צר לי.
כן כן. זה קרה גם לי.
היום (28.1.10), באמצע היום (!), ההיילקס שלי נגנב מתחנת הרכבת בהרצליה.
ההיילקס היה בצבע לבן, מוגבה, 31', קשת אחורית שחורה של טל והדס, אמבטיה, שנורקל, וחלונות שחורים מאחור.
הרבה, אני מאמין שאי אפשר לעשות, אבל אם מישהו רואה\שומע, אודה לו אם ידווח לי.
תודה מראש, גילעד לשם.
052-6724325
![]()
צר לי.
צועניה ..
נראה שהחניות בתחנות הרכבת הן כר פורה למנוולים.
הנהלת הרכבת חייבת לעשות משהו כדי שיהיה בטוח לא רק ברכבת עצמה
אלא גם בתחנות.
take nothing but memories
leave nothing but footprints
צר לכולנו.
חניוני תחנות רכבת אכן מועדים לפורענות. ממש כמו חניונים בקניונים הגדולים, פארקים, בתי חולים ושאר מגרשי חניה עצומים שפתוחים לחניה חופשית. אתם לא באמת מאמינים שמישהו ברכבת ישראל או בנתב"ג או בקניון הזהב או בסופרלנד מתכוון לשלוח פלוגות של שומרים כדי לפטרל בין אלפי המכוניות ולהשגיח עליהן.
אמצעי המיגון האלקטרוניים? שוים לישבן, באנדרסטיטמנט. הגנבים יודעים להתגבר עליהם/לעקוף אותם די בקלות, מסתבר. ברמה המיידית אני לא רואה פתרון אחר מלבד סנדלים, שרשראות, גלגל י הגה נשלפים ושאר ברזלים שמפריעים להזיז את הרכב ממקומו ללא הפעלת אמצעים גדולים, מרעישים, מלכלכים ומושכי עינים.
לסיכום - שימ ולב כמה ג'יפים נגנבו כאן בחודשים האחרונים. קהילת הג'יפאים הישראלית הולכת ומתרוקנת מכלי רכב, ובמקביל "קהילת הג'יפאים" אצל בני הדודים שבשטחים, בנגב ובמשולש גדלה והולכת. והכל בעידוד המדינה כמובן, שכל מה שמעניין אותה זה נעל מסריחה שאיזה אידיוט זרק על שופטת.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
מצטער, אבל אני לא מבין את הפליאה של אותם אנשים שמשאירים רכבי שטח מופקרים בחניוני רכבת שפרוצים לכל דורש באין מפריע או חשד וידועים כמועדים לפורענות (בנוסף לרוב החניונים הציבוריים בערים מסויימות- ראשון למשל).
בעיניי זה שווה ערך למישהו ששם כבשה בגוב אריות ואחר כך מתפלא לאן היא נעלמה.
כך או כך, משתתף בצערך ומקווה שתתאושש מהמכה מהר. אין הרבה מה להוסיף מעבר למה שנאמר לפניי.
מה שמתסכל אותי, הוא שממה שהבנתי היום ממקורות במשטרה אשר מעורבים בנושא גניבות הרכב, כאשר מישהו ננעל על האוטו שלך, לא משנה מה, הוא יקח אותו. הבנתי שאפילו מנעול הגה וכו' נפרצים בתוך 20-40 שניות. קודן כמובן היה, ולא היווה שום מכשול. מה זה משאיר לנו? להסתמך על המזל?
תחנת הרכבת בהרצליה, ממוקמת במרחק נסיעה של 2 דקות מהבית שלי. באמת שאין שום הבדל אם האוטו חנה שם או בפתח בייתי. מלבד העובדה שהגנבים יודעים שמי שעלה על הרכבת, סביר שלא יחזור לרכב בשעתיים הקרובות.
נו מילא, "העיקר שכולם בסדר".
לא משארים גיפ לבד בלי ה"קוף" (ראו סרטון שהעלה LANDY)...
וברצינות, מי שרכבו יקר לו צריך להימנע מהשארתו (אפילו לדקות בודדות) בחניונים מהסוג המדובר. ראו ערך מגרשי חניה צבאיים שמורים בדרום.
זה מרגיז, אפילו מקומם אבל זה מה יש!
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
כשבן-דוד מנסה או מצליח לגנוב לי את הרכב 20 מטר(אולי קצת פחות) מעמדת השומר של רכבת ישראל אני רואה בזה בעיה בטחונית לא פחות מבעיית גניבות רכב.
מי שיכול להגיע בכוח של לפחות 2 אנשים,לטפל ברכב באור יום במרחק של 20 מטר מתחנת רכבת ומרציפים מלאים באנשים יכול לעשות גם דברים אחרים.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
[QUOTE=ד ו ר ו ן;290635]כשבן-דוד מנסה או מצליח לגנוב לי את הרכב 20 מטר(אולי קצת פחות) מעמדת השומר של רכבת ישראל אני רואה בזה בעיה בטחונית לא פחות מבעיית גניבות רכב.
מי שיכול להגיע בכוח של לפחות 2 אנשים,לטפל ברכב באור יום במרחק של 20 מטר מתחנת רכבת ומרציפים מלאים באנשים יכול לעשות גם דברים אחרים.[/QUOTE
+1
כל דבר שנגנב ומוברח לגדה מהווה בעיה ביטחונית, נתיב שמשמש להברחת סמים/כבשים/גיפים מחר ישתמשו בו להעברת אמל"ח ואת המחבלים לאן שהם רוצים. להוציא פיגוע בתחנת הרכבת הזו יהיה יותר קל, אין שמירה ואפשר לעשות מה שרוצים.
אבל לך תסביר את זה למשטרה
לא נכשלתי, רק מצאתי 10,000 דרכים בהם זה לא פועל.(תומס אדיסון)
משתתף בצערך.
ככה זה באיראן, או שאתה מצטרף לעדר הגדול של השוטים, נוסע בקקהליסינג ומאכיל את המפלצת או שאתה מורד, ובסופו של יום הולך ברגל עד שמחליט להצטרף לעדר.
איחולי ייגון וייסורים לגנבים המז***ים
אמיר
(יונדאי ליסינג)
למה ששופט יתעסק עם גנב מסוכן כשהוא יכול לעורר מהומה מאיזה אידיט מסכן שפתחו לו את התחת עד העצם והוא ביאוש מטורף זרק נעל על איזה אל שחי באולימפוס ... אין להם הרי שום קשר לישראל או לישראלים.
** הכותב סבל כבר יותר מפעם אחת ממערכת החוק והמשפט הישראלית.
צועניה ..
מצטער לאכזב אתכם...
מנעולים מכל סוג הם בדיחה עבור גנב מיומן, הם לא שוברים הם פשוט יודעים לפתוח אותם בשקט..
חלק מבעלי רכבי השטח אשמים לא פחות בגל הגניבות ההולך וגדל..
כשמישהו פה כותב שהלך לו גיר/מנוע ובחברה רוצים מחיר גבוה, תמיד יש את אותו אחד שממליץ על "חסן אבו זובי" מטירה/קלנסוואה/כפר כלשהו , "לך אליו הוא השיג לי מנוע בחצי מחיר ממה שרצו בחברה..."
מאיפה בדיוק אתם חושבים מגיע המנוע/גיר הזה???
אף אחד לא בודק כשמציעים לו גיר ב-3000 ש"ח פחות...אח"כ מתפלאים שרכבים נגנבים, הם לא נעלמים, הם עדיין נוסעים פה בארץ, רק מפוזרים בחלקים על הרבה רכבים..
מה לעשות המחירים בחברה/מוסך מורשה יקרים להחריד אבל זה חלק ממנגנון עידוד הגניבות , יש ביקוש ותמיד יהיו גניבות..
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
אם הגנבים יודעים לטפל בכל האמצעים האלקטרונים,אז אולי מישהו יסביר לי למה הביטוח מחייב אותנו להתקין מערכות מיגון לא יעילות שיותר גורמות נזק מתועלת?
מי מרוויח מיזה?יכול להיות שלחברות הביטוח אינטרסים משותפים עם יצרני מערכות המיגון?האם לאיתוראן למשל או לפויינטר לדוגמא-יש הסכמים מסחרייים כאלו או אחרים או בעלויות צולבות עם חברות הביטוח?
האם יתכן שהישראלי שידוע כגדול תכמני העולם,ככזה שאף פעם לא יעבדו עליו-אוכל אותה מכל הכיוונים האפשריים-ביטוח,יצרן,מתקין,שוטר,גנב?
יש אצלנו דברים כל כך מכעיסים שאתה לא יודע אם לצחוק או לבכות---האם מגרשי חנייה בטוחים אינם אינטרס כלכלי גרידא של הרכבת?הקניון? וכו? או שארגונים אלו מבינים שמדובר בעם שלמרות מסוקסותו ומתוחכמותו הוא בעל מנטליות של "צאן הולך לטבח" ? ולא משנה איך יתייחסו אליו הוא ימשיך להשתמש בשרות הגרוע שהם מספקים?
הגיע הזמן שיהיה פה עם שיפסיק להתעסק בעינייני שוליים(כל אחד אצלנו מינמום שר ביטחון),כמו מתנחלים,פאלסטינים,חרדים,אלי אחמד טיבי ישי,
ויגיד שנמאס לו שגונבים לו את האוטו,שנמאס לו להיכנס לקניון המעאפן,שיבדקו לו את התיק אבל ישימו זין על הרכב שלו בחנייה.
הגיע הזמן שנפסיק להיות חיילים ונתחיל להיות אזרחים ואז אולי נהיה "עם ככל העמים" בנתיים אנחנו "צבא של טיפשים"
דרור הראל
כן אני יודע,כושי יהודי שעובר לחיות בגרמניה נשמע כמו התחלה של בדיחה
קודם כל - גילוי נאות - אני קשור לאחת מחברות האיתור.
אין הסכמים מסחריים ובוודאי שלא בעלויות צולבות.
האינטרסים בהחלט משותפים (אגב, גם לבעל הרכב). המקום היחידי בעולם ש"מכריחים" נהג לשים מערכת זה ישראל. בשאר רוב העולם, הבחירה היא של הנהג וכרוכה גם בהנחה בביטוח (שקיימת גם כאן).
כל הרכבים שראיתי בשבועות האחרונים שנגנבו (באתר) הם רכבים ללא מערכות איתור פעילות אז ההתלהמות לא במקומה.
.
מה שכן, אני מצטרף לנאמר - אם הרכב סומן - הוא ייגנב. השאלה היא אם תהיה התרעה ואם יש סיכוי למנוע את המעבר לשטחים או להשיבו ועל כך - אני יכול להגיד לכם באופן חד משמעי שהסיכוי גבוה.
מיכה
מיכה,
אין שום התלהמות רק שאלות עובדות והבחנות.
אתה בעצמך מציין שבישראל המדינה היחידה בעולם,האמת שידעתי את זה אבל לא הייתי בטוח משום שבאיראן עוד לא בדקתי.
איך מקבלים הנחה על משהו שבכל מקרה חייבים לבצע?
דרור הראל
נראה לי קצת אופטימי להגיד שהסיכוי גבוהה הרי הם "מעיפים" את העלוקה או כל רכיב שיש ברכב
ולחבר"ה מאיתורן נשאר רק לעשות תחרות מי ימצא ראשון את הרכיב המדובר ...
חוץ מזה אז יש התראה יופי ? למי אכפת? למישהו זה מזיז ? לא לא ממש .. המשטרה אומרים יש ביטוח למה להתאמץ ? מג"ב יגידו אותו דבר וכל גוף גדול שבאמת אמור למצוא את הרכבים האלו לא עושה דבר ובשביל זה הם מחזירים רכב 1 ל? אני באמת לא יודע לכמה מצטערוגם כשמחזירים העוגמת נפש ענקית.
הטויוטה שלך כמובן הלכה לבני דודינו ותשרת אותם נאנמנה עוד שנים רבות כשאתה כבר תחליף את הרכב שקנית ...
שלטון החוק במדינה שלנו נאכף רק מול אלה ששומרים עליו .
"המים אינם יפים בשוםמקום כמו במדבר, כי בשום מקום אינם נדירים כל כך"
לא כל חברה מחייבת. אליהו לא רוצה בכלל מיגון (מכל סוג). הפניקס לא רוצה עד 200000 ערך רכב.
במצבים הגבוליים (לא כשהוא חדש), יש אפשרות בלי או עם +הנחה.
בכל מקרה, לאלה הרכב באמת חשוב להם (ולא רק מקטרים ) - סנדל דנוור הוא פתרון לא רע.
אח"כ - אפשר לשים מערכת שהיא סוג של "ניהול צי" . אפשר לראות איתה בכל זמן אי]פה הרכב, לסמן "גדר גיאוגרפית" שכל סטייה ממנה תשלח מייל/SMS ועוד ועוד.
את המערכת שמים במקום שגנבים לא מחפשים ןגם אם הרכב נגנב, רוב הסיכויים שהמערכת ממשיכה לחיות ומאפשרת להגיע לרכב.
אגב, בחלק ניכר מאד מהמקרים הגנבים מזיזים את הרכב שניים שלושה רחובות ונותנים לו "להתקרר". אם מגיעה משטרה/פוינטר/איתורן - גונבים אחר.
אם לא (כי הרכב ישן וכבר ביטלו איתור ), הם נוסעים בששון ובשימחה ליעד שלהם
מיכה
מחשבה שעברה לי בראש בזמן השנ"ץ ...
מה היה קורה אילו .. טיול ג'יפולוג הבא היה לאותו הכפר ששם המשחטה ?
300 ג'יפים בכל אחד מהם שניים שלושה בעלי לומיק ( זול מאוד אצל ל.כ. )
הפסקת קפה ראשונה לשחרור עצבים.
לא משאירים זכוכית אחת בכל רכבי הכפר וחלונות הבתים עומדת על תילה.
הפסקה שניה, לא משאירים עמוד חשמל אחד עומד.
שלישית, מפרקים צמיגים. בכל כפר ערבי יש מספיק בלוקים להעמיד את כל הרכבים ...
הימור שלי, אחרי ההפסקה הראשונה המשטרה והצבא באים להציל את תושבי הכפר המסכנים ...
צועניה ..
שמרו על קשר