εξδ δ-Alignment specs ωμ δϊελπιϊ δξχεψιϊ?
ΰπι ΰιωιϊ μΰ ξωεβς ςμ λιεεπεο λξε ωϊιΰψϊ εξςγισ μςωεϊ ΰεϊε αφγ δτπιξι ωμ δζψες λγι μημχ ΰϊ δςεξρ ςμ ωϊι δαψβεϊ αξχεν ΰηϊ.
ξεθι
יש רק כוונון קמבר קדימה ואחורה.(חיבור זרוע עליונה לנאבה מתברג)
εξδ δ-Alignment specs ωμ δϊελπιϊ δξχεψιϊ?
ΰπι ΰιωιϊ μΰ ξωεβς ςμ λιεεπεο λξε ωϊιΰψϊ εξςγισ μςωεϊ ΰεϊε αφγ δτπιξι ωμ δζψες λγι μημχ ΰϊ δςεξρ ςμ ωϊι δαψβεϊ αξχεν ΰηϊ.
ξεθι
הוא ממליץ על מעלה אחת קמבר קדימה ואחורה, ו-TOE מלפנים 0-0.5 IN. לא נראה לי משהו יותר מידי מדעי.
דרך אגב - קבל תיקון לגבי ההפרש בבסיס גלגלים בין המקור ל-LOCOST - אני מדדתי את ההפרש בין תחתיות המשענת האחורית, וכמובן שבטעות מדדתי את רוחב הקורה פעמיים כך שזה 7 ולא "8. חוצמזה, יש הבדל גדול מאוד בזוית המשענת (אצל רון יותר אנכית) שגם משפיע כנראה על מיקום הסרן האחורי, כך שבסה"כ ההפרש בבסיס הגלגלים הוא כנראה חצי מזה - סביב "3 - "4. גם לא מעט.
δδτψω ααριρ δβμβμιν δεΰ "4, δξχεψι 88, δμεχερθ 92, ωμι 91.
ημχ ΰηγ ηωεα ηρψ αϊωεαδ ωμκ - χΰρθψ.
αμεχερθ δπεψξμιϊ ιω ψχ 3 ξςμεϊ ΰε ξωδε λζδ (ξξω μΰ ξρτιχ), μΰ ιεγς ξδ δεμκ ΰφμ βιαρ.
ΰφμι δρθ-ΰτ χψεα μ-8.
ξεθι
אצלי קאסטר 6 מעלות.
6 ξςμεϊ πωξς ραιψ, βν ΰν χφϊ χμ.
λωΰϊδ αεπδ ΰϊ πχεγεϊ δςιβεο ωμ δξϊμιν ΰϊδ ιλεμ μςωεϊ ΰεϊο ψηαεϊ ιεϊψ εμδωϊξω αωιιαεϊ λγι μλεεο ΰϊ δχΰρθψ ς"ι ωιπει δξιχεν ωμ δζψεςεϊ ςμ φιψ δΰεψκ.
αξχψδ ωμκ πωξς μι ωεεδ μςωεϊ ΰϊ δζψεςεϊ δςμιεπεϊ ξϊλεεππεϊ ςν ξιραιν λγεψιιν λγι ωιδιδ χφϊ ιεϊψ ξωηχ ςν χΰξαψ, αςιχψ ξχγιξδ.
ξεθι
לא שוכח, אני מקווה ש-7.8 מעלות שתכננתי לתוך המתלה שלי יספיקו כי הקאסטר אצלי מתכוונן לטווח די צר.
עריכה -למרות שאני תמיד יכול להחליף את הזרוע העליונה לאחרת שיש בתוכה כיוונון עצמאי...
מוטי
λμ δζψεςεϊ ξψεϊλεϊ.
ωξϊι ΰϊ δβμβμ εδΰσ ςμ δΰεθε ψχ λγι μχαμ ΰϊ δδψβωδ... ΰιζε δψβωδ, ξξω πιφηεο χθο!
ξεθι
ξεθι ΰιο ξιμιν ζδ πψΰδ ξχφεςι αιεϊψ. ΰπι αΰ μςωεϊ ριαεα![]()
טוב, כל הדיון על בסיס גלגלים גרם לי לבדוק שוב את העניין אצלי, ומתברר שהנתונים שקיימים ברשת פשוט לא נכונים, ובפועל בספר של גיבס זה צמח ל-"94.
הצמיחה הזאת היא מתוך רשלנות תכנונית לטעמי של כל החלק האחורי של הרכב. למזלי אני בשלב בו אני עוד יכול לעשות שינויים מאחורה, והצלחתי להזיז את קו הסרן האחורי 52מ"מ קדימה. להלן הפרטים: http://www.haynes.co.uk/forums/showthread.php?t=1399
αρτψ ωμ βιαρ ιω μτηεϊ ΰϊ ΰεϊδ δλξεϊ ωμ θςειεϊ λξε αρτψ ωμ ψεο φ'ξτιεο, δςπιιο ιγες.
