Close
Results 1 to 8 of 8
  1. #1

    Default שאלה כללית על קלאצ'

    לא הצלחתי להבין האם הקלאצ' נמצא בתוך נוזל או באויר???
    כלומר האם השמן מנוע גם לשם??? או שמא שמן גיר??? או כלום
    ידוע לי שיש רכבים ששמן הגיר הוא גם שמן המנוע
    :shock:

  2. #2

    Default

    הרכב המדובר הוא סמוראי אבל אני מניח שזה נכון לגבי כולם

  3. #3
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    ברוב רובם של הרכבים יש קלאץ' יבש אבל יש למיטב ידיעתי יש גם רכבים עם קלאץ' רטוב (לא יצא לי לראות קלאץ' כזה). בכל מקרה, אצלך בסמוראי יש כמובן את קלאץ' יבש.

    תוכל לקרוא הסבר מעולה על הקלאץ' פה.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    הוד השרון
    Posts
    570

    Default

    תודה רבה על התשובה
    את צורת העבודה הבנתי מקודם
    אבל לא הבנתי אם יש שם נוזל או אויר
    אם אני לא טועה בסופה יש קלאצ' הידרואלי
    תקנו אותי אם אני טועה

  5. #5
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default

    אויר, הפרדה ע"י מזלג כמו בסיקס ולא ע"י בוכנה הידראולית כמו בסופה.
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  6. #6

    Default

    רק להבהרת התשובה של הבולדוג:
    יש את מנגנון ההפרדה והוא יכול להיות מופעל הידראולית, כבל, או מערכת מנופים, וזה מה שמפריד את המצמד.
    יש את המצמד, ובסמוראי הוא יבש, כלומר באוויר. הרוב המוחלט (או כל, לא ידוע לי על מכוניות עם מצמד רטוב, יתכן ויש, נדירות יחסית) של המכוניות והג'יפים באים עם מצמד יבש.
    באופנועים, יפניים בעיקר, יש מצמדים רטובים, טבולים בשמן הגיר והמנוע, ובהם יש גם מספר גדול של דיסקים, לא דיסק אחד, להגברת החיכוך.
    יש אגב, באותה שיטה, גם בלמים טבולים בשמן, רואים את זה הרבה בטרקטורים.

  7. #7

    Default

    ואם כבר מדברים על מצמדים אז מעניין לציין שיש גם ,בטרקטורים, מצמדים יבשים שמגיעים עם שתי דיסקיות חיכוך:

    הראשונה, לטובת הפרדת הגיר מהמנוע, ואותה מתפעלים עם החצי הראשון של לחיצת דוושת המצמד, והשנייה, לטובת הפרדת הPTO - ה (Power Take Off) -הציר שנותן כוח לכלים חיצוניים כגון מתחחת, מכסחת וכו', מהמנוע, ואותה מתפעלים עם סוף מהלך דוושת המצמד.

  8. #8
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    זהו חנן. הזיכרון שלי ממצמדים רטובים מגיע מאופנועים. ברכבים, אם כך, אני חושב שאין מצמדים יבשים.

    אורי טל
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

Similar Threads

  1. שאלה כללית - מוטות פיתול
    By ELKABETS in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 4
    Last Post: 09-05-11, 20:20
  2. שאלה כללית לגבי פאן-קלאץ'
    By zapzapzap in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 04-10-07, 22:42
  3. שאלה כללית על סמוראי
    By DooM3 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 1
    Last Post: 26-12-06, 11:35
  4. שאלה כללית בנושא רדיאטור
    By גיל51 in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 3
    Last Post: 11-05-03, 21:27

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •