Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21
  1. #1

    Default שאלת תם...מצבי נסיעה

    השאלה היא כזו ,

    האם יש איזושהי בעיה בנסיעה משולבת 4*4 (high וגם low) כאשר אני לא נועל את הלוקרים??

    האם הדבר ממיס מבחינה כלשהי על מכלולי הרכב , הורס משהו או שמותר ללא כל חשש???

  2. #2
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,686

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by לביא סמו וסומו View Post
    השאלה היא כזו ,

    האם יש איזושהי בעיה בנסיעה משולבת 4*4 (high וגם low) כאשר אני לא נועל את הלוקרים??

    האם הדבר ממיס מבחינה כלשהי על מכלולי הרכב , הורס משהו או שמותר ללא כל חשש???
    אני הייתי נוהג כך ב-LOW .
    הבעיה העיקרית, באמצע מעלה "כשהעסק" מסתבך אתה נזכר לפתע שהלוקרים לא מחוברים ....

    אני הפסקתי עם התחכמות זאת בעיקר בגלל השכחה של החיבור, כמו כן בעקבות המלצה של חבר (שמאד מעריך את דעתו המקצועית), הוא טוען שזה דופק את הלוקרים , אני לא משוכנע וגם לא מצליח להבין למה.
    לטענתו, לוקרים מחוברים קבוע אך שילוב טרנספר בהתאם לצורך אינו מזיק . כך אני נוהג בכל תקופת החורף.

    רענן

  3. #3

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    כלומר אני מבין מדבריך ששום מכלול לא נפגע,
    אבל כן יש חשש לפגיעה בלוקרים ...


    מישהו יכול לאשרר את העסק האם הנסיעה בתצורה הזו אכן אפשרית ואיננה פוגעת במכלולי הרכב?

  4. #4
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,686

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by לביא סמו וסומו View Post
    כלומר אני מבין מדבריך ששום מכלול לא נפגע,
    אבל כן יש חשש לפגיעה בלוקרים ...


    מישהו יכול לאשרר את העסק האם הנסיעה בתצורה הזו אכן אפשרית ואיננה פוגעת במכלולי הרכב?
    הבנת נכון !
    סה"כ אתה מסובב את הסרן הקידמי (כולל הציריות) ללא עומס .
    גם לגבי הלוקרים , אני כמעט בטוח שזה לא משנה . עובדה שנהגתי כך שנים בשטח ללא נזק .
    יתכן שללוקרים אוטומטיים זה אכן עלול לקצר את חייהם.

    רענן

  5. #5

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    טוב אוטומטיים זה לא בבית ספרנו........

    אגב מה היתה הסיבה שאתה נסעת ככה? (התעצלות לשלב לוקרים ) או שיש משהו מעבר?

  6. #6
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,686

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by לביא סמו וסומו View Post
    טוב אוטומטיים זה לא בבית ספרנו........

    אגב מה היתה הסיבה שאתה נסעת ככה? (התעצלות לשלב לוקרים ) או שיש משהו מעבר?
    זמינות כוח טובה יותר , פחות עומס על הגיר האוטומטי (נסיעה ב-LOW).
    מצד שני לא אהבתי את ההתנגדות בסיבובים על משטח עם אחיזה טובה יחסית במצב 4X4 LOW ולוקרים נעולים.

    רענן

  7. #7
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,518

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by raanan View Post
    .
    יתכן שללוקרים אוטומטיים זה אכן עלול לקצר את חייהם.

    רענן
    איך אתה נוסע משולב 4X4 עם לוקרים אוטומטיים בלי שהם משולבים ?
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  8. #8
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,686

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by GodsFather View Post
    איך אתה נוסע משולב 4X4 עם לוקרים אוטומטיים בלי שהם משולבים ?
    לא יודע כי, יש לי לוקרים ידניים !

    רענן

  9. #9
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by לביא סמו וסומו View Post
    האם יש איזושהי בעיה בנסיעה משולבת 4*4 (high וגם low) כאשר אני לא נועל את הלוקרים??
    אין שום בעייה. מבחינת הגלגלים זה לא משנה אם הניתוק הוא בטרנספר או בלוקרים.
    אין שום כוח שמופעל על הגלגלים הקדמיים.

    Quote Originally Posted by לביא סמו וסומו View Post
    האם הדבר ממיס מבחינה כלשהי על מכלולי הרכב , הורס משהו או שמותר ללא כל חשש???
    כן, זה מעמיס והורס.
    אתה סתם משקיע אנרגיה (מעט אמנם, אבל מורגשת) בלסובב את הדרייבשפט הקדמי, הדיפ' הקדמי והציריות (למעשה, כל מערכת ההנעה הקדמית עד הלוקרים).
    זה גם סתם שוחק בצורה מיותרת את כל הרכיבים הנ"ל.

    נשאלת השאלה, למה זה טוב ??
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  10. #10

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    לא הבנתי אותך , פעם אחת אתה אומר שאין בעיה וזה כמו ניתוק בטרנספר ופעם אחת אתה אומר שזה מעמיס ושוחק.....

    אני לא מדבר על נסיעה קבועה אלא רק בשטח...(חולות )

    נסיעה בצורה כזו במקום 4*4 מלא פוגעת איכשהו ברכב או לא?? (אני מדבר על מחזירי שמן , דריישאפטים וכו')

  11. #11
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,518

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    נסיעה באופן קבוע - כן
    נסיעה לסירוגין - לא

    האם זה טוב - לא.

    למה ? כי אתה מאמץ את הרכב.

    כמה זה פוגע ? לא בצורה משמעותית אם זה נעשה פעם ב... אבל אם זה אופי הנהיגה, בסופו של דבר אתה עושה יותר נזק מתועלת.

    ושוב נשאלת השאלה - למה ?
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  12. #12

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    לא מבין איך זה מאמץ את הרכב יותר מנסיעה 4*4 עם לוקרים,
    אני לא מדבר עלהשוואה בין 2*4 ל- 4*4 (שאז ברור שיש יותר עומס)

    אלא נסיעה 4*4 עם לוקרים נעולים אל מול בלי לוקרים נעולים....

    איך זה בדיוק מעמיס את המנוע להיפך זה נותן לו יכולת לשמור על מומנט גבוה כי הוא תמיד יכטול לזרוק כוח קדימה(נזכור שהלוקרים לא נעולים)...


    מה שכן יכול להיגרם וזו השאלה - שחיקה מוגברת של מיסבים וציריות מקדימה עקב סיבוב מהיר של הציריות ללא בזבוז כוח על סיבוב הגלגלים..

    אם מישהו הבין מה שאמרתי אשמח שיתן דעתו בנושא..

  13. #13
    חבר רשום יובל48's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    מרכז
    Posts
    2,120

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    מכיוון שאני לא רואה שום סיבה לשלב 4X4 ללא חיבור לוקרים
    הרי שהשאלה היפוטטית.
    אבל לצורך הדיון, על אף שהוא סתמי,יש רכבים שנוסעים בשילוב זה או אחר
    כמו סופה שאין לה לוקרים והצריות והדרייבשאפט מסתובבים כל הזמן בלי
    תקלות ,או לחילופין רכבים שנוסעים קבוע 4X4 גם שם כל המכלולים נעים כל הזמן.
    הסיבה היחידה שאפשר להעלות על הדעת לשילוב כזה ב LOW היא לזחילה בפקק
    בכביש(סיבה טיפשית אבל לצורך ה"דיון")
    take nothing but memories
    leave nothing but footprints

  14. #14
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,518

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    יש עוד רכיבים שחולקים את הכוח שיוצא מהמנוע, אבל הם לא נותנים תמורה עבור זה.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  15. #15

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by GodsFather View Post
    יש עוד רכיבים שחולקים את הכוח שיוצא מהמנוע, אבל הם לא נותנים תמורה עבור זה.

    לא הבנתי מה ניסית להגיד??

    בכל אופן יש ערך מוסף רציני לדעתי לנסיעה 4*4 עם לוקרים לא משולבים במיוחד במנוע בעל נפחנ קטן כמו של הסמוראי והסיבה היא שככה מרוויחים יחסי העברה מופחתים ומקטינים את הסיכוי שהמנוע יחנק כי הוא תמיד יכול לזרוק כוח קדימה ולשמור על המומנט.

    ושוב מדובר בנסיעה בשטח בלבד - דיונות, ולא נסיעה רצופה ביום יום.

