Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 39

Thread: ויברציה

  1. #1
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default ויברציה

    לאחרונה, מורגשת ויברציה לא נעימה בג'יפ, שמתחילה בערך מ-70-80 קמ"ש והלאה ונעלמת רק כשעוזבים גז או לוחצים על הקלאץ'.
    הרבה יותר מדי מכלולים יכולים להיות מסומנים כחשודים: גיר, קלאץ' טרנספר, דריישפטים, צלבים, דיפרנציאלים.... כדי לנסות לבודד את זה, עשיתי היום ניסיון מעניין - בנסיעה בקו ישר (על הכביש) בערך ב-80 קמ"ש, שילבתי 4X4HIGH והויברציה נחלשה מאוד, למעשה כמעט נעלמה לגמרי.

    דריישפטים - על פניו נראים תקינים. ללא חופשים. הקדמי עבר שיפוץ ואיזון לפני 3 שנים.... באחורי אין כל כך מה לשפץ, אבל בסליפ יוק שלו אין חופש.
    צלבים - על פניו כולם תקינים. ללא חופשים.

    צלבים בסרן - בני שנה בערך. על פניו תקינים.

    אין שריקות מהדיפרנציאלים.


    מה יכול להיות הכיוון?
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  2. #2
    מנהל shmil's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    מרכז הארץ
    Posts
    6,751

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    גם צמיגים עשויים לגרום לויברציות במהירויות האלו, גם אם הם מאוזנים.
    מנסיון מר.

    שים עיין גם על תושבת הגיר. תושבת חופשית מתאימה לתיאור הבעייה.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  3. #3
    חבר רשום RAMURAI's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    מרכז
    Posts
    735

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    מה שאתה מסביר לא מחייב חופש בצלבים.
    יש מצב שהם תפוסים (אותה תופעה כמו צלבים חופשיים)
    אני מציע לך לפרק אותם מהיוקים ולבדוק יסודי.
    ככה אתה בטוח שולל או מחליף.
    054-6225782 רמי.

  4. #4
    מנהל בוזי's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    3,241

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    דרור, נסה לאפיין את תדר הויברציה. רעידה בשנייה, עשר רעידות בשנייה?
    זה ייתן כיוון.

  5. #5
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    לא ספרתי רעידות בשנייה.... בוא ונאמר ש-10 בשניה זה יותר בכיוון....

    זה מתחיל ב-70 קמ"ש בערך, זה מורגש הרבה יותר בהילוכים הגבוהים - 4 ו-5, אבל אם למשל תאלץ את הג'יפ לנסוע בהילוך חמישי ב-60 קמ"ש נגיד, ואז תנסה להאיץ (עדיין בחמישי) תרגיש את זה יפה מאוד.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  6. #6

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    דרור, מכיוון שהרעידות נעלמות בזמן לחיצת קלאץ', ממש לא נראה לי הכיוון של צלבים וגלי הינע. אני הייתי מתרכז קודם בלהוריד גשר גיר ולבדוק מקרוב את מצב התושבות. השילוב להנעה קדמית שתורם להחלשת התופעה גם מחזק לדעתי את הכיוון הזה.

    גיתאי
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  7. #7
    חבר רשום tomer s's Avatar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    דרום
    Posts
    1,064

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    גיתאי,
    לא תמיד נכון ,
    אצלי הברגים שמחברים את הדרייבשאפט השתחררו טיפה (כ3 כריכות) והורשגו רעידות בהאצה בכל הילוך, ורק בהאצה.
    מפיץ מורשה כליי עבודה "בוש" "סיגנט" "שטל"
    נעלי "רד-בק" מכונות שטיפה של "קארשר" וצבעיי נירלט

  8. #8

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    Quote Originally Posted by tomer s View Post
    גיתאי,
    לא תמיד נכון ,
    אצלי הברגים שמחברים את הדרייבשאפט השתחררו טיפה (כ3 כריכות) והורשגו רעידות בהאצה בכל הילוך, ורק בהאצה.
    נכון, אתה צודק. אבל דרור לא הזכיר מצב של תאוצה, או שאולי הוא לא שם לב לכך.
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  9. #9
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    טוב.
    נכון להבוקר (אחרי בדיקה חפוזה אתמול בערב ודי בחושך) שמיל וגיתאי צדקו. תושבת אחת (העגולה) קרועה. מה המצב של התושבת הנוספת - לא יודע, אבל גם היא תוחלף.

    עוד מעט אני קופץ לינוביץ לקנות תושבות חדשות. מחר-מחרתיים נחליף אותן ואז נראה.
    התושבות אצלי מקוריות ואף פעם לא החלפתי... ב-CJ לעומת זה החלפתי פעם והיה ממש קל, בלי צורך להוריד גשר. האם בסופה צריך להוריד את כל הגשר לכבוד זה או שאפשר להרים את הגיר טיפ-טיפונת עם ג'ק?
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  10. #10

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    טוב.
    נכון להבוקר (אחרי בדיקה חפוזה אתמול בערב ודי בחושך) שמיל וגיתאי צדקו. תושבת אחת (העגולה) קרועה. מה המצב של התושבת הנוספת - לא יודע, אבל גם היא תוחלף.

    עוד מעט אני קופץ לינוביץ לקנות תושבות חדשות. מחר-מחרתיים נחליף אותן ואז נראה.
    התושבות אצלי מקוריות ואף פעם לא החלפתי... ב-CJ לעומת זה החלפתי פעם והיה ממש קל, בלי צורך להוריד גשר. האם בסופה צריך להוריד את כל הגשר לכבוד זה או שאפשר להרים את הגיר טיפ-טיפונת עם ג'ק?
    אתה חייב להוריד גשר, אבל זה שטויות - 6 ברגים בסך הכל ובוק לתמיכת הגיר לפני כן. מה שכן, עלולה לצוץ בעיה אם לא שיחררו את ברגי הגשר שנים ארוכות, מקווה שלא תיתקל בזה.
    בכתבה על החלפת גיר יש תמונות מפורטות והסבר.

    גיתאי
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  11. #11
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    זה שהורדת גשר זה שטויות אני יודע. השאלה נבעה מעצלנות-גרידא ומהעובדה שאני עובד לבד בחצר בלי עזרה. אני לא מתבייש לומר שקיוויתי שאפשר יהיה להימנע מזה.

    הגשר הורד מהג'יפ לפני כמעט שנתיים, ככה שיש לי את כל הסיבות לקוות שהברגים יסכימו להיפתח ולא יעשו צרות...
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  12. #12

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    אתה לא צריך להתבייש בזה שפירוק והרכבת הג'יפ הם לא תכלית חייך, זה דווקא מראה על נורמליות ופרופורציה. גם אני מעדיף לטייל ושונא להקדיש לילות לשכיבה תחת גחון החיה.
    בכל אופן נצל את ההזדמנות המשמחת לנקות את כל הג'יפה - במיוחד בוץ - שהצטברה בין הגשר לגיר והטרנספר, כבר קרה לי בעבר שהג'יפה הזאת בעצמה היתה המקור לויברציות רציניות.

    גיתאי
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  13. #13
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    אצלי אין ג'יפה על הגשר. אני מקפיד לשטוף אותו עם זרם מים חזק אחרי כל טיול בוץ וסתם פעם בחודש-חודשיים.
    כל זה לא סותר את העובדה שלכבוד ירידתו מהג'יפ בגלל החלפת התושבות, הוא יעבור קירצוף יסודי ואפילו צביעה(!!!) סתם ככה, נפנק אותו.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  14. #14

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    עלה לי עכשיו בראש עוד משהו שכדאי לך מאד לעשות איתו, לפני הצביעה: אני ריתכתי שני צינורות אורך מלאים בשולי הגשר, המכופפים בקצותיהם בהתאם למבנה הגשר, שנותנים תוספת חיזוק משמעותית מפני פגיעות גחון. כבר הייתי צריך לא מזמן להוריד גשר של סופה אחרת של חבר בצפון, כדי לדפוק עליו עם פטיש 5 קילו אחרי שהוא התיישב עליו...
    מצורפת תמונה.

    גיתאי
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	ֳ§ֳ©ֳ¦ֳ¥ֳ·ֳ©ֳ* ֳ¬ֳ¢ֳ¹ֳ¸.jpg 
Views:	249 
Size:	131.0 KB 
ID:	13471  
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  15. #15
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    הייתי שמח לעשות את זה, אבל אין לי זמן לדברים כאלה.
    אתה שוכח שזה רכב יומיומי ולא שעשוע. אני מוריד גשר ביום חמישי בבוקר, מנקה במקום וצובע אותו בספריי (כדי שיתייבש מהר), בינתיים מחליף תושבות וסוגר הכל כי בצהריים הג'יפ כבר צריך לנסוע.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  16. #16

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    עוד פעם אתה מתחיל עם הרחמים העצמיים של רכב יומיומי... מה זה קשור דרור? תן לו בראש שני פסים וסגור עניין לכל החיים, עם שקט בטיולים. זה לא מכביד על המשקל העצמי עד כדי אימפוטנטיות בעקיפה...
    לדעתי אתה צריך להתחיל לחשוב ברצינות על איזו סוזוקי סוויפט חבוטה ליומיום כדי שתשחרר את הסופה שלך מהשטויות הקתוליות של הבעלים שלה :twisted:
    סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
    www.switch-barosh.com

  17. #17
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    אין לי רתכת, אין לי מקום לעבוד (כלומר אני יכול להתארגן על משהו, אבל אין לי זמן לזה).
    לא כופפתי גשר גיר 10 שנים, ואין לי תכנונים לעשות זאת בקרוב.
    עזוב אותי משתי מכוניות. זה לא רק לדאוג לעוד גרוטאה, אלא גם ובעיקר לגרום לג'יפ לפתח בעיות בלי סוף. ג'יפ שנוסע ביומיום פשוט חי לנצח. אמנם יש בלאי של צמיגים, סטרטר ודברים כאלה (וכמובן דלק) אבל הרכב עובד וחי ולכן הוא אמין. ברגע שהוא יעמוד ואני אזיז אותו פעם בשבוע במקרה הטוב, תתחיל הסתיידות העורקים שלו. אני רואה את זה בג'יפים של רובכם (שהם ג'יפי טיולים בלבד) - שסובלים משכיחות תקלות גבוהה פי כמה מאשר אצלי.


    חשבתי על איזה חיפושית אספנות אבל זה בגלל שאני אוהב ורוצה ולא כי אני כל כך צריך. בכל מקרה, בינתיים אלה תוכניות מגירה בלבד.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  18. #18
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    כפר סבא
    Posts
    69

    Default נצל"ש

    אם כבר בעניין הורדה של גיר אז אני רק שאלה...
    להבדיל ממצב שברגים של הגשר לא נפתחים, אני חושד מהפעם האחרונה שהורדתי גיר שאחת ההברגות נדפקה וזאת על סמך זה שהבורג לא נתפס בסוף...
    איך מטפלים בזה??
    תודה
    עידו
    איפה ריח?!

  19. #19
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    קח מברז במידה אחת גדולה יותר, ותבריז הברגה חדשה, מעט גדולה יותר.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  20. #20
    חבר רשום יובל48's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    מרכז
    Posts
    2,120

    Default תגובה להודעה: ויברציה

    ביום רביעי אחה"צ,פנק את ברגי הגשר בספרי זז קל,WD40 או שווה ערך,
    יכול רק להועיל לפתיחה.
    take nothing but memories
    leave nothing but footprints

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. רעש /ויברציה בסיבוב הגה
    By archi1963 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 5
    Last Post: 05-03-11, 22:26
  2. מדרך כניסה עם ויברציה
    By zsahi in forum אוף-טופיק
    Replies: 0
    Last Post: 06-01-08, 13:03

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •