Close
ςξεγ 1 ξϊεκ 2 12 ΰηψεοΰηψεο
ξφιβ ϊεφΰεϊ 1 ςγ 20 ξϊεκ 21
  1. #1

    αψιψϊ ξηγμ ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    התקנת אינטרקולר מוגדל

    מוטיבציה

    האינטרקולר הסטנדרטי של TDI 200\300 נמצא בצידו השמאלי (צד נהג) של הרדיאטור.
    זהו רדיאטור אוויר קטן שתפקידו לקבל את האוויר בלחץ מהטורבו לקרר אותו באמצעות צלעות קירור
    ולהעביר למנוע.
    פיזיקלית,ככל שהאוויר קר יותר, כך יש בו יותר מולקולות חמצן, לכן ישרף יותר טוב.
    החלפת האינטרקולר בגדול יותר, כלומר באינטרקולר שגודלו כמעט פי שלוש מהמקורי, יביא לקירור
    טוב יותר של האוויר ולהעשרת התערובת במנוע.
    אומרים שישנה עליית הספק של 25% בביצועי המנוע,לא בצעתי כל מדידה אמינה לפני ואחרי
    כך שאיני יכול להתייחס לנתון זה.

    שיקולי הרכבה

    ברכב שלי מורכב מזגן (אם אפשר לקרוא לו ככה) כך שאפשרויות ההרכבה היו אחד משניים:
    1. הרכבת האינטרקולר "מעבר למזגן", כלומר מצידו החיצוני של הגריל.
    2. ביטול המזגן והרכבת האיטרקולר במקום המעבה.

    מכיוון שהמזגן אצלי לא עובד, בעצם המדחס שוכב לו אחר כבוד במרתפי המחסן,
    הוחלט לפרק גם את המעבה ולהתקין את האינטרקולר במקומו, ובכך להתקין אותו מוסתר ולא לשנות את חזית הרכב.


    שלב 1- פירוק אינטרקולר נוכחי


    • הסרת גריל פלסטיק.
    • הסרת המסיכה הקדמית.
    • פירוק פאנל עליון מעל הרדיאטור כולל תומכי מכסה המנוע.
    • שחרור כונס האוויר של המאוורר (שני ברגים קטנים).
    • שחרור הבנדים של צינורות האינטרקולר (הכי נוח לפרק אותם לגמרי בשביל ההרכבה בהמשך וגם כדי לראות אם הם תקינים)

    בחלקו התחתון של האינטרקולר ישנם שני פינים שנכנסים לתוך תושבות עם גומיות,נמשוך את האינטרקולר למעלה,לשמור בצד את הגומיות, עוד נזדקק להם בהמשך.

    טיפ: למי שיכול להשבית את הרכב ליום, שווה לפרק את הרדיאטור מים, לשלוח לניקוי ותיקון חורים קטנים.

    -- פירוק אינטרקולר מקורי --


    שלב 2 - בניית תושבת לאינטרקולר החדש

    בפורומים בנושא באינטרנט מצויין שלפני הרדיאטור ישנה תושבת שאליה ניתן לחבר את האינטרקולר החדש.
    מכיוון שאינטרקולר יותר גדול המרחק בין הפינים בחלקו התחתון גדול יותר.
    להפתעתי גיליתי שאצלי התושבת הזו לא קיימת במרכב לכן נצטרך לבנות כזו תושבת ולחבר אותה לרכב לפני התקנת האינטרקולר.
    תושבת זו היא מאין הארכה לתושבת של הרדיאטור עצמו.

    שרטוט ומידות:

    אורך - 77 ס"מ
    רוחב- 4 ס"מ
    גובה- 2 ס"מ

    נצטרך לקדוח שני חורים שבתוכם יישב האיטרקולר החדש.
    מחרק בין החורים- 64 ס"מ

    שירטוט-
    חשוב לשמור על מידת הרוחב מכיוון שהמסיכה תכנס ברווח שבין התושבת לבודי.
    את התושבת נחבר עם שני "ר" שנרתך לתחתית התושבת ונחבר למרכב בעזרת ברגים.

    -- הכנת תושבת לאינטרקולר --



    -- התושבת מותקנת על הרכב --

    שלב 3 - התקנת האינטרקולר החדש


    • נשתמש בגומיות ששמרנו מהתושבת הישנה ונמקם בתושבת החדשה.
    • נמקם את האינטרקולר החדש מלמעלה,נדחוף כלפי מטה עד שיש לגמרי במקום.
    • מיד נראה שהצינורות של האינטרקולר החדש ארוכים יותר מהישן ושהפלסטיק של הכונס אוויר של המאוור מפריע

    לחיבורים.

