אם אתה יכול להקליט ולהשמיע דרך יוטוב יהיה נוח.
אולי המרימים נתפסו עם ג'יפה שהמנוע עמד הרבה זמן. מאמין שפלאשינג איכותי למנוע אולי יעזור (ואולי לא).
הנעתי היום את הסיקס אחרי כמה שנים טובות של "להיות בית גידול לעכבישים"....
המנוע עבד יחסית יפה מאוד, אך לאחר כ-10/15 דק' של עבודה החלו נקישות, בהתחלה בודדות כאילו הפאן נוגע במשהו ולאחר כמה דק' נקישות ממש בקצב מהיר לפי הסל"ד.
אין עשן/ריח מוזר, לחץ שמן תקין, חום מנוע תקין. אין שמן במים, (או מים בשמן).
לפני ההנעה נבדק שמן/מים והיה בכמות הרצויה.
מה עלול להיות מקור הנקישות?
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
אם אתה יכול להקליט ולהשמיע דרך יוטוב יהיה נוח.
אולי המרימים נתפסו עם ג'יפה שהמנוע עמד הרבה זמן. מאמין שפלאשינג איכותי למנוע אולי יעזור (ואולי לא).
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
או קיי אז ככה:
הפאן לא נודע בכלום. לאחר מס' התייעצויות הוחלט ללכת לכיוון של מרימים, מה שאומר פלאש והחלפת שמן.
ביצעתי פלאשינג, החלפתי שמן ואפילו שמתי תוסף. לאחר ההחלפה הנעתי, המנוע עבד ולאחר כ-10 דק' הנקישות התחילו להעלם בהדרגה עד שהמנוע הגיע לפעולה חלקה ויפה........... למשך 20 דקות.
אז אותן נקישות חזרו, בדיוק לאותו מצב.....
יכול להיות שפשוט הרבה לכלוך/בוצה/חלודה/פיח/לא יודע מה תופס את המרימים?
האם מישהו התנסה במשהו דומה?
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
ואיך לתמודד? יכול להיות שככל שהמנוע יעבוד הן יעלמו? או שאני תמים?
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
הייתי פותח מכסה שסתומים, ובודק מה המצב שם. כמה ג'יפה יש, ובעיקר, בזמן שהמנוע עובד, האם מגיע שמן דרך כל המקלות.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
מכסה שסתומים נפתח, העסק שם לא מאוד מלוכלך אבל מאוד יבש.....!
כמו כן לחץ שמן 0 (אבל לא בטוח השהעון תקין).
שלב הבא - פירוק קארטר, שטיפה טובה והחזרה. שוב שמן חדש, ואז נראה.
יכול להיות שהמשאבת שמן מוצפת בטינופת...
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
לא יכול להיות אלא בטוח
הרשת הקטנה במשאבה סתומה
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
אם אתה פותח את העסק, תעשה בדיקת תקינות למשאבת השמן, ואם צריך תחליף אותה בחדשה. המשאבות האלה נשחקות, וייתכן שהגיע זמנה.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
תנסה להעביר לחץ אויר חזק במעברי שמן,
ואפילו ספריי ניקוי קרבורטורים שיימיס את כל הבוצה.
חז"ל
"במקומך יושיבוך, משלך יתנו לך, ואין איש נוגע ממה ששיך לחברו."
או קיי:
היום פירקתי קארטר. הקארטר נראה יחסית נקי, מה שראיתי במבט ראשון זה את הצינור שאליו מחוברת הצלחת עם הרשתית קצת רופף, מה שהעלה חשד מיידי שהמשאבה יונקת משם אויר במקום שמן מהתחתית (הצינור מתחבר למשאבה מעל מפלס השמן שבקארטר.
לאחר שטיפה, הכל הוחזר למקום עם ווידוא הידוק טוב של הצינור למשאבה עצמה. סגרתי הכל, שמן חדש ו---התנעה.
למרבה האכזבה, עדיין לחץ שמן 0 (שעון מכאני). מנורת ביקורת על היוניט, האור "מגמגם" בסל"ד נמוך ודלוק קבוע בסל"ד גבוה. פתיחת בורג היוניט- כמעט ולא מגיע שמן.
משאבת שמן הלכה? זה הכיוון כרגע, דעתכם....
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
פילטר שמן החלפת ?
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
ברור...
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
לפי מה שכתבת ,אתה בבעיה .
שמן לא הגיע למנוע כנראה פרצת מיסב בגל הארכובה .
1-פתח אגן שמן ,
2-בדוק מיסבים .
3-פרק משאבת שמן .
4-בדוק מרווח גג"ש.
5-ציר משאבה .
6-ואני מקווה שנשאר לך מנוע ,לפי תאור זמן העבודה ללא שמן ,אתה בבעיה .
השור הזועם8)
נבדקה קומפרסיה (מצוין), ומלבד הנקישה מהשסתומים אין שום בעיה אחרת, לא עשן, לא צבע, לא רעש, לא ריח....
המנוע עובד עגול ויפה, רק נקישה מהמרימים.
(-; ...לא חשוב מה אומרים, חשוב מי אומר את זה...
איזה התנגדות משתנה? ברגע שיש לחץ שמן, היוניט החשמלי סוגר מעגל. המעגל הזה מפעיל את הטיימר של הצ'וק החשמלי, וגם את הפיקוד לחימום החשמלי של הסעפת.
בתחילת השרשור רשמת שלחץ השמן תקין, בהמשך השרשור אתה רושם שלחץ השמן אפס. מה אנחנו אמורים להבין מזה?
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
במקור ישנם שני חיישני לחץ שמן. אחד, כאמור, להפעלת הצ'וק וחימום הסעפת והשני לשעון לחץ שמן.
לפני שאתה ממשיך בבדיקות תרכיב שעון לחץ שמן מכני אמין ומדוייק או לפחות תבדוק עם שעון כזה חיצונית.
1. אם תפתח את יוניט הלחץ מהצורה שמופיעה בתמונה תגלה בפנים סוג של פוטנציומטר (נגד משתנה) שמורכב מסליל ומעיין זרוע שנעה אליו, להבנתי מדובר בנגד משתנה שכנראה במקור היה מחובר לשעון לחץ חשמלי, אצלי בג'יפ היוניט היה מנותק וכאשר חיברתי אתו למנורה היא התחילה לשנות את עוצמת האור כתלות בסל"ד, לאחר שפירקתי אתו לחתיכות והבנתי את הרעיון הרכבתי יוניט לחץ שמן רגיל שמתנהג כמתג ON/OFF ואז המנורה התחילה לעבוד בצורה תקינה.
2. בתוך הצ'וק החשמלי אין "טיימר" אלה פשוט חוט להט, ברגע שהוא מתחמם הוא גם מחמם קפיץ פיתול (עשוי B-METAL) שמסובב את הפרפר של הצ'וק, כל עוד המנוע עובד החוט נשאר חם, המנגנון מתקרר רק אחרי שמכבים את המנוע וכך הוא דורך שוב את פרפר הצ'וק....
לפי דעתי במקור הצ'וק החשמלי פשוט אמור להיות מחובר להדק ה(+) של הכוהל וכך הצ'וק מתחיל להתחמם ולהיפתח בהדרגה מרגע שמנעים את המנוע.
בהצלחה
חן
עצלנות היא מחלה חשוכת מרפא....
שמרו על קשר