
рлъб бочеш тм йгй
אלון_ק
לא, יש ויכוח על הכמות.
רכב שעולה 300,001 ש"ח יקר מרכב שעולה 300,000 ש"ח, עובדה. משמעותי, כנראה שלא.
צמיג 33 הוא בעל התנגדות לגלגול גבוהה יותר מצמיג 31, עובדה.
הוא גם כבד משמעותית. גם זו עובדה.
מאיץ בלאי על מכלולי סופה 1 סטנדרטיים באופן שניתן להגדיר חד משמעית (מדעית, סטטיסטית) כמשמעותי? לא מוכח.
אם הרכב שגם במצבו המקורי בולם באופן כמעט גבולי, כבר לא נועל גלגלים בבלימה על 33' זה אומר משהו על התנגדות גדולה יותר (מנוף גדול יותר שהגלגל מפעיל, בנוסף למשקלו הכבד יותר)?
במצב כזה ייתכן שבלאי הבלמים יגדל?
כל הויכוחים שלכם מוכיחים את זה פעם אחר פעם. בלאי מיסבים, ציריות, דיפ', כל אלו מושפעים לפחות באותה מידה מהנהג הספציפי לעומת הצמיגים.
מעצם זה שאין כאן עובדה מוגמרת, דרור, משתמעת עובדה. לא ניתן לקבוע האם צמיג 33 יגרום לבלאי מואץ משמעותית במערכת. מואץ כן, חייב להיות. משהו שאתה אי פעם תדע שזה הצמיג ולא אתה? לא מכל מה שיש כאן בפורום (וזה די הרבה).
אבל אתה יכול לאסוף מידע לגבי השבירות אפילו כאן בפורום. טרנספרים, סרנים, ציריות. זה לא מדעי כמובן, סתם כדי שתראה שהחבר'ה על 33 שוברים יותר. (לדוגמה - תראה כמה פעמים גיתי פתח את הסרנים שלו, וזה עוד אחד ששידרג כראוי שלב-שלב. מצד שני הוא פשוט נהנה מזה. רב-סרן אמיתי, אז מי יודע) אין לי מושג איך הם נוהגים, בגלל זה שום דבר לא מדעי. אני נוסע רק עשר שנים על הסופה על 31 ושתי נעילות אוטומטיות, לא מרחם בשטח אב לגם לא מגזים, ואף פעם לא שברתי כלום. מה זה אומר? אולי שהאוטו מאוזן?... גם זה לא מדעי.
למען הסדר הטוב יצויין שעם המעבר לצמיגי 33 יש שינויים נוספים המהווים נדבך במעבר כזה שאינם קשורים ישירות לנושא זה, כגון בלמים.
רק "למען הסדר הטוב?" נראה לי שזו חובה לציין שמעבר לצמיג גדול מחייב את כל השינויים הללו. צריך לטפל טיפול שורש בבלמים (מעבר להידרובוסטר וכו') כדי שהסופה תנעל בקלות גלגל גדול בבלימה. ובנוסף - כדי שהג'יפ יישאר מאוזן, יאיץ כמו שצריך, יסחוב בעליות בלי לרדת להילוך שלישי כל הזמן, לא "יצרח" דלק כמו מעבורת חלל, צריך להחליף יחסי העברה (ואז אתה מגלה שחוזק הדיפ' הקדמי הופך לגבולי, בגלל שהוא פשוט קטן מדי, אז יאללה - תחליף לדנה 44...). כדי שלא יפוצץ צלבים ויגזור ציריות בכל נגיעה בגז, צריך להחליף ציריות קדמיות... למיטב הבנתי גם משאבת הגה עובדת הרבה יותר קשה עם 33... וכן הלאה וכן הלאה - זה לא נגמר, כי זה אילתור וכמו כל אילתור, נקודת הכשל נודדת ממכלול למכלול.
אני ניסיתי 33'. אמנם לזמן קצר, אולי קצר מדי, אבל לא צריך לשכנע אותי שגלגל גדול טוב יותר בשטח. אותי עניין מאוד לדעת איך הסופה תתנהג על הכביש, ביומיום, על 33.
מה יש להוסיף? התרשמתי ממש לרעה מהשפעת הסופגניות האלה על האוטו. הגלגלים כבדים, האוטו לא מאיץ ולא בולם כמו שצריך, ההיגוי מתערפל, הגלגלים הקדמיים "מתבדרים" בכל מעבר באמפ. תראה, "להרגיש" מכוניות בנסיעה זו במקרה עבודה שלי, וכאן היתה פשוט הרגשה מחורבנת, כאילו משהו באוטו לא תקין.
אני לא שולל צמיגים גדולים, אבל בתנאי שהרכב יכול לקבל אותם כראוי. סתם להחליף צמיגים בסופה ל-33 ומעלה מבלי לשדרג את כל ה"מסביב" שמנינו, לא נראה לי בכלל כמו שיפור (למעט קוסמטי, האוטו פשוט נראה מעולה על 33...) אלא פגיעה של ממש באמינות הרכב, בשימושיות היומיומית שלו ובבטיחותו. זו רק דעתי כמובן.
щоше тм чщш