τιφευ. ϊβεαδ μςπιιο. ϊαεψκ.
ξδ μβαι δX TRAIL? ιω γςδ?
ξδ ΰϊν ψεφιν ξξπδ?...
ΰμδ μΰ β'ιτιν - ΰμδ τψιιαθιν ξεβαδιν.
δν ψλαι λαιω. δν μΰ ξιεςγιν μπρες αωθη. δβαψϊ δπηξγδ δζε διΰ ξιιφβϊ πΰξπδ ωμ τψετιμ δξωϊξω δξξεφς αλμιν δΰμδ.
δλμιν δμμε ξςθ ιεϊψ ιχψιν μΰηζχδ ξτψιιαθ ψβιμ λι δν φεψλιν ιεϊψ γμχ εϊε μΰ.
ΰπι βν ξπηω ωδιΰ ξμλϊηιμδ πςεμδ ςμ θειεθδ.
χωδ μι μξφεΰ εμε ιϊψεο ΰηγ ξεαδχ ωμ RAV ςμ τεψρθψ, ΰε αλμμ ωμ λμ θειεθδ ωδιΰ ςμ λμ ρεαΰψε ξχαιμδ, ηευ ξξεπιθιο δΰξιπεϊ ωμ θειεθδ - ωαξχψδ δζδ ξϊηψδ ςν ξεπιθιο δΰξιπεϊ δμΰ τηεϊ ξεφχ ωμ ρεαΰψε.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
τιφευ. ϊβεαδ μςπιιο. ϊαεψκ.
ξδ μβαι δX TRAIL? ιω γςδ?
X-TRAIL: יותר גדול ומרווח, יותר קופסתי ופחות אסטטי. בנוסף הוא מצויד (כמו מיצובישי אאוטלנדר/סיטרואן קרוסר וג'יפ פטריוט/קומפאס) בגיר רציף שזו חארטא אחת גדולה - גם אופי פעולה מוזר, גם מתחמם אנושות בשטח וגם תצרוכת דלק גבוהה - כל החסרונות בחבילה אחת - גיר רציף הוא דוגמא טובה למה קורה כשמהנדסים משתעממים... תביני, יש כלל אצע אחד גדול: מכונית טובה היא מכונית פשוטה. ברגע שמתחילים לסבך אותה, הכל מתקלקל ומתערער.
וזה מוביל אותי למילה על טויוטה. כמו שאת בוודאי שמה לב - אני לא נמנה על מקהלת מעריצי טויוטה. לדעתי הדגמים שמגיעים לישראל הם סמל לבינוניות וגם מוניטין האמינות המיתולוגי שמיוחס לכל דבר שכתוב עליו טויוטה נשען על כמה דגמי עבר ספציפיים פשוטים מאוד ועל כן גם מוצלחים מאוד - אבל זה היה לפני 10 ו-20 שנה...
אין לי מושג למה את פוסלת את הקוריאנים: טוסון/ספורטאז' הם בין הכלים היותר מוצלחים בקטגוריה הזו והאמינות של הטוסון כבר מוכחת ובלתי מעורערת.
בגדול אני לא רואה הבדלים עצומים בין כל המכוניות המשעממות הללו. שכולן בנויות סביב אותו קונספט:
עיצוב כאילו שטח בשביל הפוזה, תנוחת ישיבה גבוהה, הרבה מרחב פנימי. התנהגות כביש טובה ברובם, לא מיועדים לנסוע באמת בשטח (וזה נכתב ברצינות מלאה. אם תצאי אותם לטיולים שמעבר לשבילי קק"ל תסבלי מנזקים כבדים - החל מהתחממויות של גירים רציפים ועד לקריעת צמיגים, ריטוש הגחון, ריסוק קרטרים, תלישת פגושים ועוד ועוד)
הבחירה שלי מכל קטגוריית השיעמום הגדולה הזו? פורסטר. כי הוא היחיד שמגיע גם עם גיר ידני (וגם הילוך כוח סמלי בגירסה הידנית) וזו הבחירה שלי.
בחירה טובה נוספת - סוזוקי גראנד ויטארה. גם הילוך כוח אמיתי, גם מנוע חזק, גם מוניטין איכות ואמינות שלא נופל משום טויוטה (אבל האוטו עצמו הרבה יותר טוב)
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
εεΰε! ϊεγδ ψαδ
εξδ μβαι δCR-V?
ρϊν ιχψ.
ϊαιπι, δδαγμιν αιο λμ δλμιν δξΰεγ-ημαιιν δΰμδ δν αςιχψ ωΰμδ ωμ θςν.
ΰεϊι μΰ ϊϊτρι χεπδ ΰεϊν αλρτι.
δν ςεμιν ραια 200,000 ωχμ εξςμδ, δν ραιψιν αλαιω ΰαμ μΰ ιεϊψ, ειλεμεϊ δωθη ωμδν ΰτριεϊ. ΰν λαψ ΰϊ πωΰψϊ ςμ λαιω, ιω μκ ξεωβ ΰιζδ ξλεπιεϊ ρΰμεο ξξω θεαεϊ ιω αλρσ βγεμ λζδ?...
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
ιω μι ξεωβ εηφι λι δϊλπεο δξχεψι διδ A3 ρτεψθαχ 1.8
ξφγ ωπι, χψερΰεαψιν ϊξιγ ξωλε ΰεϊι εϊξιγ διε πεηιν,
μλο μτπι ωΰπι ξημιθδ αΰετο ρετι ΰπι ξςγιτδ μαψψ λμ ΰετφιδ ΰτωψιϊ.
ξδ ωλο, φγχϊ μβαι δςπιιο ωλψβς ΰπι δλι πεθδ μλιεεο δθειεθδ.
ωεα, ιω τδ τΰχθεψ ωξΰεγ ςχψεπι ςαεψι - φψιλϊ γμχ.
ξωξς - ΰτιμε ςμ δαγμ χθο αιο RAV4 μFORESTER μX TRAIL μCR-V
ιςζεψ μι ξΰεγ ξΰεγ ξΰεγ μγςϊ.
A3 היא לא מכונית סאלון.
זו קומפקטית קטנה ויקרה שתכליתה האחת היא "יוקרה" ושופוני. לייף-סטייל עאלק.
היא באמת צפופה ולא נוחה - לא רק בהשוואה לקרוס-אובר, אלא גם בהשואה לגולף או לפוקוס או אפילו בהשוואה לקורולה.
הבדלים קטנים בין הג'יפונים? יש. המון. שוב -שאלה של טעם בלבד.
כנקודת מוצא - כל הג'יפונים עם גיר רציף זוללים דלק והגיר שלהם יתחמם בשטח תחת עומס. זה מוציא מהמשוואה את הניסאן, ההונדה, המיצובישי והסיטרואן ואת שני התאומים לבית ג'יפ.
קוריאנים את לא רוצה. גזענות מוטורית.
ואז מה נשאר?
סובארו, סוזוקי, טויוטה. עכשיו תני לי להכנס לראש שלך: לסובארו וסוזוקי יש תדמית עממית מדי? אז תקני טויוטה.
דרך אגב - רק בישראל טויוטה היא "מכונית יוקרתית" עאלק. בחו"ל מי שמוכרח יפנית ומחזיק מעצמו מתוחכם - נוסע דווקא בסובארו.
אבל טויוטה זה מה שרצית מלכתחילה. אז מה חיפשת כאן? חיזוקים?.....
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
δςψδ χθπδ μβαι φψιλϊ δγμχ - ΰμ ϊϊιιηρι μξδ ωλϊεα αγτι δξιγς ωμ διφψπιν.
αδπηδ ωμλεμν ξπεςιν γεξιν, ξςψλεϊ δπςδ γεξεϊ εξωχμ γεξδ - φψιλϊ δγμχ ϊμειδ αςιχψ αΰετι δπδιβδ ωμκ.
נמחקו כאן מספר תגובות מיותרות.
לשואלת: בפעם הבאה שתכני גולש בשמות, תיחסמי, ללא אזהרה נוספת.
סיכום מעט פשטני מצידי:
מתוך המועמדות שדרור ציין (פורסטר, גרנד ויטרה וראב 4), תא המטען של הפורסטר יהיה מעט יותר נוח לשימוש, לפחות כאשר רכב אחר חונה קרוב מאחוריו, כי הוא היחיד שהדלת האחורית שלו עולה למעלה, בניגוד לאחרים שפתיחה מלאה של הדלת האחורית דורשת מרחק גדול יותר מהרכב שמאחוריהם.
מהנסיון הצנוע שלי, מי שנכנס לשטח (ומבחינתי גם שבילים הם שטח, ולכן יש לי פורסטר, וידני) עלול להדבק ב"חיידק" ההוא, ולנסות להכנס למקומות קשים יותר למעבר (כי עם האוכל בא התיאבון...). מהבחינה הזאת עדיף הגרנד ויטרה, כי הוא היחיד עם הילוך כוח אמיתי.
פיני.
αψελιν δαΰιν μξεςγεο δβιξμΰιν...
דרור - אתה הראשון באשכול הזה, שהצביע, בצורה מדוייקת, על הפרופיל שהשואלת מייצגת ("הגברת הנחמדה הזו היא מייצגת נאמנה של פרופיל המשתמש הממוצע בכלים האלה").
שלחת אותה לקנות טיוטה ("טויוטה זה מה שרצית מלכתחילה. אז מה חיפשת כאן? חיזוקים?..... "), למרות שאף אחד פה לא המליץ על טיוטה.
ועכשיו אתה נופל, כמו האחרים, וממליץ על פורסטר כי יש לו גיר ידנירק אל תציעו לה להחליף לצמיגי MT
![]()
ωξψε ςμ χωψ