ξωψγ δϊηαεψδ δΰξψιχΰι ΰεξψ διεν ωιω ηωγ ωδϊχμδ α"γεεωϊ δβζ" ωμ θειεθδ διΰ λιρει ιηφπι μϊχμδ ΰμχθψεπιϊ δψαδ ιεϊψ ψφιπιϊ αψλαιν ωμδν, εδριτεψ ωμ θειεθδ ψχ αδϊημδ.
χη ξχμ χη ϊψξιμ..., δι δβ'ιτ δι δβ'ιτ...
מאיצה ללא שליטה...
לא בולמת...
ועכשיו גם לא נוסעת לאן שצריך - אתמול הכתבה הפותחת של חדשות הערב של ערוץ 2 עסקה בתקלה בטיחותית נוספת במכוניות טויוטה - הפעם במערכת ההיגוי של הקורולה האמריקנית.... כולל תאונות ודאיות בשל התקלה הנ"ל. עוד קצת על התקלה החדשה:
http://otoli.co.il/news.asp?cat=arti...cat=ar&ai=1552
ושלא תחשבו שרק טויוטה נתקלת בבעיות: המורכבות ההיסטרית של כלי הרכב המודרניים ביחד עם הצניחה המוחשית באיכות ובאמינות מקיפה עוד מותגי-אליל יפניים שההצלחה עלתה להם לראש - הידיעה התורנית מהבוקר היא על תקלה בכריות האוויר של מכוניות הונדה. וזו רק ההתחלה.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
ξϊεκ δλϊαδ:
θειεθδ ξεγδ: μτψιερ διε αςιεϊ αμξιν
γεαψ δηαψδ αιτο δεγδ διεν (δ') μψΰωεπδ αΰετο ψωξι, λι μβψρδ δΰηψεπδ ωμ δτψιερ δδιαψιγιϊ, διε αςιεϊ αξςψλϊ δαμιξδ, ωϊεχπε ψχ αηεγω ωςαψ.ΰζ ϊωξςε ριτεψ: μηαψ ωμι ξδςαεγδ ιω τψιερ, εδαο ωμε ςαψ μτπι χφϊ ιεϊψ ξωαες (μτπι τψρεν δλϊαδ) ϊΰεπδ αγιεχ αβμμ δϊχμδ δζε. αξερκ διαεΰο ϊιχπε με ΰϊ δτη ΰαμ μΰ ΰϊ δϊχμδ, ξλιεεο ωμγαψιδν θψν χιαμε ΰϊ ςγλεο δϊελπδ ωτεϊψ ΰϊ δαςιιδ. αιπϊιιν ιςφε με μπδεβ αζδιψεϊ εωμηε ΰεϊε μαιϊε ...μγαψι ΰψϊεψ ωψφχι, ξπδμ δωψεϊ ωμ θειεθδ αιωψΰμ, αιωψΰμ πξλψε ξςμ 700 ιηιγεϊ ξδγεψ δΰηψεο ωμ δτψιερ, ΰκ ΰμ διαεΰπιϊ αιωψΰμ μΰ δβιςε λμ ϊμεπεϊ ςμ ϊχμεϊ αξςψλϊ δαμιξδ.
ρϊν ωϊγςε ...
πγα.
εΐπΔβΐμΘδ αΐΰΘζΐπΘι ιδεδ φΐαΘΰεΙϊ; ΰΔνΞιΐλΛτΜΗψ δΖςΘεΙο δΗζΜΖδ μΘλΖν ςΗγΞϊΜΐξΛϊεΜο
מכוניות שלא עוצרות, גיר רובוטי שמאיץ על דעת עצמו- ממש סרט הולוודי של רובוטים שמשטלתים על העולם.
כמו שזה נראה, הרבה יותר בטוח היום לנסוע ברכב בניה עצמית שבנוי מכמה צינורות אינסטלציה, הגה של אופניים וברקסים של עגלת תינוקות, מאשר המכונות הרג הללו...
