Close
Results 1 to 9 of 9
  1. #1

    Default בדיקת בלמים קדמיים בסמוראי

    שלום
    תוצאות בדיקת הדיסקים שביצעתי (לראשונה לבד) העלו שעובי הדיסקים 8.5 מ"מ שזהו העובי המינימלי לפי הספר. הרפידות הקידמיות אינן המקוריות של סמוראי וגם הקליפר והם עבות. יש לי שאלה של ישראלי טמבל- למה 8.5 ולא 7 מ"מ ביחוד אם הרפידות עבות (סכנת שבר)?
    האם מחליפים את כל הדיסק=רוטור או שיש דרך אחרת? בכמה כסף מדובר?
    תודה רבה
    עודד

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,725

    Default

    בוודאי שסכנת שבר, חתיכת ישראלי טמבל.... :lol:

    יש קשר די ברור בין העובי של משהו לבין החוזק שלו. אם נראה לך ש7 מ"מ מספיק, למה לא 1? תדמיין מקרה קיצוני, שהדיסק עשוי מפח בעובי מ"מ אחד. איך הוא יעביר את כוחות הבלימה מהקליפר לנאבה? האם הוא יכול להשאר שטוח ועגול או שהוא יהפוך לגלי? מה שנכון במקרה הקיצוני שקל לדמיין, נכון תמיד.

    מחליפים את הדיסק כולו, וכמובן גם רפידות. אני לא מכיר את המחירים עבור הסמוראי, אבל זה לא יקר במיוחד - מאות בודדות של שקלים. זה עבודה פשוטה בסך הכל, פירוק והרכבה של מכלול הנאבה/מיסבי גלגל לפי הספר. אם אתה מחליט לעשות את זה לבד, תקרא את כל הפרקים הרלוונטים פעמיים מראש, עד שהכל יהיה ברור, במיוחד הקטעים שנוגעים לפירוק והרכבה של הקליפר.

    על מה מבוססת הקביעה שהקליפר איננו מקורי של סמוראי?

  3. #3
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רמת ישי
    Posts
    3,328

    Default

    הדיסקיות עצמן אם תחפש טוב לא יעבור את ה200 וההחלפה פשוטה
    כנל לגבי הרפידות 70 -100 ש"ח
    מה זאת אומרת קליפר לא מקורי ?
    כתוב עליו איסאן / איסין ? אז הוא מקורי

  4. #4

    Default

    שלום
    תודה רבה על התשובות.
    כוונתי בכך שהקליפר אינו מקורי היתה שיתכן והוא של סוזוקי אחר ולא סמוראי כיוון שדגם הקליפר המתואר בספר שונה במקצת וגם הרפידות.
    בכל אופן אם מחליפים את הרוטור ישלהחליף גם את הרפידות, למרות שהן טובות?
    סוזי, הדיסקים שציינת נקנו במכשירי תנועה?
    תודה רבה
    עודד

  5. #5

    Default

    איזה ספר זה? בצ'ילטון מצולם קליפר של ויטארה, לא של סמוראי.

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רמת ישי
    Posts
    3,328

    Default

    לא במכשירי תנועה צריך משכנתא לברקסים - רפידות עולות 300 ש"ח
    מדובר ברוטור תחליפי יפני ואין שום בעיות כנ"ל לא עם רפידות תחליפיות

  7. #7

    Default

    שלום
    תודה רבה על התשובות.
    הספר הוא של צילטון, ומופיע שם תרשים של קליפר של סמוראי ותמונות של ויטרה. בכל אופן כיוון שאיני מצליח למצוא את הדגם המדויק שמופיע אצלי אני מחמיר ובודק לפי העובי המקסימלי שמותר מבין הדגמים.
    סוזי תודה שהרחקת אותי ממכשירי תנועה.
    תודה רבה
    עודד

  8. #8

    Default

    שלום,
    אצלי הבלמים הקדמיים חורקים וקניתי רפידות כדי להחליף,
    האם חייבים להחליף גם את הדיסקים בכל החלפת רפידות? סוג של תחזוקה מונעת?
    בצ'ילטון כתוב רק לבדוק כל 6000...

    ארז.

    סמו 97.

  9. #9

    Default

    לא צריך להחליף את הדיסקים. את הדיסק, במידה ויש צורך, חורטים. מה שקורה זה שמשטח הדיסק מתעוות משינויי הטמפרטורה ו/או מרפידות לא תקינות לחלוטין, לכן בעת הצורך יש לחרוט אותו שיהיה שוב שטוח. יש גבול כמה ניתן לחרוט (הוא רשום בספר), משום שבכל חריטה אתה מוריד שכבות מעובי הדיסק.

Similar Threads

  1. החלפת כיסאות קדמיים בסמוראי
    By amir shemer in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 2
    Last Post: 10-06-10, 19:22
  2. מתאם לבולמים קדמיים בסמוראי סלילים
    By אליהו הסמוראי in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 6
    Last Post: 23-05-08, 22:37
  3. Replies: 0
    Last Post: 22-12-05, 21:42
  4. פירוק בולמים(לא בלמים) בסמוראי.
    By jonny boy in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 7
    Last Post: 16-05-05, 21:50
  5. בלמים קדמיים לסופה
    By דרור ברלי in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 24
    Last Post: 21-05-04, 23:31

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •