כרגע אני משאיר את הכל מקורי.גם כדי לחסוך עלויות, וגם כדיי לשמור על המקוריות.
אחריי השיפוץ עדיין תשאר לי שלדה סרנים ועוד הרבה חלקים, אז מי יודע אולי מזה נעשה ג'יפ משופר. אבל עד שנגמור ת'ראשון.....זה בגדר חלום!!!
אם יש לך כסף לכך, שווה להחליף את הקידמי לDANA 30 ולו רק בגלל הבלמים.
--?
כרגע אני משאיר את הכל מקורי.גם כדי לחסוך עלויות, וגם כדיי לשמור על המקוריות.
אחריי השיפוץ עדיין תשאר לי שלדה סרנים ועוד הרבה חלקים, אז מי יודע אולי מזה נעשה ג'יפ משופר. אבל עד שנגמור ת'ראשון.....זה בגדר חלום!!!
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
עם טיעון כזה אני לא יכול להתווכח...
:twisted:
--?
התחלתי בהרכבה, ומחר אני הולך להתעסק עם המנוע.
השאלה מה הייתם מחליפים בכל מקרה, עם כבר המנוע בחוץ?
פקקי מים!
משאבת מים?
סעפת פלטה אני חייב להחליף{ההברגה בחיבור לאגזוז שבורה}
האם שווה להוריד ראש מנוע כדיי לראות מה המצב?{אני יודע שיש דפיקות מהמרימים}
![]()
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
אם כבר ירדת לרמת שסי נקי שזה אני מניח חלום של הרבה חברים.אל תתפשר ואל תרכיב חלקים ישנים.
תשתדל להחליף לפחות את כל הדברים שיהיו קשים להחלפה מאוחר יותר.
למשל את מערכת הברקסים והדלק.
קח את הזמן ועבור על כל ההברגות בשסי ותשמיש את כולן.
אם המנוע שלך בעייתי ולפי דבריך אתה שומר על אופציה לבנות רכב אחר,אני הייתי שם מנוע חדש ושומר את הישן לשימוש בעתיד.
אם אני הייתי במקומך הייתי מרכיב מנוע ,גיר, טרנספר מצמד,ושתי סרנים חדשים מהימח ,
ואני מדבר על חדשים ולא מפירוק.
יש לך את האפשרות כרגע לבנות לך אוטו שישרת אותך שנים ארוכות אז אל תמהר.
תחשוב טוב טוב.
עמיקם כרגע אני הולך על מקוריות,בעתיד.... מי יודע.
בכל מקרה התחלתי לעבוד על המנוע, ואלו הבעיות.
א:משאבת מים, מניפה מתפוררת. צריך להחליף או לשפץ
ב:פקקי מים, את כולם.
ג: לאחר הרמת מכסה שסתומים,החלטתי לפרק ראש{עקב הטינופת שראיתי שם}לעשות שיפוץ לראש מנוע, וניקוי רציני למרימים של השסתומים.
הבעיה היא שלראש שפרקתי יש ''פסנתר'' {ציר אחד שעליו יושבים הנדנדים} שדרכו מתבצע השימון. המוטות המרימים ללא חור שימון.
יש לי ראש מנוע נוסף{ממנוע תפוס לא ניתן לשיפוץ} שבראש הזה כל זוג נדנדים מחובר לבד,והשימון מתבצע דרך המוטות המרימים שיש בהם חור שימון.
הראשים נראים זהים בצד של תא השריפה, ושונים רק בשיטת חיבור הנדנדים. המוטות המרימים זהים באורך ובקוטר, אבל אלו שפורקו מהראש של המנוע העובד,ללא חור שימון.
השאלה איזה ראש עדיף לשפץ, המקורי של המנוע העובד או הראש של המנוע התפוס?
![]()
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
כמו שזה נראה (אני ממש לא בטוח אבל נראה לי) שהמנוע שיש לך היום הוא 3,800.
שים לב לנפח הענק של תא השריפה (אתה יכול להשוות לתמונות שפרסם COAS בשרשור על החלפת ראש מנוע לראש של סופה)
הראש שיש לך במנוע הנוכחי, הוא ראש שבוא כיוון השסתומים מתבצע בצורה ידנית ולא בעזרת המרימים ההידראולים (הפסנתר הזה הוא המאפשר את ביצוע הכיוון).
הראש השני (חדש יותר) מותאם לעבודה עם מרימים הידראולים.
בעיקרון אין תשובה חד משמעית מה יותר טוב.
אני יכול רק לספר לך שמישהו שבונה לעצמו ג'יפ (ועבודתו היא תיקון ג'יפים) אמר לי שבמנוע שהוא שם לעצמו הוא השיג פסנתר שכזה והוא יבטל את המרימים ההידראולים.
לגבי סעפת הפליטה, אתה יכול לחתוך את הבורג השבור, אח"כ לקדוח אותו ולבסוף להשתמש בבורג עם אום דרך החור שקדחת.
עירא
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
עירא בשני המנועים יש מרימים הידראוליים,אבל במנוע עם הפסנתר נראה לי שגם למרימים איו חור שימון. על הפסנתר אין אפשרות כיוון למרווח השסתומים. בסעפת כל האוזן עם ההברגה נשברה, בכל מקרה יש לי סעפת מהמנוע השני. לגביי נפח המנוע נראה לי שאתה צודק.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
אם כך קטונתי,
אבל שתי נקודות ששווה לחשוב עליהן:
1. מקוריות ,אתה אמרת שהכיוון הוא מקוריות ולכן הראש המקורי עדיף.
2. אופצייה לסיבוכים, רוצה לומר, עם הראש שהיה עד היום אתה יודע שהג'יפ נוסע ועובד. את הראש השני פירקת ממנוע מושבת. נראה לי שהראש השני עלול ליצור בעיות שקשה לצפות אותן עכשיו (דוגמא שאני מכיר מהימים האחרונים, ראש משנת 83 שהולבש על בלוק שנת 87, שניהם אחרי שיפוץ, וייש הרבה מאוד צרות, החורים לברגים שתופסים את הראש לבלוק קטנים מידיי ודורשים הרחבה, האורך של המוטות הדחיפים שונה, ההברגות של המכסה שסתומים התגלו כגמורות וכו') אם אתה יודע שהראש עובד, לפי דעתי לך עליו.
עירא
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
לגביי נפח המנועים, לפי הרישיונות הם זהים{3800}
בעיניין הראשים האטמים שלהם זהים לחלוטין.אבל נראה לי שצריך להחליף גם את המרימים{במקרה של החלפת ראשים}.
ההתלבטות שלי נובעת מזה שאני יודע שהמנוע דפק מהמרימים, ואולי עם ההחלפה של הראש תיפטר הבעיה של הדפיקות. מצד שני אני יודע שהמנוע מטונף מבוצה של השמן, וניקוי טוב יכול לפטור את הדפיקות ללא החלפת הראש.נראה לי שאני אשאר עם המקורי,אלה עם מישהו פה ימליץ אחרת בצורה משכנעת.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
מי שיכול לבטל את המרימים ההדראולים ולהתקין פסנתר רגיל יעשה לעצמו / למנוע רק טוב .
מנועים כאלה ישנים ומשומשים מרימים הדראולים הם מקור לבעיות .
כיוון שסתומים ידני לא קשה אמין ואין כל בעיה .
*****
איציק
איציק על הפסנתר אצלי אין אפשרות לכיוון השסתומים,יש מרמים הידראוליים. נראה לי ששילוב של השניים{פסנתר עם כיוון+מרימים הידראוליים} יעשה הרבה צרות.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
יואב, אני במקומך הייתי חושב פעמיים לפני כל השקעה במנוע הספציפי.
גם מיושן, פחות יעיל מה 258, גם עמד הרבה ומצב מכני מן הסתם לא מזהיר.
אתה עלול למצוא את עצמך אחרי השקעה במשאבה, פקקים, שיפוץ ראש, סעפת וכו עם מנוע במצב סופני.
בדוק אפשרות של מנוע ימ"ח או משופץ ובכל מקרה אל תשטוף את המנוע (-פלשינג)!!
אני לא רואה פגיעה משמעותית במקוריות עם 4.2 במקום 3.8.
--?
מה העלויות של מנוע מימ''ח/משופץ?
המנוע שיש לי אני יודע שהוא עובד, אבל דופק מהמרימים.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
עלות המנוע נטו, ללא פירוק והרכבה, היא כ 3500-4000 ש"ח.
מניסיונם של אחרים, אם אתה לא מרוצה לאחר הרכבה והפעלה, אפשר להחליף.
אם וכשאתה הולך לבחור מנוע שים לב שלא כולם זהים גם אם כולם 258/4.2, ישנם הבדלים ביחסי הדחיסה.
--?
אני אבדוק מה העליות של התיקונים במנוע המקורי, אם אני יעבור את ה50 אחוז ממנוע ימ''ח
אז נראה לי שאני צריך לשקול את האופציה הזאת.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
אחרי בירור מחירים המצב הוא כזה
אופציה א:שיפוץ ראש+אטמים 900ש''ח.
אופציה ב:שיפוץ ראש+סט אטמים קומפלט+רינגים+מיסבי טלטל+מיסבי גל ארכובה 1700ש''ח.
נראה לי שבהפרש הזה שווה כבר להחליף הכל?
ועוד משהו, אמרו לי שם{שם זה בלם בנגב} שהמנוע שלי זה אינרנשיונל, ולא רנגלר{הנפוץ יותר}, האם יש הבדלים משמעותיים בין השניים?
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
זה שהוא לא רנגלר(4.0/242, כמו של סופה או לפחות 258 של הדגמים המוקדמים) זה ודאי, ה3.8 הוא AMC 232 שהיה בשימוש סטנדרטי בתקופה בה יוצר הג'יפ שלך.
קרא עוד כאן:http://www.off-road.com/jeep/tech/engine/amc232.html
--?
אני רואה שיש שניי דגמים ל232, איך מבדילים בין השניים?
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
ידידי,
שיפוץ ראש עלה לי 500 ש"ח במזומן על ידי בעל מקצוע שלפחות 40 שנה בעסק ושיפץ המון ראשים של 258. עבודה ברמה גבוהה, לא מתעצל לסדר תקלות שהוא לא חייב, לא מחפש תירוצים להחליף חלק לחדש גם כשלא צריך. אחלה של בנאדם.
500 שח+ 180 ש"ח לחבילת אטמי ראש מנוע שכוללת אטם ראש מנוע, גומיות לשסתומים, אטם למכסה שסתומים, ואטם לטרמוסטט שיושב בתחילת ראש המנוע מינוביץ'.
ההשוואה שלך צריכה להיות כזאת-
680 ש"ח- מול 1700. הפרש של 1020 ש"ח.
זה כבר שיקול שלך.
אם אתה מעוניין לשפץ את הראש במקום ששיפצתי (בתל אביב- הבנתי שאתה מהדרום), שלח לי ה"פ ונתקדם.
בכל אופן 900 ש"ח לשיפוץ כולל אטמים זה יקר.
-ארז 8) -
שמרו על קשר