אולי יצא מזה טוב ומשרד התחבורה ישנה את הגישה שלו לגבי מכונית בניה עצמית וכולנו נשמח...
χη ξχμ χη ϊψξιμ..., δι δβ'ιτ δι δβ'ιτ...
δξρχπδ διηιγδ ωμι ξδριτεψ δζδ, διΰ ωεα, ξδ ωΰπι θεςο λαψ ωπιν - ωΰιο "ΰβγεϊ ξεθεψιεϊ", ΰιο "ξεπιθιο ΰξιπεϊ" εωΰψ ρετψμθιαιν παεαιν ωμ λϊαι ψλα ξωεςξξιν...
ωιξε μα μωμμ δαςιεϊ δΰχεθιεϊ ξδο ρεαμιν ξεϊβι δΰμιμ διτπιιν μξιπιδν - ξπεςιν ψβιωιν αιεϊψ εΰιλεϊ λμμιϊ πξελδ αγιιδθρε, ξπεςιν αςιιϊιιν αΰιρεζε θψετψ, ξπεςιν αςιιϊιιν απιρΰο τθψεμ, γιτψπφιΰμιν ωαιψιν αμπγχψεζψ, ϊχμεϊ αλψιεϊ ΰεειψ αδεπγδ, ξπεςιν αχεψεμεϊ ξδγεψ δχεγν, δβιψ δψεαεθι δΰιεν επεψΰ ωμ δχεψεμδ δπεληιϊ, ωξεςεϊ ςχωπιεϊ ςμ αςιεϊ ξπεςιν εβιψιν αρεαΰψε, εςλωιε δδϊψρχεϊ δζε ωμ θειεθδ...
ΰιζδ ιϊψεο ξεαδχ ιω μξλεπιεϊ ιτπιεϊ αλμμ? αθιηεϊ? ηιρλεο αγμχ? αιφεςιν? πεηεϊ? δπΰδ ξπδιβδ? μΰ, εμΰ εμΰ εωεα τςν μΰ. τψθ μλξδ γβξιν ΰιζεθψιιν ειχψιν αδϊΰν, διϊψεο δξεφχ εδξελη διηιγι ωδν ιλεμιν μπτπσ αε ζδ ξεπιθιο δΰξιπεϊ. ΰεϊδ "ΰξιπεϊ ιτπιϊ" ωωεχ δψλα διωψΰμι δωεθδ ρεβγ μδ λξε μςβμ ζδα. ζδ εψχ ζδ ξελψ ΰεϊο λξε μηξπιεϊ. εΰν βν μξεπιθιο δζδ ΰιο λιρει αξφιΰεϊ, ξδ πωΰψ?
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
דרור, לא שכחת את מיצובישי וסוזוקי?
(אותי אישית מעניין במיוחד מה שיהיה לך להגיד על סוזוקי ...)
בכל מקרה, נראה לי שעדיין, עם כל הבעיות האלו, היפניות יותר אמינות מהאירופאיות, האמריקאיות, והעבריות ...
נדב.
εΐπΔβΐμΘδ αΐΰΘζΐπΘι ιδεδ φΐαΘΰεΙϊ; ΰΔνΞιΐλΛτΜΗψ δΖςΘεΙο δΗζΜΖδ μΘλΖν ςΗγΞϊΜΐξΛϊεΜο
כל אחד ורמת ה"אמינות" שהוא מוכן לסבול.
אני לא מכיר בעל קורולה שבכלל מכיר או שאי פעם יהיה מוכן לקבל את שלל בעיות הגימור או את הברקסים ה"מדהימים" של ג'יפ סופה למשל. ובכוונה בחרתי בדוגמה קיצונית לרכב שאפילו לא "מיוצר" או "מורכב" - המונח הנכון יהיה "מודבק", ב"מפעל" שנראה כמו מסגריה לא מוצלחת במיוחד. אבל זו דוגמה שמוכרת לרובנו כאן היטב.
מצד שני אותו ג'יפ סופה בן 15 לא נמכר בשלושים ומשהו מיליוני חתיכות לאורך ההסטוריה שלו אלא בכמה אלפי יחידות בקושי - הרבה פחות ממספר הקורולות שיורדות מפסי הייצור של טויוטה בעולם ביום אחד בלבד. גם השימוש האופייני שלו במשך כמה וכמה תקופות חייו (שימוש צבאי/מוסדי הרסני-אחר כך מכרז- ואז היד האזרחית הראשונה-עוד יד-עוד יד-עוד יד-עוד יד-עוד יד...... וכולן מתעללות, כמעט כולן מתחזקות תחזוקת שבר, כולן לוקחות את הג'יפ האומלל הזה לקצה של הקצה... מול אותה קורולה שבסופו של דבר היא משפחתית חסרת יומרות שמיועדת לאנשים מיושבים בדעתם שלא משתוללים איתה, וכל מה שרוצים ממנה זה להניע תמיד, לקרר היטב, לקחת אותם לעבודה ולנכדים ובחזרה, ולשמור על ערכה. ובבוא היום אחרי שנתיים שלוש- להימכר מהר ומעל למחירון לבעליה הבא שגם הוא ככל הנראה בדרך כלל איש מבוגר יחסית ומיושב בדעתו וכמוהו גם הבא בתור. מכיוון שזו אינה מכונית ספורטיבית באופיה, אני מרשה לעצמי להניח שרוב אלה שרוכשים אותה מכספם הם (ולא מקבלים אותה מהעבודה) אינם חובבי הגה או נהיגה, רובם לא מכירים טכניקות של נהיגה מתקדמת או מבצעית או דפנסיבית לסוגיה. רובם באמת מבוהלים ואובדי עצות באמת ובתמים אם נתקעת להם דוושת הגז. כשזה קורה באמריקה - שוק הרכב הגדול בעולם עם מאות מיליוני מכוניות על הכביש בתנועה כל רגע נתון - הסיכוי שכמה עשרות אנשים ייהרגו בתאונה בגלל תקלה נדירה ופתאומית/רגעית כזו - הוא גדול. 20 איש מתוך מאות מיליונים זה אפילו לא עשירית הפרומיל, אבל בכל זאת מדובר בחיי אדם.
טויוטה קורולה לדגמיה עברה כבר מזמן את ה-30,000,000 עותקים והיא המכונית הנמכרת ביותר בהסטוריה. זה אומר שהסיכוי שאתה או החברים שלך או הקרובים/רחוקים שלך רכשתם/תרכשו מכונית כזו, הוא הכי גבוה - גבוה הרבה יותר מאשר כל דגם אחר של מכונית בעולם.
ידידים של המשפחה שלנו, בני זוג נחמדים ודי מבוגרים (סביב ה-70) שרכשו בזמנו קורולה מהדור הקודם ורק אחרי שהרכב נמסר לידיהם, התקשרו אלי כדי לשאול אותי לדעתי על הדגם הזה (אחרי שרכשו, כן?...), מתקשרים אלי בימים האחרונים בהיסטריה. הם מפחדים לנסוע באוטו שעד היום היו בסך הכל די מרוצים ממנו. עד היום לא היתה להם בעיה עם דוושת המצערת, הבלמים או ההיגוי. כן היתה להם תקלה במזגן, שתוקנה לשביעות רצונם וזהו. זו לא בעיה בטיחותית, אז שלחתי אותם לישון בשקט וכשיזדמן להם, להתיעץ עם המוסך-מורשה-טויוטה שהם מטפלים בו וזה הכל.
תאמין לי, גם אחרי השיחה השלישית מהם אני מנסה להרגיע אותם, להסביר להם שתקלות וריקולים זה דבר רגיל שברגילים בכל תעשיית הרכב, מאוסטרליה ועד שוודיה, ושהבעיה של טויוטה תופסת יורת כותרות רק בגלל שזה היצרן הכי גדול בעולם, שמוכר הכי הרבה מכוניות, שעד היום שמו נקשר רק לאמינות המופתית (כביכול) של המכוניות שלו.
