קח נורת לד, ותכניס לקונקטורים של המזרקים, כל אחד בעיתו, כאשר אתה נותן סטרטר. האם המזרקים מקבלים פקודת הזרקה?
אסף.
מדובר על סופה 92 , החלפתי היום חיישן גלגל תנופה \ קראנק לחדש (כי הוא לא הניע ולא היה ניצוץ )
אחרי ההחלפה הרכב הניע אבל כל כמה דקות נכבה , ההרגשה שהוא נכבה כאשר מתחמם (למרות שלפי שעוi מנוע זה לא ככה ) .
הוא נכבה באמצע נסיעה (גם אם אני בהילוך בירידה לא מניע - כלום ) וגם בסרק בעמידה (עובד כמה דקות ואז נכבה ) .
אני ממש מתוסכל מיזה .... לפני שאני גורר את הרכב למוסך האם למשהו יש רעיון ?
הדלק מגיע תקין וניקזתי אוויר מהמערכת לכל מקרה .
זאת הרגשה כמו בסתימת דלק , רק שאצלי הפילטר חדש וכנראה זאת לא הבעיה .
הרכב נדלק שוב לאחר עמידה של כמה דקות .
לפי מה שקראתי זה אומר שחיישן גלגל תנופה הולך למות (אבל החלפתי אותו ... )
אשמח לכל עזרה
אני מנהריה (ז"א לא יכול לנסוע למוסך בדרום ולא רצוי לאזור המרכז )
תודה רבה
קלמן
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
קח נורת לד, ותכניס לקונקטורים של המזרקים, כל אחד בעיתו, כאשר אתה נותן סטרטר. האם המזרקים מקבלים פקודת הזרקה?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
זה נכון. אבל בתור התחלה בודקים שבכלל מגיע אות. אם הוא לא מגיע לחלק או לכל המזרקים, מתחילים לחפש למה.
מנוע צריך בשביל לעבוד דלק, ניצוץ, ואוויר.
אוויר מגיע כנראה. דלק - אתה אומר שיש לחץ בחליל, עכשיו בודקים שהוא מגיע לאן שצריך (אגב, השיטה השניה היא להוציא את החליל עם המזרקים, לשים צינצנת זכוכית מתחת לכל אחד ולתת סטרטר). לגבי הניצוץ, גם את זה נבדוק.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אהלן קלמן
כדי לדעת אם אחד הצילינדרים או יותר לא מתפקדים, ניתן פשוט לנתק ולחבר בזמן עבודת המנוע את חוטי הפלגים, אחד-אחד, ולנסות לשים לב אם עבודת המנוע השתנתה. המנוע בסופה יכול לעבוד על 5 צילינדרים כמעט מבלי שתשים לב, על 4 הוא כבר מזייף.
בכל מקרה, לדעתי הבעיה שלך מגיעה ממקור אחר, בין אם תזמון הצתה או בעיית אספקת דלק. מומלץ לבדוק לחץ דלק במערכת (באמצעות שעון לחץ פשוט), פעם אחת במנוע קר ופעם שניה כשהמנוע מתחיל לקרטע. לחצי המערכת אמורים להיות כ-30-35 PSI עם ואקום (לווסת הדלק) ו40-45 בלי ואקום. כל לחץ פחות מזה מהווה תקלה ומשמעותו תמיד תערובת ענייה מדי. ישנם מקרים בהם משאבת הדלק יכולה לתפקד היטב בהתנעה, אבל להתחיל לזייף ברגע שהיא מתחילה להתחמם.
לבעיות בתזמון ההצתה יכולות להיות הרבה סיבות, אבל נתחיל עם בדיקת מערכת הדלק, אח"כ נעבור להצתה...
דא"ג, בדקת קודי תקלות?
קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
קלמן,
קודם כל מה קודי התקלות?
קיים גם פילטר בתוך מיכל הדלק צמוד למשאבה, נדיר שהוא נסתם אבל הכל יכול להיות.
תדעכן אחרי הבדיקות שהוצעו ונמשיך משם.
דבר איתי אחרי כיפור, אני מראש הנקרה וננסה לפתור את הבעיה.
שלומי
סופה 97 קצרה אוטומט, 4.10, ARB X 2, צמיגים 32", כננת, מדחס ועוד..
היתה לי תופעה דומה, הרכב פתאום נכבה ורק אחרי כמה דקות נדלק.
החלפתי את כל החיישנים הרלוונטים ואת כל מערכת הדלק כולל מודול הצתה וראש מפלג. כלום לא עזר.
אחת הפעמים שחבר נסע ברכב ונתקע, הוא אמר לי שהוא שומע רעשים של ניצוצות מכיוון חוטי ההצתה.
החלפתי חוט הצתה ראשי והבעיה לא חזרה יותר.
דרך אגב, גם גמגומים שהיו לרכב נעלמו.
שחף
E.s.o הנדסת חשמל
ייעוץ תכנון ובדיקת מערכות חשמל, תאורה ואוטומציה.
סיכוי גבוה לבעייה במשאבת הדלק,שינויים בלחץ הדלק מביאים
לתופעה שתארת.
מצטרף לקובי וממליץ לבדוק לחצי דלק .
take nothing but memories
leave nothing but footprints
תודה רבה
אבדוק את הדברים לאחר החג במשך השבוע (נראה לי שזמנית העביר את הרכב ליד הבית מהמחסן החשוך במושב שבו הוא מאוחסן ואז אפשר יהיה לבצע debug ואחר כך QA :-) בלי להמתין ליום שישי (שעות אור שאני לא בעבודה )
אתם ממש לא נותנים לי לנצל את הגרר שיש לי בחינם מהביטוח ולגרור את הרכב למוסך :-) ותודה על זה .
עכשיו גם הבנתי למה הצינורות דלק הפשוטים שקניתי זמנית אחרי מספר נסיעות נראו כמו אחרי התעללות (בגלל הלחץ הגבוה ) .
החלפתי לצינורות איכותיים כוללים תו תקן להזרקת דלק (מששון לוי ) לפני כמה שבועות .
נב: אני מנסה לחשוב איפה ואיך לתקוע שעות לחץ של צמיגים במערכת הדלק (כי אין לי שעון לחץ אחר - אולי אפרק ממשאבת אוויר ישנה של אופניים - אבל השעון לזכרוני הזה ממש לא מדוייק ) .
שןב תודה !!!!
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
זה בדיוק מה שמפחיד בתקלות מהסוג הזה ... אתה חושב שפתרת ואז אתה נתקע שוב 20ק"מ מהבית במקרה הטוב...
לי זה היה בגיפ הראשון שלי לפני הרבה שנים (לא בדיוק JEEP , סוזוקי ויטארה לבנה ... ) שסבלתי חודשים מבעיה של חוסר סחיבה אחרי מאמץ - הציעו לי במוסכים פתרונות משוגעים (כמובן שיפצתי קרבורטור בדרך אצל מלמד שטען שזאת הבעיה והחלפתי עצמאית לפני סט חוטי הצתה ועוד דברים ) . בסוף החלפת ראש מפלג פתרה את הבעיה - כי היה שם סדק קטן שרק בחום רב היה נפתח והיה בורח ניצוץ . ראיתי את זה באמת בערב אחד בשעה שהיתה הבעיה .
הקטע שאני זוכר איזה סרט היה למצוא את זה ברכב פשוט עם קרבורטור , פה יש לי מזרקים , חיישנים (החלפתי חיישן ארכובה לפני כמה ימים ) , מחשבים (היו כבר כמה אנשים שספדו את המחשב של הסופה כשתארתי את הבעיה ) ועוד הרבה נעלמים שאני לא ממש מכיר (כמו לחץ דלק ) .
הספר של הסופה שהורדתי - לא ממש עוזר לי ודי מעצבן עם כל מיני מושגים בעיברית ותמונות לא ברורות לי (לא יודע למה אבל התרגלתי לספרים של הינס או אחרים בלועזית ) .
בעיקבות השירשור והאנשים הטובים פה , שוב קיבלתי רוח גבית לנסות ולפתור את זה עצמאית
תודה , העדכן כמובן מה היה הפתרון
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
אהלן קלמן
דבר ראשון, ברגע שקנית סופה, רצוי לשכוח ממוסכים, אחרת לא תשכח את המחירים הכואבים הרבה זמן. יש המון חומר ברשת, הספר מצויין אחרי שמתרגלים לעבוד איתו, ויש כאן את הפורום הכי רציני בתחום בארץ, במיוחד בשביל לעזור אחד לשני במצבים כאלה. אמנם זה קצת דומה ללימוד שחיה בהתכתבות, אבל תתפלא איזה שחיין אתה עוד תהיה בסוף
דבר שני, לגבי מדידת לחץ דלק, אתה צריך להשתמש בשעון לחץ לנוזלים, כי שעון לחץ לאויר ייהרס מהר מאוד. קנה לך שעון פשוט, עם סקאלה שמגיעה ל-80-100 PSI, ואת החיבור צריך להרכיב עם מחבר T על קו הזנת הדלק, או לחליפין לחבר על יציאת ניקוז האויר בחליל הדלק, באמצעות ניפלים מתאמים למידה, לא לשכוח לפרק את הונטיל לפני הרכבת השעון (במפתח ונטילים רגיל, כמו זה שאתה מוריד איתו אויר בגלגלים).
דבר שלישי, הוצאת קודי תקלות אמורה להיות אחת הפעולות הראשונות באבחון תקלה מסוג זה, בוודאי לפני החלפת חיישנים "על עיוור". שיטת המצליח לא עובדת, גם כי היא מרוששת אותך, כי אתה קונה עוד חלק ועוד חלק, והבעיה לא נפתרת, וגם כי בסוף, במידה ופתרת את הבעיה, ברוב המקרים אתה לא יודע מה היתה הבעיה, ואיך פתרת אותה-החלפת כמה חלקים, ואתה לא יכול באופן ודאי לשייך את פתרון הבעיה לאחד ספציפי. הוצאת הקודים היא תהליך מאוד פשוט-פותחים וסוגרים סוויץ' במהירות, 3 פעמים בתוך 5 שניות (רק הדרגה הראשונה בסוויץ'). נורית התקלות נדלקת לכמה שניות, נכבית, ואז מתחילה להבהב את קודי התקלות. הקודים בנויים משתי ספרות, ובין ספרה לספרה יש השהייה מעט יותר ארוכה. תוציא תקלות (רצוי אחרי שהמנוע עבד ואולי גם נסיעה קצרה), ותוכל לפענח את מהות הקודים כאן באתר, באמצעות דף התקלות המופיע בשרשור בראש פורום סופה.
ודבר אחרון-אני מקווה ששמרת את חיישן הקראנק שהחלפת, כי רוב הסיכויים שהוא תקין לגמרי והוא יוכל להציל אותך יום אחד בתקלה שתפתיע אותך באמצע השטח...
בהצלחה-קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
דוגמה לשעון לחץ מורכב על החליל (בסופה הצהובה שלי, הי"ד)
לדעתי, השיטה הנכונה ביותר, גם בגלל הקריאה המדוייקת, גם בגלל נוחות ההרכבה וגם כי בשיטה הזו ניתן להשאיר את השעון מחובר ולהסתובב ככה כמה ימים, לאבחון תקלה שחוזרת ונעלמת.
קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
אצלי היה סיפור דומה בסופה 94 ולאחר נסיונות כאלו ואחרים התברר כי מקור הבעייה הייתה הקויל (על הדרך החלפתי את כל החוטים הקשורים למערכת דיסטרבוטור {מפלג} ורוטור המפלג) כשבועיים אחרי שוב הרכב נתקע ונשלח למוסך על גרר.
במקרה הזה הסתבר כי מחוג הדלק מזייף ו.....פדיחה. תדלוק קטן ונגמר הסיפור.
נ.ב כמובן שהחלפתי את כל הצינורות הקשורים למערכת הדלק (משאבה תוחלף גם היא +מיכל).
בהצלחה ינון
נאיבי תשלם וביוקר
אתחיל במדידת לחץ דלק (אחרי שאבדוק שבזמן הבעיה יש באמת ניצוץ ) .
רק שאלה קטנה אחת , הווינטיל של החליל דלק נמצא אצלי בחלק העליון ולא כמו בתמונה על השעון לחץ
האם אני יכול חד פעמי לחבר אליו מדיד לחץ אוויר ? לא ממש מעניין אותי שהמדיד יתקלקל לאחר זמן מה , פשוט אין לי שעון לחץ מים ואני לא רוצה להתחיל לחפש כזה ואז להתאים אותו .
תודה
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
דרך אגב כמה עולה בערך משאבת דלק לסופה 92 ?
נגיד ואני רוצה להחזיק אחת בצד לכל מקרה .
האם להחליף משאבת דלק זה בעייתי ? אולי במקום להתחיל לבדוק לחץ דלק (לך תתפוס את זה בזמן התקלה שבכל מקרה נמשכת מספר דקות ואז הרכב מניע ) - אני פשוט אחליף את המשאבה (כמובן אחרי שאבדוק שיש לי ניצוץ )?
תודה
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
קלמן, אתה חוזר לשיטת מצליח...
אתה יכול לבדוק לחץ גם בעזרת שעון של אויר, אבל אתה עדיין חייב להרכיב אותו בהברגה, בצורה אטומה לחלוטין, ולא תוכל להשתמש בונטיל בדומה לבדיקת לחץ צמיגים.
דא"ג, משאבת דלק טובה אמורה לעלות קרוב לאלפיה, הזולות אצל יאנוביץ' עולות כ-300 וגם שוות בהתאם.
קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
אל תחליף דברים לפנ איתור תקלות. איתור תקלות עם מכשור נכון (למשל, שעון לחץ) יוביל אותך.
תזכור שהמנוע צריך דלק והצתה כדי לעבוד. עכשיו תתחיל לעבור על איתור תקלות בכל מערכת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
כמובן אתם צודקים , אני מנסה לשים את העגלה לפני הסוסים - פשוט אין לי סבלנות לשרלוק הולמס עם הרכב :-)
בדקתי עכשיו את הבעיה - בזמן התקלה אין ניצוץ לאותם דקות .
יש הרבה תקלות לפי המחשב .... ממש מפחיד .... חלקם אני בכלל לא יודע איך לפרש
הקודים הם :
12 - אין את התקלה הזאת בכלל במה שהדפסתי מהפורום
33 - תקלה במזגן ,הלוואי ... אין לי אפילו מדחס ....
21 - אות חיישן חמצן לא תקין \ תערובת לא תקינה
42 - אין אות ממסר ASD - מזה בכלל ASD ואיפה הנקניק מתחבא :-)
11 - אות יחוס הצתה ? מצביע על בעיה במחשב ?
54 - אין אות מחיישן סינכרון במפלג - אולי זאת הבעיה ?
24 - מתח חיישן TPS לא תקין , מזה חיישן TPS
55 (שזה סיום הבדיקה )
כחבל על הזמן כל התקלות הנ"ל ... לקחת משכנתה ? :-)
54 הייתי מהמר עליו כי אין ניצוץ , מצד שני גם חיישן גל ארכובה (הוחלף לחדש) גורם לבעיה הנל
מה אתם מייעצים הצעד הבא שלי ?
תודה חברים
סופה מקורית קצרה פתוחה 92 .
שמרו על קשר