יש בעיה עם השנורקל כי הוא נותן לך אשלייה שאם המנוע עובד כשהוא טבול במים אז הכול בסדר, והוא נותן לך את האומץ להיכנס לעומקי מים שלא היית נכנס אליהם ללא שנורקל.
אז זהו, שזה לא נכון. הכול ממש לא בסדר. כל שאר המכלולים נמצאים בסיכון גבוה לחדירת מים אליהם והנזקים הם אמנם לא מיידיים, אבל בהחלט יכולים להיות עצומים.
מה שרצוי מאוד שתעשה זה לבדוק (ולחדש ע"פ הצורך) את השמנים והגריזים בכל מקום שהם נמצאים. יש מקומות שזה קל יחסית, כמו למשל בסרנים ובגיר. יש מקומות שזה פחות קל, כמו לגרז מכלולים שבאים עם פטמות גירוז, יש מקומות שזה קשה, כמו מיסבי הגלגלים הקדמיים, ויש מקומות שזה בלתי אפשרי בכלל, כמו למשל בצלבים ללא פיטמות גירוז או במיסבים של מותחני הרצועות.
ולמי יש כוח לעשות את כל זה בחזרה מהטיול במוצ"ש?
לאף אחד, ולכן הנזקים העתידיים הם כמעט ודאיים.
ויחד עם זאת, זה פאן גדול, ללא ספק, ואני כותב את זה למרות שכבר שילמתי בעבר מספר פעמים על השטויות האלה בהחלפת מכלולים פנימיים בגיר ובהחלפה סיטונאית של מיסבי גלגלים.
ωξψε ςμ χωψ