Close
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 51
  1. #1

    ברירת מחדל THE TRAX || PROJECT

    היי
    רכשתי את התוכניות ל TRAX || מ- EDGE .
    יש לי כמה שאלות ככה בזמן שאני מנסה לפענח את התוכניות , מישהו בנה את הבאגי הזו?
    יש טיפים ?
    ברשימת הברזלים מצויין : 30*30*1.6 RHS *1700 LONG ובפיענוח זה פרופיל מרובע חלול 30 מ"מ על 30 ממ כאשר עובי הפח הוא 1.6 ,נכון ?
    מה לגבי סוג הפרופיל , איזה סוג של ברזל , משהו מיוחד או שאני הולך למחסן ברזל בוחר פרופיל לפי הנתונים למעלה וזהו ?(מלימודי אני זוכר כי ישנם סוגים רבים של סגסוגות וכאלה ).


    תודה מראש
    "We are not retreating - we are advancing in another direction."

  2. #2
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    33,862

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    מאוד חשוב- RHS הוא צינור רבוע ללא תפר. רוב הפרופילים הרבועים שאינם RHS הם עם תפר. זה מסוכן ממש (יותר מסוכן מאשר תפר בצינורות עגולים). שים לב. פרט לזה הפענוח שלך נכון. RHS מגדיר בגדול גם את סוג החומר- פלדה, לא משהו מתוחכם מדי.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בנימינה
    הודעות
    26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    מאוד חשוב- RHS הוא צינור רבוע ללא תפר. רוב הפרופילים הרבועים שאינם RHS הם עם תפר. זה מסוכן ממש (יותר מסוכן מאשר תפר בצינורות עגולים). שים לב. פרט לזה הפענוח שלך נכון. RHS מגדיר בגדול גם את סוג החומר- פלדה, לא משהו מתוחכם מדי.

    אסף.
    RHS זה צינור רבוע עם או בלי תפר - Rectangular Hollow Section - המונח מגדיר את צורת הצינור.

    RHS עם תפר מסוכן מאוד כאשר מישהו מנסה לחבוט בך איתו. מבחינת בנייה, יש הרבה תוכניות שמשתמשות בצינורות עם תפר בחלקים רבים של השלדה. זה נכון שהם פחות חזקים מצינורות ללא תפר, אך הם חזקים די והותר.

    חפש הערה בתוכניות האם נדרש עם או בלי תפר.

  4. #4
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    33,862

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    אני מתייחס ספציפית לRHS שבונים איתו שלדה. חייב להיות ללא תפר. גם אם זה לא כתוב בתכניות. שלא כמו צינורות עגולים, שם התפר פחות חשוב (כשמדובר בצינורות שלדה, אני לא מדבר על כלוב שם חייב להיות ללא תפר), בצינורות רבועים המשמשים לשלדה תפר הוא מסוכן מאוד, כי יש לך נקודת חולשה שרצה לאורך כל השלדה, ותמיד במקום בו יש מאמצים מירביים.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בנימינה
    הודעות
    26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    אני לא רוצה להכנס להתנצחות בעניין, ואין עוררין על כך שצינור עם תפר הוא פחות חזק.

    אבל, שלדות צריכות להבנות מצינורות שהחוזק שלהם מספק את צורכי התכן ולא מכאלו שהחוזק שלהם הוא המירבי הניתן.
    הסיבות לכך הם השיקולים הנוספים שקיימים בעת בנייה כמו מחיר החומר, קלות הכיפוף, משקל, מקום ועוד.
    אם לא היו שיקולים נוספים, כולנו היינו בונים מצינורות מפלדות אקזוטיות מלאות בקוטר 100 מ"מ...

    ספציפית לגבי צינור מרובע עם תפר - אם בוצע תכן הנדסי לשלדה לפי חוזק של צינור עם תפר, אז אין שום סיבה להשתמש בצינור בלי תפר.

    נכון, זה יהיה יותר חזק בלי תפר, אבל להמליץ לשואל להשתמש בכ"ז בצינור ללא תפר, יהיה הגיוני בדיוק באותה מידה כמו להמליץ לשואל להכפיל את עובי הדופן של הצינורות מהתוכנית אוטומטית.

    לשם הדוגמה, אני בונה שלדה שרובה 25RHSמ"מ, עובי דופן 1.5מ"מ(!), עם תפר בהגדרת המתכנן.
    שלדות דומות לשלי ומאותו חומר ועם תפר מסתובבות ומתחרות כמה אלפים (אולי אפילו עשרות אלפים) בעולם ואין שום בעיית חוזק. להפך, הן נחשבות לקשיחות.

  6. #6
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    33,862

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    הכל נכון עד שהשלדה חוטפת מכה חזקה. במקרה כזה, תמיד (אבל תמיד! ) התפר נמצא בפינה, במקום שעובד הכי קשה. חמור מזה, כשהוא יפתח (ולא תמיד הוא יפתח), השלדה מייד תהפוך לסמרטוט. אם אני משווה לצינור עגול עם תפר, התפר בד"כ לא במקום הכי חלש על הפרופיל, ולכן הסיכוי שהוא יפתח במקרה של מכה חזקה (תאונה/ נחיתה לא טובה) הוא קטן, וגם אם ייפתח, לא יגרום לכשל מבני של השלדה.
    למרות שיש תכניות שבהן באופן מפורש מותר שימוש בצינור רבוע עם תפר, ההמלצה שלי היא להשתמש אך ורק בRHSים ללא תפר... ולא חייבים לקבל את ההמלצה שלי.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  7. #7
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    תמיד (אבל תמיד! ) התפר נמצא בפינה, במקום שעובד הכי קשה. אסף.
    מ'זתומרת נמצא בפינה תמיד?

    תפר של RHS לא נמצא בפינה אלא במרכז הפאה של הפרופיל, ואני לא רואה איתו בעיה ממשית.

    אולי לא הבנתיך נכון. אם כך, תקן אותי.

    דרך אגב, כל מתלי הרכב ראלי שלי בנויים מ RHS עם תפר, ואני לא חושב שיש להם כוונות כלשהן
    להיפתח. הפאות המועמסות הן הניצבות, והקפדתי שהתפר לא יהיה בהן, למען הזהירות.

    דרך אגב, גם שילדות סולם לא פתוחות של כלי רכרב סדרתיים, בנויות מפרופילים דקיקים עם תפר. מה רע בהן?

    ואל תשכח שיש שילדות סולם של רכבים כבדים למדי הבנויות מפרופילי U שהם בכלל אמורים להיות חלשים יותר.
    הכל שטויות

  8. #8
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בנימינה
    הודעות
    26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    אסף, אתה יכול לתת דוגמה לצינור ללא תפר שהשתמשת בו לאחרונה? (קוטר/ צורה/ עובי דופן)

  9. #9
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנרו צפיה בהודעה
    אסף, אתה יכול לתת דוגמה לצינור ללא תפר שהשתמשת בו לאחרונה? (קוטר/ צורה/ עובי דופן)


    הצינור שפורום הבונים "חי עליו"- סקדיואל 40, רוב בוני הרכבים בפורום ובארץ משתמשים בו, בד"כ בקטרים 42-48 מ"מ (1.25" ו-1.5" במידות סקדיואל), עובי דופן 3.7 מ"מ בערך, עגול כמובן (המילה צינור לא אמורה תמיד לכוון לפרופיל גלילי חלול?)



    קובי

  10. #10
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    33,862

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ברוך, אין דין שלדה שתיכנן ובנה יצרן רכב (ולצורך העניין- גם מבנה התהפכות שבנוי מפחים מכופפים שתכנן יצרן) באופן סדרתי, כדין שלדת באגי. בשלדת באגי אין אופטימיזציה בין עלויות ייצור לחוזק, ואין כל מיני הטבעות מוזרות שנותנות פרופילים מיוחדים. אני לא מבין למה לחסוך בצינור של השלדה ולהשתמש בצינור עם תפר, כשיש בשוק צינורות משוכים ללא תפר. (ניתנה דוגמה לצינור עגול, ויש גם RHSים, לא רק בקטלוגים אלא גם בחיים האמיתיים).
    וסתם בשביל הבדיקה, בדקתי היום פרופילים רבועים ומלבניים, כל מיני גדלים, בחלקם התפר בפינה ובחלקם באמצע הפאה. לא בכולם רואים בקלות איפה התפר (וחיפשתי). זה אומר שאתה צודק, ולא תמיד התפר בפינה. מצד שני, בניגוד לזרוע של מתלה, צינורות בשלדה של באגי לא עובדים רק בכפיפה לכיוון אחד, ואז גם הפאה שבצד הפרופיל עובדת.

    נראה לי שאני אפצל את התת-דיון הזה מתוך הנושא המקורי... :roll:

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,897

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    אני לא מבין - יש למישהו כאן סיבה טובה למה כן להשתמש בפרופיל עם תפר לבניית שלדה של רכב? במודע? החסכון המושג במחיר חומר הגלם עבור באגי כמו הנדונה יהיה מאות שקלים, זניח לעומת ההשקעה הכספית הכוללת שלא לדבר על שעות העבודה הארוכות. חנרו, על מי אתה עובד, הרי אין תכן הנדסי ממשי בדברים האלו, אז כדאי לפחות להשתמש בחומר גלם הכי טוב שאתם יכולים, ואנחנו לא מדברים כאן על שום דבר אקזוטי או קשה להשגה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  12. #12
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בנימינה
    הודעות
    26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד צפיה בהודעה
    חנרו, על מי אתה עובד, הרי אין תכן הנדסי ממשי בדברים האלו
    עצור רגע, לא דובר על מקרה שאין תכן הנדסי. כאשר זה המצב, ואנשים בונים ע"פ הבטן, אין ברירה אלא להשתמש בחומרים שהם יותר עבים/ חזקים ממה שכנראה נדרש, וגם אז לצפות לטוב.

    אבל השואל בונה מתוכניות. בהנחה שאת התוכניות תכנן מהנדס רציני בכלי CAD מינימלי, סביר להניח שבוצע להם ניתוח עומסים. אם בניתוח כזה קורה מסויימת צפוייה להתמודד עם עומס מקסימלי X, ולצינור עם תפר מסויים חוזק גדול מ-X משמעותית, ולכן המתכנן מנחה להשתמש בו, אין בעייה לעשות זאת.
    שוב, אני מדבר כאן מנסיוני האישי והלא גדול, עם תוכנית שאני יודע שבוצע לה ניתוח עומסים, ויש הנחייה ספציפית שצינור עם תפר מספק בהחלט ע"י המתכנן, ומספיק דוגמאות שנבנו כך ומתפקדות ללא בעייה.

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    בנימינה
    הודעות
    26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד צפיה בהודעה
    אנחנו לא מדברים כאן על שום דבר אקזוטי או קשה להשגה.
    אני אשמח אם תוכל לומר איפה מצאת ובאיזה מחיר. אני בזמנו חיפשתי אצל כל הסיטונאים ולא מצאתי מרובע ללא תפר אצל אף אחד בגדלים הרלוונטיים. המרובע היחיד ללא תפר שכן אמרו לי שניתן לספק בארץ זה צינור 100מ"מ מרובע ללא תפר וגם לו נדרשת הזמנה מיוחדת של מינימום 100 מטר ועולה פי כמה מהצינור הרגיל.

    אין ספק שאם ניתן להשיג, ובמחיר דומה, (ובכמות הרצוייה) אז זה עדיף.

  14. #14
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנרו צפיה בהודעה
    אני אשמח אם תוכל לומר איפה מצאת ובאיזה מחיר. אני בזמנו חיפשתי אצל כל הסיטונאים ולא מצאתי מרובע ללא תפר אצל אף אחד בגדלים הרלוונטיים. המרובע היחיד ללא תפר שכן אמרו לי שניתן לספק בארץ זה צינור 100מ"מ מרובע ללא תפר וגם לו נדרשת הזמנה מיוחדת של מינימום 100 מטר ועולה פי כמה מהצינור הרגיל.

    אין ספק שאם ניתן להשיג, ובמחיר דומה, (ובכמות הרצוייה) אז זה עדיף.
    תומך במאה אחוז בכל מילה.

    הרי ברור שאם יש RHS בלי תפר, עדיף להשתמש בו, אלא שגם אני לא מודע לקיומו הזמין של פרופיל כזה.

    ואגב, גם ה RHS עם תפר, הוא פרופיל מאד יקר ויכול להגיע(תלוי בעובי הדופן וברוחב הפאה) לעשרות רבות של ש"ח למטר.

    אני יכול רק להניח שאם תמצאו RHS בלי תפר, הוא יעלה לא פחות מ 100 ש"ח למטר לפרופיל עם רוחב פאה של 50 מ"מ, וזה כבר מחיר השייך למשפחה של הפלדות היותר יקרות כגון ST-52 כרומולי וכו'.

    אשמח מאד מאד לקבל עדכון בענין.
    הכל שטויות

  15. #15
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    אני קונה על בסיס שבועי פרופילים מרובעים/מלבנים ללא תפר ,ההבדל בעלות החומר נמוכה ממה שנמרוד כתב וניתן להשיג כאלו כמעט בכל גודל(הספק ברזל שהסדנה שלי עובדת איתו הוא "פנחס הישריק"
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    היי,
    תודה על התגובות

    הייתי היום אצל ספקי ברזלים ולא מצאתי :
    1.פרופיל מרובע בגדלים המדוברים ללא תפר
    2.עובי פרויל של 1.6 מילימטר , יש או 1.5 או 2.0
    אני אשמח להמלצות על ספקים שאולע אוכל לחפש את מה שאני צריך

    תודה מראש
    ניצן
    "We are not retreating - we are advancing in another direction."

  17. #17
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,897

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנרו צפיה בהודעה
    עצור רגע, לא דובר על מקרה שאין תכן הנדסי. כאשר זה המצב, ואנשים בונים ע"פ הבטן, אין ברירה אלא להשתמש בחומרים שהם יותר עבים/ חזקים ממה שכנראה נדרש, וגם אז לצפות לטוב.

    אבל השואל בונה מתוכניות. בהנחה שאת התוכניות תכנן מהנדס רציני בכלי CAD מינימלי, סביר להניח שבוצע להם ניתוח עומסים. אם בניתוח כזה קורה מסויימת צפוייה להתמודד עם עומס מקסימלי X, ולצינור עם תפר מסויים חוזק גדול מ-X משמעותית, ולכן המתכנן מנחה להשתמש בו, אין בעייה לעשות זאת .
    אתה מניח יותר מדי. במקרה של התוכניות הקנויות האלו, גם הטובות שבהן, אין תכן הנדסי כבד במובן שאתה מתאר לעצמך. השלדות האלו לא עוברות אנליזות. אלו מבנים מורכבים מאד שדורשים כלי אנליזה לא פשוטים ומומחיות רבה מאד. אז גם שלדת באגי מתוכננת היטב, מהונדסת עם הרבה אינטואיציה ותכנון-יתר. אתה מוזמן לקרוא את הנסיון של שליין ושלי לבדוק את הנושא. http://www.jeepolog.com/212.html


    שוב, אני מדבר כאן מנסיוני האישי והלא גדול, עם תוכנית שאני יודע שבוצע לה ניתוח עומסים, ויש הנחייה ספציפית שצינור עם תפר מספק בהחלט ע"י המתכנן, ומספיק דוגמאות שנבנו כך ומתפקדות ללא בעייה
    חוץ מההנחה שבוצעה לתוכנית ניתוח עומסים - שהיא ב99.9% לא נכונה ( גם אם מישהו טוען שיווקית שכן. נתקלתי בבעלי מלאכה בארץ שטענו שביצעו ניתוח עומסים לפגוש תחליפי, למשל. כששואלים אותם לעומק התשובה היא אה-בה-ציגלה-מה), אתה צודק בגדול. אם הבחור שפתח את השרשור קנה תוכניות, שיעבוד לפיהן. אבל אם אני מבין נכון, זו בדיוק השאלה - מה מוגדר בתוכניות - ולא כתוב פרופיל עם או בלי תפר, אלא רק RHS. אז יש לו כאן את האפשרות לבחור את הטוב ביותר מתוך מה שזמין.

    באופן כללי, אם כן מבצעים תכנון הנדסי, אני לא רואה שום שימוש לפרופילים מלבניים מוכנים, היום בעידן תוכנות תיב"ם וכשחיתוך לייזר ממוחשב כל כך זמין וזול. אפילו פגושים לג'יפים כבר לא עושים מפרופילים כמו פעם, אלא מלגו של חתיכות מדויקות. בבנייה של שלדה בוודאי שאין טעם לבזבז משקל על פרופילים לא יעילים שנועדו למבנים סטטיים. במיוחד עם המחירים שברוך זרק פה. בשלדת הTT שלי אין שום פרופיל מלבני, רק צינורות ופחים חתוכים בלייזר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  18. #18
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,897

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzan30 צפיה בהודעה
    היי,
    תודה על התגובות

    הייתי היום אצל ספקי ברזלים ולא מצאתי :
    1.פרופיל מרובע בגדלים המדוברים ללא תפר
    2.עובי פרויל של 1.6 מילימטר , יש או 1.5 או 2.0
    אני אשמח להמלצות על ספקים שאולע אוכל לחפש את מה שאני צריך

    תודה מראש
    ניצן
    אם התוכנית מגדירה עובי 1.6, ההבדל ל1.5 הוא לא קריטי. לך על ה1.5. זאת בהנחה שרמת הריתוך הנוכחית שלך, בתחילת הפרויקט, מספקת. תהיה כנה עם עצמך, ואם אתה מוצא שקל לך יותר לרתך 2 מ"מ אז זה השיקול המכריע.

    לדעתי תרים טלפון ישר למקור, סקופ מתכות, ותברר איפה יש משווק עם מבחר גדול יותר של חומרים באזור שלך.

    ואחרי כל הדיונים הפילוסופיים - אם תפר/בלי תפר - הכל תלוי בתכנון. לא יודע על איזה תוכנית אתה מדבר, אבל בחלק מהבאגים האלו רוב השלדה היא פרופיל עגול ויש בעיקר רצפה שבנויה מRHS בשביל דיוק בביצוע הבסיס, ויכול מאד להיות שאין שום בעייה עם שימוש בפרופיל בלי תפר. כל מקרה לגופו.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    היי , תודה רבה
    התקשרתי ל"סקופ" והבחורה שענתה לא יכלה להפנות אותי לכתובת במרכז.
    אם מישהו מכיר מישהו ? אני אשמח .
    בכל מקרה נראה לי שאני אלך על ה 2.0 מילימטר (לא יהיה הרבה הבדל במשקל להערכתי).
    מה לגבי חיתוך בלייזר ? יש מישהו במרכז ? האם ישנה עדיפות במקרים כאלו של בניית מסגרת ?



    תודה
    "We are not retreating - we are advancing in another direction."

  20. #20
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,897

    ברירת מחדל תגובה להודעה: THE TRAX || PROJECT

    יש צורך בחיתוך לייזר על פי התוכניות? קיבלת קבצי מחשב לחיתוך?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. defender 110 floor project
    על ידי BlackStar בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 21-07-11, 21:54
  2. The Edge Sidewinder project
    על ידי Porsche_Dude בפורום פרויקטים
    תגובות: 29
    עדכון אחרון: 25-04-10, 08:18
  3. תכנון הנעה בבאגי TRAX ||
    על ידי Kernel בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 12-10-08, 19:42
  4. לא לקנות RUDY PROJECT
    על ידי micjeep בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 29
    עדכון אחרון: 22-04-07, 20:58
  5. סופה - Turn Key Project ?
    על ידי עמי בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 13-03-04, 17:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •