11. μδβις ςν ξλωιψ δχμθδ εΰγν περσ ωιωξω λςγ, εμδξϊιο αραμπεϊ ςγ ωΰηγ δζαμιν ων ιτμεθ ξωδε μΰ αξχεν ωιλεμ μδϊτψω λ"δμαπϊ τπιν αψαιν" ΰε λμ γαψ ΰηψ, εμϊϊ ςεγ τψπρδ μςεδ"γ ωμλν
לפני מספר חודשים רכשתי היילקס 97 ארגז סגור, פיבר, גדול, ולא שימושי (בשבילי).
באותו היום כבר הסרתי אותו.
לפני כחודש , עצר אותי בוחן רכב לבדיקת רשיונות , וגילה שביצעתי שינוי מבנה ברכב ואיים
בהורדה מהכביש + 1000 ש"ח כנס + נקודות... אחרי ויכוח קצר , יצאתי בנזק של 250 ש"ח,
הבטחה מצדי לסדר את העניין והסבר מצידו שאם אמשיך לשאול שאלות אז יש לו את המוטיבציה
לחפור ברכב ולמצוא סיבות נוספות לתת לי את כל הקופה, דהיינו העונש המלא.
כמו ילד טוב , לקחתי את דוח והמשכתי בדרכי.
ביום שלישי האחרון (לאחר שיעורי בית שבהם שנסיתי לברר מה אני צריך לקחת איתי ומה הפרוצידורה
הכרוכה בשינוי כזה) הגעתי למשרד הרישוי בחולון, מסלול 2 (מכיוון שאין יותר (כנראה) מסלול 1 )
כבר ב6:30 בבוקר , בזמן שהשערים נפתחים ב7:30 ולא... לא הייתי ראשון.
בעלי רכבים שחיכו שם כבר מ5:00 .
פתאום הגיע טנדר אחר שהמליץ לי בחום לשקול את הרכב לפני שאני נכנס לבוחן מכיוון שהבוחן
מצידו יכול לשלוח אותי להשקל מבלי לחוס על המקום שלי בתור.
אני, שסרבתי לוותר על התור שלי, השתחלתי בין השערים והפנתי את השאלה שלי לבוחן שבדיוק
הגיע ויצא מרכבו. הבוחן מצדו לא היה מעוניין לענות לי אם להשאר בתור או ללכת לשקול את הרכב
קודם. ואמר לי בפנים הכי קרות שיכל לעשות: "תחזור ב7:30"
ניסיתי להסביר שאין טעם שאחכה סתם בתור אבל תשובתו נותרה בעינה.
7 בבוקר.
היום שלי מתחיל לא טוב.
נרגעתי וחזרתי לחבורה שנאספה שם כאילו רק בשביל לקלל ולשנוא בהדדיות את משרד הרישוי
ואת כל אוכלי החינם בארץ ה #$%@#! הזו...
7:30...
אני בפנים, מחכה שהבוחן הנחמד יגיע אלי.
הוא כאן ואני מסביר לו מה אני רוצה לאשר.
הבחור המגולח והמשוח בג'ל עושה פרצוף רציני של מהנדס גדול ופוסק שלא יוכל לאשר
לי פתיחת ארגז (בעצם - החזרה של הרכב למצבו המקורי) "בגלל שהרכב גבוה מידי!
שאלה: מה הקשר?
תשבה : אל תלמד אותי את העבודה שלי!
שאלה: לפי מה את קובע שהרכב גבוה מדי?
תשובה: אל תתווכח אתה מפריע לי לעבוד!
שאלה : מה הגובה שצריך להיות ?
תשובה : די נו! אתה מפריע , יש עוד רכבים בתור!
שאלה :מה לעשות?
תשובה: 3 אופציות: א. תנמיך את הרכב לגובה מקורי
ב. תלך למשרד התקינה (פה ליד אבל אין סיכוי שיאשרו לך!)
ג. תפנה ליבואן שיאשר לך בכתב את הגובה.
היום שלי ממשיך רע...
בקיצור, לאחר יום מפרך ...
ליבואן אין מפרט טכני שקובע מה הגובה של הרכב (אולי בגלל שזה מודולרי וכל משתמש יכול ורשאי
לשנות את הגובה בהתאם לצרכיו הרי בעקרון זהו רכב עבודה...)
מוסך מורשה טויוטה מוכן לאשר רק אם הם יליפו לי את ארבעת הבולמים שלי למקוריים וינמיכו את
הרכב ויחליפו כל מה שלא מקורי במתלים למקורי (=הרבה מאד כסף וזו לא כוונת המשורר)
כל נסיונותי לאישורים הנ"ל ע"י מעכרים וקומבינות שאני יכולתי למצוא , עלו בתוהו...
מה שגרם לי בסופו של דבר לוותר זמנית ולהרכיב ארגז אחר על הרכב, יותר שימושי וכזה שאפשר לנעול.
יכול להיות שאחרי שאתרגל אליו לא ארצה כבר להוריד אותו
נו... שויין.
לסיום - טיפים והמלצות למעוניינים לפתוח/לסגור ארגז בטנדר:
1-להגיע למשרד הרישוי בבוקר שלמחרת השינוי.
2-להגיע מוקדם! כמה מוקדם ? אני הגעתי לפני 6:30 והייתי שישי בתור. החברה האלה פותחים
השערים ב7:30 וסוגרים אותם ב12:30 כשבאמצע הם יוצאים להפסקה של יותר מחצי שעה.
מי שלא עבר את הסף בשעת הסגירה , השערים נסגרים בפניו גם אם הוא חיכה שם יום שלם,
וגם אם זה לאשר רק מדבקה קטנה על הדלת.
3-לפי דעתי - להכנס קודם לבוחן ורק אח"כ לשקול את הרכב ולבקש מהבוחן שיכתוב על הרשיון
שאפשר לחזור אליו ללא תור בשביל אישור סופי או אם צריך לחזור אליו .
4- לכל מי שסוגר ארגז - התקנה אצל מתקין מורשה בלבד. וגם אם התקנתם לבד בבית, לדאוג
לאישור ממתקין מורשה (לא מספיק רק חשבונית) בדיוק כמו האישורים של רכבי אספנות, רכבים
מיושנים ובדיקת בלמים.
5-לבוא עם תעודת זהות. לא רק רשיון או כל תעודה מזהה אחרת.
6- למרות שמסלול 2 מיועד לרכבים מעל 4 טון, הסירו את השלט מעל מסלול 1 ועכשיו 2 משמש
גם לרכבים מתחת למשקל הזה. (נכון למשרד הרישוי בחולון)
7-להביא שתיה, אוכל , ספר, או כל דבר אחר שיעביר לכם את הזמן.
8- תתכוננו לבזבז את רוב היום שם במיוחד אם לא הגעתם בין הראשונים
9- במידה ושלחו אתכם להביא עוד "משהו", להקפיד לשאול מהם כל המסמכים והאישורים
הנחוצים.
10 ואחרון- למרות כל האמור לעיל, אין לראות בזה משהו קבוע, לפי התחושה שלי ותחושתם של
הנהגים האחרים, אין שם ממש חוקים וגם אם יש , אז הם מאד גמישים, ולכן כל מה שכתוב
למעלה , שנכתב כמחווה טובה מנסיוני הטרי, יכול להתברר כלא נכון.
עד כאן להערב. שבת שלום
התמונה המצורפת היא משעה 6:30 (שעה לפני שפתחים השערים) מאחורי(ההיילקס הכחולה)
יש עוד 4 מכוניות בערך...
11. μδβις ςν ξλωιψ δχμθδ εΰγν περσ ωιωξω λςγ, εμδξϊιο αραμπεϊ ςγ ωΰηγ δζαμιν ων ιτμεθ ξωδε μΰ αξχεν ωιλεμ μδϊτψω λ"δμαπϊ τπιν αψαιν" ΰε λμ γαψ ΰηψ, εμϊϊ ςεγ τψπρδ μςεδ"γ ωμλν
ρεαΰψε φαεςδ αβεεπιν ξεζψιν
-----------------------------------
ξδ ωμΰ ςεαγ αλη, ιςαεγ ςν ξςθ ξηωαδ, χφϊ ψφεο εςεγ χφϊ λη ..
ςγισ μπρες μαΰψ ωας.
ζξο δπριςδ εξηιψ δγμχ ξϊχζζιν ςν ζξο δδξϊπδ εδςφαιν.
ξδ ωλο,φψικ μαεΰ ξελπιν ςν λμ δϊςεγεϊ εδπιιψϊ...
ααψλδ,θεωι
μτςν δαΰδ ιω ΰϊ δπϊεπιν λΰο:
http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=35893
ειω μκ βν αρτψ πδβ ΰϊ ξιγεϊ δψλα, λεμμ βεαδ ηιφεπι ξχεψι. εΰν δψλα ωμκ ιεϊψ βαεδ- ϊςξιρ λξδ ΰαπι ωτδ αΰψβζ.
μλμ ωιπει ξαπδ αΰιν ςν ωχιμδ. αξιεηγ αψλα ξρηψι.
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
מרקו,
מהתמונה הרכב שלך לא נראה גבוה בכלל, הייחוד לכמה גמלים אמיתיים שיוצא לי לראות מידי פעם.
אסף,
עשית לי את היום- ממדידה שעשיתי לפי המספר הזה הרכב שלי נושק למבחן הגובה.. מה שאומר שהג'ינג'י ב"מתלם" באמת קלע קרוב מאד למה שרציתי ולמרות שהרכב "נראה גבוה" הוא לא.
אני מדדתי לפי קרש על הגג בניצב למטר שיורד לרצפה.
מה שכן, יש שם הבדל גדול במשקלי הרכב- רשום שם 1420 ק"ג כשבארץ לא ראיתי אף היילקס שרשום עליו פחות מ-1700ק"ג משקל "ריק".
מה שגם אומר שכלל האצבע שנתקלתי בו עם בוחן בכביש באמת קורב למידה הזו.
השוטר רכן ליד הגלגל האחורי ולשאלתי מה הוא מחפש שם אמר שמה שהוא בודק אם יש מרווח בין החלק העליון של הגלגל לתחתית של השילדה.
אסף,
בתור מישהו שקרוב לנושאים האלו,
נאמר לי שהחוק מתיר הבדל גובה של עד 50מ"מ מהמקורי ללא ציון האם למעלה או למטה וזאת כדי לפצות על בלאי של קפיצים בעיקר שהרי רכב ישן, כל רכבת מאבד מגובהו המקורי בגלל עייפות קפיצים לאורך זמן וזאת גם הסיבה שרוב הקיטים להגבהה שנמכרים הם של 50מ"מ/ 2.5 אינצ'.
אתה מכיר משהו כזה?
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ζδ πλεο ωδψλα ωμι μΰ βαεδ αξιεηγ μξψεϊ ωδεΰ βν μΰ δλι πξεκ
ΰπι μΰ ξψβιω βαεδ ιεϊψ ξλμ βξμ ΰηψ ςμ δλαιω
ΰαμ αξγιγδ ωπςωϊδ αξερκ θειεθδ ξεμ διιμχρ ωπϊ 2000
δδαγμ αξψηχ αιο δΰγξδ μψφτϊ δψλα διδ 8-9 ρ"ξ μθεαϊι
αλμ ξχψδ ιλεμ μδιεϊ ωδαεηο δημιθ μδχωεϊ ςμι ψχ αβμμ
ωδςζϊι μβωϊ ΰμιε μτπι ωπτϊηε δωςψιν...
μβαι δπριςδ μαΰψ ωας - δν ιλεμιν μδβιγ ων ωΰϊδ μΰ ωιικ μΰζεψ
εμδηζιψ ΰεϊκ μξψλζ ...
ΰαμ ωεα - δλμ πιϊο μωιπει ων λπψΰδ ..
ξδ δξιγδ ωμ δφξιβιν ωμκ?
διμχρ ςγ 97 δεΰ ψλα ωπψΰδ βαεδ αξχεψ!
ΰμε ωπι ψλαιν ωεπιν ξαηιπϊ δξϊμιν εξαηιπϊ δξιξγιν.
ξςαψ μξϊμδ δπτψγ ξχγιξδ βν χτιυ δςμδ δΰηεψι ωεπδ βν αςιβεο εβν αΰεψκ εδχαιπδ λεμδ ωεπδ.
απερσ μλκ,
ιφΰ μι μψΰεϊ ωπι θειεθδ διιμχρ ηγωιν (ξϊμδ πτψγ) ξδηαψδ ωπψλωε αδτψω ωμ λξδ ηεγωιν ςεξγιν ΰηγ μιω δωπι λωιω δτψω ωμ λξςθ 5 ρ"ξ αιο δβμβμ εδλπσ δχγξιϊ (ζδ πψΰδ λΰιμε μΰηγ ξδν ξϊηε ΰϊ δξεθεϊ τιϊεμ μξψεϊ ωμΰ λκ, δν διε ρθπγψθιιν μημεθιο.
δν τωεθ δβιςε αβεαδ ωεπδ ξδξτςμ.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
JK ΰψεκ 2008 ςν ηιιωπι ψεεψρ εςυ ψιη.
εΰτιμε αξφαε δρθπγψθι δεΰ δτκ μξημισ ψΰει μ-WJ..
δ50 χιμε ωδιε ηρψιν μκ διϊδ αΰ ςν ξιλμ γμχ ψιχ μωχιμδ τηεϊ 50 χιμε.
θμ
ωξψε ςμ χωψ