Close
מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16
  1. #1
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל בעייה בסטרטר

    שלום לכולם

    הסיפור התחיל לפני כשבוע וחצי נכנסתי להניע את הסופה והרגשתי שהסטרטר מסתובב
    לאט מידי, לא יחסתי לזה הרבה חשיבות משום שהסופה עומדת רוב השבוע. לאחר נסיעה מבאר שבע לתל אביב עוד פעם הסטרטר איטי, בהתחלה האשמתי את הטעינה אך לאחר בדיקה בלי עומס(צרכנים) ולאחר מכן אם עומס בוטלה האפשרות של אלטרנטור לא תקין ועברתי למצבר, משום שהמצבר עדיין באחריות חשבתי לקחת ולהחליף אותו.

    אתמול (עוד לא החלפתי מצבר) ניסיתי להניע את הסופה.. וכלום אין סטרטר יש 12V
    בשעון הטעינה נורות החיווי עובדות וכו .. בדקתי את הממסר של הסטרטר, עובד, בדקתי מתחים בכל המקומות החיוניים, הכל טוב, אפילו לחבר ישירות מהמצבר לממסר של הסטרטר ניסיתי וכלום אין סטרטר, לכן בחוסר ברירה אחרת זחלתי מתחת לאוטו ופרקתי את ה"נבלה", על שולחן הניתוחים אם מצבר אחר לידי, ניסיתי להפעיל והפלא ופלא עובד, לאחר ניקוי פנימי קל
    (אם כבר פרקתי) החזרתי אותו לאוטו והוא עובד כמו חדש, מהר והעיקר מניע .

    השאלה המתבקשת היא האם לשלוח אותו לשיפוץ בכל מקרה (או לשפץ לבד אם אפשר), לקנות אחד ספר משופץ, או שמצבו כרגע טוב (עד כמה שאפשר) ולעזוב את זה.
    נ.ב. אני לא אוהב להתקע בלי יכולת להניע ולדחוף זה קשה (סופה סגורה ארוכה אם עוד הרבה ברזלים עליה והכי גרוע שכל זה בבאר שבע - "עיר הפשע והרשע" ככה שהיא תמיד צריכה לחזור למקומה).

    בכל מקרה תודה על הסבלנות (כן היתי צריך לפרוק את כל השבוע מעלי)

    דני

  2. #2
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל Re: בעייה בסטרטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי dambo
    והכי גרוע שכל זה בבאר שבע - "עיר הפשע והרשע" ככה שהיא תמיד צריכה לחזור למקומה).
    דווקא שווה לך להשאיר את הסטרטר בחוץ, עוד מכשול לגנבים :lol:
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  3. #3
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל

    אם הייתי יודע שזה יעזור גם את המנוע הייתי מוציא, אבל לא ניראה לי שמשהוא או מישהוא יעצרו מבעדם להכנס אלי הבייתה לקחת אותי עם המפתחות ולגרום לי להניע להם את הסופה וגם לאחל להם נסיעה טובה :cry: , אפילו לו 40KG גוש כלב כנעני ששוכב לי מתחת למיטה כל לילה.
    דני

  4. #4
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רחוק מכאן
    הודעות
    3,447

    ברירת מחדל

    אין פה סוגייה טכנית משמעותית, הכל עניין של כסף . . .

    כמו שאמרת, הרגשת שהסטרטר הולך ודועך (ואחרי ניקוי קל הוא כמו חדש), לכן סביר להניח שגם פעם הבאה תרגיש אותו דועך, ותוכל להתכונן לזה.

    אם אתה חייב ראש שקט, אז תשקיע את הכמה מאות שקלים, תקנה סטרטר משופץ/חדש, ואת שלך תשמור כספייר בג'יפ.
    שוב, זה רק עניין של כסף . . .
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  5. #5
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל

    תודה
    ציפיתי לתשובה הזו כי האמת שזה בדיוק מה שחשבתי לעשות אז אם למישהו יש מושג איפה (באיזור הדרום) והעיקר כמה סטרטר משופץ/חדש אמור לעלות אני אשמח לדעת.
    דני

  6. #6
    חבר רשום שחר-סופה's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    אריאל
    הודעות
    1,380

    ברירת מחדל

    דני,
    לא ברור לי איזה פירוק בצעת של הסטרטר עצמו ומה ניקית ?
    התופעה של " סטרטר איטי " מוכרת לי מהסופה והיא נובעת מפחמים גמורים / עוגן שחוק.
    שיפוץ סטרטר בסביבות ה 300 שקל.
    אישית , לא הייתי סומך כל כך על " הניקוי " שביצעת לו , ' צפה פגיעה ' בקרוב =
    התקלה עלולה לחזור.... :? או שלא וניקוי זה באמת מה שהיה נחוץ/נדרש.
    אגב , בן כמה הסטרטר ?

