לפני 3 חודשים התחלתי לחפש הגבהה ל GV 06. מהר מאוד הבנתי שבארץ יש שתי אופציות עיקריות- מאד דומות. הגבהה ע"י החלפת 4 קפיצים, לקפיצים מתוצרת KingSprings.com והחלפת הבולמים האחוריים לבולמים מתוצרת מונרו או בילשטיין. שתי החברות סירבו לספק מידע מעבר לאמירות "חודשים של עבודה מאומצת...", "לנו יש הכי הרבה ניסיון..."..
שום אמירה טכנית אמיתית, כוח של הקפיץ? דגם? איזה דגם של בולם?אורך? שיכוך?
הפתרון הטכני עורר 4 שאלות עיקריות שלא הצלחתי לקבל עליהן תשובה -
#1 החלפת הקפיץ הקידמי, בקפיץ ארוך ב 5 ס"מ מזיז את נקודת העבודה של ה struts ב 2.5 ס"מ. מה זה עושה להתנהגות הרכב?
#2 הקפיצים של King Spring לא רק ארוכים יותר - הם גם קשים יותר. למה??? למה להקשיח את הרכב.
#3 GV הוא רכב קל - האם הבולמים מתאימים או שאלו בולמים קשיחים מדי?
#4 שמתי יד על הבילשטיין שממליצה אחת החברות, הוא קצר ב 5 ס"מ ממה שמדדתי בעצמי על הרכב (עם ההנחייה של ProComp) וקצר ב 7-8 ס"מ מהבולם של RR. זה בולם שמיועד ל PickUp של Nissan, זה רכב מיועד לסחוב (על הארגז מאחור) פעם וחצי מה GV!?????
ולבסוף מבחן התוצאה - חבר שלי שקנה GV 08 חדשה, ורוצה לשמור על האחריות של היבואן, הופנה לאחת מהחברות הנ"ל, מאז הוא לא מפסיק לבכות :-(. אוטו קופצני, קשיח, וסובל מתנודות בציר הארוך (אחרי מעבר על מכשול \ קפיצה), יש לו מונרו.
אז פניתי לרעות בשדות זרים - מהר מאד הבנתי שהפתרון השולט בכל העולם (אפילו אצל האוסטרלים שתמיד יש להם Home made)- הוא Rocky-Road.
http://www.rocky-road.com/grandvitara.html
הקיט הזה מבוסס על Spacers (איך אומרים בעברית?). "הטריק מאוד פשוט -
מלפנים מנמיכים את ה struts ב "2.125 (ע"י הוספת spacer), שומרים על הקפיץ המקורי, "והמירכוז" של ה struts לא משתנה.
מאחור, "מאריכים" את הקפיץ המקורי ע"י הוספת spacer ומחליפים את הבולמים (חלק מהקיט).
היתרון העיקרי - שמירה על הקפיצים המקוריים אמורה לשמר את איכות הנהיגה המקורית של הרכב.
הסבר יפה על הקיט וההתקנה -
http://www.k9rdj.co.uk/rockyroadlift.html.
חיפוש נוסף בפורומים העלה דאגה קטנה, הבולמים של RR- האיזון טוב וכולם מרוצים, אבל נראה שאורך החיים שלהם לא משהו....
ישנן כמה אפשרויות שמופיעות בפורומים, אני החלטתי ללכת על בולמים מתכווננים. הרעיון היה לשמור על רכב נעים ליום יום ויכולת להקשיח "ולחזק" בטיולי שטח (אוטו כבד יותר + שטח). בחרתי ProComp MX6 - החלפתי מס' דוא"ל עם ProComp לגבי הדגם המתאים, ביצעתי מדידות שלחתי את הדגם של של הרכב (אין מה להשוות - דיון טכני ענייני ולא סיסמאות..).
ההמלצה שלהם
EXP-MX6053 .
חזרתי ל RR, ובקשתי להזמין את הקיט ללא הבולמים, שתי שיחות טלפון והנושא סודר.
פניתי לאינטרנט למצוא את הבולמים ומצאתי -
http://www.offroadtoystore.com/Merch...ers-MX6-Custom
סה"כ $140 ל RR + בולמים $166, סה"כ כולל משלוחים בתוך US כ $360.
ההרכבה בארץ (מודה, התעצלתי להרכיב לבד

) למוסך זה לקח פחות משעה.
הסבר נוסף - ויפה על ההרכבה ניתן למצוא (לאחר רישום מהיר) ב:
http://metatrox.net/modules/smartfaq...p?categoryid=5
כיוון פרונט וכיוון \ ישור הגלגלים מאחור ויצאנו לדרך.
#1 בגלל השימוש בבולמי גז - החלק האחורי גבוהה ב- 2 ס"מ מהקדמי.
#2 הגובה של הרכב - זהה +- 1 ס"מ לקיטים שיש בארץ (הציר הקידמי זהה, אבל ההגבהה הנוספת מאחור מורידה את האף כך שהספויילר הקידמי נמוך ב 1ס"מ.
#3 הרכב נוסע טוב יותר מלפני הגבהה! OK נודה על האמת, מדובר ברכב בן 3 עם 55K ק"מ.
אין ספק שהגבהה לא משפרת איכות נהיגה על כביש. אבל השיפור באיכות הבולמים + הכיוונוים, עושים את שלהם. יש לי ברחוב "במפרים", ה GV מרחף מעל טוב יותר מהטרופר שהיה לי ומבייש את ה JETA 2008 של האשה
מה אומר -
מ ו מ ל ץ.
הערה טכנית קטנה - יש מי שיטען שהקפיצים המקוריים רכים מדי לרכב מלא בנסיעת שטח. זה בהחלט דאגה שעושה שכל. הפתרון שאני הולך עליו- זוג כריות אויר של AirLift או פירסטון. בפחות מ $100 ניתן להוסיף חיזוק \ הקשחה ועדיין לשמור על רכות ביום יום.
http://www.airliftcompany.com/al1000.html
זה מעלה את עלות הפרוייקט כולו ל 1700ש"ח

עדיין פחות מחצי מהקיטים שנמכרים בארץ- אבל איזה הבדל........
2 שאלות לא טכניות אבל לא פחות חשובות.
#1 המחיר - הקיטים בארץ עולים למעלה מ 4000 ש"ח (לא כולל הרכבה) והבולמים עולים למעלה מ 900 ש"ח האחד (לפני מע"מ). אני שילמתי $360 !!!!
אם משווים את הקיטים המקוריים זה 4000 + ש"ח לעומת $360 לבולמים נחותים!
אם נניח שאפשר לקבל "זיכוי" על הבולמים של הקיט ונוסיף את הבולמים של ProComp מקניה בארץ, הפער גדל עוד יותר 5000+ ש"ח לעומת $360 .
#2 אם הפתרונות שיש בארץ פחות טובים והרבה יותר יקרים - למה אף אחד לא מביא את הקיט של RR לארץ? האם יש פה איזה מילכוד שאני מפקשש? כל העולם מצביע פה אחד על RR ורק אצלנו יודעים טוב יותר?