שאלה בנושא רתכת CO

Thread: שאלה בנושא רתכת CO

  1. eliyoval's Avatar

    eliyoval said:

    Default שאלה בנושא רתכת CO

    יש לי רתכת חדשה לחלוטין
    יש שם בעיה שהחוט נתקע באמצע הריתוך ולא זורם בצורה אחידה
    יש לי ווסת שבוא אני יכול לכוון את זרימת החוט שיחקתי איתו לכאן ולכאן נאדה, נתקע
    הוחלפה ידית קומפלט בחדשה עדיין אותה בעיה
    כאשר אני מותח את הידית הזרימה של החוט ממש טובה אך אם הכבל קצת מפותל הבעיה חוזרת מיד
    איפה הבעיה ומה עליי לעשות?
    חיה את היום כאילו אין מחר ותלמד דברים כאילו החיים הם נצח
     
  2. ציקס said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    הבעיה היא שהצינור של הידית ריתוך מקופל אז לחוט קשה לעבור.
    תנסה להקפיד על צינור הידית כמה שיותר ישר,ואם עדיין יש בעיה תבדוק את גלגלות ההזנה
    של החוט.אולי טיפה להדק.
    החוט ריתוך גם צריך להיות נקי מקורוזיה,דבר שיקשה בהזנה
    מקווה שעזרתי..
    איתי
     
  3. עידו לוריה's Avatar

    עידו לוריה said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    Quote Originally Posted by eliyoval View Post
    יש לי רתכת חדשה לחלוטין
    יש שם בעיה שהחוט נתקע באמצע הריתוך ולא זורם בצורה אחידה
    יש לי ווסת שבוא אני יכול לכוון את זרימת החוט שיחקתי איתו לכאן ולכאן נאדה, נתקע
    הוחלפה ידית קומפלט בחדשה עדיין אותה בעיה
    כאשר אני מותח את הידית הזרימה של החוט ממש טובה אך אם הכבל קצת מפותל הבעיה חוזרת מיד
    איפה הבעיה ומה עליי לעשות?
    תתחדש.
    1 גלגל מזין לא מתאים לקוטר החוט ,גלגל המזין זזה עם החריץ עלו בדרך כלל יש לו שני חריצים אחד לחוט 0.8 עד 0.9 מ"מ וחריץ שיני ל 1 עד 1.2 מ"מ
    2 למזין חוט יש גלגל לחץ יש קפיץ שאחראי על הלחץ העומס נקבע ע"י בורג , הלחץ הרצוי תנסה לגלגל חזרה לסליל את החוט עם אפשרי תהדק את הבורג עוד עד שלא ניתן למשוך יותר מבלי שגלגל המזין מסתובב עימו ביחד.
    3 מוביל בתוך הידית (אבל לפי התיאור שלך לא נראה לי כי גם עם ידית אחרת היתה אותה תופעה ).
    4 ידית ארוכה מדי , עם צינור הידית ארוך (3 מ' +) אז לפעמים יש בעיות כמו שתארת .
    5 כל התשובות .
    תנסה לפי השלבים לבטל את האופציות.
    בהצלחה
    עידו
     
  4. הצפרדע's Avatar

    הצפרדע said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    הכל יכול להיות, אבל הנה תשובה שונה המבוססת על נסיון ועל הפרקטיקה, כולל ההסבר לתשובה.....:-

    1. החוט שקונים היום בארץ הוא סיני, ולצערי הוא באיכות לא מוצלחת ביותר.

    2. זה אומר, עובי לא ממש אחיד, כאשר חוט 0.8 מ"מ הוא חלק מהזמן אכן בעובי הזה, אבל חלק ניכר מן הזמן, בעובי לא אחיד המשתנה עם הזרימה, כולל עובי גדול יותר שגורם לתקיעת החוט בדיזה.

    3. אם זאת הבעיה אצלך, כמו שהיתה אצלי, הפתרון הוא פשוט(אם כי לקח לי לא מעט זמן להגיע אליו).

    4. כשאתה משתמש בחוט 0.8 מ"מ, תקנה דיזות של 1.0 מ"מ, וכאשר אתה משתמש בחוט 1 מ"מ, תשתמש בדיזות 1.2 מ"מ.

    5. פשוט וקל, ומובטח לך שתשכח מהבעיה. בנוסף, תשתדל למצוא את החוט הסיני הכי איכותי שיש - גם שם יש תוצרת טובה יותר וטובה פחות.

    6. כל זה כפוף כמובן לכך שהמוביל אצלך(מוביל = גלגל מתכת קטן בתוך המכונה, אשר עליו מחליק החוט לתוך הידית), הוא אכן במידה הנכונה. המוביל צריך להיות תואם לעובי החוט כמובן.

    הסתדר לך? ספר לחבריך; לא הסתדר? ספר לנו.....
    הכל שטויות
     
  5. עידו לוריה's Avatar

    עידו לוריה said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    Quote Originally Posted by הצפרדע View Post
    הכל יכול להיות, אבל הנה תשובה שונה המבוססת על נסיון ועל הפרקטיקה, כולל ההסבר לתשובה.....:-

    1. החוט שקונים היום בארץ הוא סיני, ולצערי הוא באיכות לא מוצלחת ביותר.

    2. זה אומר, עובי לא ממש אחיד, כאשר חוט 0.8 מ"מ הוא חלק מהזמן אכן בעובי הזה, אבל חלק ניכר מן הזמן, בעובי לא אחיד המשתנה עם הזרימה, כולל עובי גדול יותר שגורם לתקיעת החוט בדיזה.

    3. אם זאת הבעיה אצלך, כמו שהיתה אצלי, הפתרון הוא פשוט(אם כי לקח לי לא מעט זמן להגיע אליו).

    4. כשאתה משתמש בחוט 0.8 מ"מ, תקנה דיזות של 1.0 מ"מ, וכאשר אתה משתמש בחוט 1 מ"מ, תשתמש בדיזות 1.2 מ"מ.

    5. פשוט וקל, ומובטח לך שתשכח מהבעיה. בנוסף, תשתדל למצוא את החוט הסיני הכי איכותי שיש - גם שם יש תוצרת טובה יותר וטובה פחות.

    6. כל זה כפוף כמובן לכך שהמוביל אצלך(מוביל = גלגל מתכת קטן בתוך המכונה, אשר עליו מחליק החוט לתוך הידית), הוא אכן במידה הנכונה. המוביל צריך להיות תואם לעובי החוט כמובן.

    הסתדר לך? ספר לחבריך; לא הסתדר? ספר לנו.....
    ברוך לא כל הסלילים בארץ הם סינים ,אני לא משתמש בחוט סיני אף פעם , ולגבי הדיזה דיזה 0.8 מ"מ היה בפועל 0.95 מ"מ וכן אלה, אין שום סיבה בסליל רציף שהיה שינוי בעבי (בגלל זה הוא נקרא סליל רציף ) אלה עם הוא באיכות ירודה ובסדנה כמו שלך הייתי ממליץ לא לקנות סליל סיני כי מעבר למה שאתה מתאר אנך יודעה עם הנתך בסטנדרט הרצוי, בכלל חומרי גלם סינים לא מומלצים .
    סעיף 6 אתה קצת מבלבל את המושגים הגלגל נקרא גלגל מזיין , המוביל זה צינור ההובלה בתוך הידית (בין המזיין לידית הריתוך ,נראה כמו צינור ההובלה בכבלים של אופנים).
    עידו
     
  6. eliyoval's Avatar

    eliyoval said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    שלום לכם מתנצל על הטיימינג.
    לאחר תקופה דיי ארוכה שלא הפעלתי את הרתכת מאחר והייתי טרוד בדברים אחרים
    סוף כול סוף עבדתי איתה עם הרתכת כמובן.
    אז ככה בערך כ-10 דקות החוט זרם ואף יצא לי ריתוך מעולה ופתאום ללא כול סיבה החוט הפסיק
    ליזרום שוב.
    התעצבנתי כמובן וכאשר אני מתעצבן אני מתחיל עם השטויות שלי,
    מדדתי את החוט ומצאתי שהוא בקוטר של מילימטר, פירקתי את הדיזה וקדחתי אותה למילימטר וחצי
    כמובן שהחוט עדיין ניתקע מה הסיפור של אמא שלה נשבר לי ה.......... מהבעיה הזאת
    מה שכן שמתי לב שהחוט נתקע רק בזמן ריתוך כאשר הידית באוויר החוט זורם חופשי וללא שום בעיה,
    חיה את היום כאילו אין מחר ותלמד דברים כאילו החיים הם נצח
     
  7. סופת המדבר's Avatar

    סופת המדבר said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    אני לא מומחה בCO2 אבל שהבעיה קוראת
    האם הגלגלת שמזינה את החוט ממשיכה להיסתובב בזמן שהחוט תקוע?
    אם כן אז הבעיה איפה שהוא בין הגלגלת לחוט
    ואם לא אז אולי יש איזה נתק כשהחיבורים מתחממים
    (בין בידית לצינור או בין הצינור לרתכת)
    ​JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
     
  8. lizard's Avatar

    lizard said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    אם יש לך רתכת חדשה לחלוטין אז למה אתה לא פונה ליבואן/מוכר ומבקש שיקנו? אין לך אחריות עליה?
     
  9. eliyoval's Avatar

    eliyoval said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    Quote Originally Posted by lizard View Post
    אם יש לך רתכת חדשה לחלוטין אז למה אתה לא פונה ליבואן/מוכר ומבקש שיקנו? אין לך אחריות עליה?
    לא יודע מאיפה נרכשה מאחר ואני רכשתי אותה
    מיד שניה מעסק שכבר לא קיים
    חיה את היום כאילו אין מחר ותלמד דברים כאילו החיים הם נצח
     
  10. lizard's Avatar

    lizard said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    Quote Originally Posted by eliyoval View Post
    לא יודע מאיפה נרכשה מאחר ואני רכשתי אותה
    מיד שניה מעסק שכבר לא קיים
    אז היא לא חדשה לחלוטין.
    אולי הרסו לה את המנוע? יש לי רתכת שהיו לה בעיות כמו אלו שאתה מספר והתברר שצריך מנוע חדש.
     
  11. reuvenk's Avatar

    reuvenk said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    "מה שכן שמתי לב שהחוט נתקע רק בזמן ריתוך כאשר הידית באוויר החוט זורם חופשי וללא שום בעיה"




    עם החוט נתקע בזמן ריתוך יכול להיות שהוא נתקע בדיזה ( מרתך את עצמו לדיזה ) יש חומר מיוחד
    ( נראה כמו גריז ) שאיתו אמורים לשמן את הדיזה כל כמה דקות, לא כתבת עם אתה משתמש בכזה ,
    אם לא, זו יכולה להיות הבעיה.
     
  12. eliyoval's Avatar

    eliyoval said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    Quote Originally Posted by reuvenk View Post
    "מה שכן שמתי לב שהחוט נתקע רק בזמן ריתוך כאשר הידית באוויר החוט זורם חופשי וללא שום בעיה"




    עם החוט נתקע בזמן ריתוך יכול להיות שהוא נתקע בדיזה ( מרתך את עצמו לדיזה ) יש חומר מיוחד
    ( נראה כמו גריז ) שאיתו אמורים לשמן את הדיזה כל כמה דקות, לא כתבת עם אתה משתמש בכזה ,
    אם לא, זו יכולה להיות הבעיה.
    זה גם בדויק מה שאני חושב שקורה ולמעשה זה החשד העיקרי שלי
    שמתי לב שכאשר אני מרתך החוט מתלהט עד למרחק של 15 ס"מ בערך
    ייתכן וכאשר הוא מתלהט הוא הוא הופך לאלסטי.
    וכנראה מתכופף ואז נתקע. דבר אשר מרמז על איכות ירודה של חוט הריתוך מה שחברנו ברוך
    ניסה להעביר לי על איכות חוטי הריתוך.
    חיה את היום כאילו אין מחר ותלמד דברים כאילו החיים הם נצח
     
  13. shmil's Avatar

    shmil said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    קנה חוט מזיקה. החוטים שלהם לא אכזבו אותי.
    לפי תאור התחממות החוט שלך יכול להיות גם שהגז לא פתוח?
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
     
  14. נינו's Avatar

    נינו said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    אם נראה לך שהדיזה והפייה מתמלאים בלכלוך מהר מהסביר, וזו סיבה מספקת לתקיעת החוט, וודא שסוג החוט תואם לחומר אותו אתה מרתך. אחר כך בדוק שמהירות ההזנה של החוט ומתח הריתוך תואמים את סוג ועובי החומר המרותך. שלושת הפרמטרים האלה (סוג / מהירות / מתח) יכולים לגרום לסתימת הדיזה.
    - אם אלוהים היה רוצה שנהיה נודיסטים אז היינו נולדים ערומים.
    - רק דגים מתים שוחים עם הזרם.
     
  15. נינו's Avatar

    נינו said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    ןעןד דבר חשוב - וודא שהגז מגיע לפייה.
    - אם אלוהים היה רוצה שנהיה נודיסטים אז היינו נולדים ערומים.
    - רק דגים מתים שוחים עם הזרם.
     
  16. zika's Avatar

    zika said:

    Default תגובה להודעה: שאלה בנושא רתכת CO

    בוקר טוב,
    אמת היא כי חוטים רבים בארץ מגיעים מסין.
    אך עם זאת ולמרות זאת... יש אפשרות לאבטחת איכות.
    בזיקה אנו מייבאים כיום חוטים לריתוך בגז CO2 ומבצעים בקרת איכות מקפידה על כל משלוח וכמובן בטרם בחירתנו את היצרן המועדף.
    החוטים נבדקים בתערובות שונות של גז ובריתוך במצבים שונים.
    היות ואנו ספקים בלעדיים של כמה מהחברות הגדולות בארץ ובהן חברות ממשלתיות אנו מחוייבים לאיכות הגבוהה ביותר.
    עם זאת, קורה אכן שיש מעט קורוזיה בחוטים ובמקרה שכזה הספולה מוחלפת במיידי בהתאם לבדיקות המעבדה ומנהל אבטחת האיכות.

    ובעניין שהעלית, לפעמים טיפ קטן יכול להועיל רבות וכאן הוסיף את 2 הסנטים שלי ...
    סמרטוט שנטבל בשמן מסיר חלודה או השפרצה מסיבית עליו... יכול לסייע רבות.
    השיטה: לתפוס באמצעות אטב חתיכת בד ספוגה בשמן מסיר חלודה ( זיקה 101 או WD40) מסביב לחוט הריתוך לפני הכניסה אל גלגלי ההזנה.
    פעולה זו מסירה לכלוך שלפעמים קיים על החוט וגורמת למעבר חלק יותר של החוט במזין.

    דבר נוסף, הדיזה בקצה הידית נסתמת עם השימוש... ויש צורך להחליפה!
    ודבר אחרון... בזיקה אנו עובדים על מוצר ייחודי שחולק כבר כדוגמאות למספר מפעלים ולמעשה הינו דיזה ייחודית בצורתה שמכפילה את שטח המגע של החוט עם הדיזה (זרם... ) ומצד שני נסתמת פחות מכל דיזה אחרת שקיימת.
    כמובן שברגע שהמוצר יהיה בייצור המוני ולמכירה אעדכן גם כן .

    בברכה,
    רועי
    קבוצת זיקה בע"מ
    www.zika.co.il