ה-A קלאס והסמארט של מרצדס נכשלו ב"מבחן האייל" של חברות הביטוח השבדיות, ומרצדס נאלצה לעצור את שיווקן ולתכנן את מערך השילדה והמתלים שלהן מחדש - נזק של מאות מיליוני דולרים ופגיעה קשה בתדמית האקסקלוסיבית של מרצדס, במיוחד בכל הקשור לבטיחות.
לגבי סוזוקי - היותר ותיקים בוודאי זוכרים שלפני עשרים ומשהו שנים ה"קונסיומר-ריפורט" האמריקאי התלבש על הסמוראי וקבע שהוא רכב מסוכן בעל התנהגות כביש קטלנית - לך תתווכח עם ירחון צרכנות שלא מביא בחשבון שרכב שטח קל וקצרצר וצר מאוד וגבוה יחסית, מועד להתהפכות ודורש צורת נהיגה שונה לגמרי. אותם זה ממש לא מעניין - מבחינתם מיליוני חתיכות של הכלי הזה נמכרו, חלקם לנהגים לא מנוסים שהתהפכו איתו ונהרגו. התוצאה המיידית של התחקיר ההוא היתה צניחה חדה במכירות הסמוראי בארה"ב. בדיוק בגלל זה הסמוראי קיבל בסוף 1987 סרנים רחבים יותר שתיקנו במקצת את התנהגותו.
כמה שנים לפני זה היה סיפור דומה עם האודי 5000 (הדגם האמריקאי של אודי 100) שגם הוא סבל מתקלה של האצה פתאומית ובלתי נשלטת. אנשים נהרגו, קונסיומר-ריפורט ערך תחקיר, והדגם הזה התאייד מטבלת המכירות. בשנות השישים התחקיר "DANGEROUS AT ANY SPEED" של העיתונאי רלף ניידר פשוט מחק את מכירות ה"קורבייר" של שברולט (מכונית "קומפקטית" במושגי אמריקה של אז, עם מנוע אחורי, שהיתה אמורה להיות התשובה האמריקאית לחיפושית של פולקסווגן) והביא להפסקת ייצורה.
מה יהיה עם טויוטה? לא צריך להיות נביא כדי לקבוע שהיא תשרוד את הימים הלא קלים האלה. רק הלקוחות יצטרכו לשנות דפוסי חשיבה, להבין שגם המהנדסים ועובדי בקרת האיכות של טויוטה (ושל ספקי המשנה שמייצרים עבורה חלקים) הם רק בני אדם שמסוגלים לעתים גם לטעות ואפילו לפשל, ובהתאם לזה - יפסיקו לסגוד למותגי אליל.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
δςιχψ ωξπλ"μ θειεθδ ιωψΰμ μΰ ξαιο ξδ δαςιδ αλμμ. αψΰιεο μβμεαρ : "ξπλ"μ ιαεΰπιϊ θειεθδ: ΰξεψδ μδιεϊ ψβιςδ - ΰιο αςιδ αθιηεϊιϊ. ξιλδ λψξεο μΰ πμηυ: "ΰπι μΰ ιεγς ξδ ξγιπιεϊ δηαψδ δςεμξιϊ - αωμα ζδ ΰπηπε μΰ ψεΰιν φεψκ αξωψγ ιηρι φιαεψ ΰε θιτεμ αξωαψιν" ■ "ΰιο τβιςδ αξλιψεϊ; ςιϊεπΰι ΰηγ ΰξψ μι ωΰπε ξθτμιν αζδ αγιεχ μτι δρτψ". http://www.globes.co.il/news/article...37930&fid=3220
δεΰ ξζλιψ μι ΰϊ πβπι δτρπϊψ αθιθΰπιχ.
γψεψ,
ξι ωψεφδ μρβεγ ωιμκ μξρβγ ειςζεα ΰεϊι αωχθ.
μΰ λϊαϊι ωψχ διτπιεϊ θεαεϊ ελμ διϊψ ζαμ, μΰ θςπϊι ωμιτπιεϊ ΰιο ϊχμεϊ, ΰμΰ ωαρδ"λ δλμμι δο ιεϊψ ΰξιπεϊ ξδΰιψετΰιεϊ/ΰξψιχΰιεϊ/ςαψιεϊ. ζδ ςπιιο ρθθιρθι/λξεϊι εμΰ ωηεψ εμαο.
λο λϊαϊι:
ΰν δϊβεαδ δΰψελδ ωμκ ξλεεπϊ μγαψι ΰμε, ΰζ μΰ δαπϊι ξδ ΰϊδ ξπρδ μδβιγ αλμ δπΰεν δζδαλμ ξχψδ, πψΰδ μι ωςγιιο, ςν λμ δαςιεϊ δΰμε, διτπιεϊ ιεϊψ ΰξιπεϊ ξδΰιψετΰιεϊ, δΰξψιχΰιεϊ, εδςαψιεϊ ...
εΰν μΰ ερϊν διδ πγξδ μι, ΰζ ρμιηδ ωαμαμϊι μλεμν ΰϊ δωλμ ...
μδϊψΰεϊ αωθη,
πγα.
εΐπΔβΐμΘδ αΐΰΘζΐπΘι ιδεδ φΐαΘΰεΙϊ; ΰΔνΞιΐλΛτΜΗψ δΖςΘεΙο δΗζΜΖδ μΘλΖν ςΗγΞϊΜΐξΛϊεΜο
ΰπι ξϊλεεο ω"ΰξιπεϊ" ζδ ξεωβ γι ΰξεψτι, λμ ΰηγ ξεγγ ΰεϊδ ΰηψϊ. βν ρθθιρθιχδ ωμ λξεϊ "ϊχμεϊ" τψ X χ"ξ ΰε τψ X μχεηεϊ διΰ μΰ ςπιιο ξγςι μβξψι. ΰφμ λμ ΰηγ λμ ϊχμδ μβετδ ξχαμϊ δϊιηρεϊ ΰηψϊ.
διϊδ μι ξλεπιϊ ιτπιϊ ξωεξωϊ ωδϊχμχμδ δψαδ ιεϊψ εαϊγιψεϊ βγεμδ ιεϊψ εϊιχεο δϊχμεϊ αδ ςμδ δψαδ ιεϊψ ξΰωψ αξλεπιεϊ διωψΰμιεϊ/ΰξψιχΰιεϊ (β'ιτιν ωμ ϊς"ψ) εδξλεπιεϊ δΰιψετΰιεϊ ωμ ξβεεο ιφψπιν ωλεμο ςαψε ΰφμπε αξωτηδ δξεψηαϊ. μξγϊι ςμ αωψι ωδιΰ τωεθ ξλεπιϊ τηεϊ θεαδ αργψι βεγμ αμϊι πϊτριν ξλμ ΰιψετιϊ ξχαιμδ αβεγμ εαωπϊεο εμΰ ψχ ςμ δλαιω ΰμΰ αςιχψ αλιρ. διΰ πϊχςδ δξεο, διΰ βψξδ μπε μΰιηεψιν εμαιθεμιν εμδψαδ ξΰγε ςεβξϊ πτω. ΰαμ διΰ διϊδ ξωεξωϊ αϊ 9, εΰσ ϊχμδ ξωμμ δϊχμεϊ ωδιΰ δϊχιμδ ΰεϊπε - μΰ διϊδ αθιηεϊιϊ.
διεν αςιϊ πιδεμ ξπες/ρμ"γ ρψχ ωπξψηδ ΰφμι ιεϊψ ξωαεςιιν-ωμεωδ αρετδ ξωεξωϊ μςιιτδ αϊ 15, μΰ ξφιχδ μι αψξδ ωημεο ηωξμι ωδωϊβς ξφιχδ μαςμ τψιιαθ ηγω, εωπηωαϊ μ"αςιιϊ ΰξιπεϊ" αλμ ρχψ ωαιςεϊ ψφεο.
βν ηεμωϊ δαμξιν δςχψεπιϊ αρετδ μΰ ξθψιγδ ΰεϊι (λι δϊψβμϊι εΰπι πεδβ αδ αδϊΰν) λξε ωϊχμεϊ γεεωϊ δξφςψϊ/αμξιν/διβει αθειεθδ ξωβςεϊ ΰϊ ξδγεψεϊ δηγωεϊ. λι αξλεπιεϊ ηγωεϊ ωμ ιφψπιν πηωαιν ωπξλψεϊ αξιμιεπι ςεϊχιν αλμ δςεμν, τωεθ μΰ φψιλεϊ μδιεϊ ϊχμεϊ αθιηεϊιεϊ λξε ΰιαεγ αμξιν ΰε λωμ αδιβει ΰε δΰφδ τϊΰεξιϊ εαμϊι πωμθϊ. ΰμδ ϊχμεϊ ωβεψξεϊ μϊΰεπεϊ εΰπωιν πδψβιν αδο. ΰηψϊ ΰσ ΰηγ μΰ διδ ξϊςρχ αζδ.
αρετδ ΰπ ιξθτμ μαγ, ΰαμ ξλεπιεϊ ηγωεϊ δο ξεψλαεϊ ξλγι ωιθετμε ςφξΰιϊ ςμ ιγι αςμιδο αωιθϊ πιρει εθςιδ. δο βν ηγωεϊ ειχψεϊ ξλγι ωαςμιδο ιρλιξε μχαμ αΰιζδ ωδεΰ ρεβ ωμ ωεειεο πτω ϊχμεϊ λμωδο αλμμ, εϊχμεϊ αθιηεϊιεϊ ατψθ.
δπΰεν δξτεψθ δεΰ ψχ μαχωϊκ. ψφιϊ μγςϊ ςμ αςιεϊ αρεζεχι - ζε δαςιδ ωΰπι ξλιψ εζελψ. μξςο δδβιπεϊ φιιπϊι βν αςιεϊ ωμ ιφψπιν ΰηψιν.
εψφιϊ μγςϊ βν ςμ ξιφεαιωι - μδν διε μτπι λξδ ωπιν αςιεϊ γεξεϊ ωμ αχψϊ ΰιλεϊ εωμ λωμιν, ΰαμ μδαγιμ ξθειεθδ, αξιφεαιωι πιρε μδϊηλν εμδρϊιψ ΰϊ ζδ. ζδ δϊτεφυ εβψν μωςψεψιδ ψφιπιϊ αιτο. διεν δλμ ΰφμν αργψ - ςγ δψιχεμ δαΰ. λξε ωθειεθδ δελιηε - ΰσ ΰηγ μΰ ηριο ξθςειεϊ.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
δξεο ξιμιν, ΰαμ ΰπι μΰ ψεΰδ ρϊιψδ αιο γαψικ μγαψιι ...
ςιιτϊι εΰπι δεμκ μιωεο ...
πγα.
εΐπΔβΐμΘδ αΐΰΘζΐπΘι ιδεδ φΐαΘΰεΙϊ; ΰΔνΞιΐλΛτΜΗψ δΖςΘεΙο δΗζΜΖδ μΘλΖν ςΗγΞϊΜΐξΛϊεΜο
ΰν ψπε ξπριν (ειφμιηε) μωπεϊ ΰϊ δηωιαδ ςμ δψλαιν ωμδν, βν θειεθδ ιφμιηε ...
ΰν ϊηωαε ςμ ζδ, δγβν δαΰ ωμ θειεθδ ιδιδ δθεα αιεϊψ ξζδ δψαδ ζξο, δν μΰ ιλεμιν μδψωεϊ μςφξν ωμΰ ...
λμ ηαψδ ιεγςϊ μιιφψ ψλαιν θεαιν, ΰαμ λμ ηαψδ αεηψϊ ΰιτδ μηρεκ, ξϊεκ δαπδ ωιδιε ϊχμεϊ. δηιωεα δλμλμι μεχη αηωαεο ΰϊ δπζχ μ"ξεθβ" εζε δριαδ ωτςν αλξδ ωπιν διφψο ξεφιΰ ψλα ξςεμδ (ΰτιμε μψπε διϊδ δχμιΰε).
εδπδ ξβιςδ τεμχρεεΰβο,
ωξςϊι ςλωιε αηγωεϊ ξωδε ωπωξς λξε ϊχμδ αβμβμιν ατεμχρεεΰβο ααψζιμ-ΰμ ϊϊτρε ΰεϊι αξιμδ ζδ διδ τςν ΰηϊ ωωξςϊι εδβψξπιϊ ωμι διΰ ςγιιο λξε δςαψιϊ ωμ μεαδ-ςιγλεπιν αδξωκ
γψεψ δψΰμ
ΰικ ωβμβμ ξρϊεαα.
τςν δβψξπιεϊ διε ωιΰ δΰιλεϊ εδΰξιπεϊ.
ΰηψ λκ δημιτε ΰεϊο διτπιεϊ.
εδιεν.. μΰ διΰεξο χεψδ, δψλαιν δθεαιν ξβιςιν γεεχΰ ξφψτϊ εΰιθμιδ![]()
γψεψ..
ΰϊδ μεχη ΰϊ δφιπιεϊ ωμι αψφιπεϊ ξγι.
ςλωιε αψφιπεϊ.
ιφψο ωπετμ ςμ λμ λκ δψαδ λωμιν αθιηεϊιιν αψλαιν ωμε ωων δεΰ ξηεια μψιχεμ, ψχ φψικ μγξιιο λξδ λωμιν ΰηψιν ωμΰ χωεψιν ααθιηεϊ ιω αψλαιε.
λλδ ζδ ωαεπιν ψλαιν ωιηζιχε αξιχψδ δθεα 3 ωπιν μμΰ ϊχμεϊ (αβμμ δΰηψιεϊ).
εμξψεϊ δφιπιεϊ ωμι αχωψ μφψτϊιν εδΰιθμχιν, ιω μδεγεϊ ωξεϊβιν λξε τιβ'ε, ΰμτΰ ψεξιΰε ετιΰθ (ΰπι αλεεπδ μΰ ξγαψ ςμ ψπε ξβΰο εριθψεΰο C5), ωιτψε ΰϊ ΰιλεϊ ξεφψιδν αξωκ δωπιν ειιωψε χε ςν δξϊηψιν, εΰσ ςχτε ΰεϊν.
עם איזה מתחרים?...
האיטלקים חושבים שאם המכוניות שלהם כבר לא מחלידות זה מספיק.
אצל הצרפתים, גם אם זה לא מתקלקל - לך תחליף נורה (למעלה משעה במגאן) או צינור מים קטן שהגיע יומו, אבל מצריך פירוק חצי מנוע כדי להגיע אליו, וזה עוד במכונית פשוטה כמו קליאו.
או הגרמנים - שהמכוניות שלהם מדהימות אבל אפשריות לתחזוקה רק בידי חייזרים, לא בידי בני אדם.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
εζδ μΰ πβξψ. ξδ ιδιδ ςν θειεθδ?....
http://otoli.co.il/news.asp?cat=arti...cat=ar&ai=1584
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
οΰπι ΰεξψ μκ ωζδ ψχ χφδ χψηεο ωμ λμ ϊςωιϊ δψλα δςεμξιϊ .
ζδ ψχ ςπιο ωμ ζξο ςγ ωδν ιϊηιμε μδεφιΰ ΰϊ δριτεψιν ΰηγ ςμ δωπι .
αιπϊιιν δςιϊεπΰιν ωεϊχιν
ΰιφιχ
ωξψε ςμ χωψ