ξδ ζ"ΰ "αδπηδ ωδιαεΰο ςεωδ ςαεγϊε πΰξπδ" ...πΰξπδ ΰε μΰ, ιω μι ΰϊ ξεγμ δφξιβ 1:1. δζξπϊι γψσ φξιβι δηεσ (βτπι). ΰιτδ ΰτωψ μδϊαμαμ?![]()
μβαι MT μΰ πψΰδ μι ωθςιϊ, αδπηδ ωδιαεΰο δηγω ςεωδ ςαεγϊε πΰξπδ.
μβαι δξιγδ - ρτψ μι λωϊχαμ![]()
ξδ ζ"ΰ "αδπηδ ωδιαεΰο ςεωδ ςαεγϊε πΰξπδ" ...πΰξπδ ΰε μΰ, ιω μι ΰϊ ξεγμ δφξιβ 1:1. δζξπϊι γψσ φξιβι δηεσ (βτπι). ΰιτδ ΰτωψ μδϊαμαμ?![]()
ψιπζΰι
ξαηιπϊ βεγμ φξιβιν μγςϊι θςιϊ δ235/85 ΰεμι πψΰιν τηεϊ χψαιιν ΰαμ ξϊΰιξιν ιεϊψ μψλα.
ξαηιπϊ βτπι, ΰν δξηιψ διδ λξε ΰφμ ωΰψ δτπφψξΰλψιν ρααδ, ΰν ωιμξϊ ιεϊψ ξλιεεο ωΰϊδ ξφτδ μωψεϊ μΰηψ δχπιιδ, ωλη ξζδ.
דבר ראשון: המחיר אצל גפני הוא בדיוק כמו אצל האחרים: 920 ש"ח לצמיג (לפני מע"מ)... מה שמביא למחיר סופי של 1060 ש"ח.
דבר שני: הרכב בנוי לצמיג 265. בדקתי בספר הרכב. עובדתית, צמיג 265/75 (לעומת 235/85) נותן תוספת אחיזה של 13% - זה מתמטית נכון ...בנסיעה בכביש לפחות. קח בחשבון שמדובר בצמיג MT עם אחיזת כביש-רטוב מופחתת. כך שתוספת ה-13% מפצה על נחיתות MT בכביש רטוב. BF נותנים לצמיג MT ציון 6 בכביש רטוב ...לעומת ציון 8 לצמיג AT (עם אותם מידות). ...זה היה השיקול העיקרי שלי.
ψιπζΰι
רביעיית ה-BF265/75 MT נרכשה (1060 ש"ח לצמיג: כולל התקנה, שינוי ניירת רכב במכון רישוי - וכולל מע"מ - אצל גפני) והותקנה. הספקתי קצת ליסוע איתה : בעיקר בכביש + קצת שטח ...חציית שטח שבאגר הפך + תלולית חול שהרים ... הצמיגים עושים את העבודה נאמנה. הדבר היחיד שהייתי צריך לכוון: את מגבילי ההיגוי, כדי שהצמיג בסיבוב הגה מקסימלי לא יגעו במוטות הרדיוס הקידמיים.
ψιπζΰι
zshay ,תודה על ההמלצה. היא תייושם בהקדם.
ד"א, הספקתי לראות דיפנדרים עם צמיגי 33 אינץ'. ה-265 צנומים לעומתם.
מה שאתה אומר, לגבי זה שחברת המזרח "אישרה" לצבא כי הלקוח העיקרי שלהם, זה לא נכון בעליל: בספר הרכב באנגלית, מידה 265 מצויינת בתור מידה מתאימה לדיפנדר: הספר הרשמי של לנד-רובר לעולם כולו נכתב לא על מנת לרצות את צה"ל. בנוסף: גם ינקלה מ"דרך השטח (ת"א)" גם גפני מ-"צמיג החוף", וגם ארז מ-"סדנת אוברלנד" לא הסתייגו ממידת 265. - אבל הכי חושב מבחינתי, שוב, בחנתי את ספר הרכב שמתפרסם ישירות מחוץ לארץ ומידת 265 נחשבת בו מידה לגיטימית: החסרון היחיד שמצויין בספר הרכב באנגלית לגבי מידת 265 זה שלא ניתן לחבר להם שרשראות שלג (מה שלא כ"כ מטריד אותי במזרח התיכון).
ψιπζΰι
ϊδπδ
αηψϊ αξιγδ δηεχιϊ δξϊΰιξδ αιεϊψ μ90 ωμκ
ΰαι
ξαηιπϊ δεφΰδ ψφιπιϊ, πωΰψ μθτμ αχτιφιν + αεμξιν. ΰτωψ μφΰϊ ξζδ αμι ψιρεχ ηωαεο απχ?
ψιπζΰι
הכל טוב ויפה אבל "תתחדש" אמיתי לא תקבל עד שתעלה איזו תמונה או שתיים.
... ככה בשביל אנשים שבחיים לא יזכו לרכב עם פחות מעשר שנים על הכביש (כמוני)...
אגב, לגבי קפיצים ובולמים, האם אתה רוצה לשפר/להגביה וכו'... או שאתה מעונין להשאר סטנדרטי ופשוט להחליף.
אני אישית חזרתי למקורי (הבחור שממנו קניתי עשה שינויים) מקדימה, ומאחורה נשארתי עם אותו גובה/מהלך אבל יותר רך, בכל מקרה, המידות המקוריות של הרכב מספיקות לכל מקום שאליו תגיע! (גם בלי נעילות).
γαψ ψΰωεο: αχψεα ιδιε ϊξεπεϊ.
γαψ ωπι: δωαες δημτϊι χτιφιν + αεμξιν (ΰφμ ΰψζ / ΰεαψμπγ): λξςθ 8000 ω"η λεμμ ςαεγδ λεμμ ξς"ξ. ρθ χτιφιν ΰεμγ-ξο ξγιεν-γιεθι: ςεξρ χιγξι 51-200 χιμε, ςεξρ ΰηεψι μΰ ξφειιο. ρδ"λ δβαδδ 2 ΰιπφ'. αδϊηωα ωδχτιφιν + αεμξιν ωδιε μι διε ωηεθιν, δψαδ ιεϊψ πςιν ςλωιε μπδεβ αψλα.
γαψ ωμιωι: δψλα ωμι ςωδ 360 ΰμσ χιμεξθψ (TD5) εδβις ςϊ θιτεμ: χφϊ ητιψεϊ απεωΰ δαιΰε ΰεϊι μχαμ δξμφεϊ μδημισ 4 τιμθψιν (2 ωξο, 1 ΰειψ, 1 ρεμψ) + ωξπιν (ωΰπι ξϊΰψ μςφξι, ξπες, βιψ, γιτψπφιΰμ, ρψπιν). δΰν δψωιξδ ξμΰδ? ΰε ωΰϊν ξξμιφιν ςμ δψηαϊ δθιτεμ? ...λξε λο ΰν ξιωδε ςεωδ θιτεμ ωλζδ αςφξε, διιϊι ωξη μδφθψσ εμμξεγ ΰϊ δτςν δψΰωεπδ.
ψιπζΰι
ωξψε ςμ χωψ