המתלים שלו "קצת" בעייתיים. לא בתצורת ONE LINK אלא בשל כך שהוא השתמש במיסב קצה ולא במיסב ייעודי (שעולה בסביבות ה250 דולר בארה"ב).
זה מה שאתה רוצה? כזו באגי?
זה בהחלט אחד הפרויקטים הכי יצירתיים ויפים שראיתי:
http://www.pirate4x4.com/forum/showt...ht=honda+power
הבחור תותח.
מעניין מה רמת העבירות של הצעצוע הזה![]()
המתלים שלו "קצת" בעייתיים. לא בתצורת ONE LINK אלא בשל כך שהוא השתמש במיסב קצה ולא במיסב ייעודי (שעולה בסביבות ה250 דולר בארה"ב).
זה מה שאתה רוצה? כזו באגי?
אם לא היית עצלן היית רואה
http://www.youtube.com/watch?v=bht_LxTjyAY
היא נותנת בראש לכל המתחרים מאתמול ובלי כננת !!!!![]()
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
מיכה
אתה זיין מח ברמות
תסתכל לפני שאתה מגיב ותפנים שזה צעצוע לילדה בת !!!!
אתה בגיל 20 היית ארואה כזה כלי ורץ לאונן !!!
מצטער על השפה הבוטה אבל לא יכול להיות שתהיה "הורס מסיבות " כל חייך
תן להנות
הלוואי ואני אוכל לבנות לילדות שלי כזה צעצוע !!!!!
ואתה יודע מה .
אני מאחל לך שגם אתה תבנה כזה - לא יותר טוב
פשוט תסתכל בקישור הוידאו ותתקדם גם לאחרים
לכולנו יש הרבה מה ללמוד מילדה בת 7 ומהשקט הנפשי שלה
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
וכן מיכה
אני רוצה כזאת - לליגת העבירות במסלולים אתמול היא הייתה מככבת ועושה צחוק מכל המשופרים - ובלי כננת !!
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
להלן הכלי בפעולה:
http://www.youtube.com/watch?v=LTrO6...aynext_from=QL
יש עוד סרטונים שהבחור העלה.
מרשים לכלי כזה קטן. לעניות דעתי יש לכלי עבירות יותר טובה מ RZR ודומיו.
פרט הסבר ונמק. לא לגמרי ירדתי לסוף דעתך בנושא המתלים והמיסב הייעודי.
ולשאלתך, אתה יודע מה, כן. זה אחלה בסיס. המימדים מעולים (כמובן שאני ארחיב טיפה ואגדיל באיזה 10 ס"מ את האורך). זה פתרון ממש אלגנטי.
נכון, זה לא Rock Crawler אכזרי כמו הצפרדע ודומיו (שאלהים יעזור, כמה שהייתי רוצה כזה), וכבר הייתי המון שנים עמוק בעולם הג'יפים ואני מחפש משהו שונה.
זה לא הכי חזק בעולם, אבל זה נראה אדיר! יקח טיול שלושה ימים במדבר בכיף.
דבר ראשון, סוזי, אתה חתיכת אידיוט שלא מבין מה כתבתי אבל מילא, כנראה שאת העובדה הפשוטה שהוא השתמש במיסב קצה רגיל לא אומרת לך הרבה. נכון מיסב גדול אבל לא כזה שתוכנן לשימוש הזה.
זה שהרכב נראה לך סוף הדרך בדקה וחצי ביוטיוב לא אומר שאחרי דקה וחצי הוא לא נשבר לחתיכות ואתה יודע את זה טוב מאוד. באינטרנט כולם מוצלחים, כולם טובים וכולם יודעים את התורה רק שבמציאות הרבה מאוד רכבים שמתלהבים מהם חוזרים שבורים. רק שאתה לא רואה את זה כי אף אחד לא מפרסם כשלונות.
אולי זה צעצוע אבל עדיין זה כלי ממונע ויש לו כוח. לא בטוח שהוא לא יותר חזק מהרכב שלך.
עומר, המתלה שאתה רואה על הרכב הזה זה מתלה שנקרא ONE LINK. יש משולש שמרותך לסרן ובקצהו יש מיסב כדורי שנותן אפשרות תנועה לכל הכיוונים פרט לקדימה ולאחור. בנוסף יש מוט שבלית ברירה נקרא לו מוט פנהרד שדואג שהתנועה של הסרן תהיה רק למעלה למטה. כחלק מתצורת המתלה הסרן מתקדם קדימה ואחורה מהשלדה ברדיוס מסויים אבל זה לא הנושא כרגע.
הרכב בנוי מדהים. אני רק טוען שלמרות שמדובר על "רכב צעצוע" עדיין מדובר על רכב עם כוח ולכן מיסב קצה שלא תוכנן בעיקרון לשימוש הזה הוא לא מתאים.
המיסב שהוא השתמש בו:
וזה מיסב ייעודי לסוג הזה של המתלים. מיסב כזה יכול להחזיק, ומחזיק, סרני רוקוול על צמיגי ענק
סוזי, מה נראה לך יותר מתאים?
כן, קראתי את זה בשרשור שלו בפיראט. חשבתי שאתה מדבר על משהו אחר.
אני מסכים איתך לחלוטין בנושא הזה. כנשמצא הונדה סיביק מפירוק, נביא את זה לדיון קונקרטי. אני לא רוצה לדבר באוויר כרגע.
אני מניח שהמיסב הזה לא יקר מדי ואני אכן אשתמש בו.
כל החלקים שהוא השתמש שם זמינים וזולים מאוד.
סרנים משומשים של סמוראי, כמה כבר צריכים לעלות? (אני בקיא יותר בענייני דנה).
דרך אגב, באותו נושא, בהמשך לאי בקיאותי בסמוראי ומכלוליו, הצלבים בסרני סמוראי, STOCK, יכולים להחזיק 33"??? נשמע לי גדול עליהם.
ולפי מה שהבנתי, הוא שידך תיבת העברה של סמוראי כמו כן, למנוע. אני טועה?
תתחיל קודם בגודל צמיג. אתה רוצה 33? לדעתי שימוש בדנה 44 מאחור ודנה 30 מקדימה יתן פתרון מעולה.
אני לא חושב שאתה צריך טרנספר בנוסף לגיר של הרכב, אני אסביר.
המנוע והגיר הם רוחביים ואתה מסובב אותם להיות אורכיים. בכל גיר שכזה יש דפרנציאל (אגב, אתה תצטרך לפרק את הגיר ולרתך את הדפרנציאל הזה כמובן) שתלוי כמובן ברכב, היחס שלו משתנה.
מה שיקרה זה בעצם שאתה כל הזמן כאילו תהיה משולב בLOW. מאחר והיחס בדפרנציאל הזה הוא לרוב די נמוך (1:3-1:4 וכדומה) אז זה נותן לך CRAWLING RATIO לא רע בכלל.
כמובן שתבחר במנוע וגיר שיש להם יחס טוב בדפרנציאל.
אתה יכול להשתמש בJOINT360 שזה המיסב ששמתי תמונה שלו או שאתה יכול להשתמש בתצורת 4LINK סטנדרטית יותר. העלות הכללית של המיסבים היא די דומה. כל מיסב JOINT360 עלה בזמנו בסביבות ה300 דולר, כל מיסב שאני מייבא עולה בסביבות ה200 שקל (יש הנחה נוספת לכמויות) אתה צריך או 16 מיסבים רגילים או 2 מיסבי JOINT360 ו4 מיסבים רגילים אבל חזקים מאוד (בשביל לרסן את הסרן במקום). אני חושב ש16 מיסבים יעלו לך בסופו של דבר זול יותר ויהיו יותר ניתנים להחלפה ולתחזוקה אבל לדעתי ההחלטה היא בהתאם לתכנון הכללי של הרכב. אתה יכול לתכנן את המתלים כONE LINK או כ4LINK או שילוב של שניהם.
אני חושב שהרכב צריך להיות ארוך יותר מזה שהבחור בנה, כמה ארוך בדיוק זה תלוי במהלכי מתלה שאתה רוצה. הסיבה לאורך היא גם בשביל היציבות וכושר הטיפוס וגם בשביל אורך דרייבשאפט מספק.
מאחור הייתי הולך על 4 לינק ומקדימה על 3 לינק+פנהרד/ONE LINK/4LINK, הכול תלוי באורך הרצוי של הרכב.
