Close
מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

נושא: 6 בטור v6 VS

  1. #1
    חבר רשום itayhi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    מעל ים כנרת
    הודעות
    1,754

    ברירת מחדל 6 בטור v6 VS

    אז מה בעצם ההבדל?

    ברור לי ההבדל הפיזי.
    יש הבדל מבחינת צורת עבודה? כ"ס? מומנט? מהלך בוכנה? צריכת דלק? התנהגות (ויברציות/העלאת סל"ד)?


    סתם מתוך עניין, לא חלילה שחשבתי להחליף ל6 בטור...


    תודה

    איתי
    -----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
    בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87

  2. #2
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    מנועי V הם יותר קומפקטיים, לנפח נתון.
    יש בהם יותר חלקים נעים.
    באופן כללי מאוד וגס, הם נוטים לשחרר יותר מומנט בסלד נמוך ע"ח ההספק המקסימלי.
    עניין הויברציות רלבנטי יותר לאופנועים, אבל בעיקרון ובתלות בזוית ה-V, מייצרים יותר ויברציות.

    יש להם אחלה סאונד שזה בכלל נובע משתי סעפות פליטה.

    תהנה

    בעז

  3. #3
    חבר רשום itayhi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    מעל ים כנרת
    הודעות
    1,754

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    תודה :-)

    צריכת דלק זהה (באותם נפחים כמובן)?
    שיפוץ V6 יקר יותר בגלל הראש הכפול?
    סתם מתוך עניין, חמסה חמסה שום בצל המנוע אצלי במצב מצויןץ


    איתי
    -----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
    בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87

  4. #4
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ציטוט נכתב במקור על ידי בוזי צפיה בהודעה
    יש בהם יותר חלקים נעים.

    איזה יותר חלקים נעים יש בהם?

  5. #5
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    דיון מעניין על ההבדלים בין מנוע טורי למנוע V:

    http://www.carsforum.co.il/vb/archiv...p/t-58313.html

    עוד חלקים נעים - מחייב קמשפט נוסף, בתור התחלה.

  6. #6
    חבר רשום גלדיאטור's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2008
    מיקום
    צפונה
    הודעות
    2,351

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ציטוט נכתב במקור על ידי בוזי צפיה בהודעה
    דיון מעניין על ההבדלים בין מנוע טורי למנוע V:

    http://www.carsforum.co.il/vb/archiv...p/t-58313.html

    עוד חלקים נעים - מחייב קמשפט נוסף, בתור התחלה.

    לא נכון ישנם המון מנועים עם גל זיזים אחד למרות שהם וי

  7. #7
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ידעתי שמישהו יקפוץ ויגיד את זה.
    כאמור, כל מה שכתבתי, הוא כללי לגמרי, וגם אני יכול להביא דוגמאות נקודתיות שמוכיחות בדיוק ההפך.
    זה נכון שאפשר להשתמש בקמשפט תחתי יחיד, כמו שלמנוע V יכול להיות ראש מנוע יחיד (פולקסווגן) ולמנוע טורי יהיו 2 קמשפטים.
    אני מתייחס לתכנון הבסיסי.

  8. #8
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    יצא לי לפרק מנוע או 2, במנועי GM שפרקתי היה רק גל זיזים אחד.
    במנועים חדשים יכול להיות שיש יותר אבל לומר אופן גורף שיש יותר חלקים נעים זה פשוט לא נכון לדעתי. מה גם שכנראה שהמהנדסים של אותו מנוע שמו 2 גלי זיזים בגלל סיבה כלשהי. השיקול של "יש יותר חלקים נעים" הוא שיקול מטופש.

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ההבדל הכי גדול הינו באורך המנוע. זה אילוץ של יצרן הרכב.
    מזה נגזר רוחב גדול של מנועי V. שוב, אילוץ של היצרן.
    השאלה מה מפריע יותר ליצרן: האורך או הרוחב של תא המנוע.
    תחשבו בגדול, מנוע של משאית. ההבדלים באורך וברוחב אדירים.

    טכנית:
    למנוע טורי יהיה תמיד מיסב ראשי אחד נוסף, עם אותו מספר בוכנות. זהו יתרון משמעותי.

    למנוע V בעל גל זיזים עליון (כמו כל מנוע מודרני, וללא תלות האם גל יחיד או כפול) תהיה מערכת גלים כפולה. זהו חסרון. הגדלת מערכת הזימון צורכת הספק. למען קשיי התפיסה, מנוע I בעל 2 גלי זימון DOHC, יתקבל במנוע V סה"כ של 4 גלים. דוגמא: מנוע בנזין V6 של מיצובישי פג'ארו Q. בגדם הקצר גל זיזים יחיד. סה"כ 2 גלים במנוע, אחד בראש ימין ואחד ב ראש שמאל. בדגם הארוך גל זיזים כפול. סה"כ 4 גלים במנוע, 2 גלים בראש ימין.....

    יתרון בנושא חלוקת החום למנועי V, עקב קו חלוקה קצר במחצית.

    רעידות: יתרון משמעותי רק למנועי L. מנוע V לא יהיה חלק ממנוע I.

    מומנט? תלוי בתכנון המנוע ללא תלות בתצורה.
    הספק? ראה שורה למעלה.
    יישום טכנולוגיות: זהה.

    בברכה,
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ועוד כמה דברים...
    קירור - במנועי V בזוויות קטנות (60 מעלות ומטה), יש סכנה שמרכז המנוע לא יתקרר כהלכה. גם במנועי V של 90 מעלות, קיימת אותה בעיה, אבל בד"כ לא מורגשת, אלא במנועי אלומיניום שהתחממו - ואז יש סיכוי גדול לנזק בבלוק.
    מערכות דלק, סעפת יניקה - אם לא מדובר במערכת רב נקודתית, קשה יותר לספק את רעבונו של מנוע טורי באופן אחיד לכל הבוכנות. ואחרי שאמרנו את זה - נושא תכנון הסעפות בנוע V גם הוא מקשה על הנושא. בד"כ באופן מסורתי במנועי V סעפת היניקה בפנים וסעפת הפליטה בחוץ. אבל מה עושים כשרוצים טורבו על מנוע V? איך מעבירים צנרת מהסעפות שבחוץ? סיפור. (אגב, פורד פתרו את הבעיה ממש לאחרונה בדרך לא מקובלת). ואיך מחלקים קוי דלק?
    מהבחינות הללו המנוע הטרי יותר פשוט לבניה.
    דבר חשוב הוא נושא הרעידות - מנועי 6 צילינדרים באופן כללי הם המאוזנים ביותר שיש. ומתוך מנועי ששת הצילינדרים הקיימים, מנוע טורי הוא המאוזן ביותר. זה מורגש במיוחד במנוים שעובדים בסל"ד נמוך ואמורים להפיק כוח בתנאים הללו.

    בקיצור... הרבה שיקולים.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום itayhi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    מעל ים כנרת
    הודעות
    1,754

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    תודה :-)


    אמנם חלק קטן מהדברים שנאמרו פה לא הבנתי במלואם אבל זה בהחלט סיפק את יצר הסקרנות
    הטבעי שלי.


    שוב תודה.


    איתי
    -----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
    בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87

  12. #12
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    אחד המעניינים. אם יש עוד מידע תרגישו חפשי.

    אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם, והנה יצא לי לשחק עם מנוע של טריילבלייזר יחסית חדש עם מנוע 6 טורי.

    שמעתי שמנועי ה6 בטור של JEEP ירדו מקו הייצור בגלל בעיות לעמות בתקני זיהום אויר, לא?
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  13. #13
    חבר רשום יריב קלר ברוך's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    סופר גיפ בוויז
    הודעות
    1,727

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ציטוט נכתב במקור על ידי ערן המסוקס צפיה בהודעה
    אחד המעניינים. אם יש עוד מידע תרגישו חפשי.

    אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם, והנה יצא לי לשחק עם מנוע של טריילבלייזר יחסית חדש עם מנוע 6 טורי.

    שמעתי שמנועי ה6 בטור של JEEP ירדו מקו הייצור בגלל בעיות לעמות בתקני זיהום אויר, לא?
    טרייל בלייזר עם 6 טורי לי יש שנת 2006 עםV6 ולא מנוע טורי?
    סופר גיפ הגשמת חלומות מוטורים למותג גיפ 0544565641

  14. #14
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    לא הבנתי כלום ממה שרשמת!?
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  15. #15
    חבר רשום נימי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2006
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    973

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    ציטוט נכתב במקור על ידי ערן המסוקס צפיה בהודעה
    אני לתומי, חשבתי שעידן המנועים הטוריים נעלם
    רוב המנועים של BMW בנפחים הבינוניים\קטנים הם עדיין 6 טורי, מעבר לשש צילינדרים הם מתחילים ב V

    לגבי מה שיריב כתב
    יש לו טרייל בלייזר שנת 2006 עםV6 ולא מנוע טורי
    - זה מה יש ועם זה ננצח!
    - הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....

  16. #16
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    V6 על טריילבלייזר? אולי התכוונת לV8?

    מנוע 6 צילינדרים בטריילבלייזר הוא רק 6 טורי, 250 כ"ס בכל שנות הדגם.

    The TrailBlazer won the North American Truck of the Year award in 2002. The 4.2 L I6 Atlas LL8 appeared on the Ward's 10 Best Engines list from 2002-2005 with innovative features such as DOHC, Variable Valve Timing (VVT) on the exhaust camshaft, and GM's Patented "Lost-Foam" casting process

    The TrailBlazer comes with a 250 hp (186 kW) 277 lb·ft (376 N·m) all-aluminum 4.2 L "Atlas" LL8 inline-six engine standard and an optional 302 hp (225 kW) 330 lb·ft (447 N·m) aluminum small-block 5.3 L V8 with Active Fuel Management. The inline-six makes the TrailBlazer the most powerful six-cylinder SUV in its class.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  17. #17
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    הספק מנוע VORTEC בטריילבלייזר בנפח 4.2 ליטר (6 טורי) שהיבואן הישראלי של שברולט (UMI) מפרסם הוא 275-291 כ"ס, בהתאם לשנת הייצור. זה מנוע לא-נורמלי. משוגע.
    וכן - השתעשתי בזמנו ברעיון של השתלת מנוע כזה בסיקס/סופה... למרו תשזה נראה פשוט, זה לא, אבל התוצאה הסופית צריכה להיות טעימה. יאמי.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    אגב, יש עוד הבדל אחד, מוזיקלי. מנועי V נשמעים אחר מאוד ממנועים טוריים, והמוזיקה הכי יפה לדעתי היא האיפוק הכעוס של 6 טורי. אחריו הגירגור שהופך לנהמה של V8. דווקא V6 לא עושה לי את זה, מוזיקלית.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  19. #19
    חבר רשום נימי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2006
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    973

    ברירת מחדל תגובה להודעה: 6 בטור v6 VS

    כנראה שלא פיענחתי את הכתוב נכון
    - זה מה יש ועם זה ננצח!
    - הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....

נושאים דומים

  1. גיור רדיו JK לתחנות אירופאיות
    על ידי oferdar בפורום פורום ג'יפ רנגלר JK/JL/JT
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 15-12-09, 23:34
  2. גיור MyGig
    על ידי hiprex בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 14-02-09, 22:31
  3. מנוע 5 ציל' בטור, דיזל
    על ידי savyon בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 10-11-08, 08:41
  4. יש מקום לקנות נעילות בטורקיה????
    על ידי karnaf בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 02-10-04, 16:33
  5. גיור GPS
    על ידי יצחק בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 29-01-04, 17:46

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •