Close
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    רחובות
    Posts
    124

    Default עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    ברשותי איסוזו טרופר בנזין 2002.

    ברצוני להתקין מכשיר קשר.
    השאלה שלי אם כדאי להתחבר לפלוס והמינוס של הדיבורית, או לפלוס ומינוס אחרים ברכב.

    אם עדיף לאחרים, אז מאיפה הכי כדאי לקחת את הפלוס?

    תודה רבה, וחג שמח לכולם

  2. #2
    חבר רשום yscheiner's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    751

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    הדרך הנכונה לחבר כל אלמנט חשמלי ברכב היא על קו נפרד.

    קו הזנה אשר מוגן על ידי נתיך מתאים ולא "רוכב" על אלמנטים אחרים ברכב.
    וויליס 58
    היילקס 98
    In order to be old and wise
    You must first be young and stupid

  3. #3
    חבר רשום שמוליקו's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,146

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    אם מדובר במכשיר כמו מאקסטראק עדיפות לחיבור ישיר למצבר (כמובן דרך פיוז)
    שמוליק.
    http://shmulik.varsanno.com, היום זה כבר לא יהיה, אבל אולי מחר, לך תדע

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    רחובות
    Posts
    124

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    לקחת ישר מהמצבר? או מקופסת הפיוזים שיש בה מקום ריק ללא פיוז, ולשים פיוז?

  5. #5
    חבר רשום Viper's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    צפון
    Posts
    1,195

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    Quote Originally Posted by avi3241 View Post
    לקחת ישר מהמצבר? או מקופסת הפיוזים שיש בה מקום ריק ללא פיוז, ולשים פיוז?
    פיוז אתה חייב.
    היכן למקם את הפיוז- לא ממש משנה. אתה יכול בתיבת הנתיכים המקורית, או לקנות תיבה נוספת ולחבר אליה את כל הצרכנים שתוסיף מהיום ואילך. (זהו הפתרון הטוב ביותר).
    "אם יש לך איזה 'למה' שלמענו אתה חי, תוכל לשאת כמעט כל 'איך'..." פ. ניטשה

  6. #6

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    כמו שכתבו, חיבור ישיר למצבר דרך נתיך ועובי כבלים מתאימים לזרם.
    בצילום דוגמא איך מחובר אצלי (גם טרופר 2002) למצבר הימני כבל אדום ושחור כשהנתיחים
    נראים מתחת לגשר שתופס את המצבר - בית נתיח לבן מורכב על הכבל.
    אפשר לעסות יותר יפה ולהשתמש במקום פנוי בקופסת הנתיחים הצמודה.
    באותו איזור בקיר לתא הנוסעים, יש גומיה גדולה להכנסת כבלים - משם הכנסתי את ה +,- וכבל האנטנה - לא לשכוח לאטום טוב.
    זה יוצא בתא הנוסעים מאחורי המגירה - יש צורך לפרקה זמנית.

    בהצלחה.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	ICOM bat small.JPG 
Views:	222 
Size:	105.7 KB 
ID:	11870   Click image for larger version. 

Name:	ICOM 1 small.JPG 
Views:	192 
Size:	110.8 KB 
ID:	11871   Click image for larger version. 

Name:	ICOM 2 small.JPG 
Views:	172 
Size:	107.2 KB 
ID:	11872  

  7. #7

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    כנס לכל חנות מוטורולה (יש בת"א, בפ"ת, בחיפה...) ותקנה כבל יעודי להתקנת מכשיר קשר.
    הכבל מגיע עם בית פיוז, מחבר מתאים למכשיר וסופיות כבל עגולות לחיבור למצבר.

    ובא לציון גואל...

    אביגדור

  8. #8
    חבר רשום yscheiner's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    751

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    נקודה קטנה למחשבה.

    בניגוד למה שנכתב כאן, למיקום הפיוז (נתיך) יש משמעות.
    הנקודה הטובה היותר היא קרוב ככל היותר לספק הכוח (המצבר).
    הסיבה: הגנה על מירב הרכיבים, בהם גם כבל ההזנה על כל אורכו והאפשרות לפגיעה וקצר היכן שהוא לאורכו.

    אמת, בכל האפליקציות שאנו מתקינים ברכב הפיוזים מגיעים בצמוד למכשיר (רדיו, קשר) אבל רק כי הם (היצרנים/ספקים) לא בונים על חיבור למקור מתח בנפרד ולא מסוגלים (רוצים) לספק כבלים ארוכים שכאלה.
    וויליס 58
    היילקס 98
    In order to be old and wise
    You must first be young and stupid

  9. #9

    Default תגובה להודעה: עזרה בקשר לחיבור מ.ק.

    החיבור המומלץ הוא לבית הפיוזים הראשי של הרכב ולא למצבר .
    חיבור המצבר חייב להשאר פנוי מאביזרים וחוטים על מנת לאפשר מעבר זרם בכל רוחב חתך החיבור .
    הוספת נעלי כבל גורמת לעומס מיותר על הבורג המהדק .
    בנוסף כל חיבור וניתוק של המצבר ( וזאת פעולה נפוצה ) גורמת לשחרור וחיזוק מיותר לכבלים הנוספים . דבר שיגרום לחיבור חשמלי רופף ( גם אם מכנית החיבור יהיה חזק ) .
    בפועל אתה מתחיל להדק את הליכלוך בתוך נעלי הכבל :sad: .
    בהמשך התחמוצת תכנס לכל חריץ ומכאן ועד לכשל המרחק קצר .

    זכור שאתה מתעסק עם המצבר \ חיבורי המצבר במצב עמידה ללא עומס .
    במצב סטרטר זורם שם בקלות 150-300 אמפר .
    ובשימוש בכננת העומס החשמלי הוא גבוה ביותר אתה יכול להגיע לפיקים של 400 אמפר ויותר .
    לכן חשוב להשאיר את חיבורי המצבר ללא כל צרכנים מיותרים .

    כל יצרן רכב משאיר כמה נקודות חיבור פנויות בבית הפיוזים לאביזרים ( לשם יש לחבר את מכשיר הקשר )
    נקודה נוספת שכדאי לזכור .
    בכלי רכב חדישים מחשב ניהול המנוע לוקח בחשבון את צריכת הזרם ומתאים את סל"ד המנוע ואת יכולת יצור האלטרנטור . כאשר מחברים חיבור ישיר למצבר המחשב לא רואה חיבור זה
    וסל"ד המנוע וטעינת המצבר משתבשים .
    יש כלי רכב שיש להגדיר לאחר ההתקנה הוספת צרכנים .

    נכון חיבור ישיר למצבר זה תמיד עובד
    אבל לכמה זמן זה יעבוד ?
    ועד כמה ההתקנה תיהיה נכונה ?

    איציק

Similar Threads

  1. שינוי זנב גיר לחיבור טרנספר
    By עידו לוריה in forum פרויקטים
    Replies: 9
    Last Post: 15-10-10, 10:47
  2. הדקים לחיבור צינורות למשאבת סולר Td5
    By bartaldn in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 1
    Last Post: 26-07-10, 13:58
  3. דרך לחיבור מחשב בפג'רו עד שנת 99
    By shlomov36 in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 0
    Last Post: 04-07-07, 17:58
  4. דרך לחיבור מחשב בפג'רו עד שנת 99
    By shlomov36 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 0
    Last Post: 04-07-07, 17:58

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •