הפורסטר הוא רכב נחמד מאוד, שגם אני חושב עליו לא מעט במקום ה- B4 1800 המשפחתית כיום. נוח מאוד למשפחה, גדול ומרווח. המנוע מגיב מצויין לנגיעות בגז, בכביש- יציבות, אחיזה מצויינת ומהירות טובות, מנוע שקט, ויכולת שטח לדרכי עפר ברמה א', ב' ואולי ג' - פה זה יותר תלוי בנהג. (אחד החבר'ה של נעם היימן נסע את ההכנה למסלול ראלי רייד בדרום איתה, כולל בשטח חולי קשה, מהמורות במפים דיונות "רכות" ודרופים. אחיו, שגם לו יש אחת, נכנס איתה בטיסה נמוכה למקומות שעברתי בזהירות ולאט עם ה- B4, אבל במהירויות האלה הייתי נכנס רק עם רכב ראלי משופר להחריד...ואצל נהג מחונן זה עובד- הפורסטר לא ניזוק. אם את נהגת טובה, תוציאי ממנה הרבה מעבר למה שהיצרן התכוון).
צריכת הדלק הגיונית ותלויה בסגנון הנהיגה שלך - את יכולה לצפות ל- 1:8 עד 1:12, בכפוף למהירות, עירוני \ בינירוני, נסיעה קצרה וארוכה, עם או בלי מזגן, רמות האצה וכו'. שיפור למנוע גז יכול להיות רעיון טוב לנסיעות בינירוניות קצרות.
על ה- RAV אין לי יותר מידי נסיון, זה ג'יפון קטן ודחוס יותר עם מרכז כובד גבוה יותר. יכולות שטח שאמורות להיות קצת יותר טובות, שוב- בתלות ביכולות הנהג. פחות מתאים למשפחה וקשה ליותר משלושה נוסעים בוגרים על ציודם לטיול שטח ארוך. סביר על הכביש אבל ביצועיו בכביש בוודאי יפחתו משל הסובארו. גם הדלק, בלאי והאחזקה אמורים לעלות יותר (למרות שברכב חדש, בשלוש השנים הראשונות זה לא משנה).
אם הצרכים העיקריים שלך הם רכב משפחתי, כביש, דרכי עפר טובות ואחזקה לטווח ארוך+ יכולת מכירה ושמירת ערך - הסובארו.
אם הגובה מעל הכביש, והפוזה, הם שיקול - ה- RAV.
ωξψε ςμ χωψ