αιπϊιιν ξφΰϊι ΰφμι θςεϊ αβΰεξθψιδ ωμ δδιβει εΰπι λψβς ςεαγ ςμ δϊιχεο ωμδ...
ξεθι
הלוואי וזאת הייתה טעות. זה סתם תכנון מרושל. השלדה של גיבס דומה מאוד לזאת של רון עד למשענת המושבים, ושונה מאוד מאחור (מן הסתם).
העניין הוא שבעוד התכנון המקורי הוא יחסית פשוט וחכם, החלק האחורי של גיבס פשוט תוכנן ברישול. נראה כאילו דחפו תיבה מרובעת מקורות כפולות במרכז בשביל תושבות המתלים וזרקו מסביב ברזלים. לא נראה כאילו מישהו חשב על איך לעשות את זה יותר קל או עם פחות קורות/חיבורים למרות שזה אפשרי. אין לי ספק שמה שעשו הוא חזק, אבל הוא רחוק מאוד מלהיות אופטמאלי ביחס למשקל ומורכבות.
ההזזה שלו של קו הסרן אחורה היא דוגמה קלאסית לרישול הזה. אין שום סיבה לכך, אבל הוא פשוט לא טרח לעשות את זה כמו שצריך.
למה אתה מתכוון "תכנון"? הספרים מכילים תוכניות מפורטות לבנייה... אתה מתכוון לניתוח הנדסי?
πλεο ωζδ πωξς ψς?
ΰαμ λο, ιω αωπι δρτψιν θςειεϊ, βν αξρτψιν πθε (ιω ξιγδ εζειϊ ΰαμ δο τωεθ μΰ πλεπεϊ) εβν ωβιΰεϊ ϊλπεπιεϊ ωμ γαψιν ωδν τωεθ θςεϊ ξαηιπδ δπγριϊ ΰε βιΰεξθψιϊ.
αρτψ ωμ ψεο μγεβξΰ, δϊλπεο ωμ δξϊμδ δχγξι ωεεδ μϊηϊ λι ηρψ αε δξεο χΰρθψ, απιδ μτι δϊλπιϊ ξαιΰδ ΰεϊκ μξωδε λξε 3 ξςμεϊ.
ζδ ξ-ξ-ω μΰ χψεα μξδ ωδΰεθε δζδ φψικ, ωζδ αςψκ 7 ξςμεϊ.
ζδ μΰ ΰιζδ ρεγ λξερ ΰε ξρχπδ ωμ λξδ ΰδαμιν ξιωψΰμ, δθςειεϊ ιγεςεϊ εωπι δλεϊαιν δλιψε αδο.
ιγες μι ωβιαρ ωμη ΰιξιιμιν ςν ϊιχεπιν μϊλπιεϊ μλξδ ΰπωιν εΰπι ξπιη ωγεαψ ςμ λκ βν ατεψεν δΰιπθψπθ ωμ δρτψ ωμε.
ΰϊ δϊιχεπιν μϊλπιεϊ ωμ ψεο φ'ξτιεο πιϊο μξφεΰ βν αΰιπθψπθ.
ξεθι
ςεγ χφϊ δϊχγξεϊ.
ριιξϊι ΰϊ δδϊχπδ ωμ δψγιΰθεψ.
δξπες ιεωα ςμ δωεμηο εΰπι αεπδ ξραιαε ΰϊ λμ δξεθεϊ δξηζχιν εξϊχψα ξΰεγ μαπιδ ωμ ϊεωαεϊ (ϊεκ ιεξιιν ωμεωδ).
λψβς δλμ ηϊεκ ε"ξηεαψ" μξχεν ςν ξβπθιν, ΰαμ διεν αθη λαψ ιιφΰ μι μωμεσ ΰϊ δξπες ηεφδ λγι μψϊκ ΰϊ δξεθεϊ.
ξεθεϊ δηιζεχ ωμ δξϊμδ δχγξι δεωμξε εδωμα δαΰ ιδιδ δψλω ωμ δαεμξιν δχγξιιν λγι μδωμιν ΰϊ δωΰψ - ξεθεϊ γηιτιν, πγπγιν, ϊεωαεϊ αεμξιν ϊηϊεπεϊ εξεθ ξιιφα χγξι.
δξεθ δξιιφα ΰβα, ιιϊηαψ μπγπγιν εμΰ μζψεςεϊ δϊηϊεπεϊ λξχεαμ.
ξεθι
תן מבט נוסף בתמונות, כל הדברים האדומים האלו הם מגנטים שפשוט מחזיקים את הכל ביחד.
יעיל ביותר כשאתה רוצה לחתוך ולעצב כמה חתיכות ביחד כמו המוטות Y, בלי שתצטרך לרתך כל אחת בנפרד ואז להתאים את הבאה בתור.
ככה אני מרביץ יום או יומיים שלמים של חיתוכים, מנקה את הכל ואז מרתך את הכל בנאגלה אחת בסוף.
היום סיימתי לחתוך את מוטות החיזוק הצידיים ואז שלפתי את הכל, ניקיתי והתחלתי לרתך את כל תא המנוע.
מוטי
ωξψε ςμ χωψ