גם כשהחוט הנ"ל מנותק לחלוטין מהסוויץ' נורת בלם החניה עובדת.
קובי
קובי שלום
בהודעה הראשונה אמרת שהוצאת את הממסרים ובדקת אותם, האם בדקת שהחיבור הראשי לקופסא עצמה תקין?.
יש קודנית ברכב?
יואב
נכתב במקור על ידי yoav21
אהלן יואב
א)את קופסת הפיוזים שבתא המנוע פירקתי ובדקתי מבפנים, כמעט חיבור-חיבור, במד מתח
ב)שלילי
אבל תודה על הניסיון....
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
כמו שחשבתי, המעגל תקין והנורה נדלקת כשנותנים לה מינוס ברתמת המחשב...
מה הלאה?
אתה בטוח שמגיע מתח קבוע ואחרי סוויץ למחשב?
הייתי בודק את זה שוב
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
האמת, לא ממש ברור לי איזו בדיקה עשית עם הנורת ביקורת, אבל בוא נמתין עם זה לרגע.
אתה טוען שאין מתח פיקוד לממסרים ASD ומשאבת דלק, אבל שולל מחשב תקול. בנוסף 'שיחקת' באזור לוח המחוונים, ולכן כמו שכתבו קודמיי הכיוון הראשוני צריך להיות דווקא במתח שאחרי הסוויץ'.
כדי להיות יותר ספציפי, אני ממליץ לך לבצע קודם בדיקה פשוטה בתכלית, ואז נתקדם מהנקודה הזאת: שלוף את פיוז N5 מתיבת הפיוזים שבקבינה ובדוק אותו (10A); הוא אחראי על אספקת מתח פיקוד לשני הממסרים האמורים ולמחשב. בתרשים המצורף תוכל לזהות את הפיוז הנ"ל.
דווח.
גיתאי
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
נכתב במקור על ידי gnaveh
נבדק, ונמצא תקין... אחת הבדיקות הראשונות. הבדיקה שעשיתי עם הנורה היתה פשוטה-ניתוק רתמת המחשב וחיבור מינוס ישירות לרגל 32 ברתמה (חוט שחור-ורוד). ברגע שפתחתי סוויץ' הנורה נדלקה. יש למישהו עוד רעיון איך להתקדם? אני כבר תולש שערות מיום שני, מתסכל משהו...
קובי
בוא נהיה חד משמעיים, ואני מקווה שזה יקל עליך:
במידה ואספקות המתח למחשב תקינות, ובמידה והמחשב תקין, ובמידה ומעגל נורת הביקורת תקין, הנורה חייבת להידלק כשאתה נותן מתח אחרי סוויץ' למצבר. ככה פשוט.
תתחיל מזה. בדקת אספקות מתח למחשב, אספקות קבועות ואספקות אחרי סוויץ' והן תקינות, כולל המינוסים? אני מבין ממך שכן.
בדקת את המעגל של הנורה? אני מבין שכן.
בדקת שכל הזכרים והנקבות בקונקטור של המחשב ובקונקטור של הצמה נראים בסדר. לא מעוותים, מכווצים או פתוחים מדי?
אם כך, המחשב תקול.
חברים, אני מאוד אשמח ואודה מקרב לב אם מישהו שמכיר היטב את המערכת ויכול לעזור ייצור איתי קשר טלפוני ויתן תמיכה בזמן אמת, מול בדיקות בשטח, זאת משום שבהתכתבות דרך הפורום העניין מזדחל לאט לאט, הודעה היום ותשובה מחר ובינתיים-הג'יפ תקוע ואני שובר ת'ראש...
לכל מי שיש לו זמן, ידע וסבלנות הטלפון שלי הוא 054-5640028
יום טוב-קובי
נ.ב. תודה ליואב (yoav21) שניסה ועזר לשלול את חיישן הקראנק...
אוקיי
קודם לכל-תודה למי שצלצל ועזר או ניסה לעזור (ובמיוחד לחנן וגיתאי)
אחרי הצהריים הג'יפ הניע, אחרי התעסקות הרתמת המחשב. אחרי כחצי שעה, כולל נסיעה קצרה וכיבוי, שוב חזרה התופעה. הפעם מיד ניגשתי לרתמה, התעסקתי שוב בחוטים ובפינים, ושוב הג'יפ חזר להגיב. התקלה מאז נעלמת וחוזרת ולא מאפשרת הפעלה נורמלית.
כרגע עומדות על הפרק 2 אפשרויות:
א. המחשב פגום וההתנעות הן אקראיות ואינן קשורות למשחקים ברתמה, מעין פרפורי גסיסה אחרונים
ב. המגעים שברתמה חופשיים מדי (בפיני הנקבה) והרתמה זקוקה לחידוש\שיפוץ\החלפה
כדי לשלול את עניין המחשב אני אנסה בימים הקרובים להשיג מחשב נוסף (שלישי) שידוע כתקין ואבדוק אותו בג'יפ, או לחילופין אבדוק את שלי על ג'יפ אחר, אבל אני נוטה לכיוון בעיות ברתמה, אני די משוכנע שיש קשר ישיר ומיידי בין ההתעסקויות ברתמה ובחוטים שמתחברים אל הקונקטור לבין ההתנעות שכן הצליחו. השאלה היא- מה עושים במקרה כזה? יש אפשרות לחדש רתמה כזו בתנאים שאינם בית חרושת? האם יש דרך להשיג את הפינים שבקונקטור, לחתוך-לנקות-לחבר חדש ולסיים עם הסיפור? או שאולי אין לי ברירה ואני איאלץ להחליף צמה, חלקית לפחות-החלק שבין הרתמה המדוברת לבין הקונקטור הגדול הבא?
לפחות נרגעתי קצת, אחרי שבודדתי ומיקדתי פחות או יותר את הבעיה...
אודה לעזרתכם-קובי
חיובי. במוסכי יבואן חידוש פינים בודדים בתוך קונקטורים זה הליך שבשגרה.נכתב במקור על ידי kobiarava
אבל הסופה היא לא רכב סטנדרטי במובן הזה, אני מנחש. יכול להיות שיהיה לך קל יותר להשיג את הקטע הרלוונטי מהצמה בפירוקיות.
קובי,
בסופו של דבר, אם אינני טועה, לא בדקת אם יש מתח במוצא רגל 9 של קונקטור המחשב כאשר אתה נותן חצי סוויץ' (כי הג'יפ החליט להניע באותו רגע...). נסה להכנס למצב של תקלת התנעה, נתק את הקונקטור בעדינות (כדי לא 'לתקן' את התקלה אם היא נעוצה בקונקטור) ובדוק 12V.
כמו כן, בצע את אותה הבדיקה עבור מוצא 3 בקונקטור (אינדיקציה למתח מצבר המגיעה מנתיך F1 שבתיבת נתיכים ראשית), הבעיה איננה בהכרח במתח המגיע מהסוויץ'.
גיתאי
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
שמרו על קשר