    שחר.
    נבדוק את המעלה, אם אפשר לעלות ...עולים. ואם לא , אז גם עולים...
    GMC JIMMY V8 5.7 - ONE LIFE ONE CHANCE

  7. #7
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל

    שחר,
    אישית גם אני לא ממש סומך על הניקוי שעשיתי משום שכמו שכתבתי כאשר ניסיתי להפעיל את הסטרטר על השולחן בבית הוא עבד ולכן סרבתי לפרקו לחלוטין.

    הרכב הוא שנת 98 אבל על הסטרטר יש מדבקה שמעידה כנראה על שיפוץ ב 2001 (הרכב יוצא משטרה).

    בקיצור אני בשאיפה כרגע לקנות אחד משופץ ולהחזיקו כרגע כספר ברכב.
    תודה
    דני

  8. #8
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל

    מאוד יכול להיות שהבעיה היא בעיית מגעים ולא בעית סטרטר.

    פירוק והרכבה "חידשו" את המגעים.

    עם התקלה חוזרת כדי לנסות למדוד (בזמן שהסטרטר מופעל) את המתח שהסטרטר מקבל ואת המתח שהמצבר מוציא, כך תדע עם הבעיה במצבר (מתח נמוך של המצבר), בסטרטר או מפל מתח גדול על החיבורים.

  9. #9
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל

    מדידת המתח שהסטרטר מקבל צריכה להעשות כאשר המינוס של המודד מחובר לגוף הסטרטר והפלוס לבורג של חוט הפלוס העבה שמגיע לסטרטר.

    מדידת מתח המצבר צריכה להעשות בין שני קוטבי המצבר (לא נעלי הכבל לפעמים מפל המתח הוא בחיבור בין הנעל לכבל).

    אם יש הפרש מתח של 2 וולט ומעלה הייתי מתחיל לחפש איפוא יש חיבור לא טוב (2 וולט זו שליפה מהמותן אם למישהוא יש מספר אחר מניסיון הוא מוזמן להגיב).

  10. #10
    חבר רשום שחר-סופה's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    אריאל
    הודעות
    1,380

    ברירת מחדל

    דני,
    O.K, " בקיצור אני בשאיפה כרגע לקנות אחד משופץ ולהחזיקו כרגע כספר ברכב. "

    כאן אני בדעה אחידה עם זאביק ,זה הדבר הכי טוב לטעמי אם אין לך בעיית מזומנים זמינה ....

    ערן, מנסיון שלי...הבעיה בסטרטר לא במגעים.
    חשבתי תחילה באמת שיכול להיות מאד שזהו הפיקוד של הסטרטר
    (היכן שממוקם המוט עם המזלג בקצהו ושמתחבר לפחית עם מגרעת ברזל)
    אך פסלתי את זה לאחר שקראתי שוב את תאור התקלה של דני.
    אם הפיקוד היה הולך,היה לו רק רעש של נקישות במתן סטרטר.
    זו דעתי...
    נראה כמה זמן זה יחזיק...אני מקווה שדני יעדכן.

    שחר.
    נבדוק את המעלה, אם אפשר לעלות ...עולים. ואם לא , אז גם עולים...
    GMC JIMMY V8 5.7 - ONE LIFE ONE CHANCE

  11. #11
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל

    ערן,

    הדברים הראשונים שבדקתי ברגע שהסטרטר האט את הקצב היו מפלי מתח על הכבלים,את כל הכבלים אצלי ברכב שאמורים לספק זרם גבוה החלפתי בכבל ריתוך 25 ואת כל הצרכנים הכבדים(אורות, מזגן*3 ועוד שאני כבר לא זוכר) חיברתי דרך ממסרים עקב טענה של מישהו שאמור היה להבין במזגנים ש"קלאץ המדחס הלך" והמתח שמגיע אליו הוא בסדר (10V) לאחר הפעלת המזגן מפל המתח על הכבל שמספק זרם לקופסת הפיוזים והממסרים היה בערך 2V לפי דעתי ועובדתית ברכב מפל המתח על הכבלים האלו הוא לא יותר מכמה עשרות מיליוולטים וזה בצריכת זרם גבוה (מזגן, אורות, מצית וכו...), הסיבה שהמתח יורד בהנעה היא המצבר עצמו עקב צריכת הזרם הענקית, (100A-200A) של הסטרטר, המתח עד כמה שאני יודע גם אז לא אמור לרדת מתחת ל 11V בזמן ההנעה.

    בקיצור יכול להיות שאתה צודק כי כאשר הרכבתי חזרה את הסטרטר באמת ניקתי אם מברשת פלדה את שטח המגע שלו עם המנוע, אבל זה עדיין לא מסביר לי את האטת הקצב שלו במשך השבוע בעיקר שהאטת הקצב לא היתה מלווה בירידת מתח גדולה יותר בהנעה.

    אגב מדחס המזגן עדין עובד מעולה כשנה וחצי אחרי האבחנה של "איש המזגנים".

    בכל מקרה תודה
    דני

  12. #12
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל

    דני

    על חיבור מסוים, נניך נעל כבל בעל התנגדות (עקב מגה לא טוב) של 0.02 אוהם יפול 0.2V עבור עומס של 10A (הדלקה של אורות הרכב לדוגמה) ו 2V עבור סטרטר (100A), מה שאני בא להגיד שמפלי המתח שיכולים להתקיים בזמן הפעלת סטרטר גדולים בהרבה ממפלי המתח בזמן עבודה רגילה של העומסים "הכבדים" האחרים.

    מעבר לכך, בגדול הזמן היחידי (מלבד הפעלת כננת) שבו חיבור מצבר לא טוב יבוא לידי ביטוי הוא בזמן שהמנוע לא עובד (לדוגמה סטרטר, הפעלת אורות ללא מנוע וכדומה), בשאר הזמן רוב עם לא כל החשמל מסופק ע"י האלטרנטור. כמובן שמצב כזה יוביל לטעינת מצבר לקויה (חלקית\איטית) שתחריף את הבעיה.

    קוריוז - לחבר היתה בעיה בהתנעה ששיגעה אותנו במשך יומים בטיול, חיבור כבלים לפעמים עוזר ולפעמים לא ושאר שטויות, בסוף התברר (לאחר מעבר על כבלי מינוס, כולל פתיחת וסגירת הברגים לשם חידוש מגע, ניקוי קטבים ונעלי כבל ולבסוף החלפת מצבר בדרך חזרה הביתה) שכבל הפלוס ש"יצוק" בתוך נעל הכבל של המצבר "איבד את איכות החיבור" לנעל הכבל.

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל

    נניך=נניח
    מגה=מגע
    עם=אם

  14. #14
    חבר רשום dambo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    Tel- Aviv
    הודעות
    31

    ברירת מחדל

    ערן

    בין הדברים הראשונים שבדקתי היו מגעי הכבלים בגלל שכבר אמרתי שכבר היתה לי בעיה דומה הבעייה היא שכבל אספקת הזרם לסטרטר הוא נפרד משאר כבלי אספקת הזרם לרכב, חוץ מהאפס ששם אמרתי יכול להיות שאתה צודק כי באמת ניקיתי את שטח המגע של הסטרטר אם גוף המנוע,
    אגב בשביל להאשים את הכבלים או את המגעים לא צריך בכלל לבדוק מתחים, מספיק שתשים עליו את היד ואם הוא מתחמם מעבר לתחום נורמלי כלשהוא (כמו שאמרת שאצל חבר נעל הכבל שעל המצבר רותכה למצבר בגלל חום) אז משהו לא תקין.
    בקיצור הלוואי שאתה צודק וזו רק בעיית מגעים הרבה יותר זול לתקן את זה מאשר לשפץ או לקנות סטרטר.

    תודה, דני.

  15. #15

    ברירת מחדל

    אם תחליט לשפץ סטרטר (לדעתי, לקנות אחד תקין יעלה לך יותר מ 300 ש"ח) ותוכל להגיע למרכז, יש חשמלאי מומלץ (בכל אופן, על ידי) בצומת סגולה בפתח תקוה.
    עבור +- 300 ש"ח הוא שיפץ בעבר שני סטרטרים (ברכבי שונים כמובן) והייתי מאוד מרוצה.

    אביגדור

  16. #16

    ברירת מחדל

    אבי נמרוד מחברת אלקטריק סטרט בטל' 058850009 עובד באזור הדרום. יעלה לך שיחת טלפון. יש אחריות על המוצר, הרכבה עליך.
    בברכה,
    טכנית, את מצב הפחמים ניתן לראות כאשר מפרקים את המתנע, פחמים שחוקים ועוגן מפוייח גורמים לצריכת זרם גבוהה. מגען (סונולואיד) ישן ושרוף בהחלט לא מספק זרם אופטימלי. יכול להיות שהמיסב בראש המתנע גמור ולכן המתנע מתחכך עם הבית וכולי וכולי וכולי.

נושאים דומים

  1. קבל החשמל בסטרטר
    על ידי עודד הראל בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 13-08-07, 20:37
  2. כמה שניים יש בסטרטר ??
    על ידי יצחק בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 08-08-05, 01:55
  3. חיבורי חשמל בסטרטר
    על ידי haloy בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 02-03-05, 12:41
  4. בעייה בסטרטר
    על ידי mushkina בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 04-02-05, 14:56
  5. בעיות חוזרות בסטרטר
    על ידי יצחק בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 07-08-04, 18:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •