זיו שלום
אתה מדבר על תאוצה/תאוטה וברוך מדבר על נסיעה לא על תאוצה
ושניכם צודקים
על מנת לטפל כראוי במתלה סרן חי ששוקל 400 קילו לצורך העיניין צריכים בולמים עם קפיצים חזקים
ולכן גם שלדה ששוקלת מספיק על מנת שהמתלה יעבוד כמו שצריך ולא ירים את השלדה (הקלה).
לעניות דעתי ואחד מצורות התכנון הראשיות הקיימות הרי מתחילים מהגלגלים ,גודל רוחב וממשיכים משם למתלה ולשלדה.
ולכן המשקל יהיה הכרח של התכנון (מפלדה ולא חומרים מרוכבים)מה שכן מיקום נכון של הרכיבים הפריקים יכול לשנות המון להתנהגות הרכב .
לגבי כח מנוע לא מוסיפים משקל אם נשנה נתוני מנוע על מנת שיוציא יותר כח מאותו נפח
ולכן יש חשיבות לחלוקת משקל קדימה/אחורה וגם יחס מוקפץ/לא מוקפץ ומי שיגיע לנוסחא האופטימלית יהיה גם זה שיגיע לתוצאות הכי טובות במירוצים
לדעתי יחס משקל קדימה/אחורה של 40/60 יהיה אידיאלי ,עדיף לנחות על התחת מאשר על האף אחרי קפיצה, גם יותר משקל על הגלגלים המניעים.
לגבי יחס מוקפץ לא מוקפץ הייתי הולך על 1:3
בהיסתייגות למשקל כולל מינימלי לקטגוריה הרלוונטית
שמרו על קשר