אם תסתכל על תיבת ההעברה בג'יפ שלך, יש לה מאחור "זנב", ובתוכו יושב יוק היציאה על גל זחיח (בעברית - slip-yoke). החלק הזחיח, למעשה, אינו מקביל לגל ההינע (שבעצמו הוא באורך קבוע) ולכן בתנועה מעלה-מטה של הסרן האחורי, פועל על הזנב כוח בכיוון מעלה-מטה, שגורם ליוק להיכנס ולצאת על גבי הגל הזחיח.
הבעיה מתחילה ברכבים מוגבהים מאוד, או בעלי בסיס גלגלים קצר (רנגלר מקורי, למשל), שם הזווית בין גל ההינע לטרנספר גדולה. יכול להיווצר שבר בזנב (רואים את זה בהרבה סופות מוגבהות מאוד), ממש בגוף האלומיניום. בנוסף ברכב קצר מאוד, רוצים גם לקצא הת האורך הכולל של הטרנפר. הSYE עושה את שני הדברים, על ידי ביטול ה"זנב" והסליפ-יוק- ולא פחות חשוב, חייבים להחליף את הגל הינע בכזה שיכול לשנות את ארכו (גל עם חלק זחיח).
זה ההסבר, בקצרה. חיפוש בפורום ייתן לך הסברים יותר מפורטים, ועם תמונות.
אסף.
שמרו על קשר