Close
מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Nov 2003
    מיקום
    BEER-SHEVA
    הודעות
    11

    ברירת מחדל מגן גחון לסופה?

    שלום לכולם:
    יש למישהו סקיצות ו\או תמונות
    של מגן גחון לסופה
    אני רוצה יותר מגן מתחת למנוע מערכת ההגה
    אני מייצר לבד אין לי בעיה.
    תודה.
    BRAND

  2. #2

    ברירת מחדל

    אין כל כך צורך במיגונים מהסוג שאתה מדבר עליו לג'יפים (סופה או CJ). למנוע בוודאי שלא, הקרטר יושב מעל הסרן. למערכת ההגה גם לא ממש - המוטות אכן נפגעים לפעמים ומתעקמים. בנהיגה נכונה זה די נדיר, וגם כשזה קורה ניתן ליישר ברמה סבירה בשטח בעזרת כננת, אפילו בלי לפרק את המוט. הדרך הנכונה לשפר את הנושא הזה זה על ידי חיזוק המוטות, ובעיקר מוט השפור. דיונים קודמים שכדאי לקרוא:

    http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=166

    http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=1855

    ויש עוד. חלקם לא מזמן.

  3. #3

    ברירת מחדל

    שלום ירון,
    אני אישית לא יכול להמליץ לאיש למגן את המנוע, עקב ההפרעה העצומה שזה גורם, לפינוי החום מהמנוע.
    לקירור העוקה השפעה עצומה, על קירור שמן המנוע.
    בברכה,
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  4. #4
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי קיד
    שלום ירון,
    אני אישית לא יכול להמליץ לאיש למגן את המנוע, עקב ההפרעה העצומה שזה גורם, לפינוי החום מהמנוע.
    לקירור העוקה השפעה עצומה, על קירור שמן המנוע.
    בברכה,
    קיד.
    קיד,
    אתה יכול להרחיב בבקשה? זה לא שאני מתכנן מיגון אבל לטובת ההשכלה הכללית, איך זה מסתדר עם העובדה שמיגון גחון הינו אחד ממוצרי האפטרמרקט הנפוצים ביותר (אומנם יותר ב-SUV מאשר ברכבי שטח אבל עדיין)
    תודה עירא
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  5. #5

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי עירא
    קיד,
    אתה יכול להרחיב בבקשה? זה לא שאני מתכנן מיגון אבל לטובת ההשכלה הכללית, איך זה מסתדר עם העובדה שמיגון גחון הינו אחד ממוצרי האפטרמרקט הנפוצים ביותר (אומנם יותר ב-SUV מאשר ברכבי שטח אבל עדיין)
    תודה עירא
    בשמחה.
    ראשית מבלי לפגוע בפרנסתם של כל יצרני המיגונים, שחלקם חברים אישיים שלי, זוהי דעתי האישית!
    עירא, מיגונים הם מוצר שמאוד מאפיין את ישראל, עקב היותו "יפה" ובולט לעיין. במדינה שבה לקוח קונה רכב ב300,000 ש"ח, ומקבל אותו עם מנוע דיזל של 120 כ"ס, פירטי נוי חיצוניים עושים את ההבדל. לא ראיתי אף בעלים של GMC יוקון, מתפאר על עוצמת מנוע הבנזין V8
    6000 סמ"ק ו-325 כ"ס החדש של 2004. אבל ראיתי יוקונים נוסעים עם מנוע ה-V8 דיזל 6500 סמ"ק, שהוא אחד המנועים הגרועים של העשור.
    מכאן - מיגון מנוע הוא "טרנד" של ישראל.
    ****בשום פנים ואופן אין לערב דיון זה עם מיגון גיר + תיבת העברה + מיכל דלק.

    לדיון הטרמודינמי, חלק גדול מצינון המנוע, מושג הודות לרוח הנושבת על הבלוק. רוח זו מצננת את חלקי הפלדה, ודרכם את השמן והמים. שני נוזלים אלה, מקררים את אזורי ייצור החום, קרי בוכנות + ראש מנוע. השמן הלוהט היורד מהבוכנה / ראש מגיע לעוקה, ושם מתקרר בזמן שהייתו שם. כיצד?? רוח רבה מנשבת על העוקה, העוקה שעשוייה פח דק, מעבירה את חום השמן לאויר.
    2 דרכים יש לאויר להגיע לעוקה: הראשונה במהירות נמוכה, האויר אשר עובר את המקרן (רדיאטור) מתפנה כלפי מטה ע"י פעולת המניפה. השנייה במהירות גבוהה, אויר נכנס למקרן עקב הלחץ הדינמי הגבוה ששורר לפני הרכב, מתפנה כלפי מטה עקב הלחץ הנמוך השורר מתחת לרכב (בהנחה שהרכב דומה?!@#$% לפרופיל של כנף).
    במידה ואתה חוסם את יציאת החום מלמטה, אזי במהירות נמוכה, תפנה המניפה את החום לצדדים לכיוון הגלגלים. כמובן שפינוי זה פחות יעיל, משום שהאויר לא יזרום על המנוע, אלא יברח מיד הצידה.
    חמור הדבר במהירות גבוהה. במהירות שיוט, המנוע משתמש בכ60-75% מהספקו, ולכן מייצר חום רב. במידה ותחסום את יציאתו דרך מוצא הלחץ הנמוך (למטה) אתה עלול לגרום למערבולת אויר בתא המנוע, האויר עלול להיכנס לתא שלא דרך המקרן. במיקרים קיצוניים לא רק שתאבד את צינון הבלוק, אלא תאבד בנוסף חלק מצינון המקרן.
    צינון השמן הינו גורם חיוני לשמירת תכונותיו הטכניות של חומר הסיכה, ומכאן גורם משפיע על אורך חיי המנוע. שמן חם לא ממלא את יעודו בסיכת שטחים. על הפגיעה שתיהיה בצינון המים אין לצורך הרחיב.
    אף אחד מהמיגונים המורכבים בארץ, לא עבר מנהרת רוח, או כל מבחן שכלל מדידת טמפ' השמן. מכאן שלמתקיני המיגון אין כל מידע על השפעת המגן.
    לא רק שמהגן מיותר, אלא ששיפור חשוב, יהיה מקרן (רדיאטור) נוסף לשמן המנוע. קיים מוצר מקורי לסופה, בשימוש הצבא.
    עד כאן, טרם דיברנו על צינון גיר אוטומט. חסימת האויר המוזכרת למעלה, תפחית את זרימת האויר על צינורת השמן של הגיר, וכמובן שכל פגיעה במקרן המים, פוגעת בצינון שמן הגיר (ברכבים בהם מותקן נחשון שמן בתוך רדיאטור המים). שמן ATF לא סובל טמפ' גבוהות, הוא מתפרק.
    נקודה נוספת היא צינון מערכת הפליטה. חסימת האויר מן הסתם תפגע גם בה.
    אני יכול להוסיף גם את מערכת החשמל וכו' וכו' וכו'
    לזרימת האויר בתוך תא המנוע, יש מאפיין של מבנה התא + הפרשי לחצים בזמן הנסיעה. יש לזכור שמלוא ההספק דרוש בדרך כלל בנסיעה מינהלתית ולא דווקא בשטח טכני. דווקא במנהלתית, המגן חוסם את הרוח באופן הבולט ביותר.
    חם בישראל רוב השנה, כל פגיעה בפינוי החום מהרכב, צריכה המון צומת לב.
    לעומת זאת מגן אלומיניום חתוך בלייזר, עם לוגו החברה בולט קדימה, הוא מקדם "צומת לב" רציני.
    בברכה,
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  6. #6

    ברירת מחדל

    קיד מדוייק כהרגלו

    מיגוני מנוע/גחון מאפיינים את כלי הרכב עם מתלים נפרדים, וכל מה שנאמר על אופנה וכו. - אמת. ושימו לב בנוסף לבעיות ההתחממות הבלתי פוסקות במאגנום/טראנו/פאג'רו וכולי... מדובר בכלים עם מנועי טורבו-דיזל, שמייצרים המון חום, עם גירים אוטומטיים, שמוסיפים עוד חום, לרוב בלי מצנן שמן נוסף אלא דרך הראשי, עם מערכות קירור גבוליות בתנאי ארץ ישראל... והדבר הראשון שהלקוח הממוצע משקיע בו זה מיגון הגחון = חסימת פתח היציאה של האויר מתא המנוע.

    אבל נשוא הדיון הוא סופה. לג'יפ עם סרן קדמי חי אין צורך ואין גם דרך פרקטית "למגן" את החלק התחתון של המנוע. מי שלא משוכנע, פשוט עוד לא בילה מספיק זמן מתחת לג'יפ.

  7. #7
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    לגבי סופה יש צורך במיגון כזה, הצורך הוא לא קריטי, אבל מגן טוב שבנוי נכון בהחלט ימגן את מוטות ההיגוי ותיבת ההגה שחשופים.

    לגבי שאר הרכבים אתם שוכחים דבר אחד, מדובר בSUV ,לא ברכבי שטח שלכם, אני מוכר ומיצר כאלו מיגונים, ללקוח הישראלי יש בעיה, הוא היה בצה"ל....דווקא אצלו אין צורך למגן כלום...עד שקורה משהו, ותאמינו לי זה קורה ולא מעט, אחרי הבומבה הראשונה(שלפעמיים עולה כמו CJ) הם ממגנים את הרכב, זה שהמיגון מקדם פוזה, זה תוצר לוואי מבורך מבחינת רוב האנשים.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  8. #8

    ברירת מחדל

    הממ לי יש מיגון גחון חלקי
    למען האמת דיי עזר לי פעם שחניתי בנקרות ושכחתי שיש סלע לפני והוא בלם את המכה
    בקשר למוט ההגנה המיגון הינו גבולי
    אני למשל "ירשתי" את המיגון לא יודע אם הייתי משקיע בזה גרוש,
    אם זה על הדרך אז כדאי
    סוכנות הבטוח הגדולה והוותיקה בארץ לתרבות הפנאי
    טל 09-7676728 www.rotberg.co.il

  9. #9
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל

    וואלה מאיר, אם לא היתה ה-SKIDPLATE שמודבקת לך שם, אז הנדנדות של הקפיצים היו חוטפות את המכה. שנינו יודעים שלא היה קורה כלום.
    בסופה תיבת ההגה פחות חשופה מאשר ב-CJ, ועוד לא נתקלתי מעולם בסיטואציות בהן היא חטפה מכה מסלע.
    אין צורך במיגונים בכלל בסופה. אולי, אולי, רק מתחת למיכל הדלק, כדי שמכה שם לא תפגע במשאבת הדלק. מי שמתעקש להרכיב מיגון מתחת למנוע (שוב- בכלל לא צריך, אבל יש אנשים שמוכרחים, בשביל "שקט נפשי" - תכל'ס זה רק בגלל שיעמום) שיחשוב אולי בכיוון של צינור מתכת מכופף, משהו בסגנון צינור החיזוק שמרותך לנו על הדנה 60 מלמטה?
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

נושאים דומים

  1. מגן גחון
    על ידי bennysade9_7 בפורום פורום סובארו 4X4
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 14-01-11, 23:18
  2. דלתות חצי (ברזנט) לסופה, משאבת מים חדשה לסופה דיזל,דריבשאפט קדמי לסופה
    על ידי elitkh בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 05-10-10, 18:54
  3. מגן גחון ל-WJ
    על ידי eysham בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 08-04-09, 13:59
  4. מגיני גחון
    על ידי מלכי בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 03-12-08, 17:19
  5. מגן גחון
    על ידי רנן בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 19-06-08, 17:13

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •