כרגע הלב רוצה ג'יפ ! גראנד או סופה...עדיין לא ידוע
הכל תלוי בתשובות שלכם לגבי הסבת סופה ידנית לAW4
שלום חברים, אז זהו, הוחלט סופית למכור את הספורטאג', ולקנות פרייבט וג'יפ !
אז ככה, אני בדילמה רצינית עכשיו מה לקנות, הדרישות הן כאלה:
1. מנוע בנזין, הרכב ייסע אך ורק בסופי שבוע, יעשה רמת אביב - רעננה 2\3 פעמים בסופ"ש וטיולים.
2. בעל יכולת שטח ושיפורים לא מבוטלת
3. מוגבל לאוטומאט (נכה, מה לעשות)
4. עדיפות לכמה שיותר זול לאחזקה, ולכמה שיותר משופר, בתקציב של עד 60000 ש"ח.
אז האופציות הן:
1. סופה אוטומאטית - הייתה לי אחת על הכוונת שכמעט קנינו ובסוף היא נמכרה, עכשיו נשאר לי לחפש, הבעיה היא שמבקשים מחירים דיי גבוהים, ואני מפחד מהצריכת דלק ההיסטרית(1ל4) ואמרו לי שהאוטו ממש לא נוח לנסיעות ארוכות.
חוצמזה, רציתי לדעת מה דעתכם על הסבת סופה ידנית לAW4?
האם זה יהיה בעייתי יותר מלהסב אוטומאטית לAW4 כמו שעשה עודד? סך הכל לחתוך את הדוושות לא?
2. גראנד צ'רוקי - ראיתי אחד שאני אוהב, שנת 94, ב35 +-, מנוע 4000, אבל העלויות שיפורים שלו הן באיזור ה30 אלף שקל לפי מה ששמעתי. (לקיט RE 4.5 ונעילה אחורית)
חוצמזה, יש עוד גראנד שנת 95, ב55+-, שכבר מוגבה 2'' עם קיט של קוני.
3. דיסקו בנזין - פה כבר יש שנת 96 ב35, וכאלה שמוסבים לגז במחיר הזה (שגז זה יתרון מבחינתי, יש תחנת תדלוק ליד הבית)
4. ג'מיני - לצערי אולי הבחירה הנכונה, אבל אני לא נמשך אליו בכלל, אז לכן אני לא רואה סיבה לקנות אותו.
5. איסוזו טרופר - בנזין שנת 96 מוסב לגז, סטנדרתי לחלוטין ב53+-, וראיתי שיש עכשיו 2 ARB שמתאימות לשנתון הזה, ב7000 שקל.
חוצמזה, עוד רכב שאני אוהב למרות שהוא לא בנזין:
* סאנגיונג קורנאדו, ופה יש כבר שנת 2000 ו2001 בתקציב...
קחו בחשבון, שבכל רכב המטרה היא להגביה ולנעול מאחורה לפחות, על מנת להתאים את הרכב לסוג הטיולים שלי.
מה אתם הייתם עושים?
ועל איזה רכב אתם ממליצים?
כרגע הלב רוצה ג'יפ ! גראנד או סופה...עדיין לא ידוע
הכל תלוי בתשובות שלכם לגבי הסבת סופה ידנית לAW4
למה לא חשבת על טויוטה פוראנר יש לי ואני מאוד מרוצה ועושה הכל בשטח בתנאי שיש
לך נעילה אחורית בולמים קפיצים וצמיגי שטח מלא מידה 31-10.5/15
שלא תעיז ללכת על קורנדו שבעצם הכינוי שלו זה קורקינדו,לא סתם המחירון שלו בריצפה.
תסתכל ביד 2 יש פוראנרים משופרים במחיר סביר עם אמינות של טויוטה.
פוראנר היה אופציה, אבל המחיר של המשופרים, כמו של הגראנד אחרי שיפור, והרכב לא חזק כמו הגראנד. ובכלל, הוא סוג של התפשרות
הייתי הולך על דיסקו או גראנד צירוקי.
מצא את הרכב הכי שמור שיש בכל זאת מדובר ברכבים ישנים מאוד שאם הם מוזנחים פשוט ירעו אותך בכיס.
יש מעט שמורים!
בהצלחה
שגיא
סופה זה לא פרייבט
זה ג'יפ טוב עם עבירות גבוהה וכו' אבל פרייבט הוא לא
אם אתה מחפש משהו שביום יום יהיה נח בטיחותי וגם אמין אז אני בהחלט ממליץ על הטרופר בנזין (יש לי אחד נעול פעמיים -בומבה של אוטו)
גם הגרנד טוב עם כי מכלוליו המיכנים חלשים משל הטרופר
למשל סרן אחורי חלש יותר וכנ"ל גם הביצה הקדמית
לזכות הגרנד עומד המנוע 5.2 שלו אבל זו נקודת האור העיקרית שלו בקרב מול הטרופר
אני הייתי במקום שלך לפני שנתיים ובדקתי את כל הנ"ל פג'רו קצר , פוררנר, גרנד, טרופר , ואפילו חטאתי במחשבות על דיסקו בנזין
בסופו של דבר החלטתי על הטרופר
הוא אמנם לא מצטיין באף סעיף יותר מאחרים אבל ברוב הסעיפים שתיבחן הוא יוצא טוב
איכות מכללים - מהטובות שיש
איכות בנייה - כנ"ל
בטיחות - כריות אויר abs ומותחני רצועות בטיחות פירוטכניים כבר בדגמים מוקדמים
פינוק - הכל חשמלי אפילו הפשרת אדים לשמשות , מראות מתקפלות חשמלית (בשטח או בחניה צפופה )וישרים בכל מקום אפשרי,בקרת שיוט ועוד ואני מדבר כבר מדגמים ישנים -אצלי למשל הכל עובד ללא דופי כבר שנתיים שהרכב אצלי
נוחות נסיעה - גבוהה מאד תנוחת ישיבה של נהג מהטובות שיש
עבירות - טובה מאד גם ברכב מקורי (מוגבל החלקה ומהלך מתלה אחורי מקורי מהטובים שיש)
דלק - 1:6 בעיר 1:8 מחוץ לעיר ב100-110 קמ"ש
בדגם הארוך תא מטען מכובד ביותר / 7 מקומות כאופציה בחלק מהדגמים
אבל היתרון הכי חשוב הוא שיש המווון רכבים כאלו על הכביש מה שאומר חלקי חילוף זמינים ויחסית זולים מפירוק
הרבה חלקים של מערכת ההינע / היגוי מתאימים לטנדר איפון / טרופר דיזל חדש/ישן וכנ"ל גם חלקי פח קוסמטיקה
יש גם חלקים תחליפיים זולים בשוק
כמו שאתה רואה הוא לא מצטיין בכלום אבל הוא טוב בהכל והכי טוב ב value for money
ועם שתי נעילות תקבל חיית עבירות שתעצור רק במגבלותיך
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
אני עם סוזי,טרופר בנזין יתאים לצרכים.
המחירים נמוכים והתמורה גבוהה.
למשל זה
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...p=1&item=30966
בהצלחה בכל שתבחר
יובל
take nothing but memories
leave nothing but footprints
שגיא
אתה כנראה לא מכיר את הטרופר
בטח לא כשהוא נעול פעמיים
אגב זה אתה שהגדרת את מה אתה מחפש לא אני אני רק ייעצתי לך מנקודת המבט של אחד שיש לו כלי אחד לעבירות בבית...וחיפש גם כלי שהמשפחה תוכל לטייל בנוחות ושלא יעצור בשום מקום ואי אפשר לחשוד בי כמי שנרתע מעבירות:twisted:
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
עדכון אחרון:
ההתלבטות כעת היא בין 2 רכבים.
גראנד 94 5200, מוגבה RE4.5 קומפלט. אוטו מצוין וידוע פה באתר.
לבין סופה שנת 92, אוטומאטית, 2 נעילות(אחורית נשלטת וקדמית דטרויט), עם כננת וכיסאות וקפיצים נוחים, שצריכה רק החלפת דרייבשאפט, ושני צלבים מבחינתי. הסופה היא ארוכה סגורה.
חוצמזה לסופה צריך, לפחות בשביל הבטיחות שלי, להתקין הידרובוסטר, שאני לא בטוח כמה זה עולה. ועדיין לא החלטתי לגבי ההסבה לגיר AW4.
מה אתם הייתם עושים? כמה עולה לנעול מאחורה סרן דנה 44A של הגראנד?
למי תהיה אחזקה זולה יותר? גם מבחינת הדלק? ביטוחים וטיפולים?
כמה קל לטפל בגראנד V8 לבד? כמו בסופה?
אני בדילמה כל כך גדולה...אני פשוט לא יודע. 2 המכוניות הן מספקות מאוד, הגראנד מציע איכות חיים, והסופה חוסן מכני, והנעילות שלה יעשו את העבודה.
ההבדל במחיר הוא 20K לטובת הסופה (40 מול 60)...
עצות דעות ורעיונות בבקשה
מצטער סוזי, כמה שהטרופר עושה לי את זה, התמורה למחיר שאני מקבל במכוניות האלה היא הרבה יותר גדולה, חוצמזה שהן מושכות יותר.
מצטער על החפירהאני מודה לכם מאוד מראש, על כל הטרחה שלכם
אל תצטער ההפסד כולו שלך...
גם כלכלית
ב60 אלף אני קניתי טרופר 97 נעול פעמיים מוגבה עם כננת פגושים ומיגונים .....וזה היה כמעט לפני שנתיים
חבר שלי מכר עכשיו פוררנר 96 הכי מלוקקת שראית אין דבר שלא היה על הרכב ובמצב מיכני שרכבים מהסוכנות לא יוצאים והמחיר פחות מ60 אלף
נראה לי ש94 עם הגבהה זו לא כזו מציאה ב60 וכנ"ל לא הסופה ...
סופה 92 גם במצב טוב לא שווה 20 שתי נעילות arb יקרות כולל התקנה לא יגיעו ל15 ....
נראה לי שאיך שלא יהיה זה הרבה מדיי
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
אני לא נכנס לעניין התמחור - זה עניין של שוק, התמקחות, ביקוש והיצע.
בהודעה הראשונה שלך כתבת שאתה מחפש רכב לשטח, לסופי שבוע, והדגשת את זה בהמשך. לכן התשובה הטבעית לשאלה שלך היא אכן סופה. ואם אתה כבר מוצא אחת מסודרת, עם חבילת שיפורים לטעמך - אחלה.
ההבדל בין הסופה לגראנד יתבטא בכמה מישורים -
איכות החיים בקבינה של הגראנד גבוהה יותר, זה ברור. 4 דלתות, הרבה פחות רעשי נסיעה, מושבים נוחים וכולי... אמנם הגבהה של 4.5 אינץ' פוגמת בנוחות הנסיעה עצמה, אבל זה עדיין ירגיש יותר טוב מסופה, בכביש ובשטח. הבדל מאד מהותי - איכות המזגן! סופה ארוכה סגורה זה רכב שהמזגן המקורי שלו, איך שלא תסתכל על זה, קטן עליו! נפח הקבינה גדול מאשר בגראנד (הוא גם ובעיקר גבוה יותר) הבידוד והאיטום עלובים לעומת הגראנד, והמשמעות היא שהספק הקירור של מזגן קונבנציונאלי לא מספק את הסחורה בסופה. בגראנד לעומת זאת, הנסיעה על הכביש היא כמו ברכב אמריקאי מפנק.
בשטח הרכבים האלו יהיו שונים, אבל שניהם מצויינים. גראנד עם קיט רוביקון 4.5 וצמיגי 31 (אני מניח) זה שילוב שעובד נהדר בשטח, מהיר, איטי, טכני, לא משנה. בכביש זה כאמור לא נוח וחלק כמו גראנד לא מוקבע, הרכב נוקשה מאד ביחס למה שאתה מצפה מרכב פאר אמריקאי.
איזה מהם יהיה יותר זול לאחזקה? תלוי ברכב הספציפי שתקנה. באופן כללי התשובה היא שהאחזקה של שניהם יכולה להיות עצמית, והעלויות לתחזוקה מכאנית דומות, עם נקודות שצריך לשים לב אליהן במיוחד (כמו נוזל גיר יעודי בגראנד). בגראנד יש הרבה-הרבה יותר פינוקים שיכולים להתקלקל - חלונות חשמל, כסאות חשמליים, שלל תאורות פנים, נעילת דלתות ואזעקות מקוריות/נוספות עם השנים.... אם אתה פרפקציוניסט שכל נורה שרופה ברכב מציקה לו - רכב כזה, מודל 94, עלול לשגע אותך.
בהשוואה לסופה סגורה, הייתי בוחר בגראנד. אבל באופן כללי, לדרישה שלך - הייתי מחפש סופה פתוחה. לג'יפ פתוח יש את היתרונות האמיתיים בשטח.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אתה יודע מה הבעיה?
תקנה סופה, ועוד שנה - שנתיים תחליף לגראנד.
הרבה מבעלי סופות לשעבר שידרגו לגראנד, מעבר טיבעי ואני לא מכיר אחד שהצטער על כך, נהפוך הוא... הרבה טוענים שהגראנד המשופר לא פחות עביר וגם במיקרים מסוימים יותר עביר מהסופה.
מבטיח לך שהיכן שהסופה תעבור, הגראנד הזה יעבור.
אז זה נכון שהסופה יותר חסונה מבחינת שילדה וסרן אחורי.
אבל כמה יתרונות יש לגראנד.... קפיצים ספיראליים, מהלכי מיתלים עדיפים, נוחות, מזגן, פצצה של רכב.
אני החזקתי גראנד כזה כמעט 7 שנים, התחזוקה שלו היתה זולה. מאוד זולה. פה ושם בעיות קטנות שלא מצריכים ממך לשבור תוכניות חיסכון. ביטוחים זולים, וגם אולי יותר חסכוני בדלק מסופה אוטומטית.
הגראנד הספציפי שאתה רוצה הוא אחד הטובים שיש בשוק.מצבו נדיר לשנת הייצור שלו והמחיר שלו סביר אם אתה מחפש גראנד ומעוניין לשפר אותו.
התוספות שיש שם שוות יותר מ 30K, שלא נדבר על זמן עבודה, כסף לעבודה, ריצות וייבוא לא פשוט של קיט רוביקון.
לך תרשום צמיגי 31 היום בלי בעיה...לדוגמא.
בלי שום קשר לסוג הרכב, עצה שלי - אל תלך על הזול... ברמות המחירים הנוכחיות תמצא את הרכב השמור והמטופל ביותר שתוכל להשיג, אני קניתי גראנד בתול לפני כשנתיים ב 90 אלף ש"ח מחירון והשקעתי עוד 30 בלי למצמץ בקיט 4.5 , צמיגים, טרנספר 242 , קולר גיר וכו' , משופרים מוכנים לא היו אז. מה שכן השקעה בתיקון תקלות מאז ועד היום הייתה זניחה לחלוטין, אחרים קונים בזול ואת תקציב השיפורים משקיעים מהר מאד ב"יישור קו" ...
לגבי ההתלבטות שלך, אני חושב שרובינו כאן עבר מרכב עבודה כדוגמת סיקס או סופה ל SUV משופר, למרות שנשבענו בזמנו שאין מצב שיראו אותנו בSUV סגור וממוזג, אף אחד מאיתנו לא מסוגל היום לחזור ולטייל ברכב עבודה ולו משום שהנסיעה המנהלתית לשטח וחזרה עושה את כל ההבדל. אין מצב להביא סופה לרמת נוחות שמתקרבת ל SUV , וכשזה נוגע לעבירות - סופה וגראנד עם צמיגים בקוטר דומה - הגראנד נותן לה בראש, לך לבור בתל ברוך ביום שישי וזה יספיק לך כדי להבין.
לנעול סרן אחורי בנעילה אוטו' עולה 250$ אם יש לו דיפ' פתוח, כנ"ל לגבי הקדמי, אם הדיפ' האחורי הוא מוגבל החלקה אז צריך לייבא גם קייס פתוח.
אני הבעתי את דעתי ברגליים - אחרי שנה עם גראנד משופר, מצאתי את הסיקס המשופר חסר שימוש לחלוטין ומכרתי אותו...
סופה מול גראנד איפה ההשוואה בכלל? אפילו תג המחיר שונה. אחד רכב עבודה ספרטני, השני SUV מפנק. אנשים עוברים ל-SUV בגלל איכות החיים ולא בגלל עבירות.
בשטח אין כמו ג'יפים אמיתיים ולא רק בגלל עבירות נטו כמו בגלל התחושה שאפשר לעשות הכל בלי לפחד, לעומת פוטנציאל הקטסטרופות הגדול של SUV. אפילו שריטות בצבע שלSUV במעברים עם צמחיה, עושות לך כאב לב. בסופה/סיקס לא אכפת לך. גם זה שיקול.
אבל מה? עד שמגיעים לשטח, ואחרי שנגמר הטיול, ג'יפ אמיתי הוא בלתי נסבל על הכביש. ובינינו, גם בטיול הכי ארוך בדרום, עדיין 70 ומשהו אחוז מהקילומטראז' הכולל - יהיה על כביש.
בוא וקבל דיעה כנגד הגראנד:
כמו כל ג'יפי היוניבודי, גם הגראנד בנוי מלמטה כמו צעצוע. עבודת שטח אינטנסיבית תגרום למרכב היוניבודי להתעוות בסופו של דבר. אם אתה מאלה שעושים הרבה עבירות, אתה תגלה את זה ביום שדלתות לא ייסגרו טוב. איכות ההרכבה האמריקאית הייתה גורמת לי לפחד לא מעט מאוטו כל כך מאובזר ומחושמל, ובנוסף - מערכת הקירור גבולית והמנוע נוטה להתחמם ושלא יספרו לי אחרת, כי כמעט כל הגראנדים שהכרתי (כולל חדשים) נטו תמיד לכיוון החם מדי. אני לא מכיר סופה או סיקס תקינים שסובלים מהתחממות, גם בתנאי שרב יוצאי דופן.
בשורה תחתונה: גם אחרי שמתחשבים בפוטנציאל התקלות הגדול יותר, ההבדל הבלתי נתפס בנוחות ובאיכות החיים, והעובדה שאם מתעלמים מנזקי קוסמטיקה אז כמעט ואין הבדל בעבירות - יטו את הכף בבירור לטובת ה-SUV.
לטובת הג'יפ האמיתי עומדים רק האופי המסוקס והתחושות. אלא שככל שאנחנו מתבגרים (לא רוצה להגיד "מזדקנים"), חשיבותם של אלה הולכת ויורדת...![]()
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
קצת קשה לי לקבל את ה"אין הבדל בעבירות", כי אנחנו מדברים על סופה בגובה סטנדרטי עם צמיגים סטנדרטיים מצד אחד, ועל גראנד מוגבה מאוד על צמיגים גדולים מאוד ביחס למקור מהצד השני. נכון שהגראנד לא יבייש בשטח, בכל זאת, קפיצי סליל ארוכי מהלך והכל- אבל מה המחיר? אישית, אף פעם לא הרגשתי נוח בSUVים כשזה מגיע לשטח דורשני במיוחד. יותר מדי חישובים וזהירות- זה לא בשבילי, ואת הבומבה בכנף או בדלת מקבלים בדיוק בשניה שלא שמים לב. היתרון הראשוני של הג'יפים האמיתיים הוא בעובדה שהבודי צר יותר מהצמיגים שתמיד יפגשו ראשונים את הצרות שמצדי הרכב. ההבדל המשמעותי השני הוא השלדה הנפרדת- שלעולם לא תתפרק כמו שהיוניבודי מתפרק.
אני מקווה שלכולם ברור שגראנד שעוברים עליו חיי שטח קשים, ונמצא רחוק מאוד מסטנרדטי, יתפרק אחרי מספר שנים, שנים שבהם ג'יפ אמיתי יכול לאכול הרבה יותר חרא בלי שיתווספו על הקרקושים והרעשים המקוריים שלו הרבה חדשים.
ועוד דבר, על כלי רכב ספציפיים- לפעמים מצב של רכב ספציפי יכול להטות את הכף, והסופה של עמוס היא דוגמה לסופה שהיא אמנם 92 אבל היא מהג'יפים הטובים שאני מכיר. האם תוכל למצוא גראנד במצב כזה? אני לא בטוח.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר