Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21
  1. #1
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    היצרן קבע אורך של פיקה - 374/375 מ"מ

    המשפר ייצר אורך של פיקה - 360מ"מ

    מה זה אומר ? איך זה משפיע ?

    תודה

    אמיר
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  2. #2
    חבר רשום itay's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    1,260

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    Quote Originally Posted by GodsFather View Post
    היצרן קבע אורך של פיקה - 374/375 מ"מ

    המשפר ייצר אורך של פיקה - 360מ"מ

    מה זה אומר ? איך זה משפיע ?

    תודה

    אמיר
    הבחור טעה במידות....
    המידות הן :

    סטנדרט - 37.5 מ"מ לבין 37.4 מ"מ
    משופר - 36 מ"מ.

    איתי

  3. #3
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    Quote Originally Posted by itay View Post
    הבחור טעה במידות....
    המידות הן :

    סטנדרט - 37.5 מ"מ לבין 37.4 מ"מ
    משופר - 36 מ"מ.

    איתי


    לרגע חשבנו שמדובר בקמשאפט של אניית מטען...

  4. #4
    חבר רשום itay's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    1,260

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    Quote Originally Posted by kobiarava View Post
    לרגע חשבנו שמדובר בקמשאפט של אניית מטען...
    סליחה על הבלבול, מדובר על קאמשאפט של סמוראי. איתכם הסליחה!

  5. #5
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    זה לא משנה של איזה מנוע זה , אם כי נכון, מדובר בבלבול קטן

    עכשיו אפשר לקבל תשובה ? מה ההשפעה או איך זה עובד ?

    תודה

    אמיר
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  6. #6

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    שיפור זה דבר יחסי
    ושיפור לא חייב לעשות את המנוע חזק יותר .
    ושיפור לא חייב להיות מה שהנהג מרגיש בנסיעה .
    בדרך כלל שינוי כזה מחייב עוד מספר שינויים במערכות נוספות ( כמו שינוי טימניג )

    זה יכול לשפר עבודת סרק של המנוע .
    זה יכול לשפר תצרוכת דלק
    זה יכול לשנות את עקומת המומנט \ הספק של המנוע .

    ולפעמים זה גם יכול להזיק .

    איציק

  7. #7
    חבר רשום OFF-RoaD's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Haifa, Israel
    Posts
    2,580

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    אני חושב שאמיר שואל איך, לעזאזל השיפור קורה? מה בדיוק קורה במנוע שגורם/לא לשיפור?

    עד כמה שאני מבין את זה, כשמשפרים גל זיזים בעצם גורמים לשסתומים להיפתח יותר, וכך נכנסים לבוכנה יותר דלק-אויר, ומשם זה כבר ברור.

  8. #8

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    אני לא יודע או יותר נכון אני חושב לעצמי מאיפה להתחיל הסבר מורכב ומסובך ולעשות אותו
    הסבר למתחילים :roll: :roll:

    במנוע שריפה פנימי האויר שנכנס ,הדלק שמוסיפים לאויר . והתערובת ( אויר דלק שנדחסת )
    הפיצוץ יוצר אנרגיה שדוחף את הבוכנה ... טלטל ... גל ארוכבה .. והחוצה לגלגים .

    עד כאן פשוט בסיסי וזה עובד .
    אבל האויר שנכנס מוגבל בזמן הכניסה .
    האויר שיוצא מוגבל בזמן היציאה .
    יש כמה מקומות בתהליך זרימת הגזים ( אויר = גזים )
    שבהם יש חפיפה וערבוב בין הגזים לפני השריפה
    לגזים לאחר השריפה .
    לגזים יש תכונה שהם זורמים הם מושכים אחריהם עוד גזים ( יוצרים ואקום )
    ובצורה כזאת הם משבשים \ או משפרים את התערובת .

    לבוכנה ולחלל השריפה שדוחס את הגזים יש תפקיד חשוב ביותר בערבול התערבות
    בפיצוץ שמתרחש בחלל השריפה יש כמה מוקדים .( משתדלים שיהיה מוקד אחד מרכזי )
    אבל זה ממש קשה ולא נשלט בכל תחום עבודת המנוע .
    כאשר יש יותר ממוקד פיצוץ אחד .
    או כאשר הפיצוץ אינו מושלם .
    נשארים גזים נפיצים במערכת (שמשבשים את המשך התהליך ) .
    נשארים גזים שרופים במערכת ( שמשבשים את המשך התהליך )

    יש עוד גורמים רבים שכל אחד הוא עולם שלם של יתרונות ובעיות .
    מה שברור לכל מי שרוצה לשפר ( או יותר נכון לשנות את אופי המנוע )
    זה שכל שינוי בכמות האויר שנכנס למנוע יגרור לתגובה ושינוי בתגובות המנוע .
    אחד המקומות שהמנוע מגיב באופן ברור . הוא שינוי בגובה הפיקות . ( וגם קל יחסית לביצוע ).
    להוסיף לפיקה קשה ומסוכן ( כי אתה מסתכן בפגיעה של השסתום בבוכנה )
    להוריד קל מאד

    והנה יש לך שינוי קל באופי המנוע .
    עד כמה זה שאתה רוצה ?
    נדרש דינמומטר וקדימה לניסוי .

    איציק

  9. #9
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    תודה על ההסבר על איך הדברים עובדים. עכשיו איך למעשה הורדה מהפיקה, כפי שציינתי בתחילת השירשור, משפיעה ? האם זה אומר שנכנס יותר או פחות וממה ? ואיך זה בא לידי ביטוי בביצוע המנוע ?
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  10. #10

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    Quote Originally Posted by איציק - 4X6ZH View Post
    נדרש דינמומטר וקדימה לניסוי .

    איציק
    זה על בסיס ניסוי ונסיון בלבד

  11. #11
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    כלומר לא ניתן לדעת מה ההשפעה של קיצור הפיקות עד שלא מסיימים הרכבה ?
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  12. #12
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    אני לא מבין משהו אמיר. יש לך קאמשאפט עם נתונים אחרים? אתה יודע שקאמשאפטים לא צומחים על עצים או נוצרים יש מאין, מי שייצר אותם עושה נסיונות. זה לא שמישהו קם בבוקר ואמר לעצמו "טוב היום נוריד 3 מ"מ מהגל זיזים ונעשה את הגל יותר נמשך" כל קאמשאפט מיועד למטרה מסויימת, המטרה הזו מפורסמת ע"י יצרן הגל. אני למשל קניתי גל זיזים לV8 שלי שגורם למנוע לתת מומנט בסל"ד נמוך. יש כאלו שמיועדים לתת כ"ס למשל בסל"ד גבוה. יש כל מיני אפשרויות ואני מבטיח לך שהיצרן לא מסתיר אותן. אם יש לך גל זיזים עלום כלשהו שאתה לא יודע מי ייצר והוא לא סטוק אז אולי יש טעם בשאלה שלך אבל גם אז פותחים גוגל ומחפשים גל זיזים דומה עם נתונים דומים למנוע ורואים מה הוא עושה. קרוב לוודאי ששלך יעשה עבודה דומה או זהה.

  13. #13
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    כן ,קניתי מJZUK את הגל זיזים שהוא הביא. זה גל זיזים שאמור לתת יותר מומנט בסלד טיפה מעל סרק ( כי בסרק אין מומנט למעשה ? ) עד 5200 , כלומר בדיוק ברצועה הבעייתית בסמוראי. כאילו להחיות את המנוע האנמי.

    אני פשוט תוהה איך זה מתבצע.

    בדקתי גודל פיקה וראיתי שנתוני היצרן (ספר שיש לאיתי) הם 374-5 ואילו גודל הפיקה במשופר הוא 360 ולכן אני תוהה איך דברים עובדים, איך זה משפיע, איך זה עובד. לא שאלתי איך אני משפר מנוע אלא איך ההחלפה הזו ובה הקיצור בגודל הפיקה מבצעים את השיפור שהיצרן מתיימר לו. וכן, איך גל הזיזים עובד בשונה מהמקורי. אני מסיק שמדובר במהלך יותר קצר של הפיקה אבל מכאן ועד להשפעה על הביצוע, לא הבנתי איך. זה הכל.

    ממה שאני יודע מהיצרן ( שלח לי מייל) , זה משנה את התזמון ולא את הגובה... עכשיו אני מבולבל
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  14. #14

    Exclamation תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    גל הזיזים הזה שונה לא רק בגובה הפיקות .
    כנראה שהוא שונה גם הזוית הפתיחה והסגירה של השסתומים ( ביחס לגל הארכובה ) .
    וגם בחפיפת השסתומים .

    חפש דיאגרמה אינדקטורית של המנוע \ גל הזיזים שם תראה את זה .

    בגלל שזוית חפיפת השסתומים שונתה יש מצב שהשסתום יפגע בבוכנה .כדי למנוע מצב זה
    וכדי לאפשר מצב חפיפת שסתומים ארוך יותר ( כמשפט חם ) .
    מורידים גובה לפיקה .

    בדרך כלל מנוע כזה יהיה לא יציב בסרכק ( לא חייב )

    איציק

  15. #15
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    אם אני מבין נכון אז יש בגדול 2 אפשרויות (וכמובן שילוב של שתיהן), פתיחה יותר ארוכה (זמן) של השסתום או פתיחה יותר עמוקה (אורך) של השסתום. אני מניח שהסיבה שכמו שאיציק כתב, הסיבה שהשסתום נפתח לאורך קצר יותר היא בגלל שהוא נפתח לזמן גדול יותר אז כדי שלא להגיע למצב שהבוכנה בנקודה מתה עליונה והשסתום פתוח לגמרי במלא אורכו, הוא פתוח לא במלוא אורכו אבל כן לזמן רב יותר.
    מצד שני, אולי זה בדיוק ההפך, פחות מהלך שסתום ופחות זמן פתיחה אבל אז לא ברור לי כל כך אם זה שיפור או גריעה מהכוח שיש למנוע.

    תנסה ותראה מה התוצאות, אם אתה יכול לעשות מבחן השוואתי זה בכלל יהיה סבבה.

  16. #16

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    למי שרוצה להתעמק בנושא ובעברית

    http://forum.bgu.co.il/index.php?act...=post&id=65121

    איציק

  17. #17
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    תודה על ההסברים.

    אנסה ואדווח, זה יקח כמה שבועות עד ליישום, אבל לפחות אני מקבל קצת מושג לבנתיים.

    ניסוי דינמומטר לפני ואחרי יהיה יקר בשבילי. אני אדווח על האחרי ואולי גם אלך לדינמו של יובל מלמד.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  18. #18
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    באותה הזדמנות כנראה ששוה לך לעשות טיימינג למנוע. אתה בכל מקרה, עד כמה שאני יודע, צריך לפרק את הטיימינג ולעשות אותו מחדש.

  19. #19
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,503

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    הטיימינג חדש אצלי, אז אני לא יודע כמה זה רלוונטי, תודה בכל מקרה.

    מבדיקה עם היצרן (שוב מייל) רק קידום ההצתה צריך להשתנות במקרה של הקאמשפט שלו/י לצורך התאמה.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  20. #20

    Default תגובה להודעה: שינויים בגל זיזים (קאמשפט) - מה זה אומר ?

    אמיר אתה מתכוון ליובל מלמד מחיפה?זה שיש לו מכון קרב' ובונה באגים מטורפים?אם כן מסור לו ד"ש מיהודה בעליו של הסמוראי הלבן..לשעבר..
    מדלג בקלילות עם עז ההרים שלי!

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. קאמשפט ״קר״ והדרס... ממש סיפור להחליף?
    By שגיא S in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 9
    Last Post: 02-03-11, 10:58
  2. קאמשפט וליפטרים לסופה חדש באריזה אפשרות להחליף
    By jeep4.2 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 12-06-08, 00:24
  3. ראש מנוע סופה כולל קאמשפט וליפטירים באריזה חדש
    By jeep4.2 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 03-05-08, 12:20
  4. קאמשפט וליפטירים לסופה חדש באריזה 750שח
    By jeep4.2 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 12-03-08, 01:23
  5. קאמשפט וליפטרים חדשים באריזה לסופה
    By jeep4.2 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 26-01-08, 18:50

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •