Close
ξφιβ ϊεφΰεϊ 1 ςγ 7 ξϊεκ 7
  1. #1

    αψιψϊ ξηγμ ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχεει ξιν ςξεχιν?

    שבת האחרונה שטח הדיונות מדרום ליער חדרה
    בני שחר ואני מגעים להתאמן בנהיגה בדיונות בשטח מגוון רחב של מכשולים חלקם חול וחלקם בוץ מבוצבץ בשטח די הרבה גיפים וטרקטורונים בהתחלה נסענו אחרי גימיני וטראנו וטיפסנו אחריהם אחרי זה אחרי זה אחרי שני סופות הנעילות זה כיף מארץ הכפים כל מה שהסופות עשו לא הייתה לי בעיה אפילו במקומות שנידרשה רגל כבדה על הגז עברנו לאט ובלי הרבה מאמץ

    פתאום הגיע לשטח שיירה של גיפים לכולם מכשרי קשר טיול מאורגן מאתר אחר, ובחרו לעלות מעלה מבוצבץ קשה במיוחד הגיפ המסוקס והמדוגם של המוביל עלה יפה אחריו גימיני נעול מלא ואחרי זה כמה כלים לא נעולים שבהתחלה לא הצליחו לעבור אבל כשבאו עם תנופה והמון גז אחד הצליח לטפס הטרופר עם הנעילות עלה באיטיות בלי מאמץ ללא הנעילות היה קשה ...

    באו להציץ לי מתחת למכסה ולראות איך זה שאני עובר את זה כל כך בקלות לאחר היכרות קלה הוזמנתי להצטרף לטיול ומחאר שאין לי מכשיר קשר ניקבע מקומי בשיירה אחרי המוביל...

    וכאן מתחילה הסאגה, בדרך חזרה ליער בחר המוביל את השביל המערבי הצמוד לפסי הרכבת, בהתחלה היו שלוליות בוץ שהרכבים עברו עם הרבה החלקות ופיפורים, ככל שהתקדמנו בשביל גדדלו השלוליות והעמיקו, אני סומך על המוביל שיודע מה הוא עושה הרי אני חדש בתחום , כמובן שהוא בדיזל עם שנורקל ואני בנזין בלי... אמנם אני הכי גבוה בשירה אבל בכל זאת...

    האסטרטגיה של המוביל היא לבוא ברייס איימים לשלולית דבר המייצר גל ענק של מים עד מעל הרכב... אני נכנס לשלולית לאט משולב בטורים גבוההים עוד שלולית ועוד שלולית עד שהגענו אבוי לאגם ממש שחוסם את הציר, בחיי צריך קאנו בכדי לצלוח לא גיפ, בצד האגם איזה עשרה גיפים כולל סופות שניסו לעבור את המכשול ביער מהצד בשלבי שקיעה שונים כולל סופה מדוגמת שהגדילה לעשות כמעט כל מה שרואים ממנה זה זוג הפנסים העליונים מעל קשת ההתהפכות כל כך מצטער שלא צילמתי אבל הייתי עסוק בלעשות במכנסיים מרוב פחד נסיונות החילוץ של הסופה על ידילאנד קרוזר לא צלחו ועכשיו המוביל שלנו נכנס ברייס ויוצא בשן והעיין מהאגם, עכשיו תורי המים עמוקים מאוד מעל גובה הגלגל החלטתי שאם אני בא לאט אני נשאר באמצע האגם, לחזור אני לא יכול כי מאחורי רכבים שמחכים לתורם לעבור באגם, בצד אי אפשר למה שם עמק הבכא בין האקליפטוסים פזורים נציגים של כל יצרני הגיפים המכובדים ביותר טרקטור הובא על מנת לחלץ את הקורבנות של האסון

    טוב אין ברירה תופס תאוצה גל ענק מכסה את הגיפ עד הגג וצולח את האגם בהצלחה עוצר מיד בצד הדרך מדומם ובכיל ורעדה מרים מכסה מנוע, הכל רטוב כולל המצבר פותח את הפילטר אויר נושם לרווחה הפילטר יבש אבל יש מעט מים בתחתית תא האויר... מוציא סמרטוטים מייבש הכל כולל המצבר ותא הפילטר, ומניע בפחד המנוע נשמע תקין בהתחלה קצת זייף בטורים נמוכים כנראה בגלל הרטיבות אבל אחרי כמה דקות התייבש וצלילו הערב חזר...

    אתמול הזמנתי שנורקל,

    אבל יש לי כמה שאלות
    1. מה הטיפולים שצריך אחרי שחייה במים עמוקים
    2. איך כדאי לנקות את הטינופת מתא המנוע במיוחד את האלטרנטור? קיטור זה טוב?

  2. #2
    ξπδμ
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    μεαΰο
    δεγςεϊ
    17,444

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    יש בעיה עם השנורקל כי הוא נותן לך אשלייה שאם המנוע עובד כשהוא טבול במים אז הכול בסדר, והוא נותן לך את האומץ להיכנס לעומקי מים שלא היית נכנס אליהם ללא שנורקל.

    אז זהו, שזה לא נכון. הכול ממש לא בסדר. כל שאר המכלולים נמצאים בסיכון גבוה לחדירת מים אליהם והנזקים הם אמנם לא מיידיים, אבל בהחלט יכולים להיות עצומים.
    מה שרצוי מאוד שתעשה זה לבדוק (ולחדש ע"פ הצורך) את השמנים והגריזים בכל מקום שהם נמצאים. יש מקומות שזה קל יחסית, כמו למשל בסרנים ובגיר. יש מקומות שזה פחות קל, כמו לגרז מכלולים שבאים עם פטמות גירוז, יש מקומות שזה קשה, כמו מיסבי הגלגלים הקדמיים, ויש מקומות שזה בלתי אפשרי בכלל, כמו למשל בצלבים ללא פיטמות גירוז או במיסבים של מותחני הרצועות.

    ולמי יש כוח לעשות את כל זה בחזרה מהטיול במוצ"ש?
    לאף אחד, ולכן הנזקים העתידיים הם כמעט ודאיים.

    ויחד עם זאת, זה פאן גדול, ללא ספק, ואני כותב את זה למרות שכבר שילמתי בעבר מספר פעמים על השטויות האלה בהחלפת מכלולים פנימיים בגיר ובהחלפה סיטונאית של מיסבי גלגלים.

  3. #3

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    [quote=γιππεζΰεψ ωθη;235610]
    δΰρθψθβιδ ωμ δξεαιμ διΰ μαεΰ αψιιρ ΰιιξιν μωμεμιϊ γαψ δξιιφψ βμ ςπχ ωμ ξιν ςγ ξςμ δψλα...
    quote]

    βν ΰπι ξωεβς αευ .
    ΰαμ μδϊρϊςψ μϊεκ ωμεμιϊ ωΰπι μΰ ξλιψ :roll:

    ΰεμι ΰεμι ζδ ωωχς μτπικ δωΰιψ ων ΰαο ( χθπδ )
    εΰμδ ωαΰε μημυ δπιηε μδν ξωθηιν ωμΰ ιϊμλμλε μδν δψβμιν :-D

    *****
    ΰιφιχ

  4. #4
    ηαψ ψωεν IlanHadar's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Oct 2005
    ξιχεν
    ΰι ων αωθη
    δεγςεϊ
    1,773

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    λξε ωηπο λϊα, δαςιδ δςιχψιϊ διΰ αγιτψπφιΰμιν εαβιψ, ΰν ςξγϊ ζξο ξδ μτπι ωπλπρϊ μξιν εδγιτψπφιΰμιν διε χψιν ΰζ δραιψεϊ ωδν δλπιρε ξιν πξελδ, ΰν πλπρϊ ΰηψι πριςδ εδν διε ηξιν ΰζ ζδ ριτεψ ΰηψ.

    μβαι δβιψ, λξε ωηπο λϊα, ΰν ΰϊδ αθεη ωπλπρε ξιν λγΰι μθτμ ξιγ.
    ιω ξψφγρ ςν ξφα ωθη ε 455 λ"ρ.
    δψλα δξθετω αςεμν ωβεψν μηιικ εμαμεϊ αξερκ λμ δζξο.

  5. #5

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    μωθεσ δλμ, ΰαμ δλμ! αξιν ξϊεχιν, εδψαδ. μΰ αμηυ βγεμ (ωμ βψπιχ) ωιτψευ ΰθξιν, ΰμΰ ςμ ιγι φιπεψ βιπδ. δαευ ξϊχωδ εχεψς ξηζιψι ωξο. δαευ πλπρ μλμ ξιπι ξχεξεϊ εηψιφιν ωμ ημχιν πςιν.
    μαγεχ ωξπιν (πχιιν εμΰ "θηιπδ" ΰτεψδ), μβψζ λμ τθξδ τπειδ, μψΰεϊ ΰϊ δβψιζ δξμελμκ ιεφΰ ςγ ωΰϊδ ψεΰδ βψιζ πχι (ΰαμ μΰ ΰϊ τθξεϊ δπιχεζ ωμ δαμξιν, ΰν μΰ ΰλτϊ μκ).
    εμΰθεν, μΰθεν, μΰθεν. βψιζ γιΰμχθψι αλμ χεπχθεψ εχεπχθεψ, λεμμ ηεθι δφϊδ. βψιζ γιΰμχθψι αΰθν ωμ δξτμβ (ΰν ιω). λκ ΰϊδ ϊδιδ ξελο ιεϊψ μτςν δαΰδ.

    ΰρσ.
    "scars are tattoos with better stories"
    ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
    δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008

  6. #6
    ηαψ ψωεν
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    ψξϊ ιωι
    δεγςεϊ
    3,328

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    ΰν μΰ ςφψϊ αϊεκ ωμεμιεϊ ςξεχεϊ ΰζ λξε ΰρσ- φιπεψ ξιιν
    ΰν πϊχςϊ /ωχςϊ /ςφψϊ ξριαδ λμωδι ξςμ βεαδ ηφι βμβμ - αγιχϊ ωξπιν αγιτψπφιΰμιν
    ςαψϊ ΰϊ ρσ δγμϊ - ωξπι θψπρτψ βιψ
    δΰμθψπθεψ ξξεχν ιηριϊ πξεκ ΰν λι ζδ μΰ ΰξεψ μδτψις με μξςθ δημτϊ ξιιραιν ξγι τςν - ωθιτδ ςν ξιιν πχιιν
    τϊη ιπιχϊ δΰειψ μμΰ ωπεψχμ δεΰ αξψεξι δλπσ δχγξιϊ φγ πδβ λκ ωπριςδ ΰιθιϊ εωχεμδ ϊςωδ μψεα ςαεγδ θεαδ ιεϊψ ξπδιβδ τψεςδ
    ξτρχ αεψψ δξφαιν ωμ δβιψ πξφΰ ςμ δβιψ αηευ αβεαδ ρσ δγμϊ εΰιπε ηριγ βγεμ ωμ ξιν ΰν λαψ τϊηε ΰεϊε :mrgreen:
    ιωψΰμ 20011 τιΰεγμιζν αδιϊβμξεϊε
    7 ξμιεο ςαγιν ωμ 7 ξωτηεϊ

  7. #7
    ηαψ ψωεν ofiredri's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Jan 2003
    ξιχεν
    California
    δεγςεϊ
    852

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψωξιν ξθιεμ αευ ιςψ ηγψδ αωαϊ ΰε ΰιζδ θιτεμιν φψικ μςωεϊ ΰηψι ηφιιϊ ξχε

    ςν ΰιζδ ψλα ΰϊδ ?
    αλμ ξχψδ ηωεα ξΰεγ μδβαιδ ΰϊ δπωξιν λγι ωμΰ ιλπρε ξιν γψλν μβιψ ε/ΰε μθψπρτψ .
    2003 Jeep Rubicon
    CU4WHLN

πεωΰιν γεξιν

  1. ψωξιν ψΰωεπιν ΰηψι χπιιϊ δδιμχρ
    ςμ ιγι ςξψι2 ατεψεν τεψεν θειθδ Toyota
    ϊβεαεϊ: 15
    ςγλεο ΰηψεο: 09-04-11, 12:42
  2. δβαδδ μβψπγ-ειθψδ ηγω ΰψεκ - ψωξιν μτπι-ΰηψι?
    ςμ ιγι eyalzo ατεψεν τεψεν ρεζεχι Suzuki
    ϊβεαεϊ: 27
    ςγλεο ΰηψεο: 31-12-09, 16:39
  3. ιω ηαψδ ωξϊΰψβπιν μθιεμ αωαϊ
    ςμ ιγι tal_96 ατεψεν τεψεν θιεμι β'ιτιν εωθη
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 28-12-06, 21:48
  4. ηζψϊι ξθιεμ γιεπδ ψΰωεο..[ψωξιν]
    ςμ ιγι 3Beni aroh ατεψεν τεψεν ρεζεχι Suzuki
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 27-10-06, 18:01
  5. δτςμδ ψΰωεπδ ΰηψι δψαδ ζξο - ξδ φψικ μςωεϊ
    ςμ ιγι ςιψΰ ατεψεν τεψεν β'ιτ ριχρ CJ
    ϊβεαεϊ: 16
    ςγλεο ΰηψεο: 09-03-04, 07:55

δψωΰεϊ τψρεν

  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν πεωΰιν ηγωιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν ϊβεαεϊ
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μφψσ χαφιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μςψεκ ΰϊ δεγςεϊικ
  •