  16. #16
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,518

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    4X4 HIGH זה אותו יחס העברה כמו ב2X4.

    אתה מדבר על LOW בלבד.

    אם אתה לא נעול קדימה+אחורה, תמיד יהיה גלגל לא מחובר לקרקע שיקח את המומנט ולכן אין סיבה שהרכב יחנק. בדיונות דואגים לנסיעה כמה שיותר רציפה (יש שיאמרו אף מהירה, אני לא דוגל בשיטה).

    ושוב - כשאתה משלב בטרנספר 4X4, הכוח שיוצא מהמנוע מגיע גם למערכת ההנעה הקדמית אבל לא מנוצל כי הלוקרים "פתוחים" ולמעשה אתה מניע עוד רכיבים אבל לא מקבל את התמורה על ההנעה שלהם.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  17. #17
    חבר רשום itay's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    1,260

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by GodsFather View Post
    4X4 HIGH זה אותו יחס העברה כמו ב2X4.

    אתה מדבר על LOW בלבד.

    אם אתה לא נעול קדימה+אחורה, תמיד יהיה גלגל לא מחובר לקרקע שיקח את המומנט ולכן אין סיבה שהרכב יחנק. בדיונות דואגים לנסיעה כמה שיותר רציפה (יש שיאמרו אף מהירה, אני לא דוגל בשיטה). ובגלל זה אתה נתקע (מי שיקרא את המשפט מההתחלה יבחין בחרוז )

    ושוב - כשאתה משלב בטרנספר 4X4, הכוח שיוצא מהמנוע מגיע גם למערכת ההנעה הקדמית אבל לא מנוצל כי הלוקרים "פתוחים" ולמעשה אתה מניע עוד רכיבים אבל לא מקבל את התמורה על ההנעה שלהם.

    1. לפי ההוראות של סוזוקי, אין לנסוע ב 2*4 עם לוקרים סגורים.
    2. לכל מייסב יש אורך חיים. כשאתה נוסע "סתם" משולב עם לוקרים פתוחים, אתה מקצר את החיים ,שלא לצורך, של כל הרכיבים שמניעים את החלק הקדמי.
    3. אני נוסע משולב עם הלוקרים כל הטיול ומנתק אותם רק בסופו (אבל אני נוסע כמעט כל הטיול על LOW, מנוחות).

    איתי.

  18. #18
    חבר רשום reuvenk's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    רמת הגולן
    Posts
    267

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    שלום
    אני רוצה לשאול לגבי נסיעה ב 4*4 HIGH (עם לוקרים)
    האם יש לרכב ולמכלולים בעיה? פחות בריא לרכב?
    שמעתי כל מני דעות בנושא, בעיקר כאלה שאמרו שלא לנסוע ככה...

  19. #19
    חבר רשום itay's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    1,260

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    Quote Originally Posted by reuvenk View Post
    שלום
    אני רוצה לשאול לגבי נסיעה ב 4*4 HIGH (עם לוקרים)
    האם יש לרכב ולמכלולים בעיה? פחות בריא לרכב?
    שמעתי כל מני דעות בנושא, בעיקר כאלה שאמרו שלא לנסוע ככה...
    אל תיסע ככה על כביש ובייחוד בסיבובים בכביש.

    איתי.

  20. #20
    חבר רשום reuvenk's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    רמת הגולן
    Posts
    267

    Default תגובה להודעה: שאלת תם...מצבי נסיעה

    הכוונה לנסיעה בשטח
    ברור לי שאי אפשר לנסוע ככה בכביש
    האם יש בעיה בשטח?

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. פירגון לצביקה קרבורטורים
    By מורארט in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 1
    Last Post: 29-11-09, 22:29
  2. העברה בין מצבי H2 לH4 ו- L4 בפוראנר
    By איפון in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 3
    Last Post: 18-03-09, 19:35
  3. Replies: 2
    Last Post: 08-02-08, 14:52
  4. יישור קו לגבי מצבי מצבי הנעה בשטח
    By mizkobi in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 5
    Last Post: 09-10-07, 20:48
  5. קורנדו 2001 , תאורת מצבי ה4*4 ?
    By eran63 in forum פורום קאיה/יונדאי/סנגיונג
    Replies: 3
    Last Post: 06-05-07, 22:30

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •