1. בוודאי שיש הבדל. בעלייה יש שריפת תערובת רבה בצילינדר, עליית לחצים, מומנט וכוחות מוגדלים על המכלולים השונים. בירידה אין שריפה של תערובת והכוחות על המכלולים קטנים יחסית, קיימים רק מעצם הסיבוב של המנוע ועוד קצת מבלימת המנוע.
2. בהילוך חמישי LOW למשל יחס ההעברה הוא ארוך יותר מאשר יחס ההעברה הכולל בהילוך ראשון HIGH, אז השאלה שלך לא לגמרי ברורה. תגדיר אותה מחדש בהתייחס למהירות הרכב ולמהירות המנוע.
באופן עקרוני:
כאשר הרכב במהירות נמוכה יותר המנוע יצטרך פחות הספק (ויפיק פחות חום אותו שאותו מערכת הקירור צריכה לסלק) כדי להניע אותו ביחס להספק שיידרש במהירות גבוהה יותר.
מצד שני, יש גם תלות של כמות האוויר שזורמת דרך המצנן במהירות הרכב, וברכבים בהם מאוורר המנוע מונע ע"י המנוע יש גם תלות בסל"ד המנוע. יש רכבים אחרים שבהם אין תלות בסל"ד המנוע, רכבים שבהם מותקנים מאווררים חשמליים בלבד, ויש רכבים שבהם יש גם מאוורר חשמלי וגם מכאני.
כמו שבוודאי הצלחת להבין, התשובה לשאלה לא פשוטה ומשתנה מסוג רכב אחד לאחר.
щоше тм чщш