לפי מספר המנוע http://www.amcrc.com/tech/engine.html
אתה יודע מאיפה המנוע הגיע, CJ6 שנת 75. הוא אמנם הורכב בארץ (אני מניח) אבל אין סיבה להניח שהמפרט שונה מהאמריקאי. המנועים שהורכבו בארץ הם מה שירד מפס היצור של המנועים בטולדו, אוהיו באותה שנה.נכתב במקור על ידי yoavshefer
בכל מקרה שים לב שמדובר על אותו המנוע, עם הבדל ביחס הדחיסה. אני מנחש שהמנוע עם ההספק הגדול יותר הוא מה שיוצר לפני שנת 73, והמנוע עם ההספק הקטן הוא מנוע שאחרי 73. משבר הנפט הכניס את תעשיית הרכב האמריקאית לשוק רציני, אתה רואה הבדלים כאלו בנתונים לפני ואחרי 73 בהרבה מאד מכוניות אמריקאיות. הם עשו כל מה שרק אפשר בשביל לחתוך בצריכת הדלק באופן מיידי, לא משנה על חשבון מה. בפועל, בעיקר על חשבון הביצועים.
לפי מספר המנוע http://www.amcrc.com/tech/engine.html
--?
בנוסף, על גבי הראש אמור להיות תבליט עם שנת היצור בשתי ספרות אחרונות.
--?
הספק המנוע לא בהכרח היה גבוה יותר.. הנתונים המסופקים נתונים ע"י תקן אחרי בכלל ואי אפשר להשוות.
גם מנוע ה258 רשום עם 150 כ"ס בדגמים ישנים.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
O.K אם הבנתי נכון, המנוע יוצר ב74 הדגםE עם הקומפרסיה הגבוהה.
על המנוע מוטבע מס' נוסף+המילה ''חתמר'', וזה מראה שמקורו בצבא?
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
כנראה שהמנוע עם עבר צבאי.
לגבי הדגם, כפי שאמרת הדגם עם הקומפרסיה הגבוהה- יותר כח, אמינות וצריכת דלק בשמיים.
תעשה את החשבון שלך, תוספת הכח משתלמת אם אתה מחזיק חשבון שמן. החלפה ל258, עם צריכת דלק צנועה מעט יותר ונתוני מומנט דומים.
--?
ה258 פחות חזק, או רק צורך פחות דלק?
לגביי האמינות, ה232 נחשב פחות אמין?
coas אם ראית את העלויות שציינתי בשרשור, ב1700ש''ח אפשר לעשות שיפוץ די יסודי,אמנם ללא חריטה אבל במקרה שלי אין צורך. וזה נראה לי עדיף על מנוע שאני לא יודע מה מצבו האמיתי.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
ה 232 נחשב לאמין לא פחות מיורשו ה258.
התמקדתי בעניין צריכת הדלק בחשבון לטווח ארוך לעומת ביצועים. בסופו של עניין ההחלטה היא רק שלך, 1700 ש"ח לשיפוץ מנוע חלקי או מנוע ימ"ח משופץ בסכום כפול ויתרון בצריכת הדלק.
אם אתה מתכנן לשפץ לבד מן הסתם המשקל נוטה לכיוון השיפוץ.
ספר מה ההחלטה.
--?
לשפץ לבד כמובן.אני נוטה ללכת לכיוון השיפוץ, מחר אחליט סופית.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
הערת ביניים:
הן צריכת דלק והן אמינות אבסולוטית לטווח ארוך הם לא שיקולים כל כך חשובים במקרה הזה. הרי מדובר על שיפוץ ג'יפ לצורך אספנות או במקרה הכי קיצוני לטיולים... ג'יפי הטיולים שמטיילים הכי הרבה שאני מכיר מתקרבים ל10K ק"מ בשנה מלמטה. הרוב הרבה-הרבה פחות.
אתה לא מגדיר בדיוק מה אתה רוצה לעשות עם הרכב בטווח הרחוק. לכן אני חייב שתדע שכל עוד מנוע 232 משודך לקרבורטור YFA (לוע אחת) הישן שהגיע באותן שנים הוא מנוע עצלן מאד. ניסיוני על ג'יפ CJ-5 משנת 75 בסט-אפ הזה היא דיי גרוע מבחינת מה שיכול להוציא מנוע יחסית גדול על ג'יפ יחסית קל. לעומתי, לדרור ברלי היה מנוע כזה על קרבורטור BBD שהגיב מעולה.
