הרכב הנו CJ7 משנת 83 ,הגיע לארץ ביבאו אישי.
קצת לאחר הקנייה , הרכב פורק לגורמים ונבנה מחדש חלק חלק,בדגש על השארת אופי הג'יפ ולא לעשות ממנו מוטציה ולכן החריגה היחידה היתה החלפת הגיר לידני מתוך העדפה אישית.
הרכב נקנה במצב סביר מכנית וכנ"ל חיצונית,כשהוא סטנדרטי למעט מזגן וכננת רמזי 6000 בחזית.
מע' ההינע כללה מנוע 4200,גיר אוטומטי,סרן קדמי דנה 30,סרן אחורי AMC20,יחסי העברה 2.70:1 בביצים,וקפיצים מקוריים.
מכאן הדרך היתה ארוכה,כשקודם כל הרכב פורק עד לבורג האחרון.
במסגרת השיפוץ הוחלפו הסרנים-קדמי נשאר דנה30 והאחורי צמח לדנה44,הושתלו יחסי העברה 3.31:1 בסרנים.
הנ"ל חוברו לשילדה עם קפיצי ראנצ'ו 2.5 אינצ',וכעת ישנם בולמי מונרו שמתישהו יעזבו לטובת משהו הולם יותר.
שודכו ג'אנטים 15X7 וצמיגי MTR במידה 31/10.5/15,
נקנה מנוע מימ"ח שהובא מינוביץ',שבהמשך קיבל מע' הצתה GM HEI,כבלים וחובר לו פילטר K&N.
נבנתה מחדש מע' הפליטה של הרכב,
הקרבורטור נשאר BBD המקורי שעבר אף הוא שיפוץ והחלפת מה שדרוש.
הגיר האוטומטי נזרק לטובת גיר ידני T-176 מפרוק,פשוט כי הבחור מעדיף ידני.
תיבת ההעברה המקורית נבנתה מחדש ושודכה לסרנים באמצעות דריישפטים של סופה שקוצרו ואוזנו.
מע' החשמל נבנתה מחדש וכל החיווט הועבר דרך צנרת היקפית.
פחחות וצבע..
פרוייקט בפני עצמו,המרכב קורצץ שוייף ונחתך כדי להסיר כל טיפת חלודה שהיתה,רותכו חלקי פח חדשים היכן שהיה צריך,והוזמנו מחו"ל חלקי מרכב מקוריים כגון צירי דלתות מנרוסטה וגומיות שונות לחלונות ולמסגרות.
הותקן ריפוד חלקי בצד הפנימי של הרכב והמזגן הוחזר לתחייה.
כל זה לקח שעות משפחה רבות במהלך הערבים אחרי העבודה וסופי שבוע רבים,ובחישוב כולל העבודה לקחה 9 חודשים של עבודת איש אחד בחצר הבית.
כל בורג שנכנס לרכב,כל דבר נבדק נמדד,הורכב ולא פעם פורק והורכב שוב ושוב עד שהתוצאה הניחה את דעתו של הבחור.
הרכב נרכש (רקוב משהו)בעלות ראשונית של (20Kש"ח), הושקעו בו 50K ש"ח ללא חישוב עלות שעות העבודה.
התוצאה היא רכב במצב חדש מהמפעל,
כמה היית משלם על רכב כזה?
(רמז-הרכב נמכר בסופו של עניין)
ωξψε ςμ χωψ