בהפרש כזה בד שמיר על המחרטה ואתה מסודר .
עידו
אז יש בעיה, ואתה צריך לחרוט - את הכוסית.
הקוטר של המסב תקין. על פי המפרט שלו, הקוטר החיצוני הוא 2.125 פלוס אפס מינוס 5 אלפיות אינץ'- 53.975 מינוס שמינית מילימיטר. המיסב שלך תקין (אני מתיחס לקליבר ככלי שמדויק לחצי עשירית, לא מאיות). יהיו מיסבים אחרים, והם כולם יהיו באותה מידה - אבל את הכוסית אתה מרתך פעם אחת לתוך הזרוע, והכוסית שלך לא טובה.
לך לחרט מקצועי , שיגדיל את הקוטר של הכוסית ל54 +0.02 (אן הדיוק הכי טוב שהוא יכול - העיקר שבפלוס!)
האם הכוסיות האחרות שלך תקינות?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בהפרש כזה בד שמיר על המחרטה ואתה מסודר .
עידו
מה שקל לעשות זה לגרד מהקוטר החיצוני של המיסב את 3-4 המאיות שיגרמו לו להיכנס בלחץ... אבל מה שנכון לעשות זה להגדיל את הקוטר הפנימי של הכוסית ב3 עשיריות.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
תשמע חבובלק,
הכל טוב ויפה אבל אין כמו פטיש בריא עם בוקסה שמנה
הכל יכנס כמו שצריך ושתלך לה האפיצות לעזאזל...
וברצינות - הרי אתה צריך עוד לרתך את הבית לאנשהו וקרוב לודאי גם לעטוף את כולו או את רובו בפלאח בעובי 3 או 4 מ"מ. קודם תרתך ותעבד ואח"כ תראה מה קורה. רוב הסיכויים שאחרי החימום בריתוך המיסב יכנס בלי בעיות.
חוץ מזה לא יזיק - ואולי עדיף - אם המיסב יכנס במעט לחץ.
במקרה הכי גרוע ואם עדיין תהיה בעיה בהכנסתה, תוכל לגלח בחריטה עשירית מהמיסב.
הכל שטויות
אתמול קפצתי לחנן, נשארה לו כוסית חרוטה אחת מהפרוייקט שלו
ולאחר מספר ניסיונות ובקושי רב המיסב נכנס למקומו, לאחר שהבנתי מהי מידת האפיצות הנדרשתהתחלנו אני וחנן ללטש את הכוסית הבעייתית (אחת מארבעה) ואיזה יופי המיסב נכנס בקושי אבל נכנס :smile:, עוד בעייה שאפשר למחוק מהרשימה הארוכה.
צרפתי שתי תמונות ממסך המחשב של מתלה קדמי וזרוע אחורית עד שיגיעו כל הפחים מהחיתוך ואוכל להתחיל בהרכבות/ריתוך החלקים.
ועוד תמונה אחת לכבוד השבת (וגם כי משעמם לי קצת :oops: )
![]()
עבודת תכנון מרשימה!
תוכל להעלות מבטים לא איזומטריים (חזית, על, צד) של ההרכבה כולה, כולל השלדה, וברזולוציה יחסית גדולה?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
באיזה פטיש ובוקסה השתמשת? 8-) ?
טוב שהמיסב נכנס קצת בלחץ.
כשאתה מרכיב ומרתך את הכוסית למקום המיועד לה בנאבה, תודא שהמיסב יושב כאשר הסנאפרינג נמצאת בכיוון ההפוך לכיוון העומס על הנאבה. ככה, גם אם הסנאפרינג בורחת(וזה קורה), הסיכוי שהמיסב יברח קטן.
שים לב גם לשני סוגי הסנאפרינג - הישן והרגיל העשוי ממעגל לא שלם, והחדש המורכב ממעגל שלם בשתי שכבות דקות שצריך להבריגו לתוך החריץ. החדש יותר בעייתי וקשה להכניסו, וחשוב לודא שהוא ממש בפנים.
חשוב שלא תבזבז סתם מיסבים יקרים כאלה בשל טעויות שאחרים עשו וכבר שכחו.....:-)
הכל שטויות
נמרוד תודה על המחמאה ועל העצות הטובות ;-)
ברוך לכוסית החרוטה של חנן המיסב נכנס ללא פטיש בכלל , אצלי השתמשנו בפטיש אבלללל ממשששש קטן.
בכל מקרה הבנתי את הרעיון ותודה על העצה המועילה (אין כמו ללמוד מטעויות של אחרים ), דרך אגב הדיסקה שתנעל את המיסב היא מהדגם הישן.
![]()
דני במבט על של הרכב הפרונט נראה יותר צר מחלק האחורי , זה כך באמת או שהמתלה הקדמי פתוח/סגור ואז הוא לא במידה המכסימלית שלו ,עם זה כך אז זה לא טוב רצוי או רחב מקדימה או שווה .
עידו
איזה עיניים חדות יש לך עידו, אפילו אני לא שמתי לב
הבעייה הייתה בגלגל האחורי ימני והיא נובעת ממייט סורר שקושר את הג'אנט לצלחת הבלם.
ובכל מקרה לשאלתך הרוחב זהה גם מקדימה וגם מאחורה לפחות במצב מנוחה.
בדיקה, מיון וחלוקה לקבוצות של כ-150 חלקים שונים שהגיעו לפני תחילת ההרכבות.
![]()
דני, דני, איזה חשק זה עושה לראות את החלקים האלה...
רוצה לזרוק אצלי כמה חתיכות, לנסות לראות מה יוצא מהפאזל?
טוב לראות התקדמות, בהצלחה!
קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
אני צריך קצת מידע בנושא של חוטי ריתוך, כל חלקי הפח השונים (עוביים 3/6 מ"מ) שמרכיבים את המתלים הם מ ST37.
באיזה סוג וקוטר של חוט אני צריך להשתמש בריתוך TIG (עדיף מהקטלוג של סקופ)
תודה דני
זרוע אחורית ימנית
![]()
דני סחה על עבודת התכנון והבניה , תענוג .
רק הערה / אהרה קטנה בקשר לג'יג , אני לא יודע מה אתה מצפה מג'יג כזה אבל להחזיק את החלקים במקום בהצבה ובריתוך הוא או ייכשל או שיצא טוב זה ענין ש מזל , ג'יג שהיה מסוגל להחזיק את החלקים במקומם בזמן הצבתם וגם בריתוך צריך שהיה לו מבנה תלת מימדי ( ולא פח כמו אצלך , שזה דרך הגב מבנה כמעט דו מימדי ) וכמובן עם כמה שפחות ריתוכים , ושלא יפריע לשום ריתוך על החלק הנבנה מלהתבצע , וחשוב לא פחות זה שהחלק יוכל להתנתק ולצאת מהג'יג (שזה סעיף שכן נתת אילו את הדעת ).
עידו
דני, אתה אישית לא עושה עבודת בניה ברכב?
לפי ההודעות שלך הייתי בטוח שאתה מרתך, אבל אני רואה בתמונות מישהו אחר, נכון?
אגב, איך הוא מרתך בטיג בלי כפפות?!?!? מפחיד ובטח גם שורףףףףףףףף![]()
הכל שטויות
ברוך, משה הרתך אומר שלא שורףףף וגם לא מפחידדדדד לרתך TIG בלי כפפות
דרך אגב אני באופן אישי ממש לא יודע לרתך, אני מבצע באופן אישי את כל העבודות השחורות שקשורות לבנייה.
משולש תחתון מתלה קדמי ימני
![]()
שמרו על קשר