אם אתה לא משפץ לבד את המנוע הנוכחי (זה ממש לא סיפור - וארז יגבה אותי :wink: ), כבר כדאי לנצל הזדמנות ולהחליף למנוע משנים מתקדמות יותר. בכל אופן, כדאי לך לסיים את הסיפור עם קרבורטור BBD או אחר טוב יותר (אבל זה כבר נושא לדיון נפרד). ההבדל בהספק גדול.
דרך אגב. איזה גיר יש לך שם?
אורי טל.
Keep the dirty side down
שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....
הג'יפ ישמש לטיולים רגועים, בטח לא למבחני עבירות. נמרוד צודק בהערכה שלו לקלימטרז'.
כרגע יש לי סעפת יניקה 2 ברגים לקרבורטור לוע אחד{הקרבורטור חדש}.
הגיר 3 הילוכים.
בסופו של דבר החלטתי לעשות שיפוץ לבד,שיעלה יותר ממה שחשבתי בהתחלה, בסביבות 2700 ש''ח. שכולל מיסבי טלטלים, מיסבי גל ארכובה, מיסבי גל זיזים, רינגים, שיפוץ ראש שכולל החלפת כל השסתומים.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
בהערכת מחיר כזאת לשיפוץ אני כבר הייתי הולך על 258 משופץ.
נמרוד, צריכת דלק ואמינות ארוכת טווח חשובות תמיד לא רק מבחינת הכיס אלה גם מבחינת היכולת שלך לטייל מבלי להיסחב עם יותר מידי ג'ריקנים וכאשר מדובר בשיפוץ יסודי כמו שיואב עושה או עירא עשה, אני מניח שאין להם כוונה למכור גם בטווח הארוך, שם האמינות משחקת תפקיד.
נסה לזהות את הגיר:
http://www.off-road.com/jeep/tech/trans/
--?
הגיר הוא T14.
אני לא רואה שום סיבה שהמנוע יהיה לא אמין אחרי השיפוץ,אלה עם אני יעשה טעות.
ואני אשתדל מאוד לא לעשות!!!
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
כמה משמעותי ההבדל בין רינגים מכרום, לרינגים מפלדה מוקשת?
ההבדל במחיר 120 ש''ח לסט, לטובת הכרום. שסט פלדה עולה 270ש''ח.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
הקצב יורד, אבל ממשכים בהרכבה:צינורות בלמים, תיבת הגה+ מוטות, גשר גיר, בולמי זעזועים.
![]()
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
החלקים לשיפוץ המנוע הגיעו. הרינג שמן מורכב משלושה חלקים, שתי טבעות פלדה בצדדים,וטבעת משוננת באמצע. הטבעת המשוננת יותר גדולה מקוטר הבוכנה, ככה שכאשר מרכיבים את כל הרינג, אין לו גמישות ואי אפשר להכניס אותו לצילדר. אני יודע שאפשר לקצר את הטבעת המשוננת ואז הרינג מתאים לצילנדר{דבר שראיתי שעושים} האם מישהו נתקל פעם בבעיה דומה, ומכיר פיתרון אחר?
נ.ב
ברינגים של הקומפרסיה אין בעיה.
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
מנוע סגור...... וכחול.
![]()
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
או שאני לא מבין מה אני רואה (אני מניח ומקווה שזה המצב) או שאני רואה את הדבר הכי מוזר שנראה כאן בפורום מאז שהוא נוסד:
אתה צבעת את כל הפולי של הקרנק בכחול, כולל הלחיים הפנימיות שלו?
ואת הפלאנג' של משאבת המים?
וחורים של הברגות שונות?
תושבת של מסנן שמן?
ספייסר של המנוע/גיר ?
צינורות מים מתכתיים שעליהם אמור להתלבש צינור גומי ?
חנן מה שצריך הגנה מהצבע קיבל ציפוי של סרט דביק!!! עכשיו אתה יכול לישון יותר טוב בלילה.
על אלף בעיות אחרות לא ששאלתי פה לא ענית, אבל על הצבע.....
טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!
שמרו על קשר