δγψκ δπλεπδ μηαψ λμ ΰμξπθ ηωξμι αψλα διΰ ςμ χε πτψγ.
χε δζπδ ΰωψ ξεβο ςμ ιγι πϊικ ξϊΰιν εμΰ "ψελα" ςμ ΰμξπθιν ΰηψιν αψλα.
αψωεϊι ΰιρεζε θψετψ απζιο 2002.
αψφεπι μδϊχιο ξλωιψ χωψ.
δωΰμδ ωμι ΰν λγΰι μδϊηαψ μτμερ εδξιπερ ωμ δγιαεψιϊ, ΰε μτμερ εξιπερ ΰηψιν αψλα.
ΰν ςγισ μΰηψιν, ΰζ ξΰιτδ δλι λγΰι μχηϊ ΰϊ δτμερ?
ϊεγδ ψαδ, εηβ ωξη μλεμν
ΰν ξγεαψ αξλωιψ λξε ξΰχρθψΰχ ςγιτεϊ μηιαεψ ιωιψ μξφαψ (λξεαο γψκ τιεζ)
ωξεμιχ.
http://shmulik.varsanno.com, διεν ζδ λαψ μΰ ιδιδ, ΰαμ ΰεμι ξηψ, μκ ϊγς
μχηϊ ιωψ ξδξφαψ? ΰε ξχετρϊ δτιεζιν ωιω αδ ξχεν ψιχ μμΰ τιεζ, εμωιν τιεζ?
"ΰν ιω μκ ΰιζδ 'μξδ' ωμξςπε ΰϊδ ηι, ϊελμ μωΰϊ λξςθ λμ 'ΰικ'..." τ. πιθωδ
λξε ωλϊαε, ηιαεψ ιωιψ μξφαψ γψκ πϊικ εςεαι λαμιν ξϊΰιξιν μζψν.
αφιμεν γεβξΰ ΰικ ξηεαψ ΰφμι (βν θψετψ 2002) μξφαψ διξπι λαμ ΰγεν εωηεψ λωδπϊιηιν
πψΰιν ξϊηϊ μβωψ ωϊετρ ΰϊ δξφαψ - αιϊ πϊιη μαο ξεψλα ςμ δλαμ.
ΰτωψ μςρεϊ ιεϊψ ιτδ εμδωϊξω αξχεν τπει αχετρϊ δπϊιηιν δφξεγδ.
αΰεϊε ΰιζεψ αχιψ μϊΰ δπερςιν, ιω βεξιδ βγεμδ μδλπρϊ λαμιν - ξων δλπρϊι ΰϊ δ +,- ελαμ δΰπθπδ - μΰ μωλεη μΰθεν θεα.
ζδ ιεφΰ αϊΰ δπερςιν ξΰηεψι δξβιψδ - ιω φεψκ μτψχδ ζξπιϊ.
αδφμηδ.
λπρ μλμ ηπεϊ ξεθεψεμδ (ιω αϊ"ΰ, ατ"ϊ, αηιτδ...) εϊχπδ λαμ ιςεγι μδϊχπϊ ξλωιψ χωψ.
δλαμ ξβις ςν αιϊ τιεζ, ξηαψ ξϊΰιν μξλωιψ ερετιεϊ λαμ ςβεμεϊ μηιαεψ μξφαψ.
εαΰ μφιεο βεΰμ...
ΰαιβγεψ
πχεγδ χθπδ μξηωαδ.
απιβεγ μξδ ωπλϊα λΰο, μξιχεν δτιεζ (πϊικ) ιω ξωξςεϊ.
δπχεγδ δθεαδ διεϊψ διΰ χψεα λλμ διεϊψ μρτχ δλεη (δξφαψ).
δριαδ: δβπδ ςμ ξιψα δψλιαιν, αδν βν λαμ δδζπδ ςμ λμ ΰεψλε εδΰτωψεϊ μτβιςδ εχφψ διλο ωδεΰ μΰεψλε.
ΰξϊ, αλμ δΰτμιχφιεϊ ωΰπε ξϊχιπιν αψλα δτιεζιν ξβιςιν αφξεγ μξλωιψ (ψγιε, χωψ) ΰαμ ψχ λι δν (διφψπιν/ρτχιν) μΰ αεπιν ςμ ηιαεψ μξχεψ ξϊη απτψγ εμΰ ξρεβμιν (ψεφιν) μρτχ λαμιν ΰψελιν ωλΰμδ.
החיבור המומלץ הוא לבית הפיוזים הראשי של הרכב ולא למצבר .
חיבור המצבר חייב להשאר פנוי מאביזרים וחוטים על מנת לאפשר מעבר זרם בכל רוחב חתך החיבור .
הוספת נעלי כבל גורמת לעומס מיותר על הבורג המהדק .
בנוסף כל חיבור וניתוק של המצבר ( וזאת פעולה נפוצה ) גורמת לשחרור וחיזוק מיותר לכבלים הנוספים . דבר שיגרום לחיבור חשמלי רופף ( גם אם מכנית החיבור יהיה חזק ) .
בפועל אתה מתחיל להדק את הליכלוך בתוך נעלי הכבל :sad: .
בהמשך התחמוצת תכנס לכל חריץ ומכאן ועד לכשל המרחק קצר .
זכור שאתה מתעסק עם המצבר \ חיבורי המצבר במצב עמידה ללא עומס .
במצב סטרטר זורם שם בקלות 150-300 אמפר .
ובשימוש בכננת העומס החשמלי הוא גבוה ביותר אתה יכול להגיע לפיקים של 400 אמפר ויותר .
לכן חשוב להשאיר את חיבורי המצבר ללא כל צרכנים מיותרים .
כל יצרן רכב משאיר כמה נקודות חיבור פנויות בבית הפיוזים לאביזרים ( לשם יש לחבר את מכשיר הקשר )
נקודה נוספת שכדאי לזכור .
בכלי רכב חדישים מחשב ניהול המנוע לוקח בחשבון את צריכת הזרם ומתאים את סל"ד המנוע ואת יכולת יצור האלטרנטור . כאשר מחברים חיבור ישיר למצבר המחשב לא רואה חיבור זה
וסל"ד המנוע וטעינת המצבר משתבשים .
יש כלי רכב שיש להגדיר לאחר ההתקנה הוספת צרכנים .
נכון חיבור ישיר למצבר זה תמיד עובד
אבל לכמה זמן זה יעבוד ?
ועד כמה ההתקנה תיהיה נכונה ?
איציק
ωξψε ςμ χωψ