    • בעזרת סכין חמה נחתוך בפלסטיק מקום לצינורות החדשים.


    טיפ: אפשר לחתוך את הפלסטיק לכל האורך ובכך להקל את חיבור צינורת הטורבו.

    • נחבר את צינורות הטורבו למקום, אני נאלצתי קצת להתעסק עם הצינורות ולמקם מחדש את צינור הכניסה (עשוי מתכת) מחדש על הכנף.
    • כמו כן להאריך קצת את החיבור הגמיש שמחבר את צינור הכניסה מהטורבו לפתח התחתון של האינטרקולר.



    -- מיקום בתושבת וחיתוך מקום לצינורות --

    שלב 4 - נסגור עניינים



    • נחבר ונחזק את צינורות הטורבו - הזדמנות טובה לרענן את הבנדים.
    • נחזיר את המסיכה למקום.
    • נחזיר את הפאנל העליון של הרדיאטור.
    • נפרק את התפסן של מכסה המנוע,האינטרקולר מפריע לו, נצטרך למצוא פתרון אחר. (אין חשש מכסה המנוע נסגר בעזרת המנגנון הרגיל פשוט לא נצטרך יותר לשחרר עם התפסן)
    • להחזיר את המסיכה ואת הגריל.




    -- כמעט הסוף --

    -- תוצאה סופית --


    סוף דבר


    כל העבודה לקחה מספר שעות, אילו לא הזדקקנו לבנות את התושבת אפילו הרבה פחות, אבל כנראה ששום דבר לא ממש בולט-און,
    ישנה הרגשה משמעותית של שיפור, לא יכול לכמת באחוזים אבל מורגשת תוספת הכח במיוחד בטווח הביניים של המנוע, וזה עוד לפני
    שינויים במשאבת הדלק ושלא לדבר על טורבו משודרג.
    הייתה דאגה שהמנוע יתחמם יותר בגלל שהאינטרקולר מכסה יותר משטחו, אך בינתיים ההיפך קרה, חום העבודה ירד קצת, אני מסביר את זה
    בפירוק מעבה המזגן שלמראית עין הרשת שלו יותר צפופה מהאינטרקולר.
    אך רק בקיץ בנסיעת מדבר איטית אוכל להחליט סופית אם יש צורך במאוורר חיצוני.




    ** תודה למוסך "המשפחה" על העבודה והעזרה.






  2. #2
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Jul 2004
    δεγςεϊ
    1,493

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    λμ δλαεγ ,

    ρηθιιο ςμ δδωχςδ αϊιςεγ ...

    ΰξιψ.
    I must not fear. Fear is the mind-killer.

  3. #3
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Aug 2004
    ξιχεν
    δψφμιδ
    δεγςεϊ
    122

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    1. ξψωιν ξΰεγ
    2. ΰτωψ λϊεαϊ ωμ δξερκ "δξωτηδ" ωπςζψϊ αε ?

    ααψλδ

  4. #4

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    τωεθ ϊεϊη, ΰιο ξιμιν

    ιδεγδ


  5. #5
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Apr 2003
    ξιχεν
    δψφμιδ
    δεγςεϊ
    3,101

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ρηϊιχδ ςμ δςαεγδ.

    ιω βν ΰιπθψχεμψιν ξεβγμιν ωβεγμν δτιζι λξςθ ζδδ μΰιπθψχεμψ δξχεψι..(χφϊ ιεϊψ ςαιν εδξςαψιν αϊελν βγεμιν εξωετψιν ιεϊψ). ΰιθψχεμψ λζδ πλπρ bolt on αξχεν δΰιθψχεμψ δξχεψι.

    δψλαϊι λζδ ΰιθψχεμψ ξεβγμ ωπλπρ αξχεν δξχεψι. ιω ωιτεψ ΰαμ δψλα μΰ δτκ ςγιιο μτψΰψι.

  6. #6

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ψΰιϊι λΰμδ, ΰκ μδαπϊι εξξδ ωχψΰϊι ςγιιο ςγισ δ Full Size.

  7. #7
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Apr 2003
    ξιχεν
    δψφμιδ
    δεγςεϊ
    3,101

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    αψεψ ω full size ςγισ αϊψεξϊε μωιτεψ αιφεςι δξπες λι δεΰ λξεαο βγεμ ιεϊψ.

    ΰαμ ιω βν ξβψςεϊ αφιγε ωμ δfull size ...δϊχπδ ξρεαλϊ ιεϊψ, ςμεμδ μδιεεφψ τβιςδ αζψιξϊ δΰειψ μχιψεψ δψγιΰθεψ δψβιμ...

    ωμξδ

  8. #8

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ϊϊηγω ,

    ϊελμ μδερισ τψθιν ςμ δΰιπθψχεμψ ςφξε ?
    ιφψο ? ςμεϊ ? ξΰιτδ πψλω ?

    ϊεγδ,

    ωμεξι
    αγψκ

  9. #9

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ωμεξι,
    ΰπι δαΰϊι ΰιϊι ΰϊ δΰιπθψχεμψ εδδψλαδ πςωϊδ ααιϊ.
    μβαι ψλιωδ ξρεγψϊ πψΰδ μι ωΰτωψ μΰψβο.
    λγι μΰ "μμλμκ" ΰϊ δωιψωεψ αξιγς ξπδμϊι
    ΰπι ΰωξη μϊϊ τψθιν αξιιμ.

  10. #10
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Oct 2003
    ξιχεν
    απι ςθψεϊ
    δεγςεϊ
    89

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ωμεν,
    ιω αςιδ, δβγμϊ ψχ ΰϊ δΰιπθψχεμψ, λμ ςεγ ΰϊδ μΰ ξβγιμ ΰϊ δθεψαε μΰ ςωιϊ ιεϊψ ξγι, ΰϊδ ΰεξπν ϊςμδ ΰϊ δρτχ δξπες ΰαμ μΰ πψΰδ μι ωαΰηεζιν λμ λκ βγεμιν λξε ωφιιπϊ ΰμΰ ψχ ΰν ϊβγιμ βν ΰϊ δθεψαε.
    εβν ιω τδ αςιδ ωμ αμΰι ξΰεγ ξεΰυ ωμ δξπες ......
    ωβιΰ

  11. #11

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    δΰηεζιν ωλϊαϊι δν μΰ ωμι, δν ξηεξψ χψιΰδ αΰιπθψπθ.
    ΰπι ξψβιω αωιτεψ, χωδ μι μλξϊ αΰηεζιν εβν μΰ ξητω.
    μβαι δθεψαε, ζδ δωμα δαΰ.
    αμΰι ξεΰυ? λμ ςεγ μΰ δημτϊι θεψαε, ΰπι μΰ ψεΰδ αςιδ.

  12. #12

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι sagisendler φτιδ αδεγςδ
    ωμεν,
    ιω αςιδ, δβγμϊ ψχ ΰϊ δΰιπθψχεμψ, λμ ςεγ ΰϊδ μΰ ξβγιμ ΰϊ δθεψαε μΰ ςωιϊ ιεϊψ ξγι, ΰϊδ ΰεξπν ϊςμδ ΰϊ δρτχ δξπες ΰαμ μΰ πψΰδ μι ωαΰηεζιν λμ λκ βγεμιν λξε ωφιιπϊ ΰμΰ ψχ ΰν ϊβγιμ βν ΰϊ δθεψαε.
    εβν ιω τδ αςιδ ωμ αμΰι ξΰεγ ξεΰυ ωμ δξπες ......
    ωβιΰ
    ψφη αψεθμι ωμ λξδ τψεϊ χγεωεϊ -

    δβγμϊ δΰιπθψχεμψ μΰ ξΰιφδ λμ αμΰι αξπες ΰε λμ ξλμεμ ΰηψ! ΰτιμε ΰν δπ"μ αβεγμ ωμ γμϊ τμγμϊ επιωΰ ςμ δββεο ςν 20 ξΰεεψψιν ωμ ρτΰμ (λξεαο ξηεαψιν ςμ ιγι ψιμιι).

    αΰν δΰιπθψχεμψ δξχεψι ϊελπο μςαεγδ βαεμιϊ, δψι ωΰν δζξο δεΰ πρϊν ελΰωψ δεΰ ξϊτχγ αξγιπεϊ ηξεϊ δεΰ ξεψιγ ξαιφεςιε; μλο δβγμϊ δΰιπθψχεμψ αιηιγϊ ηζιϊ ϊημιτιϊ ϊξιγ ϊωτψ λιεεο ωδΰεειψ ιβις χψ ιεϊψ μξπες εξτμ δμηφιν ιδιδ πξεκ ιεϊψ. ξτμ δμηφιν ζδε τχθεψ ωΰσ ΰηγ ξιλν μΰ μχη αηωαεο ΰαμ δεΰ ΰηγ ξδξωξςεϊιιν ιεϊψ ςμ χαιςϊ πφιμεϊ δΰιπθψχεμψ.
    λκ ωμτι γςϊι ΰλο ωιτψϊ αιφεςιν.

    δβγμϊ δθεψαε ζε ΰξιψδ λμμιϊ ξιγι, δλεεπδ ιλεμδ μδιεϊ αδβγμϊ δμηυ ωδιηιγδ ϊρτχ ΰαμ βν λΰο ιω μγχγχ; ααηιψϊ θεψαε ιω μαηεψ ιηιγδ ωϊρτχ μηυ ψφει εξεϊψ εαϊηεν δρμ"γ δψφει. ωδψι μΰ ιςζεψ ΰν δθεψαε ιϊηιμ μγηεσ ξ- 2500 ρμ"γ μλ- 2 αΰψ.
    λμ ωιπει ωμ θεψαε ιεαιμ μωιπει ςχεξϊ δδρτχ ελπβζψϊ βν ςχεξϊ δξεξπθ ελξεαο βν ΰϊ ςχεξϊ φψιλϊ δγμχ. ζε δΰηψεπδ ιλεμδ βν μδωϊτψ αδημτδ μρθ-ΰτ ξϊΰιν ιεϊψ.

    ΰπι διιϊι ξξμιυ μκ μδιωΰψ ςν θεψαε ξχεψι, ηγω εξλεεο μτψιχδ αμηυ δξχριξμι δξεϊψ; ϊϊτμΰ ΰιζδ "ωιτεψ" αδρτχ ϊχαμ.

    δπλϊα μςιμ ςμ ρξκ πριεο ξξπεςι γιζμ βγεμιν (800~1500 BHP) ΰκ πλεπιν αδημθ βν μξπεςιν χθπιν εημωιν, ΰεμι ατψθ.

    γ"ΰ, ΰν ΰϊδ ψεφδ λεη ψφισ εηζχ ΰζ ϊςαεψ μξξρψϊ ΰεθ'. ϊϊτμΰ λξδ ξδψ ϊφΰ ξψξζεψιν μςεξϊ ξδ ωδϊψβμϊ.
    ηευ ξζδ ςαεγδ ιτδ ξΰεγ επχιδ.

    βμι.

  13. #13

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    βμι ϊεγδ ςμ δδραψιν.
    μςπιιο δθεψαε - ΰιο μι λμ φεψκ μδβγιμ, ΰν διιϊι ιλεμ μαηεψ δϊπδβεϊ ωμ θεψαε διιϊι ξαχω ψχ ω"ιλπρ" μςαεγδ αρμγ πξεκ ιεϊψ.
    μξιθα ιγιςϊι δθεψαε πλπρ μςαεγδ α2500 ρμγ, διιϊι ψεφδ α 2000 εΰσ πξεκ ιεϊψ.

    πγα.

  14. #14

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι πγα δωξωεπι φτιδ αδεγςδ
    βμι ϊεγδ ςμ δδραψιν.
    μςπιιο δθεψαε - ΰιο μι λμ φεψκ μδβγιμ, ΰν διιϊι ιλεμ μαηεψ δϊπδβεϊ ωμ θεψαε διιϊι ξαχω ψχ ω"ιλπρ" μςαεγδ αρμγ πξεκ ιεϊψ.
    μξιθα ιγιςϊι δθεψαε πλπρ μςαεγδ α2500 ρμγ, διιϊι ψεφδ α 2000 εΰσ πξεκ ιεϊψ.

    πγα.
    μγςϊι πλπρ μτπι, πρδ μπρες ςν θεψαε ξπεϊχ εϊψβιω ξπες ΰπξι. δθεψαε ξπτη μηυ ςεγ μτπι λο, μθςξι ωιΰ δμηυ ξϊχαμ αραιαεϊ 2500 ΰεμι χφϊ ιεϊψ, ΰϊδ φψικ ωςεο αιφιΰδ αλγι μγςϊ ιεϊψ ααιψεψ.
    ραιψ μδπιη ωδθεψαε ωμκ ξχεψι λξε λο ξς' δτμιθδ, δημτϊ ωπι ΰμε μηγωιν εξχεψιιν ϊιϊο μκ λεη ηαει εΰεψκ ηιι ξπες βαεδιν ιεϊψ.
    αωθη θλπι ΰπι ΰιωιϊ ΰεδα ωδεΰ μΰ γεξιππθι α 1500 ρμ"γ εμλο μΰ ςεαψ μι αεν ωμ λεη μβμβμιν; ιω δψβωϊ ωμιθδ θεαδ ιεϊψ ελΰωψ βμβμ ΰηγ ξημιχ εξχαμ τϊΰεν ΰηιζδ δωγ μΰ λμ λκ πεψΰ.

  15. #15
    ηαψ ψωεν ΰψζ's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    αιϊ ιδεως
    δεγςεϊ
    2,633

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ΰπι πρςϊι ςμ ΰιπθψχεμψ λξε ωμ πγα λωπδ μτπι ωωξϊι βν θεψαε ξεβγμ.
    δωιτεψ δξωξςεϊι αιεϊψ διδ μΰηψ δψλαϊ δΰιπθψχεμψ, δθεψαε μΰ δερισ δψαδ ξαηιπϊ ρηιαδ ΰε ϊηεωδ ωμ ιεϊψ λεη.
    βξμ ζδ ρερ ωϊλππδ εςγδ.....
    δθμτεο δηγω ωμι: 0544897064

  16. #16
    ηαψ ψωεν asih's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Sep 2003
    ξιχεν
    ψΰωεο
    δεγςεϊ
    366

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ל TDI 300 רק איטרקולר לא ממש עושה שום דבר. רק קצת. אין את המחשב שיתאם כמות דלק למנוע.

    מש כן הוא עושה, הוא מקרר את האוויר בכניסה למנוע וכך מוריד את הטמפרטורה בבוכנות וזה בעצם פתח לביצוע שינויים נוספים.

    למשל, טורבו שיכול לנפח ללחץ גבוה יותר יגרום לעליה משמעותית בכוח המנוע. שאין אינטרקולר האוויר הדחוס בכניסה למנוע וכן הטמפרטורה בבוכנות תהיה גבוהה מדי למנוע, הוספת האינטרקולר עוזר לפתור זאת.

    וספת דלק במשאבה גם היא תגרום לעלית הכוח של המנוע אבל הטמפרטורה בבוכנות עלולה להיות גבוהה מדי למנוע.
    הוספת האינטרקולר עוזר לפתור זאת.

    בקשר לנושא הטורבו
    גם כאן יש כמה עניינים, שאומרים טורבו מוגדל או מחוזק, למה מתכוונים ......

    1. טורבו מוגדל הינו טורבו בעל טורבינת מדחס אוויר גדולה יותר, זאת אומרת שבמהירות סיבוב זהה הטורבו הזה ייצר יותר לחץ ומכן כוח במנוע. הבעייה שככול שהטורבו גדל הוא ניכנס לעבודה מאוחר יותר בסלד המנוע.

    2. טורבו מחוזק, זה טורבו בעל טורבינת מדחס אוויר בגודל הרגיל, אך הוא בנוי כך שיוכל להסתובב במהירות גבוה יותר, יש צורך ברכיבים יותר טובים ויקרים. טורבו כזה יתחיל לעבוד בסלד רגיל כמו הטורבו המקורי, בערת ב 1800 סל"ד

    3. מי שרוצה טורבו שניכנס מוקדם יותר צריך אפילו להקטין את המקורי, אך זה יעסה בעיות בסל"ד גבוה, הטורבו יסתובב מהר מדי וזו בעייה. לפתרון בעייה זו בנו טורבו עם גאומטריה משתנה שהוא קטן בהתחלה וגדל עם מהירות הסיבוב. אפשר להגיע למצב של תחילת עבודה ב 1400 סל"ד


    עכשיו השאלה למה צריכים את הטורבו, למה זה משמש, למי שעושה שטח הוא רוצה טורבו קטן (או משתנה) כך שיהיה לו כוח כמה שיותר מהר, אני מכיר כאלו שסמו גדול והתלוננו שהמנוע אלש יותר בשטח, כי הגדול מיועד לכביש מהיר, לא לשטח.

    עכשיו לבדיקת דינמומטר שביצעתי באיבחון ישיר ברעננה.

    המנוע עם טורבו גודל רגיל עם שסתום כיוון לחץ נישלט.
    יש אינטרקולר
    יש תוספת דלק צנוע
    הרכב עם 200000 ק"מ משנת 96

    טורבו מבצב מקורי, לחץ עבודה של כ- 11 PSI קיבלתי 111 כוח סוס
    טורבו בלחץ עבודה של כ- 15 PSI קיבלתי 128 כוח סוס וממונט של 376 ניוטון מטר
    טורבו בלחץ עבודה של כ- 18 PSI קיבלתי 137 כוח סוס

    משום מה אני לא מוצה את המספרים של המומנט בבדיקה הראשונה והאחרונה


    כמו כן בדקתי איך משפים הלחצים של הטורבו על טמפרטורת הבוכנות, וחד משמעית הגדלת הטורבו בלי אינטרקולר מביאה את המנוע לעבודה בתחום מסוכן מאוד

    עוד דבר שטוב לדעת, ככול שהטמפרטורה בבוכנות נמוכה יותר כך המנוע עובד בריא יותר, ומאריך את חייו.

    ארז, זה שהטורבו שלך לע עשה כלום זה בגלל שהשארתם אותו ב 12 PSI, אז בעצם עשיתם פעולה הפוכה, טורבו שמתחיל מאוחר מדי אבל לא נותנים לו לעלות ללחץ גבוה. לדעתי אתה חוויתה אפילו ירידה בביצועים.
    לא צריך להקשיו לשטויות של שגיא יותר מדי ...
    πλεο ωγπδ πιψΰϊ θεα γπδ = δηϊεμδ ςν δψβμ αΰτριιγ

  17. #17

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    δι πγα ωμηϊι μκ δ.τ
    αγψκ

  18. #18

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ΰρι ϊεγδ ψαδ, αγιεχ δΰιπτεψξφιδ ωδιιϊι ζχεχ μδ.
    ΰηψι ωιηδ ςν ιερσ1 ωπϊο δψφΰδ ξμΰδ ςμ δψλαϊ ωςεο μηυ θεψαε (δτψειιχθ δαΰ) ΰπι αεγχ δψλαϊ ωρϊεν ξϊλεεπο μωμιθδ ςμ μηυ δθεψαε.
    ξχψιΰδ ατεψεξιν ξςαψ μιν πψΰδ μι ωδθεψαε δπεληι ξρεβμ μρτχ ξρτιχ λεη ξαμι φεψκ μδημιτε,
    ΰκ ΰν ψεφιν "μδεφιΰ" ξξπε ιεϊψ,λγΰι μωμεθ ςμ δμηυ ωμε αςζψϊ ξπβπεο λζδ, ιωπν τϊψεπεϊ ξλπιιν τωεθιν ειωπν ξςψλεϊ ΰμχθψεπιεϊ ςν φβ ξτεΰψ ωπιϊο μωμεθ ξϊεκ δχαιπδ.

    μβαι λιεεπεο ξωΰαϊ δγμχ, αιπϊιιν ΰπι ξηλδ ςν ζδ, αξφαε δπεληι δξπες ξλεεο, μΰ ξςωο εφψιλϊ γμχ ωμε αργψ βξεψ.


    πγα.

  19. #19
    ηαψ ψωεν asih's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Sep 2003
    ξιχεν
    ψΰωεο
    δεγςεϊ
    366

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    ητω αψωϊ, ιω ΰιπτεψξφιδ ςμ λιεεπεϊ ξωΰαϊ δδζψχδ ωμπε.

    αχωψ μωμιθδ ςμ δθεψαε, μι ιω ωρϊεν ιηριϊ ξΰεγ ιχψ, μΰ αθεη ωωεδ ΰϊ ζδ, δβις ΰμι ΰικ ωδεΰ, ζδ ωρϊεν ςν λαμ ωξβις μϊΰ πδβ επιϊο μλεεο ΰεϊε αζξο πριςδ.

    ΰτωψ βν μΰψβο ωρϊεν τωεθ ιεϊψ ωπιξφΰ αϊΰ δπδβ ειω με φιπεψ μθεψαε, δαςιιδ διηιγδ διΰ ωδεΰ ιεψχ ωξο ξγι τςν εωδεΰ αϊεκ ϊΰ δξπες ζδ μΰ ξμλμ ιεϊψ ξγι.

    βν λΰο ιω λξδ ρεβιν ωμ ωρϊεξιν. ιω "ωρϊεν γιξεν" ξδξιμδ μγξν γν ειω ωρϊεν μηυ χτιφι.

    δωρϊεν δχτιφι διπε ωρϊεν ςν λγεψιϊ εχτιυ ωΰιϊε χεαςιν ΰϊ δμηυ,
    ξηαψιν ΰεϊε ςμ δφιπεψ αιο ιφιΰϊ δθεψαε μΰχεξεμθεψ ωμ δ WASTGATE.
    δωρϊεν πτϊη αμηυ ξρειν αξλδ ΰηϊ εΰζ δμηυ ςεαψ μ WASTGATE ερεβψ ΰεϊε. ,δγαψ ιεϊψ θεα ξλιεεο ωδ WASTGATE πιωΰψ ρβεψ ςγ μψβς ωαμηυ ξβις μςψκ δπλεο.
    ζδ βεψν μμηυ δθεψαε μςμεϊ ξδψ ιεϊψ ξδξφα δψβιμ ΰε ςν ωρϊεν γιξεν.

    ωρϊεν γιξεν ζδ ωρϊεν ωβεψν μζμιβδ ξδφιπεψ, λκ ωδμηυ ωξβις μ WASTGATE ημω ιεϊψ ξξδ ωιω αθεψαε, εαςφν βεψν μθεψαε μδεφΰι μηυ βαεδ ιεϊψ αιφιΰδ. αξφα ζδ λξε αξφα δξχεψι, ςμιϊ δμηυ ιεϊψ ΰιθιϊ ξξςψλϊ ςν ωρϊεν χτιυ.

    ωεεδ ξΰεγ ωιδιδ βν ωςεο μηϊ θεψαε εβν ωςεο EGT ςμ ξπϊ μωξεψ ςμ δξπες.

    ιεν θεα
    ΰρι
    πλεο ωγπδ πιψΰϊ θεα γπδ = δηϊεμδ ςν δψβμ αΰτριιγ

  20. #20

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ξγψικ δϊχπϊ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ

    εξδ δΰτωψεϊ μξι ωΰιπε ψεφδ μεεϊψ ςμ δξζβο
    ξδιλο πιϊο μδωιβ τψεπθ ξεβγμ ωαε πιϊο ιδιδ μξχν βν ΰϊ δψγιΰθεψ, δΰιπθψχεμψ δξεβγμ εδψγιΰθεψ ωμ δξζβο + ξΰεεψψ ?

ςξεγ 1 ξϊεκ 2 12 ΰηψεοΰηψεο

πεωΰιν γεξιν

  1. ξλιψδ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ μ TDI300
    ςμ ιγι πγα δωξωεπι ατεψεν μεη ξεγςεϊ ημχιν εφιεγ ωθη ξωεξω μξλιψδ
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 22-09-09, 00:13
  2. μξλιψδ ΰιπθψχεμψ ξεβγμ μ TDI 300
    ςμ ιγι πγα δωξωεπι ατεψεν μεη ξεγςεϊ ημχιν εφιεγ ωθη ξωεξω μξλιψδ
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 08-02-09, 12:06
  3. ΰιπθψχεμψ ξεβγμ μγιτπγψ
    ςμ ιγι gp1 ατεψεν τεψεν μπγψεαψ Land Rover
    ϊβεαεϊ: 2
    ςγλεο ΰηψεο: 19-02-07, 17:17
  4. ΰιπθψχεμψ ξεβγμ μ-TDI300
    ςμ ιγι landY ατεψεν τεψεν μπγψεαψ Land Rover
    ϊβεαεϊ: 7
    ςγλεο ΰηψεο: 21-03-05, 22:54
  5. ΰιπθψχεμψ ξεβγμ μγιτπγψ
    ςμ ιγι ξγαψεο ατεψεν τεψεν μπγψεαψ Land Rover
    ϊβεαεϊ: 5
    ςγλεο ΰηψεο: 03-05-04, 16:50

δψωΰεϊ τψρεν

  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν πεωΰιν ηγωιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν ϊβεαεϊ
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μφψσ χαφιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μςψεκ ΰϊ δεγςεϊικ
  •