אתה מתכוון למוט שפור ,
אפשר לרתך עליו בזנ"ט
או להלביש עליו צינור במידה יותר גדולה ,
או לקנות מחוזק ...
תלוי כמה אתה רוצה להשקיע.
אמיר.
שלום
המוט התחתון הנ"ל מתעקם אצלי תדיר (עלייה על סלעים וכדומה)
האם יש פתרון כגון מחוזק/הגנה כלשהיא עליו?
תודה
אבי
אתה מתכוון למוט שפור ,
אפשר לרתך עליו בזנ"ט
או להלביש עליו צינור במידה יותר גדולה ,
או לקנות מחוזק ...
תלוי כמה אתה רוצה להשקיע.
אמיר.
I must not fear. Fear is the mind-killer.
לפי דעתי קניתי את המוט המחוזק האחרון של ארז (אוברלנד). בדוק איתו אם הוא יכול לארגן עוד.
אצלי יש צינור מחוזק + מגן גחון ובמשך ה6-7 שנים בערך שהרכב אצלי מעולם לא התעוררו בעיות כמו שאתה מציין (כמובן שמעכשיו המוט על זמן שאול), בכל אופן כנראה שזה הפתרון הראוי.
בדיפנדר שלי היה מותקן מוט מחוזק של אספיר (הדגם שהם מוכרים לצבא ההגנה). מצויין.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אה,
וגם להפסיק לעלות על סלעים!
אגב רק לשם הבהרה, אמנם המוט שלרוב מתעקם הוא המוט שפור (או מוט קישור אחורי) אבל כשאומרים מוט הגה הכוונה יכולה להיות גם למוט דחיף הגה (זה שעובר לפני הסרן) ולמרות שנדיר שהוא מתעקם, גם זה קורה לפעמים.
אם התכוונת למוט שפור אז אני מצטרף לדעות של שאר החברה, ואם לקדמי, אז אני לא מכיר פתרון נפוץ חוץ מלנסוע יותר בזהירות:wink:
או קיי
מוט שפור מחוזק נשמע שזה הפתרון
האם יש צורך להחליף גם את התפוחים המתחברים אליו לחזקים/חסונים יותר?
אפילו אם אין צורך, אם יש כאלה מחוזקים בנמצא היכן ניתן להשיגם?
תודה
אבי
אתה לא צריך תפוחים משהו מיוחד.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
קיים מוצר מיגון מוט הגה אצל אספיר
http://www.asfir.co.il/catalogueDeta...=11&Cat_ID=101
לאור חשיפותו של המוט נראה לי שווה (המחיר פחות שווה ...זה 700 +)
אבי
ג'קי מאוטומיני מחזיק יופי של סט שמכיל את שני המוטות יחד עם התפוחים קומפלט.
מותקן אצלי וקשה לי להאמין שמשהו יכול לכופף אותו, אתה מוזמן להתרשם.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
טוב כמה דברים חשובים,
בין היתר הסיבה שמוט שפור הוא חלש יחסית היא הגנה על יתר מרכיבי ההיגוי, תפוחים והלאה עד להגה עצמו.
תחשוב שאתה נוסע פוגע במשהו והמוט לא מתעקם אז האביזר הכי חלש אחריו יפגע, התפוחים בגלל התנועה שלהם כנראה לא יפגעו ולכן כנראה שמה שיפגע הם איברי המערכת העליונים יותר שגם יותר מורכב לתקן אותם בשטח.
אחרי שאמרתי את כל זה, לי יש מוט מחוזק שקניתי אצל שגיא (אל תתחילו להטיף), אבל כזה שבכל זאת יתעקם אם יש צורך.
ובאופן כללי, מדובר באחת המחלות היותר מעצבנות בדיפנדר.
אז המלצה אחרונה: אני לא יודע אם זה מכוון או לא, אבל מניסיון יותר מפעם אחת, החורים של הג'ק המקורי מאחורי הרכב מתאימים בדיוק למשימת היישור אם כבר קרה ומישהו עיקם, לא מומלץ לנסוע עם עקום, ולפעמים שוכחים את הספייר ( http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...=5&item=893534) זה כאילו המהנדסים של לנדרובר ידעו שזה מתעקם כל הזמן אז הם בנו מתקן ייעודי לתיקון על הרכב, מכניסים ועם הייליפט מיישרים קצת, או עם פטיש, או עם שניהם או בכוח הידיים. קיצור שלא תדעו, אבל שתדעו...
whisky
את תאוריית הפיוזים שמעתי יותר מדי פעמים, ובאופן לא מפתיע זה תמיד בהקשר של לנדרוברים. יש שם חלקים שפשוט מתוכננים לא מספיק חזק. אם התאוריה היתה נכונה, אז מי שהרכיב מוט מחוזק היה סובל מכשלים בחלקים אחרים. עובדתית, זה לא קורה, כולל לא בלנדרוברים צבאיים שנוסעים באופן קבוע בעומס יתר גדול מאוד עם מוט מחוזק ותפוחים מקוריים. אז תאוריית הפיוז פשוט לא מחזיקה מים. (למרות שיש גורואים שמאוד אוהבים אותה)
לגבי יישור מוט שהתעקם- אסור. זה כתוב גם בספר, ובאופן כללי אסור ליישר מוטות שעובדים בלחיצה, כיוון שמרגע שהם התעקמו פעם אחת, דינם לחזור ולקרוס. דוגמה מצויינת ראיתי כאשר דיפנדר של אחד מהחברים ירד לתעלה, וסובב את ההגה. גלגל ימין (זה שהדראגלינק מחובר אליו) הסתובב. הגלגל השני לא. המוט שפור באמצע, פשוט קרס באופן אלסטי וכשההגה ייושר המוט התיישר. מוט מחוזק, כמה שעות לאחר מכן, באותו מקום בדיוק, על אותו רכב בדיוק - אין בעיות, אפשר לסובב את ההגה ולנסוע.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
Last edited by shachar; 31-10-08 at 13:47. Reason: הוספת התנצלות
110TD5
Festina lente
טוב חברה סחתיין על החיזוקים (תרתי...
המוט קישור ה מ ח ו ז ק הותקן היום אצל אלי שחר. על הדרך הוחלף תפוח סורר
ויזואלית נראה מושלם ומסיבי כמו שצ"ל.
אסף - האיסור על יישור המוט הוכיח עצמו אצלי לדעתי כי אחרי הכיפוף הראשון שלו
הוא פשוט נהיה חלש יותר וכפיף יותר (תוקן אצלי לפחות פעמיים)
ויסקי - המוט המקורי אצלי כופף בכל הפעמים אחרי התיישבות עליו, ז"א בנסיעה איטית וזהירה במקום שאני ידעתי מראש את המגבלות. בנוסף החוזק שלו חשוב למשל במצב שאסף תיאר שיש לחץ גדול בין הגלגלים. אלו לדעתי עיקר הסיבות הנפוצות וההגיוניות לקחת מחוזק.
אם המוט שלך מתוכנן להתעקם רק במצב של "אם הוא לא היה מתעקם אז משהו בהמשך השרשרת היה נשבר" אז באמת שיחקת אותה. אבל צריך להיות נהג ממש גרוע כדי להגיע לכזה מצב, שבו למשל מישהו נכנס במהירות ישירות בסלע שהוא גבוה בהרבה מהביצה אך נמוך במקצת מהסרן. מצד שני במצב שתיארתי נראה לי שגם המוט הכי מתוכנן בעולם לא היה עוזר...
בקיצור לנסוע בזהירות זה הדבר הכי בטוח ועמיד
אבי
שמרו על קשר