αςχαεϊ ξςαψ μωιψεϊ ξιμεΰιν ςν ωιξεω πψηα αψλα δπ"μ, ΰωξη μλμ ξιγς ςμ ϊχμεϊ πτεφεϊ ετϊψεπεϊιδο,
λμι ςαεγδ γψεωιν (ΰιο μι λεεπδ μηλεϊ μηεμιδ θλπιϊ αωαιμ λμ ωθεθ ελο, ΰπι ιεγς ωΰρεψ μι αμδ αμδ αμδ...
θιτιν εωΰψ ιψχεϊ ιςιμιν μδϊξχφςεϊ.
ςεγγ
ων μεδθ ιψη λπωιχϊ θαηϊ, ων ψχις μη ΰϊ ωιςεμε ξψςιν, ων ωχξδ ϊτιμ ςπσ μι λξθτηϊ
εΰπι ΰχεγ μδ εΰψιν.
ציריות, הברגים משתחררים עם הזמן, בקורס נהיגה מבצעית מלמדים לחזק כל בוקר , בהרבה האמרים התקינו נעילות לברגים, כמובן שאם התקינו נעילות אין צורך לגעת, אם לא הותקנו תעבור פעם בכמה ימים לראות שזה לא משתחרר.
הצינורות במיכל הדלק עשויים נחושת ובמיכל אין מחיצות ( זו גם הסיבה שבעצירה עם חצי מיכל ההאמר נע קידמה אחורה אחרי העצירה) הדלק שובר את הצינורות עם הזמן ולכן בעליה ארוכה וחדה או סתם חדה המנוע עלול לכבות בגלל שההדלק לא מגיע לצינורות.
הדרך שמלמדים בקורס היא החדרת צינור דלק גמיש ארוך למיכל דרך פתח המילוי , וחיבור למשאבת הדלק .
כמובן שיש לנקז אוויר כמו בכל דיזל.
המרכב עשוי אלומניום , וכל דפיקה מעקמת אותו , תבדוק את האזור שמתחת לדוושות, יכול להיות שכמה דפיקות מבפנים יתנו לך עוד קצת ברקס ועוד קצת גז .
העברה מHL לL קשה מאוד , צריך להחזיר לH ובמשיכה אחת מהירה להכניס לL אם נתקע לך בN משחקים בידית הילוכים במהירות קדימה אחורה מספר פעמים ,דוחפים את הידית העברה חזרה לH ומנסים שוב (נתקלתי בבעיה רק בהאמרים של צאלים)
בדיקת שמנים אני מאמין שתמצא , שמן מנוע, גיר והגה .
זה מה שאני זוכר כרגע .
בהצלחה
מפתחות מתאימים?
אני מבין שאינצ'י אבל מידות נפוצות?
ולמי ששאל, כלוחם חי"ר (נהג) שלא רוצה לחכות ביום פקודה לחימושניק מהדרגים..
ων μεδθ ιψη λπωιχϊ θαηϊ, ων ψχις μη ΰϊ ωιςεμε ξψςιν, ων ωχξδ ϊτιμ ςπσ μι λξθτηϊ
εΰπι ΰχεγ μδ εΰψιν.
δϊχμεϊ αδΰξψ ΰιπν πτεφεϊ αξιεηγ δψλα αρδ"λ ΰξιο
ΰκ ξδ ςγιο ξΰεγ
μι αςχαεϊ δξεο ωθη ψξδ"β δϊχμεϊ ωχψε αδΰξψιν δν αςιχψ ωαψιν μξιπδν ωμ φιψιεϊ εγτπιφΰμιν
αξιγδ εδψλα ξξωικ μπρες θεα (λΰωψ πεςμιν γιτπψπφιμ ξψλζι) ΰιο αςιδ μι ιφΰδ αβμμ ωαψ αγψτπιφΰμ δΰηεψι
δψλα λιΰμε χιτυ ΰζ τψχϊι ΰϊ δγψωιτϊ εδξωλϊι ψχ ςν δπςδ χιγξιϊ δτιψεχ πςωδ αςζψϊ μγψξο ΰαμ ςν ΰιππι θεςδ ζδ ξτϊη ηφι
εζΰϊ βν δϊχμδ διηιγδ ωαβμμδ ψφε ωΰπι ιηλδ μηιξεω
ειω μι ωπδ εηφι αργιψ αϊεψ μεην πδβ ελξςθ 10 ωπιν ξιμεΰιν αϊεψ πδβ ριεψ ωξαφς αραιαεϊ 1000 χ"ξ ωθη αλμ ΰιξεο ξιμεΰιν ςμ δΰξψ "ζεπδ"
λξεαο ωδιε ςεγ λμ ξιπι ϊχμεϊ ηωξμ ΰαμ ωεν γαψ ωςφψ ΰϊ δψλα
εϊξιγ ϊιγς ξωτθ ωΰξψε αχεψρ πδιβδ χψαιϊ
"αξχεν ωδΰξψ ξωπδ ΰϊ δχψχς δεΰ ιςαεψ δλμ. αξχεν ωδχψχς ξωπδ ΰϊ δΰξψ ςγισ ωϊιωΰψ ςμ δωαιμ"
ωξεπδ ξ"ξ μφμαιν.
15 ξ"ξ μφιψιεϊ. λξε λο ιω αψλα δξεο αψβιν 9/16'' (ξωξω αςιχψ μδημισ φιψιεϊ- ηευ ξαψβι δ15 δψβιμιν δφιψιδ ξϊηαψϊ αδιπς ρετι ςν ΰηγ λζδ) εμΰ ξςθ 0.5''.πλϊα αξχεψ ςμ ιγι ςεγγ ζπθεο
αδχωψ μωΰψ, δξημδ δλι πτεφδ διΰ ρϊιξεϊ γμχ ΰε λιτεσ\ωαψ ωμ δχωιεϊ ωωεΰαεϊ ΰεϊε ξδξιλμ, δγψκ δλι θεαδ μθτμ ξδψ διΰ ξςχσ ξδξιλμ ιωιψεϊ μξωΰαδ. ξφψικ ξαψβ χθο (ΰν ΰπι μΰ θεςδ τιμιτρ) εφιπεψιϊ βξιωδ αχεθψ ωπι ρ"ξ αςψκ. λξε λο, αξχψιν χιφεπιιν μηεϊ ιλεμδ μδβις μχετρδ ωμ δξηωα βιψ ΰε μηιιωπιν. μψεα γιξεν ωμ δψλα ΰε πιϊεχ εηιαεψ ξηγω ωμ φξϊ δηωξμ μξηωα δβιψ τεϊψιν ΰϊ δαςιδ. ΰν ΰτωψ μϊϊ μφξδ εμηιαεψιν μδϊιιαω αωξω αλμμ θεα.
αψλαιν ςιιτιν δωθπβεϊ ωμ ϊιαϊ δδςαψδ ξϊςχξεϊ, μςϊιν ςγ μξφα ωμΰ πιϊο μωμα L ΰε HL. ΰτωψ μϊχο ζΰϊ ς"ι ιιωεψ ιγπι ωμ δωθπβεϊ ξϊηϊ μψλα.
δϊετςδ ξϊψηωϊ βν λωδξιλμ ψιχ ΰε ξμΰ μημεθιο, πψΰδ μι ωζδ ιεϊψ χωεψ μηετω αδιπςιν δρετιιν. ΰεμι ΰπι θεςδ.πλϊα αξχεψ ςμ ιγι ΰεξι5
αλμ ξχψδ δδημθδ μμξεγ ΰϊ δλμι εμψφεϊ μϊχπε μαγ αςϊ φψδ πλεπδ μβξψι μγςϊι.
δϊετςδ ξϊψηωϊ βν λωδξιλμ ψιχ ΰε ξμΰ μημεθιο, πψΰδ μι ωζδ ιεϊψ χωεψ μηετω αδιπςιν δρετιιν. ΰεμι ΰπι θεςδ.
αλμ ξχψδ δδημθδ μμξεγ ΰϊ δλμι εμψφεϊ μϊχπε μαγ αςϊ φψδ πλεπδ μβξψι μγςϊι.[/QUOTE]
δριαδ μϊετςδ διΰ ωδαμξιν πξφΰιν φξεγ μγτιπιφΰμ μτπι δφιψιιδ μδαγιμ ξψλαιν ΰηψιν ωδαμξιν πξφΰιν φξεγ μβμβμ γαψ ωβεψν μφιψιιδ μδϊπδβ λξε ξεθ τιϊεμ εαςϊ αμιξδ ιω ΰϊ δϊιμϊεμ ωλξεαο ξϊβαψ λλμ ωδψλα ςξερ ιεϊψ
אומנם הרבה זמן לא נהגתי על האמר, אבל אני זוכר שכשהמיכל היה חצי מלא הנידנודים היו חזקים יותר, ואלי המיכל הוא פרט שולי יותר בתופעה אבל יש לו חלק.
בכל מקרה על הציריות כמוטות פיתול לא חשבתי, החכמתי תודה.
סביר להניח שבהאמר שתקבל לא ניקו פילטר אוויר שנים, אם בטעות תקבל ערכת כלים מקורית, המוטות של הג'ק מתאימים כדי לפתוח את הפילטר(תסתכל אתה תבין כבר), חוץ מזה שהמנוע ינשום טוב יותר כנראה שתוריד ממשקל הרכב מרוב חול שייצא משם.
ΰϊδ ΰεξψ ωδφιψιδ ξϊτϊμϊ λμ λκ δψαδ ωδψλα περς ςωψιν ρ"ξ χγιξδ-ΰηεψδ?
ΰρεψ βν μωλεη ωδφιψιδ ξρϊεααϊ λξςθ τι ωϊιιν ιεϊψ ξδβμβμ, λμεξψ ΰν ξδ ωΰϊδ ΰεξψ πλεο ΰν ΰπι ξϊηϊ μΰεθε ΰπι ΰξεψ μψΰεϊ ΰϊ δφιψιδ ξξω ξϊτϊμϊ λξε ρξψθεθ λωδπδβ ςεφψ.
ζδ μΰ χεψδ. μΰ πψΰδ μι ωζδ δριτεψ.
ע"מ לפרק ציריה צריך מתאם לבוקסה 1\4
כאשר מורידים את הגלגל יש מעיין פקק אם שקע מרובע בגודל הזה, פותחים אותו ואז צריך בוקסה לפתוח את המותחן שמחבר את הציריה להינע הסופי.
מע' דלק היא נקודת התורפה בהאמר, כמו שאמרו, הסקופים שעשויים מנחושת נשברים או מקבלים סדקים מה שמכניס אוויר למערכת, כמו כן במיכל הדלק ישנם שוברי גלים אשר מחוברים על דבק שלא כלכך מתאים למטרה מה שמכניס אם הזמן זבל לשסתום החד כיווני (שלא חסר לא ממילא ממקורות אחרים) וסותם אותו, הפיתרון הוא פשוט, מפרקים את השסתום מהמקום, מפרקים את התכולה שלו והופכים אותו לצינור חלול (הכל אם לדרמן) מחזירים למקום, מנקזים אוויר ונוסעים
כמו כן המשאבת דלק גם כן עושה בעיות (נדיר אבל קורה) להחליף אותה בשטח זה משהוא שלא יקרה אז יוצרים אינפוזיה (הסבר אם תרצה בה"פ)
שמן גיר שנשרף או חסר הוא לא מחזה נדיר, תחזיק איתך תמיד ערכת שמנים,
אם תרצה טיפולים לפני תנועה ואחרי תנועה מסודרים תבקש, ותקבל בה"פ
כמו כל מידע רלוונטי אחר בשבילך כולל איך להניע אותו דרך המחשב שנמצא ליד הגיר.
טיפים לנהיגה:
מה שאמרו לגבי תיבת ההעברה שנתקעת בניוטרל זה א"ב גם ברכבים אוטומטיים אחרים, לא להכניס בכח זה סתם הורס!
בהעברה מ H ל HL וחזרה אין צורך לעצור, אתה לא מחליף יחס העברה ולכן זה יעבור ללא שום בעיה וללא חריקות, אתה רק נועל דיפרנציאל מרכזי, העברה מ HL ל H בזמן נסיעה דורשת קצת מיומנות ויש שיטה איך לתפוס את הידית ככה שהיא לא תקפוץ ל N (צריך להדגים) בעצירה כאשר הגיר ב D היא לא תקפוץ לשם אף פעם, אחרי שהעברת לאחד המצבים צריך בד"כ לתת שתי פימפומים על הגז כדי שינעל או ישתחרר (ב D כמובן) תידלק ותתכבה מנורה ירוקה ליד הידית,
כאשר דלוקה הנורה הכתומה זה אומר שיש תקלה בגיר והוא תקוע בשני
העברה והוצאה מ L דורשת עפ"י הספר עצירה מוחלטת, יש האמרים שלא דורשים את זה ובמילואים האחרונים עברתי עשרות פעמים בין המצבים ללא חריקות משמעותיות בלי עצירות כלל, אבל לא מומלך בכלל בטח למישהוא שלא מכיר את הכלי המון זמן וכנראה שלא תיפול על האמר שיודע לעשות את זה.
כדי להעביר חלק ל L תעצור יחסית בפתאומיות בעליה ותשתמש בזריקה של הרכב אחורה (הוא מתנדנד כזה) תתפוס את המומנט, כנ"ל ל HL רק תעצור בירידה ותשתמש בזה שהוא מתנדנד קדימה
תפעול עיוור של הגיר תקבל בה"פ אם תרצה (לא מסובך, אבל יש גבול לסבלם של אנשים באתר)
נעילת דיפרנציאלים רוחבית, משהוא באמת מדליק בהאמר שכמעט ואין בכלים אחרים ("המודולציה") ומתאפשרת בגלל המבנה היחודי שלו (ברקסים שנמצאים על הדיפרנציאלים שהם מוגבלי החלקה)
זה באמת מדליק אבל אפשר ומומלץ מאוד מאוד להסתדר בלי זה! לימדו אותנו לעשות את זה בקורס של 551 ורק אח"כ (אחרי המון זמן על הכלי) וזה שימושי מאוד אבל:
א. אין בזה צורך בד"כ ואם אפשר לעבור בלי זה עוברים בלי זה!
ב. זה מכניס אותך לפעמים למצבים מאוד מסוכנים ואפשר להתהפך אם זה בקלות
ג. המרחק בין לצאת מהמכשול לבין להיתקע בו לעוד שעתיים בגלל ציריה שבורה הוא קטן מאוד לנהג שלא התנסה בזה בצורה מסודרת!
פשוט תימנע, הצלבת? סע רברס תבוא בזווית אחרת, שחק בהגה או תחבר מישהוא שימשוך אותך.
נקודת טורפה נוספת שעלתה לי הרגע: בגלל שהגלגלים גדולים וכבדים + מוכפלים על ידי ההינע הסופי והברק שיושב על הדיפרנציאל, כאשר מצליבים אם ההאמר הגלגלים שבאוויר מסתובבים מהר, אסור לתת ברקס פתאומי כי כל המומנט נופל בסוף על הצירייה שהיא דיי דקה ונשברת!, צריך לעצור את הגלגלים לאט לאט אם הברקס.
יש עוד הרבה ובטח דברים שלא עלו לי לראש עכשיו שיהיה המון בהצלחה!
*עריכה: מנהלי הפורום, אם משהוא ממה שכתבתי חורג מגבול הטעם הטוב (לגבי מה אמור לעלות לרשת ומה אמור להשאר בצבא) אנא תערכו את ההודעה ותגידו לי.
πςψκ μΰηψεπδ ςμ ιγι mik_l86; 08-02-10 αωςδ 09:09. ριαδ: הערה למנהלי הפורום..
π.α
μβαι τιψεχ φιψιδ, ΰτωψ μδωϊξω βν αημχ δωτιφι ωμ δξτϊη βμβμιν μτϊεη ΰϊ δτχχ αξχεν δξϊΰν 1\4 ΰαμ λπψΰδ ωΰν ΰιο μκ ΰϊ δξϊΰν βν μΰ ιδιδ μκ ΰϊ δαεχρδ μωηψψ ΰϊ δξεϊηο ξατπιν,
λξε λο λωξτχψιν ΰϊ δφιψιεϊ δΰηεψιεϊ φψικ μτψχ ΰϊ δλαμ αμν ιγ, φψικ μγΰεβ μΰ μΰαγ ΰϊ δημχιν εμζλεψ μδηζιψ ΰεϊε μξχεν.
S+V δπςδ (ζδιψεϊ ξπις βν α D)
ΰν ΰπι μΰ θεςδ εΰμ ϊϊτερ ΰεϊι αξιμδ M+F ςεχσ ΰϊ δξψφγρ ΰεψεϊ
ζδ μΰ αγιεχ "γψκ δξηωα" ΰμΰ γψκ ωχς ΰιαηεο STE-ICE (ωχιιν βν αλμι ψλα αμι ξηωα). χιφεψ μSimplified Test Equipment/Internal Combustion Engines . ιω ξλωιψ βγεμ εξρεψαμ ωπχψΰ λλδ, ΰαμ ξι ωιεγς ΰϊ ριγεψ δτιπιν, ιλεμ ςν ψα ξεγγ εηεθ μςωεϊ δψαδ ξΰεγ βν αμι δξλωιψ (λεμμ μξγεγ ρμ"γ εςεγ λμ ξιπι χψιΰεϊ ΰπμεβιεϊ)
(λϊαϊι τςν ξγψικ ςμ ζδ... μτπι μΰ ξςθ ωπιν)
ςεγ ξιγς ξιεϊψ, λεμμ ψωιξϊ δτιπιν, ΰτωψ μξφεΰ λΰο.
μβαι δξεγεμφιδ - χωδ μμξγ αδϊλϊαεϊ, ΰαμ χμ μϊψβμ. αψχρ ςγ δρεσ, ψας βζ, εμδψιν μΰθ ΰϊ δαψχρ (λξε χμΰφ') ςγ ωδΰεθε ξϊηιμ μζεζ, εΰζ μδηζιχ ΰϊ δαψχρ αξχεν ςν δερτδ χμδ ξΰεγ ωμ βζ. δαςιδ διΰ ωλωβμβμ ξϊηιμ μδρϊηψψ ϊεκ λγι ξεγεμφιδ μεηφιν ηζχ ςμ δαψχρ εαεν. μλο αφδ"μ δςγιτε μΰ μμξγ ΰϊ δθλπιχδ (ωςεαγϊ, ΰβα, ςν λμ γιτψπφιΰμ ξεβαμ δημχδ αψλα ΰεθεξθι, ελγΰι μδλιψ ΰεϊδ)
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
μξδ ψχ ΰεθεξθι ?
εΰικ αςφν ζδ τεςμ ?
( δΰν ΰι ΰτωψ μωθεϊ αΰεθε ιγπι ςν ξεβαμ δημχδ ? )
φεςπιδ ..
λξδ ψβμιιν ιω μκ, βιΰ?
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
βζ, χμΰφ', δπγαψχρ= 3
φεςπιδ ..
ωξψε ςμ χωψ