בניגוד למה שהוא עשה שם (חיבר את הדרייבשאפט עם יוק שנכנס לגיר) אני הייתי עושה בדיוק מה שברוך עשה בצפרדע שלו ומחבר את הדרייבשאפט לנאבה של האוטו ומשתמש בברקס המקורי, מה שמאפשר לך לגלח די ביסודיות את הסרנים ולהוריד מהם הרבה משקל. המשקל אמנם לא נעלם אבל במקום להיות משקל לא מוקפץ הוא הופך להיות משקל מוקפץ. אבל זה כבר בשלב מתקדם יותר של הבניה, כשתראה אם בכלל יש לך מקום לשים שם את הברקסים (לפני ואחרי הגיר).
זה בגדול וממש בפשטות. אני לא חושב שרכב כזה יעלה פחות מרכב כמו צפרדע של ברוך (החלקים הם כמעט זהים לחלוטין) אז במקרה הכי "גרוע" אתה יכול לשים מנוע מרכזי ו2 מושבים מצידיו. זה עושה את הרכב קצת פחות אינטימי אבל אז יש לך יותר אפשרויות לאורך ומהלכי מתלה.
סוזי, אני מצטער שקראתי לך אידיוט. פשוט עצבנת אותי.
אתה זוכר מה הפרשי הרוחב בין סרני סמוראי לדנות? נראה לי שדנות קצת יותר יקרות (mental note: חייב למצוא מגרש פירוקים טוב), רכב רחב מדי מאבד את האפקט הרצוי, אלא אם כן ישנן דנות ברוחב צר יותר. מה לגבי אופציית שימוש בסרני טויוטה. יש להם מוניטין של סרנים קלים וחזקים, שיודעים לקבל את רוב השיפורים הסבירים בשוק.
אוקיי, מובן ומכיר. הסיבה שהעלתי את נושא הטרנספר מלכתחילה היא דווקא נושא ה LOW וה- HIGH.אני לא חושב שאתה צריך טרנספר בנוסף לגיר של הרכב, אני אסביר.
המנוע והגיר הם רוחביים ואתה מסובב אותם להיות אורכיים. בכל גיר שכזה יש דפרנציאל (אגב, אתה תצטרך לפרק את הגיר ולרתך את הדפרנציאל הזה כמובן) שתלוי כמובן ברכב, היחס שלו משתנה.
מה שיקרה זה בעצם שאתה כל הזמן כאילו תהיה משולב בLOW. מאחר והיחס בדפרנציאל הזה הוא לרוב די נמוך (1:3-1:4 וכדומה) אז זה נותן לך CRAWLING RATIO לא רע בכלל.
כמובן שתבחר במנוע וגיר שיש להם יחס טוב בדפרנציאל.
אני מעוניין להישאר עם האופציה הזו. משתי סיבות. הראשונה, לסוע ב LOW כל הזמן נורא מעמיס על המנוע. מעבר לכך, אני בטוח שאתה מכיר את התחושה של נסיעה ב LOW. הרכב נורא קופצני ומגיב בעצבנות לכל נגיעה בגז.
שנית, וזו הסיבה העיקרית, הרכב ישמש בהכרח כרכב טיולים, שיצטרף לכלים שונים, כגון ג'יפים וטרקטורונים. מכיוון שחלקים גדולים מטיול ממוצע הם נסיעת שבילים, אני אצטרך את היכולת לשייט ב60-80 קמ"ש, בלי לקרוע את המנוע על קצה גבול המעטפת מבחינת סל"ד ותצרוכת דלק.
ודרך אגב, הנעילה תתבצע בדפרנציאלים, בסרנים, בעזרת דטרויט לוקרים (משומשים, נפלאות ה EBAY)
לגבי סוגיית המנוע. הבחור השתמש ב iVTEC של הונדה. מנוע אמין ומספיק חזק למשקל של הרכב (משהו בסביבת 120 כ"ס ו15 ק"ג +- מומנט, אם זכרוני אינו מטעה אותי). נראה לי שהסיבה הכי טובה להשתמש במנוע כזה זה יחס הכוח - משקל שהוא מספק והעובדה שהוא בתצורת V6 (שוב, אם אני זוכר נכון).
אם אני אצליח למצוא נבלה, שמסרה את נשמתה לבורא והשאירה אחריה מנוע נחמד כזה, עם המכלולים, מה טוב. אם לא, נאלתר בהתאם לתנאים בשטח.
כבר היום יש ברשותי סיטרואן קסנטיה, שנת 2000, בעלת 2000 סמ"ק, אטומטית, שעומדת כבר זמן מה, ללא קונים באופק. אני לא שש להשתמש בה לצורך הפרויקט כי המנוע הזה לא אמין, ולא מספק מספיק מומנט. לפחות ככה מרגיש לי באופן אינטיאוטיבי.
אני מכיר חבר שיש ברשותו מרצדס 190E, שנת 86, או משהו כזה. זה נראה לי אחלה מנוע. אמין בצורה מדהימה. ים כ"ס (משהו בסביבות ה 170) ומשהו כמו 25 ק"ג מומנט. כל זה בתצורת V8. אני בוחן את האפשרות להשתמש במנוע הזה, על מכלוליו, לטובת העניין. אני חושש שהמנוע, פיזית, כבד מדי ושהוא יתן לי יותר מדי כוח לרכב כזה קטן.
נראה לי שאני אכוון למנוע V6 דיזל. הם מאוד אמינים, ביחס לבנזין ומספקים, בדר"כ, מומנט עדיף. לגבי המהירות, זה פחות מדאיג אותי.
אתה מייבא? שלח כתובת, URL ומספר טלפון. תמיד עדיף לקנות מחברי הפורום.אתה יכול להשתמש בJOINT360 שזה המיסב ששמתי תמונה שלו או שאתה יכול להשתמש בתצורת 4LINK סטנדרטית יותר. העלות הכללית של המיסבים היא די דומה. כל מיסב JOINT360 עלה בזמנו בסביבות ה300 דולר, כל מיסב שאני מייבא עולה בסביבות ה200 שקל (יש הנחה נוספת לכמויות) אתה צריך או 16 מיסבים רגילים או 2 מיסבי JOINT360 ו4 מיסבים רגילים אבל חזקים מאוד (בשביל לרסן את הסרן במקום). אני חושב ש16 מיסבים יעלו לך בסופו של דבר זול יותר ויהיו יותר ניתנים להחלפה ולתחזוקה אבל לדעתי ההחלטה היא בהתאם לתכנון הכללי של הרכב. אתה יכול לתכנן את המתלים כONE LINK או כ4LINK או שילוב של שניהם.
הרכב יהיה ארוך יותר, איך שלא מסתכלים על זה. אני 1.80 גובה, לא 1.30 כמו ילדה בת 7אני חושב שהרכב צריך להיות ארוך יותר מזה שהבחור בנה, כמה ארוך בדיוק זה תלוי במהלכי מתלה שאתה רוצה. הסיבה לאורך היא גם בשביל היציבות וכושר הטיפוס וגם בשביל אורך דרייבשאפט מספק.
תלוי באיזה תצורה יותר אמינה ונותנת יותר גמישות.מאחור הייתי הולך על 4 לינק ומקדימה על 3 לינק+פנהרד/ONE LINK/4LINK, הכול תלוי באורך הרצוי של הרכב.
מכיר את התצורה. היא גם מרחיקה את הדיסקים מכולרות כגון בולדרים סורריםבניגוד למה שהוא עשה שם (חיבר את הדרייבשאפט עם יוק שנכנס לגיר) אני הייתי עושה בדיוק מה שברוך עשה בצפרדע שלו ומחבר את הדרייבשאפט לנאבה של האוטו ומשתמש בברקס המקורי, מה שמאפשר לך לגלח די ביסודיות את הסרנים ולהוריד מהם הרבה משקל. המשקל אמנם לא נעלם אבל במקום להיות משקל לא מוקפץ הוא הופך להיות משקל מוקפץ. אבל זה כבר בשלב מתקדם יותר של הבניה, כשתראה אם בכלל יש לך מקום לשים שם את הברקסים (לפני ואחרי הגיר).אבל זה מוריד אותי מארבע בלמים, לשניים. מה שיצריך דיסקים יותר גדולים או / ו יותר קליפרים. לא? בכל מקרה, לא בעיה. פתיר.
מנוע מרכזי זה בהחלט האופציה המועדפת כרגע. אני שמח שאנחנו "באותו דף"זה בגדול וממש בפשטות. אני לא חושב שרכב כזה יעלה פחות מרכב כמו צפרדע של ברוך (החלקים הם כמעט זהים לחלוטין) אז במקרה הכי "גרוע" אתה יכול לשים מנוע מרכזי ו2 מושבים מצידיו. זה עושה את הרכב קצת פחות אינטימי אבל אז יש לך יותר אפשרויות לאורך ומהלכי מתלה.
.![]()
יעלה פחות, בטח יעלה פחות. מנוע יותר זול, מכלולי STOCK ברובם. הכל יותר קטן, משמע פחות חומר.
יש דנה 30 וAMC20 צרים כמו זבל. בעיקרון עדיף לך רחב=יותר יציבות.
סרני טויוטה מעוליםפ אבל עולים הון, הם גם לא כל כך נפוצים כמו שהיו בעבר. אם תחליט כן ללכת עליהם אז אתה בשקט יכול לשים צמיגי 35 ובהשקעה יחסית נמוכה גם 37 או 39.
אני חושב שאתה צריך לבקש מברוך לבוא לראות את הרכב שלו. בהוספה של טרנספר אתה רק מוסיף עוד יחידות הפחתה (מה שאתה לא צריך). על הגיר אתה לא יכול לוותר.
אתה חייב לרתך (חזק) את הדפרנציאל בגיר כי אחרת אם הגלגלים האחוריים יהיו תפוסים והקדמים חופשיים אז כל הכוח יגיע לקדמיים. עקרונית נעילה בגיר תפתור את זה אבל חבל על ההשקעה כי זה לא ממש משנה ברכב שחי רק בשטח.
כמובן שתהיה חייב נעילות בסרנים. לדעתי סרן אחורי עם מיני ספול וקדמי עם נעילה אוטומטית יהיו הפתרון הזול והטוב ביותר לשימוש שלך.
אני מייבא מוצרים של טרייל גיר ומוצרים של חברות אחרות. כשתחליט מה לעשות דבר איתי ואראה איך אוכל לעזור לך.
כשאתה שם את הברקסים -לפני- הדפרנציאלים של הסרן אתה מגביר את כוח הבלימה ביחס ישיר ליחסי העברה בסרן. לכן במקרה כזה אתה לא תהיה חייב להשתמש בבוסטר כלשהו (לא וואקום ולא הידרו). מה שמאוד מפשט לך את הבניה ואת העלויות.
בקשר למנוע אני לא יודע. תשתמש במה שיש לך.
היחס בין העלויות לגודל מטעה. הברזל של השלדה זו תהיה ההוצאה אולי הכי קטנה שלך. אולי 2500 שקל. מה שעולה יקר אלו כל הרכיבים שמסביב. בארץ רק מערכת הידראולית להיגוי קדמי עולה בסביבות ה4500-6000 ש"ח, תלוי מאיפה ואיך.
עומר, בוא נחזור רגע להתחלה-מה אתה מחפש-רכב טיולים, רכב תחרויות, רכב קטן וקל או גדול וחזק, עלות נמוכה או ביצועים ללא פשרות, וכו'. לי נראה שהתפזרת למקומות מאוד רחוקים, למשל- הרכב שכרגע אתה מדבר עליו, יעלה לכל הפחות 50-70K ש"ח, וגם ישקול לפחות 1500 ק"ג. מדובר בהגדרה על רכב איטי, שייסע בלחץ 50-60 קמ"ש בהילוך הגבוה ביותר-זה מה שחיפשת?
קובי
א. מיכה, תודה על ההסברים. בהחלט מאיר עיניים וחשוב.
קובי, אני חושב שאפשר גם אחרת. זול לגמרי זה לא יהיה, אבל לא יקר בטירוף. השאיפה היא להתמרכז לסביבות ה 30. ואני ארחיב קצת.
מטרת הרכב להוות אלטרנטיבה לטרקטורון / RZR / ג'יפ קל (ספקטרום רחב, אני יודע, אבל זה הכיוון. זה יתמרכז בהתאם למה שהמציאות תציב בפני). קרי, רכב קטן וקל, במימדי RZR פלוס מינוס (בגלל זה אהבתי את התכנון של המיני קרולר הזה).
הרכב יצא לטיולים ארוכים, עם רכבים נוספים. לכן רכב שייעודי רק לעבירות, לא יתן פתרון. יחד עם זאת, אני ממש לא מחפש את המיזוג ומערכת הסטריאו, כפי שהבנת. באגי, זה באגי. זה לא תומקר צפונבוני שנוסע רק על אספלט (ויסלחו לי כל ילדי הרצליה פיתוח).
הרכב צריך להציג יכולות עבירות גבוהות, במידת האפשר ובמגבלות התקציב. בגלל זה אני חופר על נושא התכנון והמחקר. אני מנסה להוציא את הכי טוב שאפשר במינימום שקיים.
אני בחיפש קדחתני אחרי donor car. השאיפה היא למצוא רכב שיספק לי את רוב המכלולים. וכמו שאמרתי, בעזרת תכנון נכון, אני מקווה להוציא יותר מהקיים.
מעבר לזה, כמובן שלא תהיה ברירה ואצטרך לשפר פה ושם. בשביל זה יש ebay ומשפחה וחברים שטסים הרבה לארה"ב. דטרויט לוקר לדוגמה, כפי שאתה יודע, זול משמעותית בארה"ב וגודלו הוא כזה, שמאפשר להעבירו במזוודה.
תעבור על התכנון של הבחור שבנה את הבאגי הזה. מדהים איזו עבירות, ביחס למשקל ולמחיר, שהוא הצליח להוציא מזה.
דטרוייט לוקר זה גוש ברזל ששוקל כ-10 ק"ג. אתה בטוח שתוכל לזרוק אותו למזוודה של הדודה שבאה לביקור?
אני חושב שאתה אופטימי מדי, ידידי, אם אתה חושב שתוכל לסגור פרוייקט כזה ב-30K, והלוואי ותוכיח שאני טועה. ההונדה לפירוק, למשל, תעלה לך לפחות חצי מזה (טוטאל לוס משנתון מוקדם). סרנים? נעילות? יחסי העברה? קויילאוברים? מערכת היגוי הידראולית? 5\6 צמיגי שטח גדולים על ג'אנטים? זו רשימה חלקית של חלקים שתצטרך לצבור עוד לפני שתשב לתכנן שלדה ומתלים.
בהצלחה-קובי
כשאתה שם את הברקסים -לפני- הדפרנציאלים של הסרן אתה מגביר את כוח הבלימה ביחס ישיר ליחסי העברה בסרן. לכן במקרה כזה אתה לא תהיה חייב להשתמש בבוסטר כלשהו (לא וואקום ולא הידרו). מה שמאוד מפשט לך את הבניה ואת העלויות.
שאלוהים יעזור לי
מי שמקשיב לך שם את החיים שלו בכפו או בכף המקלדת שלך
המשפט הזה נכון אך ורק לסרנים נעולים באופן קבוע ומלא
כדי להבין את זה צריך קצת דמיון וזה כנראה חסר לך![]()
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
מר סוזי, איך בדיוק אתה חושב שזה עובד אצל צפרהונדה אחת שאתה מכיר?
אגב, אתה כמובן צודק שאם הסרן לא נעול אז זו בעיה אבל אין מצב שהסרן לא נעול. אחרת מה הפואנטה?
הבנאדם מדבר על לקנות דטרויט לוקר. לא על זיקה. והוא כתב את זה פה כבר עשרות פעמים...
עומר, אני מבין את הכיף האדיר שבבניה, אבל לי נשמע שאתה הולך לבנות משהו לא פרקטי בעליל...
אתה לא תוכל לדרוך על כביש. תצטרך להביא את הרכב עם עגלה לכל מקום, ולסיים טיול של שלושה ימים במדבר בנקודה שהתחלת, ועוד לוגיסטיקה מסובכת.
אתה לא תוכל (בטח לא בתקציב כזה) לבנות רכב שיוכל גם לעמוד בעבירות של גי'פ כמו סמוראי, מבחינת מהלכי מתלה ויחס זחילה, וגם יסע במהירות של באגי עם אחיזה והתנהגות של אחת.
שלא לדבר על זה שהוא צריך להיות דו-מושבי, עם מקום לציוד לשלושה ימים, וכו' וכו' וכו'.
תקנה איזה סופה מושקעת, או שתשקיע באחת. יותר עביר, יותר מהיר, יותר נוח, ויותר פרקטי.
רוצה לבנות משהו? תבנה משהו מיוחד, עם מטרה מוגדרת. לא תחליף גרוע למשהו קיים...
שמרו על קשר