לא עונים כי התשובה ממש לא אלמנטרית.
יש מכונאים מנוסים שיודעים להחזיק את המאוורר ביד (זהירות!!!) , להניע את המנוע ולהרגיש את התנגדות הפאן-קלאץ'. אם תעשה חיפוש על המילים הנכונות כנראה שתמצא שרשור שבו איציק מסביר איך הוא עושה את זה. יש אחרים שגורמים להתחממות נוזל הקירור ע"י חסימת הרדיאטור ומקשיבים לנהמת המאוורר או מרגישים את עוצמת הרוח עם הסרת המחסום.
לי יש טכומטר אופטי זמין, אז אני שם מדבקות מחזירות אור על ציר המאוורר ועל הכנפיים שלו ואני משווה את המהירויות ומחליט אם ההחלקה היא מוגזמת או לא. מעבר ל10 אחוז החלקה בסל"ד בינוני עם מצנן לוהט מגדירים מצמד גמור.
בכל מקרה, אם אתה לא מרגיש זרימת אוויר משמעותית בתא המנוע למרות שהמצנן לוהט, או שאתה מכבה את המנוע והמאוורר עוד ממשיך להסתובב מספר שניות לאחר הכיבוי, אתה בהחלט יכול להיות בטוח שהפאן-קלאץ' מת.
ωξψε ςμ χωψ