Close
עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
מציג תוצאות 21 עד 39 מתוך 39

נושא: ויברציה

  1. #21
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2005
    מיקום
    כפר סבא
    הודעות
    69

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    קח מברז במידה אחת גדולה יותר, ותבריז הברגה חדשה, מעט גדולה יותר.
    הגיוני... לא ברור למה לא חשבתי על זה
    תודה דרור
    איפה ריח?!

  2. #22
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    התושבות המרוטשות הוחלפו. עכשיו הסופה נוסעת חלק כמו מרגרינה.
    מסתבר שאפילו לג'ק ההידראולי ולצבע לא היה שימוש: הגשר מספיק קל כדי שאוריד ואעלה אותו בידיים, ואחרי ניקוי במים חמים וסינטבון מסתבר שמתחת לשכבות הלכלוך השמנוני הוא צבוע יפה-יפה בשחור. סה"כ זמן עבודה הכל כולל הכל כולל הפסקת סיגריה ונקיונות - בערך שעה.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  3. #23
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    429

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    עקבתי בענין כיוון שאני סובל מתופעה דומה.
    במקרה שלי, החלפת תושבת גיר אחורית (סופה אוטומטית)והחלפת צלב בדריישפט - לא עזרו.
    הויברציה אצלי היא מחזורית (5 שנית ויברציה, הפסקה כ-5 שניות וחוזר חלילה).
    כמו אצל דרור הויברציה מתחיל בערך ב-80 קמ"ש ורק בהאצה (אין ויברציה בגילגול ללא האצה)

    יש רעיונות לבדיקה ?

  4. #24
    מנהל פורום shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,647

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    נסה לתאר יותר את הויברציה, תדר עצמי, כיוון, מתי ומתי לא.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  5. #25
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    429

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי shmil צפיה בהודעה
    נסה לתאר יותר את הויברציה, תדר עצמי, כיוון, מתי ומתי לא.
    מתנצל על התגובה המאוחרת אבל לפעמים צריך לעבוד.
    לענין עצמו - הויברציה מתחילה כאמור בסביבות מהירות 80-90 קמ"ש והיא מחזורית. דהיינו כל 5 שניות יש ויברציה למשך כ-5 שניות. יש החמרה מסוימת בהגדלת מהירות אך לא באופן משמעותי ובכל מקרה המחזוריות (5 שניות בקרוב) אינה משתנה במהירות שונה.
    את הויברציה ניתן להרגיש במיוחד בהנחת יד על תא החפצים בין כסאות המושב.
    הויברציה מורגשת רק בהאצה ואינה מורגשת בדירדור.

    הצלבים נבדקו ואחורי הוחלף.
    תושבת אחורית לגיר (אוטומטי) הוחלפה.

    מה שמוזר בעיני זו המחזוריות של הויברציה. במידה וחלק שהוא מושפע מתדירות עצמית, הוא אמור לרטוט בכל זמן בו התדירות המשפיעה היא בתחום התדירות העצמית.

    האם יתכן ויש בעית גיר (או טורק) ?
    האם המנוע יכול לייצר תופעה כזו ?

    אשמח לקבל עיצות לבדיקות רלוונטיות.

  6. #26
    מנהל פורום shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,647

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי זאבי צפיה בהודעה
    הויברציה מורגשת רק בהאצה ואינה מורגשת בדירדור.
    דרדור=גלישה?
    מה לגבי שיוט במהירויות אלו, שיוט שאינו האצה?
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  7. #27
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    תנסה לבדוק כיוון שלכאורה ועל פניו נראה בכלל לא קשור, אבל בהחלט יכול להפתיע (וגם ליפול על הכביש/שביל ללא שום התרעה מוקדמת) - פולי מנוע ראשי (משכך תנודות).
    יכול מאוד להיות שהגלגל הזה הגיע לסוף דרכו, ולא תאמין איזה רעידות החרא הקטן הזה מסוגל לגרום לג'יפ כשהוא על סף מוות, ואיך אחרי החלפתו - ראה זה פלא - אין יותר רעידות....

    לפי כל חוקי מרפי הפולי הזה ייפול כשאתה לבד בשטח, רחוק מכביש. ועכשיו לך תסתדר בלי תיגבור להגה, בלי משאבת מים ובלי טעינה למצבר... מישהו מאיתנו מסתובב עם פולי מנוע ספייר? אני לא מאמין, ובכל מקרה חליצה שלו והרכבת פולי חדש/משומש/תחליפי אינה טריוויאלית ומחייבת פירוק רדיאטור ושימוש בחולץ ייעודי.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  8. #28
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    33,862

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ההערה של דרור לגבי משכך התנודות חשובה. במנוע 6 צילינדרים הוא כמעט לא מורגש עד שהמצב באמת רע (כי זה מנוע מאוזן מאוד מטבעו). אם זו הבעיה - להחליף מייד!

    אה, כן... דרור- ביום שהחלפת את התושבות, כיביתי את הויברטור שהיה מונח מתחת למושב הנוסעת. לא יודע מי שכח אותו שם, אבל נראה לי שזה גומר לך את המצבר. שכחתי לומר לך.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #29
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    429

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    שיוט ללא האצה = דרדור = גלישה ואז אין רעידה.

    לדרור תודה. נבדוק פולי, אך איך יתכן שהויברציה קשורה למצב האצה והיא פועלת למקוטעין (מחזוריות של כ-5 שניות)
    אידיקציה נוספת - עיקר תחושת הויברציה בין הכסאות מעל מערכת העברת כוח דהיינו קרוב לודאי שזה קשור למערכת העברת כוח/מומנט דהיינו, גירף טרנספר, יוק, דריישפט וכד'.

    עוד פרט חשוב בשילוב הנעה קדמית, תחושת הויברציה פוחתת משמעותית.

  10. #30
    חבר רשום ofiredri's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    California
    הודעות
    852

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    סיבה מס' 1 לויברציות, לפני בלאי חלקים כדוגמת כל מה שהוזכר כאן, היא זווית לא נכונה של הדרייבשאפט האחורי .

    מבחינת בלאי חלקים, מה שלא הוזכר כאן, ולקח לי זמן רב למצוא את הבעיה, זה דרייבשאפט קדמי גמור, משמע חופש בחיבור האמצעי .
    אצלי זה גרם לויברציה דומה למה שתארת .
    2003 Jeep Rubicon
    CU4WHLN

  11. #31

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    אם כבר מדברים ע גירים ועל גשר גיר
    רציתי לדחוף שאלה קטנה בנושא

    קראתי בכמה מקומות שמנמיכים את הגשר גיר בכמה ס''מ
    למה זה??
    לתת לו יותר שיפוע לכיוון הסרן האחורי.? ו.....
    ​JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..

  12. #32
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    429

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    לאופיר תודה,
    2 האפשרויות נשמעות הגיוניות.
    נפרק דריישפט קדמי וננסה לראות מה קורה. במחשבה לאחור ומאחר וברכב בוצעה החלפת קפיצים עם מאיה ארוכה, יתכן וזויות הדריישפט הוחמרו וזה גורם אפשרי.

    יאללה לעבודה.

  13. #33

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    איך בודקים תקינות / אי-תקינות פולי מנוע?

    גיתאי
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  14. #34
    חבר רשום ofiredri's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    California
    הודעות
    852

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי סופת המדבר צפיה בהודעה
    אם כבר מדברים ע גירים ועל גשר גיר
    רציתי לדחוף שאלה קטנה בנושא

    קראתי בכמה מקומות שמנמיכים את הגשר גיר בכמה ס''מ
    למה זה??
    לתת לו יותר שיפוע לכיוון הסרן האחורי.? ו.....
    כן, על מנת להחזיר את זוויות הדרייבשאפט למצבן הקודם .
    אופציה נוספת היא להחליף את הדרייבשאפט המקורי לאחר עם שני צלבים ביציאה, והתקנת Slip Yoke Eliminator, שבעצם סופגים את הויברציות .
    סיפור קצת יקר אך לדעתי משתלם. כך תרוויח יותר clearance.

    הצורך בהחלפת הדרייבשאפט וכו' תלוי מאוד בכמה מגביהים את הרכב.
    2003 Jeep Rubicon
    CU4WHLN

  15. #35
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    בג'יפ מוגבה ניתן לתקן חלק מהזוית שנוצרה בדריישפט האחורי ע"י קלינים בין הסרן לקפיצים.
    בסעיף הזה המצב ברנגלר יותר קיצוני מאשרבסופה משום שהדריישפט האחורי שלו הרבה יותר קצר וכל הגבהה מכניסה אותו לזוויות משוגעות.
    לדעתי סליפ-יוק-אלימינטור הוא חובה ברנגלר מוגבה. בסופה קצת פחות קריטי.

    איך עולים על בעיה במשכך תנודות? הבעיה היא התייבשות הגומיה שבין מרכז הפולי לבין הטבעת החיצונית. הגומיה מתייבשת ומתפוררת עד שהטבעת החיצונית נפרדת מהגלגל.

    אף פעם לא חושבים על זה ולכן זה תמיד מתפרק לפני שמספיקים לבדוק.
    סימנים מחשידים:
    1. ויברציות למיניהן.
    2. רעשים/צפצופים/שריקות/לחישות חשודים סביב חגורת המכלולים - בד"כ ובאופן טבעי אנחנו חושדים במיסבי גלגלי המותחנים או במשאבת המים או במשאבת ההגה או במיסב באלטרנטור - אז אפשר להוסיף לרשימה את משכך התנודות הזה.
    3. תגבור לא סדיר בהגה תחת עומס (כאילו הרצועה מחליקה)

    איך לבדוק? שוכבים תחת הג'יפ ומנסים להזיז את הפולי בידיים. כל חופש מורגש ולו הקל ביותר - להחליף!!!
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  16. #36
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    429

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    לדרור תודה,
    לא ידעתי שהפולי מורכב ממקשר גומי בין מרכז הפולי להיקף.
    בלי קשר לרטיטה, זה מחייב בדיקה רצינית בגלל חשש מהתיבשות הגומיה.

  17. #37
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    אין לך מה "לחשוש" מהתייבשות הגומיה. אין לך שליטה על זה ואין לחלק הזה שום סוג של תחזוקה מונעת... זו גם אינה מחלה ייחודית לסופה - זה קורה אצל כולם ומתישהו זה יקרה גם אצלך (אם זה לא הסיפור אצלך ברגע זה). אתה יכול להתנחם בעלות החלק (כ-500 ש"ח לפולי חדש, חצי מזה למשומש תקין שלעולם לא תדע כמה יחזיק - כשתגיע לזה תקנה חדש) מול סכומים הזויים של 4 ספרות בכלים יפניים ובריטיים....
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  18. #38

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי gnaveh צפיה בהודעה
    איך בודקים תקינות / אי-תקינות פולי מנוע?

    גיתאי
    במקרים מסוימים ניתן לראות בעין שהפולי מסתובב בצורה אליפטית.

    אביגדור

  19. #39
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: ויברציה

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvigdorAharon צפיה בהודעה
    במקרים מסוימים ניתן לראות בעין שהפולי מסתובב בצורה אליפטית.

    אביגדור

    במצב הזה הוא כבר עומד למות, ויעדכן אותך ברעשים וצפצופים. לא להתעלם מהרעשים האלה כי זה עניין של דקות/שעות/ימים עד שהוא נופל.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12

נושאים דומים

  1. רעש /ויברציה בסיבוב הגה
    על ידי archi1963 בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 05-03-11, 22:26
  2. מדרך כניסה עם ויברציה
    על ידי zsahi בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 06-01-08, 13:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •